img
Emine Hatun DİKEN

Doç. Dr. Emine Hatun DİKEN

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
58
Atıf
66
h-index
5
Proje
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2007, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2006, 2007
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1998, 2003
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2007, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Yl) (Tezli), 2006, 2007
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1998, 2003
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 61, 2009
Çalıştay, 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (, TRABZON, Türkiye, 28-09-2016, 28-09-2016
Çalıştay, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, NİĞDE, Türkiye, 26-06-2012, 26-06-2012
Çalıştay, Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık, ANKARA, Türkiye, 17-12-2011, 18-12-2011
Çalıştay, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 4. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, ANKARA, Türkiye, 19-10-2009, 21-10-2009
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Fen Bilgisi Eğitimi
2015-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2015-2016, Ortak Dersler Koordinatörlüğü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Gamze Kar, Yüksek Lisans, 8.sınıf öğrencilerinin basit makineler ünitesini okuma süreçlerinde kullandıkları stratejilerin tespiti, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Nezihat Temel, Yüksek Lisans, 8. sınıf öğrencilerinin açık uçlu fen bilimleri sorularını çözerken kullandıkları bilişsel-üstbilişsel stratejilerin belirlenmesi ve kaynakları, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Mehmet İnce, Yüksek Lisans, Proje tabanlı STEM eğitimi etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, öz-düzenlemelerine, fen ve STEM'e yönelik tutumlarına, öz-yeterlilik inançlarına etkisi ile öğrenci görüşleri, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Elif Yürek, Yüksek Lisans, Müzikle desteklenen fen bilimleri konularının ortaokul öğrencilerinin başarılarına öz-düzenlemelerine tutumlarına öz-yeterlilik inançlarına etkisi ve görüşleri, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Aslı Özcan, Yüksek Lisans, 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine ilişkin düşüncelerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Gülşah Aydemir, Yüksek Lisans, 8. sınıf öğrencilerinin "DNA ve Genetik Kod" ünitesini okuma süreçlerindeki bilişsel ve üstbilişsel stratejileri kullanma sıklıkları (Ardahan ili), Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Fatma Nur Çaylar, Yüksek Lisans, 8. sınıf öğrencilerinin Liselere Geçiş Sınavı'na (LGS) yönelik görüşleri (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Tülin Hündür, Yüksek Lisans, Fen bilimleri öğretmenleri ile 8. sınıf öğrencilerinin mevcut sınav sistemine (teog) yönelik görüşlerinin incelenmesi (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Işınsu Tutar, Doktora, 12. sınıf öğrencilerinin biyoloji sorularını çözerken kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin belirlenmesi, 2016, (Asıl Danışman)
2019-2020, Fen Eğitiminde Üstbiliş, Yüksek Lisans
2019-2020, Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Besin Kimyası ve Besinlerin Biyolojik Önemi, Lisans
2019-2020, Okul Deneyimi, Lisans
2019-2020, Eğitim Bilimine Giriş, Lisans
2019-2020, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2019-2020, Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Lisans
2018-2019, Fen Eğitiminde Üstbiliş, Yüksek Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulaması, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2018-2019, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2018-2019, Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Türkiye’ nin Biyolojik Zenginlikleri, Lisans
2018-2019, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2017-2018, Fen Eğitiminde Üstbiliş, Yüksek Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulaması, Lisans
2017-2018, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2017-2018, Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2017-2018, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2017-2018, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2017-2018, Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri, Lisans
2016-2017, Fen Eğitiminde Üstbiliş, Yüksek Lisans
2016-2017, Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2016-2017, Besin Kimyası ve Besinlerin Biyolojik Önemi, Lisans
2016-2017, Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi, Lisans
2016-2017, Genel Biyoloji Laboratuvarı I, Lisans
2016-2017, Genel Biyoloji I, Lisans
2015-2016, Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2015-2016, Genel Biyoloji Laboratuvarı II, Lisans
2015-2016, Genel Biyoloji II, Lisans
2015-2016, Genel Biyoloji Laboratuvarı I, Lisans
2015-2016, Genel Biyoloji I, Lisans
2014-2015, Fen Eğitiminde Nitel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2014-2015, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2014-2015, Anne-Çocuk Sağlığı ve İlkyardım, Lisans
2014-2015, Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları II, Lisans
Kayıt Yok
DİKEN, E.H. (2020) "The Sources of Cognitive and Metacognitive Strategies Used by 7th Grade Students While Reading the ”Cells and Divisions” Unit", International Journal of Progressive Education, 16 (5) pp. 30-48 DOI  
DİKEN, E.H. (2020) "Cognitive and Metacognitive Strategies of 6th-Grade Students to Answer Multiple-Choice Questions on ”Human Body Systems”", International Journal of Curriculum and Instructıon, 12 (2) pp. 436-456  
DİKEN, E.H. (2020) "A Comparative Study on the Cognitive and Metacognitive Strategies of 6th Grade Private and State School Students While Reading Science Texts", International Online Journal of Education and Teaching, 7 (3) pp. 1092-1109   
Tutar, I., Demir, Y., DİKEN, E.H. (2020) "12. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler", Trakya Eğitim Dergisi, 10 (2) pp. 460-476 [TR Dizin] DOI   
DİKEN, E.H. (2020) "The Comparision Between The Cognitive and Metacognitive Strategies Used By 8th Grade Students to Solve Multiple-Choice Ouestions on ”Photosynthesis and Respiration”", European Journal of Education Studies, 7 (4) pp. 179-201 DOI  
DİKEN, E.H. (2020) "The Opinions of Science Teachers on the Weaknesses and Strengths of LGS and TEOG Systems (The Case of Kars Province)", Journal of Curriculum and Teaching, 9 (2) pp. 20-32 DOI  
Gül, Ş., Köse, E.Ö., DİKEN, E.H. (2020) "The Examination of the Readability Levels of Texts in 9th Grade Biology Textbook", Çukurova University Faculty of Education Journal, 49 (1) pp. 1-27 [TR Dizin] DOI   
DİKEN, E.H., Yürük, N. (2019) "9. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Alanındaki Çoktan Seçmeli Soruların Çözümü Öncesi, Esnası, Sonrasında Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Belirlenmesi", İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (2) pp. 1071-1099 [TR Dizin]   
DİKEN, E.H., Aydoğdu, M. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekaları İle Fen Başarıları (Genetik Konusunda) Arasındaki İlişki", Online Fen Eğitimi Dergisi, 3 (1) pp. 1-13  
Hündür, T., DİKEN, E.H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavına (TEOG) Yönelik Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", Caucasian Journal of Science, 5 (1) pp. 12-29  
Gül, Ş., DİKEN, E.H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılıklarının İncelenmesi", Kafkas Üniversitesi, e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (1) pp. 41-50 DOI  
DİKEN, E.H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği)", İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (2) pp. 718-741 [TR Dizin]   
Köse, E.Ö., DİKEN, E.H., Gül, Ş. (2017) "Biyoloji Öğretmen Adaylarındaki Tükenmişlik ve KPSS Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (3) pp. 991-1012 [TR Dizin]   
Yılmaz, M., Gündüz, E., DİKEN, E.H., Çimen, O. (2017) "8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (3) pp. 17-35 [TR Dizin]   
KARAÇÖP, A., DİKEN, E.H. (2017) "The Effects of Jigsaw Technique Based on Cooperative Learning on Prospective Science Teachers Science Process Skill", Journal of Education and Practice, 8 (6) pp. 86-97  
AYDIN-BEYTUR, S., DİKEN, E.H., Yel, M., Yılmaz, M. (2011) "Fen ve Teknoloji İle Biyoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2) pp. 583-604 [TR Dizin]   
DİKEN, E.H., Çıbık, A.S. (2009) "İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincinin Cinsiyete Göre Değişiminin İncelenmesi", Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (0) pp. 14-25  
Çıbık, A.S., DİKEN, E.H., Darçın, E.S. (2008) "The Effect of Group Works and Demonstrative Experiments Based on Conceptual Change Approach: Photosynthesis and Respiration", Asia-Pasific Forum on Science Learning and Teaching, 9 (2) pp. 1-22  
DİKEN, E.H. (2021) "8. Sınıf Öğrencilerinin "Fotosentez ve Solunum" Konularına Ait Çoktan Seçmeli Soruları Çözerken Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejileri Kullanma Sıklıkları", VIII. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Ankara, Türkiye, (Ağustos 2021
DİKEN, E.H., Uzel, N., Gül, A. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının “Biyoloji Öğrenme Alanındaki Dersleri Yürüten Öğretim Üyelerinde Bulunması Gereken Nitelikler” Konusundaki Görüşleri", I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEÖK 2020) , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2020
DİKEN, E.H. (2020) "Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Biyoloji Öğrenme Alanına Yönelik Konulara İlişkin Düşüncelerinin Tespiti", I. Ulusal Çevrimiçi Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı (DİFEÖK 2020) , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2020
DİKEN, E.H., Köse, E.Ö., Gül, Ş. (2019) "9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabındaki Etkinliklerin Bilimsel Süreç Becerileri Açısından İncelenmesi", VIth International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Haziran 2019
Köse, E.Ö., Gül, Ş., DİKEN, E.H. (2019) "Biyoloji Öğretmen Adaylarının Solunum ve Fermantasyon Deneyleri İle İlgili Bilgileri", VIth International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Haziran 2019
DİKEN, E.H., Köse, E.Ö., Gül, Ş. (2019) "9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabındaki Etkinliklerin Araştırma-Sorgulama Becerileri Açısından İncelenmesi", III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019) , Bodrum/Muğla, Türkiye, (Nisan 2019
Köse, E.Ö., Gül, Ş., DİKEN, E.H. (2019) "Biyoloji Öğretmen Adaylarının Biyoteknolojiye Yönelik Tutumları", III. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019) , Bodrum/Muğla, Türkiye, (Nisan 2019
DİKEN, E.H., Gül, Ş., Köse, E.Ö. (2018) "”Özel Öğretim Yöntemleri I” Dersi Kapsamında Günlük Yazma Etkinliklerinin Çeşitli Değişkenler Üzerine Etkisi", International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER CONGRESS) , Amasya, Türkiye, (Ekim 2018
Gül, Ş., Köse, E.Ö., DİKEN, E.H. (2018) "9. Sınıf Biyoloji Ders Kitabındaki Metinlerin Okunabilirlik Düzeylerinin İncelenmesi", 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Denizli, Türkiye, (Ekim 2018
Hündür, T., DİKEN, E.H. (2018) "An Investigation of The Opinions of The 8th Grade Students Toward The Transition From Basic Education to Secondary Education (TEOG) Exam in Terms of Some Variables", International Learning Teaching and Educational Research Congress (ILTER CONGRESS) , Amasya, Türkiye, (Ekim 2018
Tutar, I., Demir, Y., DİKEN, E.H. (2018) "12. Sınıf Öğrencilerinin Çoktan Seçmeli Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Belirlenmesi", II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi , Aksaray, Türkiye, (Temmuz 2018
Gül, Ş., Köse, E.Ö., DİKEN, E.H. (2018) "Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Standartları (Erzurum Örneklemi)", International Conference on STEM and Educational Sciences , Muş, Türkiye, (Mayıs 2018
Gül, Ş., Köse, E.Ö., DİKEN, E.H. (2018) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Biyoloji Öğrenme Anlayışları", Internatıonal Conference on STEM and Educational Sciences , Muş, Türkiye, (Mayıs 2018
Keskin, B., Köse, E.Ö., DİKEN, E.H. (2018) "Barriers to The Active Use of Interactive Boards in Education", 27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, (Nisan 2018
Hündür, T., DİKEN, E.H., Gül, Ş. (2018) "The Investigation of The Opinions of Science Teachers Regarding The Existing Examination System (TEOG) in Terms of Some Variables", 27th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, (Nisan 2018
Köse, E.Ö., Gül, Ş., DİKEN, E.H. (2017) "Investigations of Burnout and KPSS Anxiety Levels of Biology Student Teachers", International Conference on Research in Education Science (ICRES 2017) , Kuşadası/Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
Köse, E.Ö., DİKEN, E.H., Gül, Ş. (2017) "The Factors Affecting The Science Student Teachers’Academic Success", International Conference on Research in Education Science (ICRES 2017) , Kuşadası/Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
DİKEN, E.H., Yürük, N. (2017) "Identifying the Cognitive and Metacognitive Strategies Used by 9th Grade Students Answering the Multiple-Choice Science Questions", NARST 2017 90th Annual International Conference , San Antonio/Texas, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2017
DİKEN, E.H., KARAÇÖP, A. (2016) "Jigsaw Yönteminin Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamalarında Kullanımının Başarıya Etkisi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016
DİKEN, E.H., Yürük, N. (2016) "Comparison of Cognitive and Metacognitive Strategies Used by 9th Grade Students Before, While and After Solving Multiple-Choice Physics Questions", ERPA International Congresses on Education 2016 , Sarajevo, Bosna Hersek, (Haziran 2016
KARAÇÖP, A., DİKEN, E.H. (2016) "The Effects of Using Jigsaw Method Based on Cooperative Learning Model in Science Laboratory Applications", ERPA International Congresses on Education 2016 , Sarajevo, Bosna Hersek, (Haziran 2016
DİKEN, E.H., Yürük, N. (2016) "9. Sınıf Öğrencilerinin Çoktan Seçmeli Biyoloji Sorularının Çözümü Öncesi, Esnası, Sonrasında Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Karşılaştırılması", I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2016
DİKEN, E.H., Yürük, N. (2014) "Fen Lisesi, Anadolu Liseleri ve Meslek Lisesi 9. Sınıf Öğrencilerinin Alan Bilgilerinin Düzeyi İle Çoktan Seçmeli Fen ve Teknoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler Arasındaki Örüntüler", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Çevik, E.E., DİKEN, E.H., Yürük, N. (2013) "A Study on The Condition and Suggestions of Students in Preparation Process for Placement Tests and Cognitive and Metacognition Strategies They Use While Solving Science and Technology Questions", 5th World Conference on Educational Sciences , Roma, İtalya, (Şubat 2013
DİKEN, E.H., Yürük, N. (2012) "Günlük Yazma Etkinliklerinin Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimiyle İlgili Öz-Yeterlik İnançlarına Etkisi", X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Niğde, Türkiye, (Haziran 2012
Uzel, N., DİKEN, E.H., Yılmaz, M., Gül, A. (2011) "Fen ve Teknoloji İle Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mikroskop Kullanımında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunların Nedenlerinin Belirlenmesi", International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) , Antalya, Türkiye, (Nisan 2011
DİKEN, E.H., Öztürk, G., Günay, H., Yılmaz, M. (2011) "A Study on the Status of the Candidate Teachers’ Preparation Process for Public Personell Selection Exam (KPSS)", 3rd World Conference on Educational Sciences (WCES-2011) , (pp. 3566-3570), İstanbul, Türkiye, (Şubat 2011
DİKEN, E.H., Öztürk, G., Uzel, N., Yılmaz, M. (2011) "Determining the Opinions of the Prospective (Candidate) Teachers About Public Personnel Selection Exam (KPSS)", 3rd World Conference on Educational Sciences , (pp. 3571-3575), İstanbul, Türkiye, (Şubat 2011
AYDIN-BEYTUR, S., DİKEN, E.H., Yel, M., Yılmaz, M. (2010) "Fen Bilgisi ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
DİKEN, E.H., Çimen, O., Günay, H., Yılmaz, M., Gül, A. (2010) "Fen ve Teknoloji Öğretmen Adayları İle Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavı’na (KPSS) Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
DİKEN, E.H., Uzel, N., Yılmaz, M., Gül, A. (2010) "Öğretmen Adaylarının Biyoloji Derslerine ve Sınavlarına Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi", IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , İzmir, Türkiye, (Eylül 2010
DİKEN, E.H., Çimen, O., Yılmaz, M., Gül, A. (2009) "Öğretmen Adaylarının Biyoloji Derslerine Yönelik Bilgi Birikimleri Hakkındaki Görüşleri", Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler , Giresun, Türkiye, (Kasım 2009
BÜLBÜL, M.Ş., ÖZMEN, A., DİKEN, E.H. (2009) "Çoklu Zeka Alanları ve Sınıf İçi Oturma Düzenine Yönelik Bir Çalışma", The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2009
DİKEN, E.H., Çıbık, A.S. (2009) "Fen Bilgisi Öğretmen Adayları ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen ve Laboratuvara Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması", 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2009
DİKEN, E.H., Çakır, N.K., Yetişir, M.İ. (2009) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarına Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", The First International Congress of Educational Research , Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2009
DİKEN, E.H., Singin, E., Sözen, M.H., DİKEN-ALLAHVERDİ, T., Dalgıç, A. (2008) "Öğretmen Adaylarının Organ Nakli ve Organ Bağışı Hakkındaki Bilinç Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma", Türkiye Organ Nakli Kuruluşları Koordinasyon Derneği 6. Kongresi , Erzurum, Türkiye, (Ekim 2008
DİKEN, E.H., Çıbık, A.S., Darçın, E.S. (2008) "Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları Dersinde Vee Diyagramının Kullanımı ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Vee Diyagramına Yönelik Tutumlarının ncelenmesi", VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Bolu, Türkiye, (Ağustos 2008
DİKEN, E.H., Çakır, N.K., Çıbık, A.S., Armağan, F.Ö. (2008) "Fen Bilgisi Öğretmenliğinde Öğrenim Gören Lisans Öğrencilerinin Organ Nakline Yönelik Bilinç Düzeyleri", VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Bolu, Türkiye, (Ağustos 2008
DİKEN, E.H., Balıbey, Ö., Karaçam, S., Güldal, M.D., Akgül, P., Yürük, N. (2008) "In-Service Teachers’ Perceptions Regarding the Effectiveness of a School-Based Professional Development Program", 16th International Conference on Learning , Barcelona, İspanya, (Temmuz 2008
Kayıt Yok
DİKEN, E.H. (2021) "ÜSTBİLİŞ", Kitap: 21. YÜZYIL BECERİLERİ İÇİN FEN EĞİTİMİ ÖĞRENMEYİ DERİNLEŞTİRME, Ankara/Türkiye : PEGEM AKADEMİ  
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) İnsan ve Toplum, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Caucasian Journal of Science, 2017
Üye, National Association for Research in Science Teaching (NARST), 2016-2017
Üye, Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD), 2012-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 8. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabındaki Biyoloji Konularının Bilimsel İçerik Açısından İncelenmesi 1 0 0 2 0 11 0 0 0 14
2 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekaları İle Fen Başarıları (Genetik Konusunda) Arasındaki İlişki 0 0 0 1 0 6 0 0 0 7
3 The Effects of Jigsaw Technique Based on Cooperative Learning on Prospective Science Teachers Science Process Skill 3 0 0 0 0 2 2 0 0 7
4 The Effect of Group Works and Demonstrative Experiments Based on Conceptual Change Approach: Photosynthesis and Respiration 2 0 0 0 0 4 0 0 0 6
5 Fen Bilgisi Öğretmenleri İle 8. Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavındaki Kaygılarına Yönelik Görüşleri (Kars İli Örneği) 0 0 0 3 0 2 0 0 0 5
6 Fen ve Teknoloji İle Biyoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi 0 0 0 0 0 5 0 0 0 5
7 Biyoloji Öğretmen Adaylarındaki Tükenmişlik ve KPSS Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 1 0 3 0 0 0 4
8 Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Sosyal Medya Bağımlılıklarının İncelenmesi 0 0 0 3 0 1 0 0 0 4
9 İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Çevre Bilincinin Cinsiyete Göre Değişiminin İncelenmesi 0 0 0 2 0 2 0 0 0 4
10 Fen ve Teknoloji İle Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mikroskop Kullanımında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunların Nedenlerinin Belirlenmesi 0 0 0 0 0 2 1 0 0 3
11 9. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Alanındaki Çoktan Seçmeli Soruların Çözümü Öncesi, Esnası, Sonrasında Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejilerin Belirlenmesi 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
12 Determining the Opinions of the Prospective (Candidate) Teachers About Public Personnel Selection Exam (KPSS) 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2
13 The Examination of the Readability Levels of Texts in 9th Grade Biology Textbook 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
14 Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavına (TEOG) Yönelik Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Şeyda Gül
Atatürk Üniversitesi
2017 - 2020 14
Esra Özay Köse
Atatürk Üniversitesi
2017 - 2020 13
Mehmet Yılmaz
Gazi Üniversitesi
2009 - 2017 9
Nejla Yürük
Gazi Üniversitesi
2008 - 2019 8
Ali Gül
Gazi Üniversitesi
2009 - 2020 5
Ayşe Sert Çıbık
Gazi Üniversitesi
2008 - 2009 5
Nurcan Uzel
Gazi Üniversitesi
2010 - 2020 4
Kafkas Üniversitesi
2016 - 2017 3
Osman Çimen
Gazi Üniversitesi
2009 - 2017 3
Tülin Hündür
-
2018 3
Kafkas Üniversitesi
2010 - 2011 2
Nevin Kozcu Çakır
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2008 - 2009 2
Yavuz Demir
Atatürk Üniversitesi
2018 - 2020 2
Mustafa Yel
Gazi Üniversitesi
2010 - 2011 2
Emine Selcen Darçın
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi
2008 2
Gökşen Öztürk
-
2011 2
Hasibe Günay
-
2010 - 2011 2
Işınsu Tutar
-
2018 - 2020 2
Kafkas Üniversitesi
2009 1
Kafkas Üniversitesi
2009 1
Kafkas Üniversitesi
2008 1
Ebru Ezberci Çevik
Erciyes Üniversitesi
2013 1
Sedat Karaçam
Düzce Üniversitesi
2008 1
Fulya Öner Armağan
Erciyes Üniversitesi
2008 1
Mustafa Hakan Sözen
Gazi Üniversitesi
2008 1
Mehmet İkbal Yetişir
Ankara Üniversitesi
2009 1
Meryem Demir Güldal
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa
2008 1
Bülent Keskin
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
2018 1
Ertunç Gündüz
Hacettepe Üniversitesi
2017 1
Aydın Dalgıç
Gazi Üniversitesi
2008 1
Emine Singin
-
2008 1
Mustafa Aydoğdu
-
2018 1
Ömer Balıbey
-
2008 1
Pınar Akgül
-
2008 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78393
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9582
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 572
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 14 65 99 55 129 50 0 0 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 488 . 483 . 445 . 490 . 402 . 579 . - - -
Sıra (Temel Alan İçinde) - 333 . 290 . 250 . 280 . 215 . 337 . - - -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 94 . 58 . 51 . 66 . 36 . 86 . - - -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - 62 . 32 . 27 . 31 . 12 . 50 . - - -
Toplam Yayın 0 4 6 12 5 9 2 0 0 0
Toplam Makale 0 0 3 4 1 7 0 0 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Toplam Bildiri 0 4 3 8 4 2 1 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 1 0 0 6 0 0 0 0
Makale (Ulusal) 0 0 2 4 1 1 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 2 3 6 4 0 1 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 2 0 2 0 2 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri