Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), 2009, 2016 |
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi (Dr), 2009, 2016 |
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2004, 2008 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 61, 2023/2 Yük, 2023 |
İngilizce, ÜDS, 68, 2009-ÜDS İ, 2009 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri İlköğretim Matematik Eğitimi İlköğretim Matematik Eğitimi |
2017-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2011-2017, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2023-2026, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Pembe Ayşe Nur Karagöz Dumlupınar, Yüksek Lisans, 6. Sınıf Matematik Dersi Cebir Öğrenme Alanında Öğretmenlerin Kullandıkları Örneklerin Öğretimsel Açıklama Boyutuna Göre İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Onurcan Zaman, Yüksek Lisans, 6. sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki problem kurma becerilerinin gelişiminde animasyon destekli problem kurma eğitiminin rolü, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Şeymanur Altuntaş, Yüksek Lisans, LGS çalışma kitabındaki matematik sorularının pısa matematik okuryazarlığı yeterlik düzeylerine, içerik alanlarına ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Hayat Baburhan Durmuş, Yüksek Lisans, 7.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Problemlerini Çözme Sürecinde Kullandığı Üstbilişsel Becerilerin İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Nazmiye Murat, Yüksek Lisans, Lise Matematik Dersi Sınav Sorularının MATH Taksonomisine ve Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Gülnur Kesim, Yüksek Lisans, 6. Sınıf Alan Ölçme Konusunun Öğretiminde Matematiksel Modelleme Etkinliklerinin Kullanımının Öğrenci Başarısı, Matematik Motivasyonu ve Kaygısına Etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
2023-2024, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
2023-2024, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2023-2024, Matematik Tarihi, Lisans |
2023-2024, Matematikte Problem Çözme, Lisans |
2022-2023, Matematik Okuryazarlığı, Yüksek Lisans |
2022-2023, Matematiksel Modelleme, Yüksek Lisans |
2022-2023, Matematik Öğretiminde Modelleme, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
2022-2023, Matematik Ders Kitabı İnceleme, Lisans |
2022-2023, Ortaokul Matematik Öğretim Programları, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
2022-2023, Matematikte Problem Çözme, Lisans |
2022-2023, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2022-2023, Matematik Tarihi, Lisans |
2021-2022, Matematik Okuryazarlığı, Yüksek Lisans |
2021-2022, Matematiksel Modelleme, Yüksek Lisans |
2021-2022, Matematikte Problem Çözme, Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
2021-2022, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2021-2022, Matematik Tarihi, Lisans |
2021-2022, İlkokulda Temel Matematik, Lisans |
2021-2022, Matematik Öğretiminde Modelleme, Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans |
2021-2022, Matematik Ders Kitabı İnceleme, Lisans |
2021-2022, Ortaokul Matematik Öğretim Programları, Lisans |
2020-2021, Bilim Tarihi ve Felsefesi, Lisans |
2020-2021, Okul Deneyimi, Lisans |
2020-2021, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2020-2021, Matematik Tarihi, Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Matematik Ders Kitabı İnceleme, Lisans |
2020-2021, Ortaokul Matematik Öğretim Programları, Lisans |
2020-2021, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans |
2020-2021, Matematik Okuryazarlığı, Yüksek Lisans |
2020-2021, Matematiksel Modelleme, Yüksek Lisans |
2019-2020, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2019-2020, Matematik Tarihi, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans |
2019-2020, Matematik Öğretimi I, Lisans |
2018-2019, Matematik ve Hayat, Lisans |
2018-2019, Matematik Öğretimi II, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2018-2019, Matematik Öğretimi I, Lisans |
2018-2019, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2018-2019, Matematik Tarihi, Lisans |
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2017-2018, Matematik Öğretimi II, Lisans |
2017-2018, Matematik ve Hayat, Lisans |
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans |
2017-2018, Matematik Tarihi, Lisans |
2017-2018, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans |
2017-2018, Matematik Öğretimi I, Lisans |
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2016-2017, Matematik Felsefesi, Lisans |
2016-2017, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans |
2016-2017, Matematik ve Hayat, Lisans |
2016-2017, Temel Matematik, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Murat, N., SAKA, E. (2023) "Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Sınavı Hazırlama Süreçlerine Dair Görüşlerinin İncelenmesi", EGE ZİRVESİ 10. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ , (pp. 1757-1764), İzmir, Türkiye, (Aralık 2023) |
Zaman, O., SAKA, E. (2023) "6. Sınıf Öğrencilerinin Kesirler Konusunda Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023) , (pp. 258), Kars, Türkiye, (Ekim 2023) |
SAKA, E., Alkan, S. (2023) "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Etkinlikleri Hakkındaki Görüşleri", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023) , (pp. 264), Kars, Türkiye, (Ekim 2023) |
Alkan, S., SAKA, E. (2023) "Lise Öğrencilerinin Model Oluşturma Sürecindeki Üstbiliş Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi", 6. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-6) Sempozyumu , (pp. 668-670), Ankara, Türkiye, (Ekim 2023) |
Durmuş, H.B., SAKA, E. (2023) "7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK OKURYAZARLIĞI PROBLEMLERİNİ ÇÖZME SÜRECİNDE BAŞARI DURUMLARININ İNCELENMESİ", XIV. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU (EYFOR-XIV) , (pp. 69-70), Antalya, Türkiye, (Haziran 2023) |
SAKA, T., SAKA, E. (2022) "UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ (2011-2021)", EYFOR 13-Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu , (pp. 725-726), İzmir, Türkiye, (Haziran 2022) |
Beder, G.T., SAKA, E., YILDIZ, H. (2021) "2020 Lgs Matematik Sorularının Pısa Matematik Değerlendirme Çerçevesine Göre İncelenmesi", 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu , (pp. 250-252), Antalya, Türkiye, (Ekim 2021) |
SAKA, E., Alkan, S. (2021) "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adayları Açısından “örnekler”", 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu , (pp. 680-681), Antalya, Türkiye, (Ekim 2021) |
Altuntaş, Ş., SAKA, E. (2021) "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin EBA (Eğitim Bilişim Ağı) İçeriği Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi", 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu , (pp. 153-155), Antalya, Türkiye, (Ekim 2021) |
Alkan, S., Arabacı, D., SAKA, E. (2019) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Becerilerinin İncelenmesi: Problem Kurma Örneği", 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu , (pp. 93-95), İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
SAKA, E., Alkan, S. (2019) "Ortaokul Matematik Uygulamaları Ders Kitaplarının Model Oluşturma Tasarım İlkelerine Göre İncelenmesi", 4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu , (pp. 679-680), İzmir, Türkiye, (Ekim 2019) |
SAKA, E., İLGÜN, Ş. (2019) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ HAKKINDA OLUŞTURDUKLARI METAFORLAR", UMTEB 6. ULUSLARARASI MESLEKİ VE TEKNİK BİLİMLER KONGRESİ , (pp. 405-410), Iğdır, Türkiye, (Mayıs 2019) |
İLGÜN, Ş., SAKA, E. (2019) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GEOMETRİ İNANÇLARININ İNCELENMESİ", UMTEB 6. ULUSLARARASI MESLEKİ VE TEKNİK BİLİMLER KONGRESİ , (pp. 411-415), Iğdır, Türkiye, (Mayıs 2019) |
SAKA, E., Alkan, S. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Yaratıcı Problem Çözme Özelliklerinin Belirlenmesi", Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi , (pp. 808-815), İzmir, Türkiye, (Ekim 2018) |
Arabacı, D., SAKA, E., Alkan, S. (2018) "İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Problem Kurma Sürecindeki Yaratıcılıklarının İncelenmesi", Vth International Eurasian EducationalResearch Congress (EJER-2018) , (pp. 1516-1518), Antalya, Türkiye, (Haziran 2018) |
SAKA, E., Alkan, S., Arabacı, D. (2018) "Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi", Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2018) , (pp. 1519-1520), Antalya, Türkiye, (Haziran 2018) |
SAKA, E., DURMUŞ, M., SAKA, T. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik İnançlarının İncelenmesi", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 775-776), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018) |
DURMUŞ, M., SAKA, E., SAKA, T. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenlerinin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (pp. 369-370), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018) |
SAKA, E., Çelik, D. (2017) "Matematiksel Modelleme Sürecinde Teknoloji Kullanımının Süreçte Karşılaşılan Güçlüklere Etkisi", 3. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 412-414), Afyon, Türkiye, (Haziran 2017) |
Akcanca, N., SUNGUR-ALHAN, S., ALKAN, M., SAKA, E., SAKA, T. (2016) "İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ DERS ÇALIŞMA YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , (pp. 103), Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016) |
SAKA, E., Çelik, D. (2015) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Deneysel ve Teorik Modelleme Problemlerini Çözme Sürecinde Teknolojinin Rolünün İncelenmesi", 2. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİSEMPOZYUMU , (pp. 97-98), Adıyaman, Türkiye, (Mayıs 2015) |
Baki, A., Arabacı, D., SAKA, E. (2014) "Lisansüstü Öğrencilerinin Bir Model Oluşturma Etkinliğine Yönelik Geliştirdikleri Çözümlerin ve Çözüm Süreçlerinin İncelenmesi", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 682), Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
Bülbül, B.Ö., SAKA, E., Güven, B. (2010) "İlköğretim Öğrencilerinin Problem Çözmeye Karşı İnançlarının ve Matematiğe Yönelik Öz-Yeterlik Algılarının Problem Çözme Başarılarına Etkisi", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 3), İzmir, Türkiye, (Eylül 2010) |
Kayıt Yok |
SAKA, E. (2023) "Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Çalışmaları Üzerine Eğilimler", Kitap: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar 2023-III, İstanbul/Türkiye : Efe Akademik Yayınları, Bölüm Sayfaları: 129 / 144, ISBN: 978-625-6600-26-3 |
SAKA, E., Arabacı, D., Alkan, S. (2020) "Examination of the Problems Posed by Preservice Elementary Mathematics Teachers", Kitap: Changing Educational Paradigms:New Methods, Directions, and Policies, Berlin : Peter Lang GmbH, Bölüm Sayfaları: 139 / 158, ISBN: 978-3-631-80341-7 |
Alkan, S., SAKA, E. (2019) "Diagnostic Branched Tree and Vee Diagram", Kitap: Current Studies in Educational Measurement and Evaluation, İstanbul/Türkiye : Paradigma Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 301 / 333, ISBN: 978-605-7691-06-4 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemlerini Çözme Sürecinde Teknolojinin Rolü | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 7 |
2 | SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARININ VE METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
3 | Eğitim Fakültesi Öğrencilerin İntihal Eğilimlerinin İncelenmesi | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
4 | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL MODELLEME SÜRECİNDE TEKNOLOJİNİN ROLÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
5 | Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Sürecinde Bilgisayar Kullanımları Üzerine Bir İnceleme | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Sevilay Alkan
-
|
2018 - 2023 | 14 |
Duygu Arabacı
Düzce Üniversitesi
|
2014 - 2023 | 7 |
Kafkas Üniversitesi
|
2016 - 2022 | 5 |
Derya Çelik
Trabzon Üniversitesi
|
2015 - 2018 | 5 |
Kafkas Üniversitesi
|
2017 - 2021 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2019 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2017 | 1 |
-
|
2021 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Bülent Güven
Trabzon Üniversitesi
|
2010 | 1 |
Buket Özüm Bülbül
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi
|
2010 | 1 |
Nur Akcanca
-
|
2016 | 1 |
Adnan Baki
Trabzon Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Gülcan Turan Beder
-
|
2021 | 1 |
Hayat Baburhan Durmuş
-
|
2023 | 1 |
Nazmiye Murat
-
|
2023 | 1 |
Onurcan Zaman
-
|
2023 | 1 |
Şeymanur Altuntaş
-
|
2021 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78378 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9889 |
YÖKSİS Bilim Alanı | İlköğretim Matematik Eğitimi | 191 |
Anahtar Kelimeler | İlköğretim Matematik Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 2 | 17 | 17 | 50 | 80 | 40 | 30 | 50 | 124 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 471 . | 489 . | 533 . | 494 . | 462 . | 489 . | 596 . | 575 . | 485 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 325 . | 331 . | 337 . | 297 . | 257 . | 288 . | 357 . | 323 . | 266 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 71 . | 64 . | 69 . | 45 . | 34 . | 36 . | 65 . | 53 . | 39 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 65 . | 58 . | 62 . | 44 . | 32 . | 30 . | 61 . | 48 . | 38 . | - |
Toplam Yayın | 1 | 2 | 2 | 6 | 6 | 1 | 4 | 4 | 10 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 3 | 4 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 0 | 3 | 1 | 5 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 3 | 1 | 3 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 |