Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2010, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2005, 2008 |
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2001, 2005 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2010, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2005, 2008 |
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2001, 2005 |
Arzu KİRMAN BİLGİN, Yüksek Lisans, İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf fen bilgisi dersinde, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme sistemlerinin, başarı testleri yapılarak karşılaştırılması, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2008 |
İngilizce, ÜDS, 76, 2009-ÜDS İ, 2009 |
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, çevrim içi, 07-02-2022, 11-02-2022 |
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, çevrim içi, 07-10-2022, 16-10-2022 |
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, Çevrim içi, 12-05-2021, 16-05-2021 |
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, çevrim içi, 06-03-2021, 11-03-2021 |
Kurs, "Temel ve Uygulamalı Bilimlerde Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi", Karadeniz Teknik Üniversitesi, 28-08-2014, 30-08-2014 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi |
2023-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye |
2010-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye |
2005-2010, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye |
Kayıt Yok |
2022-2023, Eğitime Giriş, Lisans |
2022-2023, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2021-2022, bilimsel muhakeme becerileri, Lisans |
2021-2022, Fen Bilimlerinde Eğitimde Bütünleştirilmiş Beceri Öğretimi, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık |
2021-2022, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ II, Yüksek Lisans |
2021-2022, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ I, Yüksek Lisans |
2021-2022, kariyer Planlama ve Geliştirme, Lisans |
2021-2022, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans |
2021-2022, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2020-2021, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ I, Yüksek Lisans |
2020-2021, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ II, Yüksek Lisans |
2020-2021, Eğitime Giriş, Lisans |
2020-2021, Fen ve Teknoloji Konularının Günlük Hayattaki Yeri, Lisans |
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2020-2021, Kariyer Planlama ve Geliştirme, Lisans |
2020-2021, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans |
2019-2020, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2019-2020, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ II, Yüksek Lisans |
2019-2020, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ I, Yüksek Lisans |
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans |
2019-2020, Eğitime Giriş, Lisans |
2019-2020, Öğretimde İlke ve Yöntemler, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
2018-2019, Fen ve Teknoloji Konularıın Günlük Hayattaki Yeri, Lisans |
2018-2019, Fen Bilimleri Eğitiminde Yaşam Becerileri Eğitimi II, Yüksek Lisans |
2018-2019, Fen Bilimleri Eğitiminde Yaşam Becerileri Eğitimi I, Yüksek Lisans |
2018-2019, Yaşam Becerilerini Kazandırma ve Değerlendirme, Lisans |
2018-2019, Girişimcilik, Lisans |
2017-2018, Fen ve Teknoloji Konularının Günlük Yaşamdaki Yeri, Lisans |
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
2017-2018, Fen Bil. Öğr. ve Lab. Uyg. II, Lisans |
2017-2018, Fen Bil. Öğr. ve Lab Uyg. I, Lisans |
2016-2017, Eğitim Araştırmalarında Nicel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2016-2017, Eğitim Bilimlerine Giriş, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A., Özmen, H., Çakıroğlu, O., Çoruhlu, T.Ş., Tatlı, Z., Akbulut, H.İ., Gülay, A., Dada, Ş.D., Çelenk, G. (2024) "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Fen Bilimleri Derslerinde Yaşam Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Akademisyen Önerileri", Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (30) pp. 255-281 [TR Dizin] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., İNALTEKİN, T., Nas, S.E., Çoruhlu, T.Ş., Akbulut, H.İ., YERDELEN, S. (2023) "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi", Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, (0) DOI |
Değer, T., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Investigating the Effectiveness of Life Skills Training Guide on Pre-service Science Teachers’ Development of Professional Knowledge Regarding Entrepreneurship Skills", Bonoi Science Advancement and Education LLC, 15 (2) pp. 2325-2353 DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Akbulut, H.İ. (2023) "Examining The Instructional Decision Making Process Of Preservice Science Teachers", Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 36 (1) pp. 1-22 [TR Dizin] DOI |
Bekar, Ş.N., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Investigation of the Effect of Life Skills Education Guidebook on the Development of Professional Knowledge Regarding Communication Skills", Anadolu Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu Dergisi, 13 (0) DOI |
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Investigation of Preferred Teaching Pedagogies of Preservice Science Teacher Through Individual and Team Studies", International Journal of Contemporary Educational Research, 9 (4) pp. 797-814 DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N. (2022) "Using Case-Based Science Scenarios to Analyze Preservice Teachers’ Analytical Thinking Skills", Kuramsal Eğitimbilim, 15 (4) pp. 867-883 DOI |
Alkan, Ş., Cengiz, C., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mesleğe Özgü Yaratıcılıklarının Gelişiminin İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma", Science Education and Research Association, 10 (2) pp. 299-320 [TR Dizin] DOI |
Bekar, Ş.N., KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E. (2022) "Investigation of the Effect of Life Skills Education Guidebook on Pre-service Science Teachers' Use of Communication Skills", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 19 (2) pp. 405-428 [TR Dizin] DOI |
Akbulut, H.İ., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Determination of Pre-Service Science Teachers Professional Knowledge on Decision-Making Skills", Educational Academic Research, 45 (0) pp. 1-10 [TR Dizin] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Çoruhlu, T.Ş. (2022) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Takım Çalışması Becerileri Üzerine Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1) pp. 79-98 [TR Dizin] |
KİRMAN-BİLGİN, A., İNALTEKİN, T. (2022) "Investigating the Effectiveness of Integrated Entrepreneurship Education", TED EĞİTİM VE BİLİM, 47 (0) pp. 139-160 [SSCI] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Çoruhlu, T.Ş. (2021) "Fen bilgisi öğretmen adaylarının takım çalışması becerisini kullanabilme durumlarının belirlenmesi", Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, (2) pp. 482-498 [TR Dizin] DOI |
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A., SUNGUR-ALHAN, S. (2021) "Akademisyenler ve Öğretmenler Arasındaki İletişimin Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitimine Yansımalarının İncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, (2) pp. 579-600 [TR Dizin] DOI |
Alaca, M.B., KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E. (2021) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisini Kullanma Durumlarının İncelenmesi", Trakya Eğitim Dergisi, (2) pp. 603-621 [TR Dizin] DOI |
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Düşünme Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 (2) pp. 21-40 [TR Dizin] DOI |
Alaca, M.B., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (40) pp. 853-875 [TR Dizin] DOI |
Samancı, B., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Identifying the prospective science teachers’ understanding towards entrepreneurial skills", Cypriot Journal of EducationalSciences, 15 (4) pp. 699-726 Link DOI |
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Akademisyen ve Öğretmen Perspektifinden Türkiye deki Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitiminin İncelenmesi", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 116 (1) pp. 1277-1307 [TR Dizin] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2019) "EĞİTİM FAKÜLTESİ VE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDAKİ İŞ BİRLİĞİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33) pp. 1-32 [TR Dizin] DOI |
İNALTEKİN, T., Samancı, B., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Becerisine Yönelik Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (20) pp. 1025-1054 [TR Dizin] DOI |
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uygulamalı Girişimcilik Eğitiminden Yansımalar: İş Planlarının İncelenmesi", FMGT, 2 (3) pp. 196-212 Link |
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2019) "REACT STRATEJİSİNİN KAVRAMSAL ANLAMA ÜZERİNE ETKİSİ: MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ ÜNİTESİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (52) pp. 550-572 [TR Dizin] Link |
KİRMAN-BİLGİN, A., Bektaş, B.T. (2018) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının ”Su Bağlamı” Üzerine Düşüncelerinin Tespit Edilmesi", ondokuz mayıs üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 37 (2) pp. 35-55 [TR Dizin] Link DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2018) "Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişme Kavramları İle Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 14 (1) pp. 289-319 [TR Dizin] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2017) "Investigation of Effectiveness of Teaching Materials Based on REACT Strategy on Revelation of the Relationship between \"Density\" Concept and Contexts", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2) pp. 495-519 [TR Dizin] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2017) "Öğrencilerin Maddenin Tanecikli Yapısı Konusu ile Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) pp. 303-322 [TR Dizin] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Yürükel, F.N.D., Yiğit, N. (2017) "The Effect of a Developed REACT Strategy on the Conceptual Understanding of Students: "Particulate Nature of Matter"", Journal of Turkish Science Education, 14 (2) pp. 65-81 Link DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E., Çoruhlu, T.Ş. (2017) "THE EFFECT OF FIRE CONTEXT ON THE CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF STUDENTS: "THE HEAT-TEMPERATURE", European Journal of Education Studies, 3 (5) pp. 339-359 Link DOI |
Nas, S.E., Çoruhlu, T.Ş., KİRMAN-BİLGİN, A. (2016) "The effect of fire context on the conceptual understanding of students: expansion-contraction", Educational Research and Reviews, 11 (21) pp. 1973-1985 DOI |
Çoruhlu, T.Ş., KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E. (2016) "The Effect of Enriched Learning Environments on the Conceptual Understanding of Students: Erosion and Landslide", Journal of Education and Training Studies, 4 (10) pp. 248-260 DOI |
Arslan, S., Taşkın, D., KİRMAN-BİLGİN, A. (2015) "Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi", BİLMAT, 6 (1) pp. 47-67 [TR Dizin] Link |
KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E., Akbulut, H.İ. (2014) "Öğretmen Adaylarının Çözünürlük Konusuna Yönelik Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2) pp. 371-392 [TR Dizin] DOI |
Yiğit, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2013) "Fen ve Teknoloji Dersi Proje Çalışmalarının Sınıflandırılması ve Bilimsel Süreç Becerileri Kazanımları Açısından İncelenmesi", TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, 10 (3) pp. 137-158 [TR Dizin] Link |
Arslan, S., Taşkın, D., KİRMAN-BİLGİN, A. (2013) "Geometri Dersinde Adidaktik Öğrenme Ortamları Uygulamaları", BAYBURT ÜNİVESİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 8 (2) pp. 1-12 Link |
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., ERDAĞI, S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2024) "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrenci Araştırmalarının Bibliyometrik Haritalaması", BİTEKSEK 2024 , Bakü, Azerbaycan, (Haziran 2024) |
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KİRMAN-BİLGİN, A., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., İNALTEKİN, T. (2023) "Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Psikolojik Dayanıklılık Destekli Girişimcilik Etkinlikleri Çalıştayı", BİTEKSEK 2023 , Antalya, Türkiye, (Ekim 2023) |
KİRMAN-BİLGİN, A., Altınkaynak, F., Bilgin, O. (2023) "Öğretmenlerin Girişimcilik İle İlgili Algılarının İncelenmesi", BİTEKSEK 2023 , Antalya, Türkiye, (Ekim 2023) |
İşbaralı, M., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BECERİ ÖĞRETİMİ DESTEKLİ ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN İLİŞKİLENDİRME YAPABİLMELERİ ÜZERİNE ETKİSİ", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrencileri Anlama Bilgisine Yönelik Mesleki Bilgilerinin Tespiti", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
Yunusoğlu, T., Yavaş, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Ortaokul öğrencilerinin Sirke Bağlamı Kapsamında Analitik Düşünme Becerilerinin İncelenmesi", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., İNALTEKİN, T., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERDAĞI, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Psikolojik Dayanıklılık Destekli Üreten Nesil Etkinlikleri Çalıştayı", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N. (2022) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Canlıları Tanıyalım Konusuna Yönelik Tasarladıkları Materyallerdeki Alternatif Kavramaların Belirlenmesi", 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK 2021) , Türkiye, (Ocak 2022) |
KİRMAN-BİLGİN, A., İNALTEKİN, T. (2021) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavram Öğretimi Üzerine Tasarladıkları Etkinliklerin Uygunluklarının İncelenmesi", FMGTE 2021 , Türkiye, (Eylül 2021) |
Değer, T., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2021) "The Effect of Teaching Based on Life Skills Training Guide on The Development of Entrepreneurship Professional Knowledge of Science Teacher Candidates", IC-ED 2021 , Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Eylül 2021) |
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Examination of Lesson Plans of Science Teacher Candidates Designed according to REACT Strategy", FMGTE 2019 , (Nisan 2019) |
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Reflections on Applied Entrepreneurship Education of Pre-Service Science Teachers: An Analysis of Business Plans", FMGTE 2019 , (Nisan 2019) |
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2018) "Fen Bilimleri Konularının Günlük Hayattaki Yeri Dersinin Öğretmen Adaylarının Kavram ile Bağlam İlişkisini Oluşturabilmeleri Üzerine Etkisi", ERPA International Congresses on Education , Türkiye, (Ekim 2018) |
Himmetoğlu, E., KİRMAN-BİLGİN, A., YERDELEN, S. (2018) "Determination of Pre-Service Science Teachers’ Knowledgeabout Creative Thinking Skill", 6.uluslararası eğitim programları ve öğretim kongresi , (Eylül 2018) |
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2017) "An Analysis Of Science Teachers Opinions Regarding Professional Development Needs", ICES-UEBK 2017 26th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017) |
Yiğit, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2016) "REACT Stratejisine Göre Geliştirilen Öğretim Materyallerinin Yoğunluk Kavramının Gelişimi Üzerine Etkisi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016) |
Çoruhlu, T.Ş., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2016) "Yer Kabuğundaki Yer Altı ve Yer Üstü Suları Konusunda Geliştirilen Rehber Materyallerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016) |
Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A., Taşkın, D. (2015) "Öğrencilerin Günlük Hayat Olaylarını Nedenleri ile açıklayabilmelerinde Yangın Bağlamının Etkisi", Third İnternational Instructional Technologies & Teacher Education , Türkiye, (Aralık 2015) |
Çoruhlu, T.Ş., KİRMAN-BİLGİN, A., Bektaş, B.T. (2015) "Orta Öğretim Öğrencilerinin Yeraltı Yerüstü Suları Fosil Doğal Anıt Konularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının İncelenmesi", 3. Uluslar arası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu , (Eylül 2015) |
Çoruhlu, T.Ş., Nas, S.E., Akbulut, H.İ., KİRMAN-BİLGİN, A. (2014) "5e Modeline Uygun Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Materyallerin Geliştirilmesi Erozyon Ve Heyelanın Yer Kabuğuna Etkisi Örneği", 11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2014) |
Yiğit, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2014) "Maddenin Tanecikli Yapısı Konusuna Yönelik Tasarlanan REACT Öğretim Modelinin Etkiliğinin İncelenmesi", 11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
KİRMAN-BİLGİN, A., Alev, N., Yiğit, N., Akdeniz, A.R. (2011) "Teachers Views about the Primary Curriculum Regarding In Service Training Variable", WCES , (Nisan 2011) |
Bakırcı, H., KİRMAN-BİLGİN, A., Şimşek, A. (2011) "The Effects of Simulation Technique and Worksheets on Formal Operational Stage in Science and Technology Lessons", WCES , (Nisan 2011) |
Kayıt Yok |
KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "4C Becerileri ve Fen Bilimleri Derslerinde Öğretimi", Kitap: 21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Ankara/Türkiye : Pegem AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-6810-98-3 |
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Peynircilik Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-94130-2-0 |
Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Seracılık Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-94130-2-0 |
KİRMAN-BİLGİN, A., ERDAĞI, S. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Kültürel Ürünler Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-94130-2-0 |
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Girişimciliğin ölçülmesi ve değerlendirilmesi", Kitap: FEN BİLİMLERİNDE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ VE 5. - 6. - 7. - 8. SINIF BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ÖRNEK ETKİNLİKLER, İstanbul/Türkiye : EFEAKADEMİ YAYINLARI, Bölüm Sayfaları: 335 / 349, ISBN: 978-625-8217-32-2 |
KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Bağlam Temelli Öğrenme ve Yaşam Becerileri", Kitap: Fen bilimlerinde yaşam becerileri eğitimi, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 7 / 50, ISBN: 978-605-037-004-1 |
KİRMAN-BİLGİN, A. (2021) "Bütünleştirilmiş Beceri Öğretimi", Kitap: KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Bölüm Sayfaları: 699 / 713, ISBN: 978-625-417-492-6 |
KİRMAN-BİLGİN, A. (2021) "Projede Amaç ve Hedefler Nasıl Yazılmalıdır?", Kitap: Proje Geliştirme ve Yönetimi, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 13 / 24, ISBN: 978-625-7582-38-4 |
Ayvacı, H.Ş., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Fen öğretiminin tarihçesi, fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri", Kitap: Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 16 / 42, ISBN: 978-625-7052-76-4 |
Ayvacı, H.Ş., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler", Kitap: Fen Öğretim Programları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 44 / 93, ISBN: 978-625-7052-91-7 |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Kitap) FEN BİLİMLERİNDE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ VE 5. - 6. - 7. - 8. SINIF BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ÖRNEK ETKİNLİKLER, 2022, Editör |
(Ulusal - Kitap) Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi, 2019, Editör |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Van Yüzüüncü Yıl Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 2017 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kafkas Üniversitesi
|
2019 - 2024 | 16 |
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi
|
2014 - 2024 | 16 |
Tülay Şenel Çoruhlu
Trabzon Üniversitesi
|
2014 - 2024 | 10 |
Kafkas Üniversitesi
|
2017 - 2023 | 9 |
Nevzat Yiğit
Trabzon Üniversitesi
|
2011 - 2019 | 9 |
Hava İpek Akbulut
Trabzon Üniversitesi
|
2014 - 2024 | 6 |
Kafkas Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2023 - 2024 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2023 - 2024 | 3 |
Kafkas Üniversitesi
|
2023 - 2024 | 3 |
Duygu Taşkın
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2013 - 2015 | 3 |
Kafkas Üniversitesi
|
2018 - 2023 | 2 |
Selahattin Arslan
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2013 - 2015 | 2 |
Hakan Şevki Ayvacı
Trabzon Üniversitesi
|
2020 | 2 |
Burçin Turan Bektaş
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2015 - 2018 | 2 |
Berrin Samancı
-
|
2019 - 2020 | 2 |
Merve Bahar Alaca
-
|
2020 - 2021 | 2 |
Şeyma Nur Bekar
-
|
2022 - 2023 | 2 |
Tuğçe Değer
-
|
2021 - 2023 | 2 |
Canan Cengiz
-
|
2022 | 1 |
Hasan Bakırcı
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Alper Şimşek
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Nedim Alev
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Orhan Çakıroğlu
-
|
2024 | 1 |
Şenay Delimehmet Dada
-
|
2024 | 1 |
Zeynep Tatlı
-
|
2024 | 1 |
Haluk Özmen
-
|
2024 | 1 |
Ahmet Gülay
-
|
2024 | 1 |
Göksel Çelenk
-
|
2024 | 1 |
Ali Rıza Akdeniz
Karadeniz Teknik Üniversitesi
|
2011 | 1 |
Erhan Himmetoğlu
-
|
2018 | 1 |
Faruk Altınkaynak
-
|
2023 | 1 |
Fatma Nur Demircioğlu Yürükel
-
|
2017 | 1 |
Murat İşbaralı
-
|
2023 | 1 |
Onur Bilgin
-
|
2023 | 1 |
Sevcan Yavaş
-
|
2023 | 1 |
Şenem Alkan
-
|
2022 | 1 |
Tuba Yunusoğlu
-
|
2023 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78392 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9948 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fen Bilgisi Eğitimi | 449 |
Anahtar Kelimeler | Fen Bilgisi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 25 | 44 | 75 | 45 | 90 | 125 | 137 | 230 | 167 | 17 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 447 . | 462 . | 472 . | 501 . | 451 . | 406 . | 491 . | 395 . | 443 . | 400 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 300 . | 304 . | 279 . | 301 . | 246 . | 214 . | 259 . | 149 . | 225 . | 230 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 84 . | 99 . | 63 . | 89 . | 57 . | 50 . | 57 . | 22 . | 52 . | 70 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 73 . | 83 . | 56 . | 75 . | 49 . | 39 . | 40 . | 15 . | 41 . | 57 . |
Toplam Yayın | 3 | 4 | 5 | 4 | 7 | 5 | 8 | 9 | 12 | 2 |
Toplam Makale | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 7 | 4 | 1 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 0 | 6 | 1 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 0 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 6 | 1 |