img
Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN

Prof. Dr. Berna URUN KARAHAN

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Türkçe Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
68
Atıf
212
h-index
7
Proje
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2010, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı (Yl) (Tezli), 2006, 2009
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2000, 2004
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2010, 2015
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı (Yl) (Tezli), 2006, 2009
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2000, 2004
Berna URUN KARAHAN, Yüksek Lisans, Iğdır ve Ardahan illerinin yer adları ve tasnifi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı, 2009
İngilizce, YÖKDİL, 67, 2017
İngilizce, KPDS, 60, Bahar, 2010
Kurs, TÜRKİYE’DE KATILIMCI DEMOKRASİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ: TOPLUMSAL CİNSİYEET EŞİTLİĞİNİN İZLENMESİ PROJESİ, SİMER OTEL, Türkiye, 27-02-2018, 01-03-2018
Kurs, NİTEL ARAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BİLGİSAYARDA NİTEL VERİ ANALİZİ, KAFKAS ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ, Türkiye, 10-12-2013, 13-12-2013
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi
2019-2019, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2016-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2004-2015, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2016-2016, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2016-, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2016-2016, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2012-2016, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Alican Altundaşar, Yüksek Lisans, Yabancılara Türkçe Öğretiminde 2010-2024 Yılları Arasında Yapılan Yüksek Lisans Tezlerinin İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Hanım Çal, Yüksek Lisans, Kemalettin Tuğcu'nun "Kuklacı" ve Yer Altında Bir Şehir" Adlı Eserlerinde Söz Varlığı İncelemesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Melek Durğun, Yüksek Lisans, Ortaokul Öğrencilerinin Ekrandan Okumaya Karşı Tutumlarının ve Okuma Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Nurten Üzümcü, Yüksek Lisans, 5. ve 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kültürel ögeler açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Ebru Saygı, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerine tavsiye edilen çocuk kitaplarındaki söz varlığı unsurlarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Utku Mert Yıldız, Yüksek Lisans, "TRT Çocuk" ve "Minika GO" dergilerinin kök değerler ve yetkinlikler bağlamında incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Kadir Yazıcı, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygısı ve yazma tutumu ile yazma eğilimlerinin yazma özyeterlik algılarıyla ilişkisi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Sibel Yıldız, Yüksek Lisans, Âşık Şenlik'in şiirlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Cannur Okur Durmuş, Yüksek Lisans, Şermin Yaşar'ın Çocuk Kitaplarının İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okuma Tutumuna Etkisinin İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2017-2018, Etkili İletişim, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Dil ve Kültür, Lisans
2017-2018, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2017-2018, Tiyatro ve Drama Uygulamaları, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans
2016-2017, Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri, Lisans
2016-2017, Tiyatro ve Drama Uygulamaları, Lisans
Kayıt Yok
Bana Bir Öykü Anlat Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2016  
Kayıt Yok
Üzümcü, N., URUN-KARAHAN, B. (2024) "5 VE 6. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN KÜLTÜREL ÖGELER AÇISINDAN İNCELENMESİ", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 13 (1) pp. 255-277 [TR Dizin] Link DOI   
URUN-KARAHAN, B. (2022) "EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN ADAYLARI İLE FORMASYON GRUBU ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA ALIŞKANLIKLARI İLE MESLEKİ GELİŞİME YÖNELİK TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11 (3) pp. 1212-1219 [TR Dizin] DOI   
URUN-KARAHAN, B. (2022) "Examination of the Relationship between the Usage Frequency of Listening/Viewing Strategies of Middle School Students and their Listening Anxiety", ijels, 10 (3) pp. 49-54 Link DOI  
URUN-KARAHAN, B., Bayraktar, M.K. (2021) "TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KONUŞMAYA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLETİŞİM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6 (2) pp. 370-377 Link  
URUN-KARAHAN, B. (2021) "EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN ACADEMIC MOTIVATION AND LEARNING STRATEGIES OF TURKISH TEACHER CANDIDATES AND THEIR SELF-EFFICACY BELIEFS IN TEACHING", European Journal of Education Studies, 8 (4) pp. 174-182 Link DOI  
URUN-KARAHAN, B. (2021) "The Relationship between Secondary School Students’ Writing Attitudes and Anxiety and Writing Disposition", ijels, 9 (2) pp. 136-141 Link DOI  
URUN-KARAHAN, B. (2020) "YAZMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIMASI", BUGU, 1 (3) pp. 314-324  
URUN-KARAHAN, B. (2020) "DİNLEMEYE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", BUGU, 1 (2) pp. 188-196  
URUN-KARAHAN, B. (2020) "Konuşmaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Turkish Studies - Educational Sciences, 15 (2) pp. 1319-1327 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B., ERDAĞI, S. (2018) "EĞİTİM FAKÜLTESİ VE PEDAGOJİK FORMASYON GRUPLARINDAKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ", Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7 (3) pp. 1976-1994 [TR Dizin] Link   
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Examining The Relationship of Listening and Speaking Anxieties ofTurkish Teacher Candidates With Their Listening Self- Efficacy", INTERNATIONAL ONLİNE JOURNAL of EDUCATIONAL SCIENCES, 10 (3) pp. 69-80  
URUN-KARAHAN, B. (2018) "EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN READING ANXIETY AND SELF-EFFICACY PERCEPTION FOR READING COMPREHENSION IN 5th GRADE STUDENTS", European Journal of Education Studies, 4 (9) pp. 98-107  
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Examining the Relationship Between the Achievement Goals and Teacher Engagement of Turkish Teachers", Journal of Education and Training Studies, 6 (3) pp. 101-107 DOI  
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Türkçe Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Okumaya Yönelik Motivasyonlarıyla İlişkisi", International Journal of Language Academy, 6 (1) pp. 112-119 DOI  
URUN-KARAHAN, B. (2018) "OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (1) pp. 67-73 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B. (2017) "8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIĞINA YÖNELİK TUTUMLARININ TÜRKÇE DERSİ ÖZ YETERLİK ALIGILARI İLE İLİŞKİSİ", TEKE, 6 (4) pp. 2616-2626 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B. (2017) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının OkurÖz Yeterlik Algılarının OkuduğunuAnlama Düzeyleri ile İlişkisi", OKUMA VE YAZMA EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 5 (2) pp. 65-74  
URUN-KARAHAN, B. (2017) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Kaygıları ile Yazma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki", İTOBİAD, 6 (5) pp. 3065-3075 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B. (2017) "Türkçe Öğretmenliği Bölümü Öğrencileri ile Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Ders Çalışma Yaklaşımlarının Karşılaştırılması", İTOBİAD, 6 (5) pp. 3316-3325 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B. (2017) "Türkçe Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Yaşam BoyuÖğrenme Eğilimlerinin Mesleğe Yönelik Tutumları İle İlişkisi", E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (3) pp. 45-58  
URUN-KARAHAN, B., DEMİR-ATALAY, T. (2017) "A REVİEW OF READİNG-SUPPORTED VALUES EDUCATİON OF 7TH GRADE STUDENTS (CASE OF KARS PROVİNCE, TURKEY)", Europen Journal Of Education Studies, 3 (10) pp. 34-52 DOI  
URUN-KARAHAN, B. (2017) "THE CORRELATION OF READING MOTIVATION READING ENGAGEMENT WITH READING COMPREHENSION SKILLS IN 8TH GRADERS", europan journal of education studies, 3 (9) pp. 527-540 DOI  
URUN-KARAHAN, B. (2016) "5 ve 6 Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Motivasyonlarının Akademik Motivasyonlarıyla İlişkisi Kars İli Örneği", GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 36 (2) pp. 211-231 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B. (2016) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Dinleme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi Kafkas Üniversitesi Örneği", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (3) pp. 19-25  
URUN-KARAHAN, B. (2016) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Kafkas Üniversitesi Örneği", Okuma ve Yazma Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4 (2) pp. 26-35  
URUN-KARAHAN, B. (2016) "ORTAOKUL 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEME BECERİSİFARKINDALIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDANİNCELENMESİ KARS İLİ ÖRNEĞİ", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 107-115 [TR Dizin] DOI   
URUN-KARAHAN, B. (2016) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMAYA YÖNELİKTUTUMLARININ BAŞARI HEDEF YÖNELİMLERİ İLEİLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ", Turkish Studies, 11 (14) pp. 783-794 [TR Dizin] DOI   
DEMİR-ATALAY, T., URUN-KARAHAN, B. (2016) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerine Yönelik Bir Değerlendirme", Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 1 (2) pp. 18-27  
URUN-KARAHAN, B., TAŞDAN, M. (2016) "5 VE 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA KARŞI TUTUM VE MOTİVASYONLARININ OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ İLE İLİŞKİSİ", TEKE, 5 (2) pp. 949-969 [TR Dizin]   
URUN-KARAHAN, B. (2015) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMAYA YÖNELİK MOTİVASYONLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ", Turkish Studies, 10 (11) pp. 1569-1586 [TR Dizin] DOI   
URUN-KARAHAN, B. (2015) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Konuşma Eğitimine Yönelik Tutumları Kars İli Örneği", E-KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2 (1) pp. 38-45  
URUN-KARAHAN, B. (2022) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİNE YÖNELİK TUTUMLARI İLE TÜRKÇE DERSİ BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", DÜNYA DİLİ TÜRKÇE , (pp. 167-172), Alanya, Türkiye, (Aralık 2022
URUN-KARAHAN, B. (2019) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Konuşmaya Yönelik Öz Yeterlikleri İle İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 607-613), Kars, Türkiye, (Aralık 2019
URUN-KARAHAN, B. (2019) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARI İLE OKUMA ALIŞKANLIKLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 602-606), Kars, Türkiye, (Aralık 2019
URUN-KARAHAN, B. (2019) "5. ve 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ", 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 562-568), Erzurum, Türkiye, (Haziran 2019
URUN-KARAHAN, B. (2019) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ", 4. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 569-574), Erzurum, Türkiye, (Haziran 2019
ERDAĞI, S., URUN-KARAHAN, B. (2018) "8. Sınıf Öğrencilerinin Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalıkları ve Görüşlerinin İncelenmesi", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMALARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , Kars, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Becerisine Yönelik Tutumlarının Konuşma Kaygıları ile İlişkisinin İncelenmesi", 6. ULUSLARARSI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİ KONGRESİ , Kars, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B., TAŞDAN, M. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Okula Yönelik Motivasyonlarının Akademik Motivasyonları İle İlişkisinin İncelenmesi", 6. ULUSLARARSI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMİ KONGRESİ , Kars, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Yazmaya Yönelik Tutumlarının Yazma Öz Yeterlikleriyle İlişkisinin İncelenmesi", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRES , Kars, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE İLGİLİ BİR İNECELEME", 5. ULUSLARARASI MULİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU , (pp. 35-41), Ankara, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ZAMAN YÖNETİMİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", 5. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇLIŞMALAR SEMPOZYUMU , (pp. 3-9), Ankara, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dinleme Üst Biliş Stratejilerinin İncelenmesi", ICOSS Social Conference , (pp. 24), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
URUN-KARAHAN, B. (2018) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Öz Yeterliklerinin İncelenmesi", ICOSS Social Conference , (pp. 25), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
URUN-KARAHAN, B. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK ÖZ YETERLİKLERİ", 2. Uluslararası Iğdır Sempozyumu , (pp. 290), Iğdır, Türkiye, (Ekim 2017
URUN-KARAHAN, B. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL OKUMA ÖZ YETERLİK ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ", 2.Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , (pp. 177-185), Antalya, Türkiye, (Ekim 2017
URUN-KARAHAN, B. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEDYA OKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ", 2. uluslararası sosyal bilimler sempozyumu , (pp. 187-195), Antalya, Türkiye, (Ekim 2017
URUN-KARAHAN, B. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÜST BİLİŞSEL OKUMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ", 2. ULUSLARARASI IĞDIR SEMPOZYUMU , (pp. 291), Iğdır, Türkiye, (Ekim 2017
DEMİR-ATALAY, T., URUN-KARAHAN, B. (2017) "ORTA OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN KİTAP TERCİHLERİ VE BU KİTAPLARIN OKUNABİLİRLİK DÜZEYLERİ", 9. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ KURULTAYI , (pp. 332-347), Burdur, Türkiye, (Ağustos 2017
URUN-KARAHAN, B., DEMİR-ATALAY, T. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMA ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI KAFKAS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ", 9. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , (pp. 82-90), Burdur, Türkiye, (Ağustos 2017
URUN-KARAHAN, B. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DRAMA YÖNTEMİNİ KULLANMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİKLERİ", 1. Uluslararası Avrasya Dil ve Sosyal Bilimler Konferansı. , (pp. 9-15), Antalya, Türkiye, (Ağustos 2017
URUN-KARAHAN, B. (2017) "TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM ARAŞTIRMALARINA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ", VI. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , (pp. 352-358), Rize, Türkiye, (Ocak 2017
URUN-KARAHAN, B., DEMİR-ATALAY, T. (2013) "Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları Kafkas Üniversitesi Örneği", 7. İnternational Computer and İnstructional Technologies , (pp. 114-116), Erzurum, Türkiye, (Haziran 2013
DEMİR-ATALAY, T., URUN-KARAHAN, B. (2013) "Türkçe Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisine İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Değerlendirme", 7. İnternational Computer and İnstructional Technologies Symposium , (pp. 62-64), Erzurum, Türkiye, (Haziran 2013
URUN-KARAHAN, B. (2011) "Kars ve Çevresinde Ocak Kültü", Gazi Kars Şehrengizi , (pp. 313-321), Kars, Türkiye, (Ekim 2011
Özcan, M.F., DEMİR-ATALAY, T., ERDAĞI, S., Azizoğlu, N.İ., Can, F., Bayram, B., Aktan, E.N.K. (2021) "TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 1", İstanbul/Türkiye : Kriter Yaınevi, ISBN: 978-625-7669-82-5 
Alyılmaz, S., URUN-KARAHAN, B., Durukan, E., Şahin, N., Can, F., ERDAĞI, S., BARUTCU, T. (2020) "YAZMA EĞİTİMİ", İstanbul/Türkiye : Kriter, ISBN: 9786257033572 
DEMİR-ATALAY, T., ERDAĞI, S., Durukan, E., Er, O., Şengül, K., URUN-KARAHAN, B. (2018) "OKUMA EĞİTİMİ", Ankara/Türkiye : ANI YAYINCILIK, ISBN: 605170228-8 
URUN-KARAHAN, B. (2023) "ÇOCUK EDEBİYATINDA TİYATRO VE DRAMA", Kitap: ÇOCUK EDEBİYATI, Erzurum/Türkiye : FENOMEN YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 301 / 314, ISBN: 978-625-6470-16-3 
URUN-KARAHAN, B. (2022) "TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE MOTİVASYON", Kitap: TÜRK DİLİ 1, İstanbul/Türkiye : EĞİTİM YAYINLARI, Bölüm Sayfaları: 159 / 164, ISBN: 978-625-8341-93-5 
Karacaoğlu, M.Ö., Özcan, M.F., Şahin, N., Özçetin, K., Yeşil, F., İncirkuş, F.A., Gülay, E., Karakuş, N., Eroğlu, A. (2021) "Okuma Motivasyonu", Kitap: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ II, İstanbul/Türkiye : Kriter Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 65 / 96, ISBN: 978-625-7669-83-2 
URUN-KARAHAN, B. (2020) "Dil Öğretiminde Materyal Kullanımı", Kitap: Dil Bilgisi Öğretimi, Türkiye : Kriter, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 9786257033503 
URUN-KARAHAN, B., DEMİR-ATALAY, T. (2020) "DİNLEME, TUTUM VE MOTİVASYON", Kitap: DİNLEME EĞİTİMİ, Erzurum : FENOMEN YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 65 / 84, ISBN: 978-605-9474-52-8 
URUN-KARAHAN, B. (2020) "Okuma Becerisi ve Okuma Becerisinin Güncel Sorunları", Kitap: Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları, Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 9786057754899 
URUN-KARAHAN, B. (2019) "KONUŞMA TÜR, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ", Kitap: KONUŞMA EĞİTİMİ, Erzurum : FENOMEN YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 35 / 44, ISBN: 978-605-9474-54-2 
URUN-KARAHAN, B., DEMİR-ATALAY, T. (2018) "OKUMA EĞİTİMİNDE TUTUM VE MOTİVASYON", Kitap: OKUMA EĞİTİMİ, Ankara/Türkiye : ANI, Bölüm Sayfaları: 119 / 138, ISBN: 605170228-8 
URUN-KARAHAN, B., DEMİR-ATALAY, T. (2018) "OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA/OKUMA EĞİTİMİNDE TUTUM VE MOTİVASYON", Kitap: OKUMA EĞİTİMİ, Ankara : ANI YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 119 / 145, ISBN: 605170228-8 
URUN-KARAHAN, B. (2018) "OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA", Kitap: okuma eğitimi, : ANI YAYINCILIK, Bölüm Sayfaları: 39 / 55, ISBN: 605170228-8 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) TÜRK DİLİ 2, 2023, Editör
(Uluslararası - Kitap) TÜRK DİLİ 1, 2022, Editör
(Uluslararası - Kitap) TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 1, 2021, Editör
(Uluslararası - Kitap) TÜRKÇE EĞİTİMİ II, 2021, Editör
(Uluslararası - Kitap) Yazma Eğitim, 2020, Editör
(Uluslararası - Kitap) Dil Bilgisi Öğretimi, 2020, Editör
(Uluslararası - Kitap) DİNLEME EĞİTİMİ, 2019, Editör
(Uluslararası - Kitap) KONUŞMA EĞİTİMİ, 2019, Editör
(Uluslararası - Kitap) OKUMA EĞİTİMİ, 2018, Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) E-KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 5 VE 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA KARŞI TUTUM VE MOTİVASYONLARININ OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİ İLE İLİŞKİSİ 1 0 0 9 1 16 2 0 0 29
2 OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI 0 0 0 5 0 18 2 0 0 25
3 Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazma Kaygıları ile Yazma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki 0 0 0 3 0 7 7 1 0 18
4 ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMAYA YÖNELİK MOTİVASYONLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ 1 0 0 3 0 10 0 0 0 14
5 Türkçe Öğretmen Adaylarının Konuşma Eğitimine Yönelik Tutumları Kars İli Örneği 0 0 0 3 0 9 2 0 0 14
6 Examining The Relationship of Listening and Speaking Anxieties ofTurkish Teacher Candidates With Their Listening Self- Efficacy 0 0 0 1 0 4 5 0 0 10
7 Türkçe Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerine Yönelik Bir Değerlendirme 0 0 0 4 0 5 0 0 0 9
8 Türkçe Öğretmen Adaylarının Dinleme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısındanİncelenmesi Kafkas Üniversitesi Örneği 0 0 0 4 0 1 2 0 0 7
9 TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMAYA YÖNELİKTUTUMLARININ BAŞARI HEDEF YÖNELİMLERİ İLEİLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ 0 0 0 1 0 4 2 0 0 7
10 Konuşmaya Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 1 0 0 5 0 0 6
11 DİNLEME EĞİTİMİ 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5
12 DİNLEMEYE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI 0 0 0 1 0 0 4 0 0 5
13 Examining the Relationship Between the Achievement Goals and Teacher Engagement of Turkish Teachers 1 0 0 1 1 2 0 0 0 5
14 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIĞINA YÖNELİK TUTUMLARININ TÜRKÇE DERSİ ÖZ YETERLİK ALIGILARI İLE İLİŞKİSİ 0 0 0 0 0 3 1 0 0 4
15 EĞİTİM FAKÜLTESİ VE PEDAGOJİK FORMASYON GRUPLARINDAKİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ 0 0 0 0 0 1 3 0 0 4
16 KONUŞMA EĞİTİMİ 0 0 0 0 0 0 4 0 0 4
17 THE CORRELATION OF READING MOTIVATION READING ENGAGEMENT WITH READING COMPREHENSION SKILLS IN 8TH GRADERS 1 0 0 2 0 0 1 0 0 4
18 The Relationship between Secondary School Students’ Writing Attitudes and Anxiety and Writing Disposition 0 0 0 0 0 1 3 0 0 4
19 Türkçe Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Yaşam BoyuÖğrenme Eğilimlerinin Mesleğe Yönelik Tutumları İle İlişkisi 1 0 0 2 0 1 0 0 0 4
20 OKUMA EĞİTİMİ 0 0 0 0 0 3 0 0 0 3
21 okuma eğitimi 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
22 ORTAOKUL 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEME BECERİSİFARKINDALIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDANİNCELENMESİ KARS İLİ ÖRNEĞİ 0 0 0 1 0 1 1 0 0 3
23 TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KONUŞMAYA YÖNELİK TUTUMLARI İLE İLETİŞİM DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ 0 0 0 1 0 0 2 0 0 3
24 Türkçe Öğretmeni Adaylarının OkurÖz Yeterlik Algılarının OkuduğunuAnlama Düzeyleri ile İlişkisi 0 0 0 1 0 2 0 0 0 3
25 Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Kafkas Üniversitesi Örneği 0 0 0 1 0 1 1 0 0 3
26 Türkçe Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin Okumaya Yönelik Motivasyonlarıyla İlişkisi 0 0 0 1 0 1 1 0 0 3
27 5 ve 6 Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Motivasyonlarının Akademik Motivasyonlarıyla İlişkisi Kars İli Örneği 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
28 EXAMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN READING ANXIETY AND SELF-EFFICACY PERCEPTION FOR READING COMPREHENSION IN 5th GRADE STUDENTS 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
29 Examination of the Relationship between the Usage Frequency of Listening/Viewing Strategies of Middle School Students and their Listening Anxiety 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
30 Türkçe Öğretmenliği Bölümü Öğrencileri ile Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Ders Çalışma Yaklaşımlarının Karşılaştırılması 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
31 YAZMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIMASI 0 0 0 0 0 0 2 0 0 2
32 Dil Bilgisi Öğretimi 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
33 OKUMA EĞİTİMİ 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
34 Türkçe Eğitiminin Güncel Sorunları 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Ulusal) Karma etkinlik/Diğer: KADIN ÇALIŞMALARI EĞİTİM GÜNLERİ, 12-04-2018
(Ulusal) Karma etkinlik/Sergi: 14 MAYIS ANNELER GÜNÜ DNLETİ HAZIRLIĞI VE SUNUMU, 14-05-2017
(Ulusal) Karma etkinlik/Sergi: 8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ DİNLETİ VE SUNUMU, 08-03-2017
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2013 - 2021 11
Kafkas Üniversitesi
2018 - 2021 5
Kafkas Üniversitesi
2016 - 2018 2
Kafkas Üniversitesi
2018 2
Fatih Can
Amasya Üniversitesi
2020 - 2021 2
Erhan Durukan
Trabzon Üniversitesi
2018 - 2020 2
Mehmet Fatih Özcan
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2021 2
Nurullah Şahin
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2020 - 2021 2
Kafkas Üniversitesi
2020 1
Kübra Şengül
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
2018 1
Eda Nur Karakuş Aktan
Gazi Üniversitesi
2021 1
Funda Yeşil
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
2021 1
Bora Bayram
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
2021 1
Kübra Özçetin
Marmara Üniversitesi
2021 1
Aysun Eroğlu
Kafkas Üniversitesi
2021 1
Funda Amanvermez İncirkuş
Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi
2021 1
Onur Er
Düzce Üniversitesi
2018 1
Mehmet Önder Karacaoğlu
-
2021 1
Ersin Gülay
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2021 1
Semra Alyılmaz
Bursa Uludağ Üniversitesi
2020 1
Nahide İrem Azizoğlu
Sakarya Üniversitesi
2021 1
Neslihan Karakuş
Yıldız Teknik Üniversitesi
2021 1
Merve Kılıçoğlu Bayraktar
-
2021 1
Nurten Üzümcü
-
2024 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
371.
78378 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
211.
9889 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
65.
610 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78378
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9889
YÖKSİS Bilim Alanı Türkçe Eğitimi 610
Anahtar Kelimeler Türkçe Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 30 135 155 335 52 265 190 78 40 15
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 443 . 371 . 396 . 215 . 490 . 268 . 436 . 547 . 569 . 371 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 297 . 215 . 208 . 84 . 282 . 113 . 212 . 296 . 347 . 211 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 77 . 37 . 41 . 7 . 97 . 19 . 52 . 82 . 83 . 65 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 74 . 33 . 37 . 6 . 94 . 19 . 51 . 78 . 77 . 59 .
Toplam Yayın 2 10 12 18 5 7 5 4 1 1
Toplam Makale 2 7 7 6 0 3 3 2 0 1
Toplam Kitap 0 0 0 4 1 4 2 1 1 0
Toplam Bildiri 0 3 5 8 4 0 0 1 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 2 5 0 3 3 2 0 1
Makale (Ulusal) 2 7 5 1 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 4 1 3 1 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 0 3 5 8 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 4 0 0 1 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri