img
Arzu KİRMAN BİLGİN

Doç. Dr. Arzu KİRMAN BİLGİN

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
68
Atıf
138
h-index
6
Proje
6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2010, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2005, 2008
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2001, 2005
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2010, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli), 2005, 2008
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2001, 2005
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 76, 2009-ÜDS İ, 2009
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, çevrim içi, 07-02-2022, 11-02-2022
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, çevrim içi, 07-10-2022, 16-10-2022
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, Çevrim içi, 12-05-2021, 16-05-2021
Seminer, 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı, çevrim içi, 06-03-2021, 11-03-2021
Kurs, "Temel ve Uygulamalı Bilimlerde Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi", Karadeniz Teknik Üniversitesi, 28-08-2014, 30-08-2014
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2023-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
2010-2016, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
2005-2010, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Sibel Mutlu Yıldırım, Yüksek Lisans, Fen bilimleri dersi kapsamında beşinci sınıf öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin, kültürlerinin ve iki özellik arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Ayça Özüm, Yüksek Lisans, Yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun fen bilgisi öğretmen adaylarının takım çalışması becerisine yönelik mesleki bilgileri ve bu beceriyi kullanma durumları üzerindeki etkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Erhan Himmetoğlu, Yüksek Lisans, Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisi üzerine mesleki bilgilerinin ve mesleki açıdan kullanma durumlarının tespiti, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Berrin Samanci, Yüksek Lisans, Üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimcilik becerisi üzerine mesleki ve kavramsal bilgilerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Esengül Emekli, Yüksek Lisans, Fen bilimlerinde yaşam becerileri eğitimi kılavuzunun fen bilgisi öğretmen adaylarının analitik düşünme becerisine yönelik mesleki bilgilerin gelişimi üzerine etkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
2022-2023, Eğitime Giriş, Lisans
2022-2023, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2021-2022, bilimsel muhakeme becerileri, Lisans
2021-2022, Fen Bilimlerinde Eğitimde Bütünleştirilmiş Beceri Öğretimi, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2021-2022, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ II, Yüksek Lisans
2021-2022, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ I, Yüksek Lisans
2021-2022, kariyer Planlama ve Geliştirme, Lisans
2021-2022, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans
2021-2022, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ I, Yüksek Lisans
2020-2021, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ II, Yüksek Lisans
2020-2021, Eğitime Giriş, Lisans
2020-2021, Fen ve Teknoloji Konularının Günlük Hayattaki Yeri, Lisans
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2020-2021, Kariyer Planlama ve Geliştirme, Lisans
2020-2021, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans
2019-2020, Ekonomi ve Girişimcilik, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ II, Yüksek Lisans
2019-2020, FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAŞAM BECERİLERİ EĞİTİMİ I, Yüksek Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, Eğitime Giriş, Lisans
2019-2020, Öğretimde İlke ve Yöntemler, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Fen ve Teknoloji Konularıın Günlük Hayattaki Yeri, Lisans
2018-2019, Fen Bilimleri Eğitiminde Yaşam Becerileri Eğitimi II, Yüksek Lisans
2018-2019, Fen Bilimleri Eğitiminde Yaşam Becerileri Eğitimi I, Yüksek Lisans
2018-2019, Yaşam Becerilerini Kazandırma ve Değerlendirme, Lisans
2018-2019, Girişimcilik, Lisans
2017-2018, Fen ve Teknoloji Konularının Günlük Yaşamdaki Yeri, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2017-2018, Fen Bil. Öğr. ve Lab. Uyg. II, Lisans
2017-2018, Fen Bil. Öğr. ve Lab Uyg. I, Lisans
2016-2017, Eğitim Araştırmalarında Nicel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2016-2017, Eğitim Bilimlerine Giriş, Lisans
Kayıt Yok
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Üreten Nesiller Kılavuzunun Tasarlanması, Uygulanması Ve Psikolojik Dayanıklılık, Girişimcilik Becerisi, Kavramsal Anlama Ve Doğa Bilinci Üzerindeki Etkisinin Değerlendirmesi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2022
Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilere Yönelik Fen Bilimlerinde Eğitsel Oyun İçerikli Destek Eğitim Odası Yaşam Becerileri Kılavuzunun Hazırlanması, Uygulanması Ve Değerlendirilmesi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2022
Hizmet Sürecindeki Öğretmenler İçin Akademisyen-Öğretmen İşbirliğine Dayalı Bir Akademik Danışmanlık Modelinin Geliştirilmesi: Bir Aksiyon Çalışması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2019-2021
Bağlam Temelli Ögrenme Uygulamalari Ile Zenginlestirilmis Fen Bilimlerinde Yasam Becerileri Egitimi Kilavuzunun Tasarlanmasi, Uygulanmasi Ve Degerlendirilmesi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Yürütücü , 2018-2021
İlköğretim 5 Sınıf Yer Kabuğunun Gizemi Ünitesi Kapsamında 5E Modeline Uygun Geliştirilen Rehber Materyallerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2014-2016
REACT Modeline Uygun Geliştirilen Rehber Materyallerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2014-2015
Kayıt Yok
Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A., Özmen, H., Çakıroğlu, O., Çoruhlu, T.Ş., Tatlı, Z., Akbulut, H.İ., Gülay, A., Dada, Ş.D., Çelenk, G. (2024) "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Fen Bilimleri Derslerinde Yaşam Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Akademisyen Önerileri", Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (30) pp. 255-281 [TR Dizin] DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., İNALTEKİN, T., Nas, S.E., Çoruhlu, T.Ş., Akbulut, H.İ., YERDELEN, S. (2023) "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi", Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, (0) DOI  
Değer, T., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Investigating the Effectiveness of Life Skills Training Guide on Pre-service Science Teachers’ Development of Professional Knowledge Regarding Entrepreneurship Skills", Bonoi Science Advancement and Education LLC, 15 (2) pp. 2325-2353 DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., Akbulut, H.İ. (2023) "Examining The Instructional Decision Making Process Of Preservice Science Teachers", Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 36 (1) pp. 1-22 [TR Dizin] DOI   
Bekar, Ş.N., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Investigation of the Effect of Life Skills Education Guidebook on the Development of Professional Knowledge Regarding Communication Skills", Anadolu Universitesi Egitim Bilimleri Enstitusu Dergisi, 13 (0) DOI  
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Investigation of Preferred Teaching Pedagogies of Preservice Science Teacher Through Individual and Team Studies", International Journal of Contemporary Educational Research, 9 (4) pp. 797-814 DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N. (2022) "Using Case-Based Science Scenarios to Analyze Preservice Teachers’ Analytical Thinking Skills", Kuramsal Eğitimbilim, 15 (4) pp. 867-883 DOI  
Alkan, Ş., Cengiz, C., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Mesleğe Özgü Yaratıcılıklarının Gelişiminin İncelenmesi: Boylamsal Bir Araştırma", Science Education and Research Association, 10 (2) pp. 299-320 [TR Dizin] DOI   
Bekar, Ş.N., KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E. (2022) "Investigation of the Effect of Life Skills Education Guidebook on Pre-service Science Teachers' Use of Communication Skills", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 19 (2) pp. 405-428 [TR Dizin] DOI  
Akbulut, H.İ., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Determination of Pre-Service Science Teachers Professional Knowledge on Decision-Making Skills", Educational Academic Research, 45 (0) pp. 1-10 [TR Dizin] DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., Çoruhlu, T.Ş. (2022) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Takım Çalışması Becerileri Üzerine Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1) pp. 79-98 [TR Dizin]   
KİRMAN-BİLGİN, A., İNALTEKİN, T. (2022) "Investigating the Effectiveness of Integrated Entrepreneurship Education", TED EĞİTİM VE BİLİM, 47 (0) pp. 139-160 [SSCI] DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., Çoruhlu, T.Ş. (2021) "Fen bilgisi öğretmen adaylarının takım çalışması becerisini kullanabilme durumlarının belirlenmesi", Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, (2) pp. 482-498 [TR Dizin] DOI   
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A., SUNGUR-ALHAN, S. (2021) "Akademisyenler ve Öğretmenler Arasındaki İletişimin Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitimine Yansımalarının İncelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, (2) pp. 579-600 [TR Dizin] DOI   
Alaca, M.B., KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E. (2021) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisini Kullanma Durumlarının İncelenmesi", Trakya Eğitim Dergisi, (2) pp. 603-621 [TR Dizin] DOI  
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Düşünme Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 (2) pp. 21-40 [TR Dizin] DOI   
Alaca, M.B., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (40) pp. 853-875 [TR Dizin] DOI   
Samancı, B., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Identifying the prospective science teachers’ understanding towards entrepreneurial skills", Cypriot Journal of EducationalSciences, 15 (4) pp. 699-726 Link DOI  
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Akademisyen ve Öğretmen Perspektifinden Türkiye deki Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitiminin İncelenmesi", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 116 (1) pp. 1277-1307 [TR Dizin] DOI   
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2019) "EĞİTİM FAKÜLTESİ VE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDAKİ İŞ BİRLİĞİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (33) pp. 1-32 [TR Dizin] DOI   
İNALTEKİN, T., Samancı, B., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Becerisine Yönelik Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (20) pp. 1025-1054 [TR Dizin] DOI   
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uygulamalı Girişimcilik Eğitiminden Yansımalar: İş Planlarının İncelenmesi", FMGT, 2 (3) pp. 196-212 Link  
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2019) "REACT STRATEJİSİNİN KAVRAMSAL ANLAMA ÜZERİNE ETKİSİ: MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ ÜNİTESİ", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (52) pp. 550-572 [TR Dizin] Link   
KİRMAN-BİLGİN, A., Bektaş, B.T. (2018) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının ”Su Bağlamı” Üzerine Düşüncelerinin Tespit Edilmesi", ondokuz mayıs üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 37 (2) pp. 35-55 [TR Dizin] Link DOI   
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2018) "Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişme Kavramları İle Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi", Yuzunci Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 14 (1) pp. 289-319 [TR Dizin] DOI   
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2017) "Investigation of Effectiveness of Teaching Materials Based on REACT Strategy on Revelation of the Relationship between \"Density\" Concept and Contexts", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (2) pp. 495-519 [TR Dizin] DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., Yiğit, N. (2017) "Öğrencilerin Maddenin Tanecikli Yapısı Konusu ile Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (1) pp. 303-322 [TR Dizin] DOI   
KİRMAN-BİLGİN, A., Yürükel, F.N.D., Yiğit, N. (2017) "The Effect of a Developed REACT Strategy on the Conceptual Understanding of Students: "Particulate Nature of Matter"", Journal of Turkish Science Education, 14 (2) pp. 65-81 Link DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E., Çoruhlu, T.Ş. (2017) "THE EFFECT OF FIRE CONTEXT ON THE CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF STUDENTS: "THE HEAT-TEMPERATURE", European Journal of Education Studies, 3 (5) pp. 339-359 Link DOI  
Nas, S.E., Çoruhlu, T.Ş., KİRMAN-BİLGİN, A. (2016) "The effect of fire context on the conceptual understanding of students: expansion-contraction", Educational Research and Reviews, 11 (21) pp. 1973-1985 DOI  
Çoruhlu, T.Ş., KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E. (2016) "The Effect of Enriched Learning Environments on the Conceptual Understanding of Students: Erosion and Landslide", Journal of Education and Training Studies, 4 (10) pp. 248-260 DOI  
Arslan, S., Taşkın, D., KİRMAN-BİLGİN, A. (2015) "Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi", BİLMAT, 6 (1) pp. 47-67 [TR Dizin] Link   
KİRMAN-BİLGİN, A., Nas, S.E., Akbulut, H.İ. (2014) "Öğretmen Adaylarının Çözünürlük Konusuna Yönelik Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2) pp. 371-392 [TR Dizin] DOI   
Yiğit, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2013) "Fen ve Teknoloji Dersi Proje Çalışmalarının Sınıflandırılması ve Bilimsel Süreç Becerileri Kazanımları Açısından İncelenmesi", TÜRK FEN EĞİTİMİ DERGİSİ, 10 (3) pp. 137-158 [TR Dizin] Link  
Arslan, S., Taşkın, D., KİRMAN-BİLGİN, A. (2013) "Geometri Dersinde Adidaktik Öğrenme Ortamları Uygulamaları", BAYBURT ÜNİVESİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 8 (2) pp. 1-12 Link  
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., ERDAĞI, S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2024) "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrenci Araştırmalarının Bibliyometrik Haritalaması", BİTEKSEK 2024 , Bakü, Azerbaycan, (Haziran 2024
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KİRMAN-BİLGİN, A., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., İNALTEKİN, T. (2023) "Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Psikolojik Dayanıklılık Destekli Girişimcilik Etkinlikleri Çalıştayı", BİTEKSEK 2023 , Antalya, Türkiye, (Ekim 2023
KİRMAN-BİLGİN, A., Altınkaynak, F., Bilgin, O. (2023) "Öğretmenlerin Girişimcilik İle İlgili Algılarının İncelenmesi", BİTEKSEK 2023 , Antalya, Türkiye, (Ekim 2023
İşbaralı, M., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ BECERİ ÖĞRETİMİ DESTEKLİ ETKİNLİKLERİN ÖĞRENCİLERİN İLİŞKİLENDİRME YAPABİLMELERİ ÜZERİNE ETKİSİ", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrencileri Anlama Bilgisine Yönelik Mesleki Bilgilerinin Tespiti", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
Yunusoğlu, T., Yavaş, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Ortaokul öğrencilerinin Sirke Bağlamı Kapsamında Analitik Düşünme Becerilerinin İncelenmesi", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., İNALTEKİN, T., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERDAĞI, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Psikolojik Dayanıklılık Destekli Üreten Nesil Etkinlikleri Çalıştayı", 15. UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N. (2022) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Canlıları Tanıyalım Konusuna Yönelik Tasarladıkları Materyallerdeki Alternatif Kavramaların Belirlenmesi", 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK 2021) , Türkiye, (Ocak 2022
KİRMAN-BİLGİN, A., İNALTEKİN, T. (2021) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavram Öğretimi Üzerine Tasarladıkları Etkinliklerin Uygunluklarının İncelenmesi", FMGTE 2021 , Türkiye, (Eylül 2021
Değer, T., İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2021) "The Effect of Teaching Based on Life Skills Training Guide on The Development of Entrepreneurship Professional Knowledge of Science Teacher Candidates", IC-ED 2021 , Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Eylül 2021
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Examination of Lesson Plans of Science Teacher Candidates Designed according to REACT Strategy", FMGTE 2019 , (Nisan 2019
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2019) "Reflections on Applied Entrepreneurship Education of Pre-Service Science Teachers: An Analysis of Business Plans", FMGTE 2019 , (Nisan 2019
KALA, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2018) "Fen Bilimleri Konularının Günlük Hayattaki Yeri Dersinin Öğretmen Adaylarının Kavram ile Bağlam İlişkisini Oluşturabilmeleri Üzerine Etkisi", ERPA International Congresses on Education , Türkiye, (Ekim 2018
Himmetoğlu, E., KİRMAN-BİLGİN, A., YERDELEN, S. (2018) "Determination of Pre-Service Science Teachers’ Knowledgeabout Creative Thinking Skill", 6.uluslararası eğitim programları ve öğretim kongresi , (Eylül 2018
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2017) "An Analysis Of Science Teachers Opinions Regarding Professional Development Needs", ICES-UEBK 2017 26th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
Yiğit, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2016) "REACT Stratejisine Göre Geliştirilen Öğretim Materyallerinin Yoğunluk Kavramının Gelişimi Üzerine Etkisi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Çoruhlu, T.Ş., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2016) "Yer Kabuğundaki Yer Altı ve Yer Üstü Suları Konusunda Geliştirilen Rehber Materyallerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2016
Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A., Taşkın, D. (2015) "Öğrencilerin Günlük Hayat Olaylarını Nedenleri ile açıklayabilmelerinde Yangın Bağlamının Etkisi", Third İnternational Instructional Technologies & Teacher Education , Türkiye, (Aralık 2015
Çoruhlu, T.Ş., KİRMAN-BİLGİN, A., Bektaş, B.T. (2015) "Orta Öğretim Öğrencilerinin Yeraltı Yerüstü Suları Fosil Doğal Anıt Konularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının İncelenmesi", 3. Uluslar arası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu , (Eylül 2015
Çoruhlu, T.Ş., Nas, S.E., Akbulut, H.İ., KİRMAN-BİLGİN, A. (2014) "5e Modeline Uygun Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Materyallerin Geliştirilmesi Erozyon Ve Heyelanın Yer Kabuğuna Etkisi Örneği", 11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2014
Yiğit, N., KİRMAN-BİLGİN, A. (2014) "Maddenin Tanecikli Yapısı Konusuna Yönelik Tasarlanan REACT Öğretim Modelinin Etkiliğinin İncelenmesi", 11. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
KİRMAN-BİLGİN, A., Alev, N., Yiğit, N., Akdeniz, A.R. (2011) "Teachers Views about the Primary Curriculum Regarding In Service Training Variable", WCES , (Nisan 2011
Bakırcı, H., KİRMAN-BİLGİN, A., Şimşek, A. (2011) "The Effects of Simulation Technique and Worksheets on Formal Operational Stage in Science and Technology Lessons", WCES , (Nisan 2011
Kayıt Yok
KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "4C Becerileri ve Fen Bilimleri Derslerinde Öğretimi", Kitap: 21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Ankara/Türkiye : Pegem AKADEMİ  
KİRMAN-BİLGİN, A., ERDAĞI, S. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Kültürel Ürünler Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Peynircilik Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek  
Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Seracılık Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek  
İNALTEKİN, T., KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Girişimciliğin ölçülmesi ve değerlendirilmesi", Kitap: FEN BİLİMLERİNDE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ VE 5. - 6. - 7. - 8. SINIF BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ÖRNEK ETKİNLİKLER, İstanbul/Türkiye : EFEAKADEMİ YAYINLARI  
KİRMAN-BİLGİN, A. (2022) "Bağlam Temelli Öğrenme ve Yaşam Becerileri", Kitap: Fen bilimlerinde yaşam becerileri eğitimi, : Pegem Akademi  
KİRMAN-BİLGİN, A. (2021) "Bütünleştirilmiş Beceri Öğretimi", Kitap: KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Türkiye : Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.  
KİRMAN-BİLGİN, A. (2021) "Projede Amaç ve Hedefler Nasıl Yazılmalıdır?", Kitap: Proje Geliştirme ve Yönetimi, : Pegem Akademi  
Ayvacı, H.Ş., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Fen öğretiminin tarihçesi, fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri", Kitap: Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Pegem Akademi  
Ayvacı, H.Ş., Nas, S.E., KİRMAN-BİLGİN, A. (2020) "Güncel fen öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler", Kitap: Fen Öğretim Programları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) FEN BİLİMLERİNDE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ VE 5. - 6. - 7. - 8. SINIF BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ÖRNEK ETKİNLİKLER, 2022, Editör
(Ulusal - Kitap) Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi, 2019, Editör
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Van Yüzüüncü Yıl Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, 2017
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 The Effect of a Developed REACT Strategy on the Conceptual Understanding of Students: "Particulate Nature of Matter" 5 0 0 7 11 5 0 0 0 28
2 The Effects of Simulation Technique and Worksheets on Formal Operational Stage in Science and Technology Lessons 0 0 0 6 13 0 1 0 0 20
3 Öğrencilerin Maddenin Tanecikli Yapısı Konusu ile Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi 2 0 0 2 1 4 3 0 0 12
4 Fen bilimlerinde yaşam becerileri eğitimi 0 0 0 1 2 2 3 0 0 8
5 Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Becerisine Yönelik Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi 0 0 0 1 0 4 1 0 0 6
6 Investigation of Effectiveness of Teaching Materials Based on REACT Strategy on Revelation of the Relationship between \"Density\" Concept and Contexts 0 0 0 1 1 3 1 0 0 6
7 The effect of fire context on the conceptual understanding of students: expansion-contraction 0 0 0 1 3 2 0 0 0 6
8 Adidaktik Öğrenme Ortamlarında Bireysel ve Grup Çalışması Uygulamalarının Öğrenci Başarısına Etkisi 0 0 0 1 0 3 1 0 0 5
9 THE EFFECT OF FIRE CONTEXT ON THE CONCEPTUAL UNDERSTANDING OF STUDENTS: "THE HEAT-TEMPERATURE 1 0 0 1 1 2 0 0 0 5
10 Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi 0 0 0 0 1 2 1 0 0 4
11 Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Düşünme Becerisi ile İlgili Mesleki Bilgilerinin Belirlenmesi 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
12 Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uygulamalı Girişimcilik Eğitiminden Yansımalar: İş Planlarının İncelenmesi 0 0 0 0 0 2 1 0 0 3
13 Fen Öğretim Programları 0 0 0 0 0 1 2 0 0 3
14 Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişme Kavramları İle Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi 0 0 0 0 0 1 2 0 0 3
15 Öğretmen Adaylarının Çözünürlük Konusuna Yönelik Alternatif Kavramlarının Belirlenmesi 0 0 0 0 0 3 0 0 0 3
16 EĞİTİM FAKÜLTESİ VE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARASINDAKİ İŞ BİRLİĞİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
17 Fen Bilimleri Konularının Günlük Hayattaki Yeri Dersinin Öğretmen Adaylarının Kavram ile Bağlam İlişkisini Oluşturabilmeleri Üzerine Etkisi 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
18 Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının İletişim Becerisini Kullanma Durumlarının İncelenmesi 0 0 0 0 2 0 0 0 0 2
19 Identifying the prospective science teachers’ understanding towards entrepreneurial skills 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
20 REACT STRATEJİSİNİN KAVRAMSAL ANLAMA ÜZERİNE ETKİSİ: MADDENİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ ÜNİTESİ 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
21 Teachers Views about the Primary Curriculum Regarding In Service Training Variable 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
22 The Effect of Enriched Learning Environments on the Conceptual Understanding of Students: Erosion and Landslide 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
23 Akademisyen ve Öğretmen Perspektifinden Türkiye deki Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitiminin İncelenmesi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
24 Akademisyenler ve Öğretmenler Arasındaki İletişimin Hizmet Sürecindeki Öğretmen Eğitimine Yansımalarının İncelenmesi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
25 Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının ”Su Bağlamı” Üzerine Düşüncelerinin Tespit Edilmesi 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
26 Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
27 Geometri Dersinde Adidaktik Öğrenme Ortamları Uygulamaları 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
28 Investigating the Effectiveness of Life Skills Training Guide on Pre-service Science Teachers’ Development of Professional Knowledge Regarding Entrepreneurship Skills 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
29 Investigation of Preferred Teaching Pedagogies of Preservice Science Teacher Through Individual and Team Studies 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
30 Öğrencilerin Günlük Hayat Olaylarını Nedenleri ile açıklayabilmelerinde Yangın Bağlamının Etkisi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
31 Using Case-Based Science Scenarios to Analyze Preservice Teachers’ Analytical Thinking Skills 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2019 - 2024 16
Sibel Er Nas
Trabzon Üniversitesi
2014 - 2024 16
Tülay Şenel Çoruhlu
Trabzon Üniversitesi
2014 - 2024 10
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2023 9
Nevzat Yiğit
Trabzon Üniversitesi
2011 - 2019 9
Hava İpek Akbulut
Trabzon Üniversitesi
2014 - 2024 6
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2021 4
Kafkas Üniversitesi
2023 - 2024 4
Kafkas Üniversitesi
2023 - 2024 3
Kafkas Üniversitesi
2023 - 2024 3
Duygu Taşkın
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2013 - 2015 3
Kafkas Üniversitesi
2018 - 2023 2
Selahattin Arslan
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2013 - 2015 2
Hakan Şevki Ayvacı
Trabzon Üniversitesi
2020 2
Burçin Turan Bektaş
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2015 - 2018 2
Berrin Samancı
-
2019 - 2020 2
Merve Bahar Alaca
-
2020 - 2021 2
Şeyma Nur Bekar
-
2022 - 2023 2
Tuğçe Değer
-
2021 - 2023 2
Canan Cengiz
-
2022 1
Hasan Bakırcı
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2011 1
Alper Şimşek
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2011 1
Nedim Alev
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2011 1
Orhan Çakıroğlu
-
2024 1
Şenay Delimehmet Dada
-
2024 1
Zeynep Tatlı
-
2024 1
Haluk Özmen
-
2024 1
Ahmet Gülay
-
2024 1
Göksel Çelenk
-
2024 1
Ali Rıza Akdeniz
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2011 1
Erhan Himmetoğlu
-
2018 1
Faruk Altınkaynak
-
2023 1
Fatma Nur Demircioğlu Yürükel
-
2017 1
Murat İşbaralı
-
2023 1
Onur Bilgin
-
2023 1
Sevcan Yavaş
-
2023 1
Şenem Alkan
-
2022 1
Tuba Yunusoğlu
-
2023 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
294.
78393 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
170.
9582 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
47.
430 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78393
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9582
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 430
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 25 44 75 45 90 125 137 230 167 17
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 447 . 458 . 473 . 499 . 455 . 406 . 492 . 391 . 434 . 294 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 304 . 303 . 280 . 302 . 249 . 218 . 257 . 151 . 229 . 170 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 84 . 95 . 62 . 87 . 57 . 50 . 57 . 21 . 50 . 47 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 73 . 76 . 55 . 72 . 49 . 39 . 39 . 14 . 39 . 36 .
Toplam Yayın 3 4 5 4 7 5 8 9 12 2
Toplam Makale 1 2 4 2 5 3 3 7 4 1
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 2 2 2 2 0
Toplam Bildiri 2 2 1 2 2 0 3 0 6 1
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Makale (Uluslararası) 0 2 2 0 0 1 0 2 3 0
Makale (Ulusal) 1 0 2 2 5 2 3 4 1 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 2 2 2 2 0
Bildiri (Uluslararası) 2 0 1 2 2 0 2 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 2 0 0 0 0 1 0 6 1
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri