img
Prof. Dr. Halil İbrahim KAYA

Prof. Dr. Halil İbrahim KAYA

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Eğitim Bilimleri
  • Eğitim Programları ve Öğretim

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
124
Atıf
171
h-index
7
Proje
10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Dr), 2005, 2010
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), 2002, 2005
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 1996, 2000
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim (Dr), 2005, 2010
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), 2002, 2005
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 1996, 2000
Halil İbrahim KAYA, Yüksek Lisans, Geri bildirime ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2005
İngilizce, ÜDS, 65, Güz, 2006
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Eğitim Programları ve Öğretim Eğitim Programları ve Öğretim
2023-, Profesör, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2010-2018, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2005-2010, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2001-2005, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2000-2001, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
2024-, Bölüm Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2023-, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2021-2022, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2017-, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2015-2016, Bölüm Başkan Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2013-2015, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2012-2013, Bölüm Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2011-2012, Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2011-2012, Arş. Uyg. Merkezi Müdürü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Deniz Gülen, Yüksek Lisans, Müzik Eğitiminde Öğrenci ve Öğretmenlerin Çalgı Çalışma Yöntemleri ile Müzik Performans Kaygılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Sibel Daşdemir, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin dijital eğitime ilişkin görüşleri ile teknolojik pedagojik alan bilgisi algılarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
Nurşah Alkoç, Yüksek Lisans, Okul öncesi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Bingül Şahin, Yüksek Lisans, Türkçe öğretmen adayları ve Türkçe öğretmenlerinin öz yeterlik algıları, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Erdi Kuyumcu, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin mesleki genel yeterlik algıları ile öğretmenlik mesleklerine yönelik tutumlarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Taner Atakişi, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerini esas alan bilgi okuryazarlık durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Emre Aktemur, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin tutumları ile öğretmenlerinin demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
İnan Koçu, Yüksek Lisans, 8.sınıf öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersinde öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Sema Karadağ Çaydaşi, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin değer öğretimine ilişkin görüşleri ve öğretim programına bağlılıklarının değerlendirilmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
İnönü Erdağı, Yüksek Lisans, Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Kasım Katırcı, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının mesleki benlik saygısı algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Emre Okan Bayramoğlu, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin demokratik değerleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
Hülya Ünsal Şakiroğlu, Yüksek Lisans, Yükseköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları yabancı dil öğrenme problemlerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Metin Kartal, Yüksek Lisans, Öğretmen adaylarının topluma hizmet uygulamalarına ilişkin algılarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2015, (Asıl Danışman)
Kürşat Senger, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin liderlik yönelim algılarının incelenmesi: Kars ili örneği, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
Alpaslan Aydın, Yüksek Lisans, Yükseköğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2013, (Asıl Danışman)
2014-2015, Bilim Felsefesi, Yüksek Lisans
2014-2015, Sınav Hazırlama I, Yüksek Lisans
2014-2015, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Yüksek Lisans
2014-2015, Eğitim Felsefesi, Lisans
2014-2015, Kaynak Tarama ve Rapor Yazma, Lisans
2014-2015, Araştırma Projesi II, Lisans
2014-2015, İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programı, Lisans
2014-2015, Çocukla İletişim, Lisans
2014-2015, Okullarda Gözlem, Lisans
2014-2015, Araştırma Projesi I, Lisans
2014-2015, Okul Deneyimi, Lisans
2014-2015, Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme, Lisans
2014-2015, Program Geliştirme, Lisans
2013-2014, İstatistik II, Lisans
2013-2014, Kaynak Tarama ve Rapor Yazma, Lisans
2013-2014, Araştırma Projesi II, Lisans
2013-2014, İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programı, Lisans
2013-2014, Uzaktan Eğitim, Lisans
2013-2014, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2013-2014, Okullarda Gözlem, Lisans
2013-2014, İstatistik I, Lisans
2013-2014, Anne – Baba Eğitimi, Lisans
2013-2014, Araştırma Projesi I, Lisans
2013-2014, Eğitim İstatistiği II, Yüksek Lisans
2013-2014, Kurum Deneyimi, Lisans
2012-2013, Kurum Deneyimi, Lisans
2012-2013, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2012-2013, Araştırma Projesi II, Lisans
2012-2013, Etkili İletişim, Lisans
2012-2013, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2012-2013, Okullarda Gözlem, Lisans
2012-2013, Okullarda Gözlem, Lisans
2012-2013, Felsefeye Giriş, Lisans
2012-2013, Okullarda Gözlem, Lisans
2012-2013, Anne – Baba Eğitimi, Lisans
2012-2013, Program Geliştirme, Lisans
2012-2013, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans
2011-2012, Felsefeye Giriş, Lisans
2011-2012, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2011-2012, Araştırma Projesi I, Lisans
2011-2012, Okul Deneyimi, Lisans
2011-2012, Rehberlikte Program Geliştirme, Lisans
2011-2012, İstatistik II, Lisans
2011-2012, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2011-2012, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2011-2012, Araştırma Projesi II, Lisans
2011-2012, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2011-2012, Ölçme ve Değerlendirme, Lisans
2011-2012, Okullarda Gözlem, Lisans
2011-2012, Okullarda Gözlem, Lisans
2011-2012, İstatistik I, Lisans
2011-2012, Okul Öncesi Eğitime Giriş, Lisans
2011-2012, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2011-2012, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2011-2012, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2011-2012, Öğrenme Kuramları, Lisans
2011-2012, Eğitim Bilimi I, Lisans
2010-2011, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Lisans
2010-2011, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2010-2011, Araştırma Projesi II, Lisans
2010-2011, Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi, Lisans
2010-2011, Eğitim Bilimi II, Lisans
Kayıt Yok
Öğretmenlik Yolunda Bilişsel Koçluk Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2015-2018  
Yurdum Umudum Projesi Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Eğitmen , 2015-2016  
YURDUM UMUDUM Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Eğitmen , 2013-2015  
Köyden Üniversiteye Üniversiteden Akademiye Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı , 2013-2015  
Üniversite gençliğinin madde bağımlılığı ile ilgili farkındalığının oluşturulması Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2012-2014  
Hizmet ederek öğrenme temelli topluma hizmet uygulamalarının öğretmen adaylarının sosyal farkındalığına ve sosyal sorumluluk bilincine etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2009-2011  
Maddeyi Dışla Sağlıklı Yaşama Başla Substance Exclude Start Healthy Living Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Eğitmen  
Atatürk Üniversitesi Tüm Akademik ve Akademik olmayan Personelin Çocuklarının Eğitim Profilinin Çıkarılması Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı  
Eğitim süreçlerindeki paradigmatik dönüşüm çerçevesinde öğretmen eğitiminde çağdaş yaklaşımların etkililiğinin değerlendirilmesi Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Araştırmacı  
Öğretmen Eğitiminde Otantik Değerlendirme Yaklaşımlarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Bursiyer  
Kayıt Yok
KAYA, H.İ., KORUCUK, M. (2023) "Öğretmen Adaylarının Mesleki Öz-Yeterlikleri ile Mesleki Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (87) pp. 925-948 [TR Dizin] Link DOI   
KAYA, H.İ., KORUCUK, M. (2023) "Evaluation of Professional Commitment Levels of Teacher Candidates", Mimbar Sekolah Dasar, 10 (1) pp. 15-33 Link DOI  
KAYA, H.İ., KORUCUK, M. (2022) "An Investigation of Prospective Teachers’ Reasons for Preferring Teaching as a Profession: Turkish Context", Gist Education and Learning Research Journal, 25 (0) pp. 63-86 Link DOI  
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KAYA, H.İ. (2022) "Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması", e-Kafkas Egitim Arastirmalari Dergisi, 9 (3) pp. 1086-1104 [TR Dizin] DOI   
KAYA, H.İ., KORUCUK, M. (2022) "Examination of Digital Literacy Levels of University Students", Dinamika Ilmu, 22 (1) pp. 167-186 Link DOI  
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KAYA, H.İ., COŞKUN, M. (2021) "DİNİ EĞİLİM ÖLÇEĞİ", KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ, 15 (8) pp. 60-74 Link DOI  
Koçu, İ., KAYA, H.İ. (2021) "Examination of 8th Grade Students' Learning Strategies Based on Self-Regulation in Physical Education and Sports Class", The Asian Institute of Research Education Quarterly Reviews, 4 (1) pp. 378-389 Link DOI  
Kuyumcu, E., KAYA, H.İ. (2020) "Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi", e- Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7 (3) pp. 333-366 [TR Dizin] Link DOI   
Demir, Ö., KARTAL, M., KAYA, H.İ. (2019) "Evaluating Learning Objectives of Pre-School Teacher Education Programmes In Terms Of Special Field Competencies: A Curriculum Alignment Study", Teachers and Curriculum, 19 (1) pp. 34-44 Link DOI  
ÜNSAL-ŞAKİROĞLU, H., KAYA, H.İ. (2018) "THE STUDENT PERSPECTIVES OF COMMON PROBLEMS WHILE GAINING ENGLISH SPEAKING AND LISTENING SKILLS AND THEIR PROPOSED SOLUTIONS TO IMPROVE SKILLS AUTONOMOUSLY", european journal of foreign language teaching, 3 (3) DOI  
SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "AN INVESTIGATION OF TEACHERS’xx LEADERSHIP ORIENTATION PERCEPTIONS IN TERMS OF AGE AND GENDER VARIABLES", TURAN-SAM(TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi), 9 (36) pp. 168-175 DOI  
SENGER, K., KAYA, H.İ. (2017) "ÖĞRETMENLERİN LİDERLİK YÖNELİM ALGILARININ YAŞ VE CİNSİYET DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ", turan-sam, 9 (36) pp. 168-175 DOI  
ÜNSAL-ŞAKİROĞLU, H., KAYA, H.İ. (2017) "RE-EVALUATION OF THE COMPONENTS OF INTENSIVE ENGLISH PROGRAM IN TURKEY", Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (3) pp. 200-213  
KARTAL, M., Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2017) "An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teachers’xx Metacognitive Skills in terms of their Community Service Activities Perceptions", Universal Journal of Educational Research, 5 (1) pp. 1-10 Link DOI  
Bayramoğlu, E.O., KAYA, H.İ. (2017) "The Research of the Relation between Teachers’ Democratic Values and their Job Satisfaction", Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (0) pp. 377-395 [TR Dizin] Link DOI  
Demir, Ö., Doğanay, A., KAYA, H.İ. (2016) "Investigation into the Prediction Level of Professional Values of Prospective Teachers within the Context of Critical Thinking Metacognition and Epistemological Beliefs in Turkey", International Education Studies, 9 (5) pp. 204-218 Link DOI  
Demir, Ö., Doğanay, A., KAYA, H.İ. (2016) "Investigation into the Prediction Level of Professional Values of Prospective Teachers within the Context of Critical Thinking Metacognition and Epistemological Beliefs in Turkey", International Education Studies, 9 (5) p. 204 Link DOI  
KAYA, H.İ. (2015) "Prospective teachers values in Turkish context", Educational Research and Reviews, 10 (15) pp. 2104-2113 Link DOI  
KAYA, H.İ., Han, T., Aybirdi, N. (2015) "Prospectıve EFL Teachers Attıtudes Towards The Use Of Authentıc Materıals In Efl Readıng Classes", The Journal of International Social Research, 8 (37) DOI  
KAYA, H.İ., Han, T., Aybirdi, N. (2015) "PROSPECTIVE EFL TEACHERS ATTITUDES TOWARDS THE USE OF AUTHENTIC MATERIALS IN EFL READING CLASSES", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (37) pp. 773-783  
Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2015) "An investigation of relations between pre-service teachers’ metacognition skill levels and their critical thinking situations", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (1) pp. 35-68 Link DOI  
Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2015) "Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık Beceri Düzeylerinin Eleştirel Düşünme Durumları İle İlişkilerinin İncelenmesi", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5 (1) pp. 35-68 [TR Dizin] DOI   
KAYA, H.İ., Demir, Ö. (2014) "Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Hakkındaki Görüşlerinin Bilişsel Koçluk Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi", Journal of Educational Sciences Research (EBAD), 4 (2) pp. 67-92 Link DOI  
KAYA, H.İ., Demir, Ö. (2014) "Öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilikleri hakkındaki görüşlerinin bilişsel koçluk yaklaşımı bağlamında incelenmesi Analysis on teacher candidates opinions on teacher qualifications in terms of cognitive coaching approach", Journal of Educational Sciences Research International E-Journal, 4 (2) pp. 67-92 DOI  
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KAYA, H.İ. (2014) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ YÜKSEKÖĞRETİME DAİRMEMNUNİYET DURUMLARI İLE ÖZNEL İYİ OLUŞDURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KAFKASÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ", Kafkas üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi, (12) pp. 45-70 [TR Dizin] Link   
Demir, Ö., KAYA, H.İ., TAŞDAN, M. (2014) "A validation and reliability study of community service activities scale in Turkey: A social evaluation", Educational Research and Reviews, (0) DOI  
Demir, Ö., KAYA, H.İ., TAŞDAN, M. (2014) "A validation and reliability study of community service activities scale in Turkey A social evaluation", Educational Research and Reviews, 9 (14) pp. 456-465  
Han, T., KAYA, H.İ. (2014) "Turkish EFL Teachers Assessment Preferences and Practices in the Context of Constructivist Instruction", Journal of Studies in Education (Macrothink Institute), 4 (1) pp. 77-93 DOI  
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KAYA, H.İ. (2013) "Öğretmen Adaylarının Yükseköğretime Dair Memnuniyet Durumları İle Öznel İyi Oluş Durumlarının Değerlendirilmesi Kafkas Üniversitesi Örneği", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (12) pp. 45-70 [TR Dizin]  
Ozan, C., Taşgın, A., Bay, E., KAYA, H.İ. (2013) "Sınıf Öğretmenlerinin Çoklu Zekâ Kuramına İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (3) pp. 301-322 [TR Dizin]  
Ozan, C., Taşgın, A., Bay, E., KAYA, H.İ. (2013) "Sınıf öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (3) pp. 301-322 [TR Dizin]  
Ozan, C., Taşgın, A., Bay, E., KAYA, H.İ. (2013) "Sınıf öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (3) pp. 301-322  
Ozan, C., Taşgın, A., Bay, E., KAYA, H.İ. (2013) "Sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11 (3) pp. 301-322 [TR Dizin]  
Demir, Ö., KAYA, H.İ., METİN-GÖKSU, M. (2012) "Lise Öğrencilerinde Okul Kültürünün Bir Öğesi Olarak Okul Yasam Kalitesi Algısının İncelenmesi", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (4) pp. 9-28 [TR Dizin]  
KAYA, H.İ., TAŞDAN, M., KOP, Y., METİN-GÖKSU, M. (2012) "Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Demokratik Davranışlarına İlişkin Algıları Kars İli Örneği", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (1) pp. 39-50 [TR Dizin]  
TAŞDAN, M., KAYA, H.İ., KOP, Y., METİN-GÖKSU, M. (2012) "Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarının demokratik davranışlarına ilişkin algıları (Kars İli Örneği).", Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2 (1) pp. 39-50 [TR Dizin] Link  
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Ayça, T. (2010) "Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniv Ondokuz Mayıs Üniv Örneği", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2) pp. 121-136 [TR Dizin]  
Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2010) "The Perceptions of Prospective Teachers on the Democratic Aspects of the Constructivist Learning Environment", Electronic Journal Of Research in Educational Psychology, 8 (2) pp. 617-642  
Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi Developing Democratic Constructivist Learning Environment Scale", E-NWSA Education Journal of New World Sciences Academy Sciences, 5 (2) pp. 646-664 DOI  
KAYA, H.İ., Küçükali, R., Ada, Ş. (2010) "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında ÖğretmenAdaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları", Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (44) pp. 75-84 [TR Dizin]  
Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2010) "Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi", NWSA: Education Sciences, 5 (2) pp. 646-664 Link  
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Ayça, T. (2010) "Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniversitesi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği", Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2) pp. 121-135 [TR Dizin]  
Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2010) "The perceptions of prospective teachers on the democratic aspects of the constructivist learning environment", Electronic Journal Of Research In Educational Psychology., 24 (2) pp. 617-642  
Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ., Karakaya, Ş., Köse, E., SÖNMEZ, S., Taşgın, A. (2009) "Öğretmen Adaylarının Sosyal Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Öğrenme Ortamında Öğretmen Rollerine İlişkin Algıları The Perceptions Of Prospective Teachers In Relation to Teacher Roles Exhibited In Social Constructivist Learning Environments", Mediterranean Journal Of Educational Research, 2 (5) pp. 57-73  
KAYA, H.İ., Küçükali, R. (2009) "Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dair Uygulamalarda öğretmenAdaylarının Problem Çözme Algılarının İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (42) pp. 215-223  
Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ. (2008) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17) pp. 94-107 [TR Dizin]  
Tuğluk, İ.H., Kök, M., Koçyiğit, S., KAYA, H.İ., Gençdoğan, B. (2008) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazma Etkinliklerini Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi Sayı, (17) pp. 72-81 [TR Dizin]  
Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ. (2008) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17) pp. 94-107 Link  
Dilmaç, O., Koçyiğit, S., Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ. (2008) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi Erzurum İli Örneği", Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17) pp. 94-107  
KAYA, H.İ., Bay, E., Yazıcı, A.G., Şebin, K. (2007) "Öğretim Elemanlarının Ders Verdikleri Öğrencilerin Özelliklerine İlişkin Görüşleri", Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2) pp. 221-231 [TR Dizin]   
Koçyiğit, S., Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ., Kök, M. (2007) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğrenme Öğretme Sürecinde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15) pp. 330-340 [TR Dizin]  
KAYA, H.İ., Bay, E. (2007) "Öğretim elemanlarının ders verdikleri öğrencilerin özelliklerine ilişkin görüşleri", Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 10 (2) pp. 221-231  
Tuğluk, M.N., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2006) "Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı", Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13) pp. 167-174 [TR Dizin]  
KAYA, H.İ., BAŞKUTLU, M., YİGİT, G., KILIÇ, F. (2023) "How to Integrate 21st. Century Technology Into efl Classes? : Hands-on Foreign Language Learning with Mobile Phones", 8TH INTERNATIONAL CONGRESS ONHUMANITIES AND SOCIAL SCIENCE IN A CAHANGING WORLD , (pp. 13-24), İzmir, Türkiye, (Ocak 2023
KAYA, H.İ., YİGİT, G., KILIÇ, F., BAŞKUTLU, M. (2022) "Examining the Language Learning Efforts of University Students Studying Foreign Language Departments in Terms of Various Variables", Selçuk 6. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 138-139), Konya, Türkiye, (Ağustos 2022
TAŞDAN, M., KAYA, H.İ., GÖZÜM, A.İ.C. (2018) "Türkiye ile Singapur, Japonya, Estonya, Çin ve Finlandiya’da Kademeler Arası Geçiş Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi", 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2018
Bay, E., Ozan, C., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Taşgın, A., Küçükoğlu, A., Köse, E. (2018) "Öğretmen adaylarının sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamlarındaki öğrenen rollerine ilişkin görüşleri", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları Ve Sorunları Sempozyumu Ii , (pp. 1182-1192), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018
Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2018) "The Effect Of Cognitive Coaching Design On The Values Of Teacher Profession AndMetacognition Level Of Teacher Candidates", 27.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 710-712), Antalya, Türkiye, (Nisan 2018
OĞUL, R., KAYA, H.İ., Kıncal, R.Y. (2017) "DÜNYA GÜCÜ OSMANLI DEVLETİ ÜNİTESİ İÇİN AKADEMİK BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Muğla, Türkiye, (Aralık 2017
KARTAL, M., KAYA, H.İ. (2017) "Analysis On The Perceptions Of Prospective Teachers On Community Service-learning", 26th International Conference on Educational Sciences , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
KARTAL, M., KAYA, H.İ. (2017) "Analysis On The Perceptions Of Prospective Teachers On Community Service-Learning/Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamalarına İlişkin Algılarının İncelenmesi", 26. Uluslarası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017) , Antalya, Türkiye, (Nisan 2017
KAYA, H.İ., TAŞDAN, M., GÖZÜM, A.İ.C. (2016) "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi", International Eurasian Educational Research Congress , (pp. 1528-1529), Antalya, Türkiye, (Haziran 2016
KAYA, H.İ., TAŞDAN, M., GÖZÜM, A.İ.C. (2016) "Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli DeğişkenlerAçısından Değerlendirilmesİ", IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Muğla, Türkiye, (Haziran 2016
GÖZÜM, A.İ.C., TAŞDAN, M., KAYA, H.İ. (2016) "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi", 25.ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye, (Nisan 2016
KAYA, H.İ., KARTAL, M., Demir, Ö. (2015) "An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teacher Metacognivite Skills in terms of Their Community Service Activities Perceptions", The Third International Congress on Curriculum and Instruction:Curriculum Studies in Higher Education , (Ekim 2015
KARTAL, M., Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2015) "An Evaluation on the Regression Level of Prospective Teachers Metacognitive Skills in terms of Their Community Service Activities Perceptions", The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction , (pp. 222), Adana, Türkiye, (Ekim 2015
KAYA, H.İ., Demir, Ö. (2015) "Assessment of Courses within the Teacher Training Program of Education Faculty in accordance with Teacher Proficiencies in Special Field Capabilities", The Third International Congress on Curriculum and Instruction:Curriculum Studies in Higher Education , (Ekim 2015
KAYA, H.İ., Demir, Ö. (2015) "Eğıtım Fakültesı Öğretmen Yetışme Programında Yer Alan Derslerın Özel Alan Yeterelıklerıne Göre Değerlendırılmesı", The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education , (pp. 329), Adana, Türkiye, (Ekim 2015
KARTAL, M., KAYA, H.İ., Demir, Ö. (2015) "Topluma Hizmet Uygulamaları Algılarının Öğretmen Adaylarının Bilişsel Farkındalık Becerilerini Yordama Düzeyinin İncelenmesi", The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education , (pp. 222), Adana, Türkiye, (Ekim 2015
Demir, Ö., KAYA, H.İ. (2014) "Öğretmen Adaylarının 4 4 4 Kademeli Geçiş Çerçevesinde Öğretmen Yeterlilikleri Hakkındaki Görüşlerinin Bilişsel Koçluk Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi", III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi Eğitim Programları ve Öğretim Derneği , (pp. 39-40), Gaziantep, Türkiye, (Mayıs 2014
KAYA, H.İ., Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Ozan, C., Alak, G. (2011) "Kimya öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi", 2. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Temmuz 2011
KAYA, H.İ., Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Ozan, C., Alak, G. (2011) "Kimya öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi", 2. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi , Erzurum, Türkiye, (Temmuz 2011
KAYA, H.İ., Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Ozan, C., Alak, G. (2011) "Kimya öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi", 2. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi , (pp. 51), Erzurum, Türkiye, (Temmuz 2011
Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Ozan, C., KAYA, H.İ. (2011) "Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , (pp. 15-20), Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011
Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Ozan, C., KAYA, H.İ. (2011) "Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2011
Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Ozan, C., KAYA, H.İ. (2011) "Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma", 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu , Sivas, Türkiye, (Mayıs 2011
Bay, E., Ozan, C., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Taşgın, A., Küçükoğlu, A., Köse, E. (2010) "Öğretmen adaylarının sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamlarındaki öğrenen rollerine ilişkin görüşleri", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II , (pp. 1182-1192), Ankara, Türkiye, (Ekim 2010
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Bay, E., Taşgın, A., Ozan, C. (2010) "Öğretmen yetiştirmede sosyal girişimciliği ve katılımcılığı destekleyen bir yaklaşım olarak topluma hizmet uygulamaları", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi , Antalya, Türkiye, (Ekim 2010
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Bay, E., Taşgın, A., Ozan, C. (2010) "Öğretmen yetiştirmede sosyal girişimciliği ve katılımcılığı destekleyen bir yaklaşım olarak topluma hizmet uygulamaları", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, , Antalya, Türkiye, (Ekim 2010
Ozan, C., Taşgın, A., KAYA, H.İ., Bay, E. (2010) "Sınıf öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , (pp. 78-79), Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Eylül 2010
Ozan, C., Taşgın, A., Bay, E., KAYA, H.İ. (2010) "Sınıf öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi", 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı , Lefkoşa, Türkiye, (Eylül 2010
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Bay, E. (2010) "Hizmet ederek öğrenme (Öğretmen eğitiminde yeni bir yaklaşım)", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A. (2010) "Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları Ve Sorunları Sempozyumu II , (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A. (2010) "Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A. (2010) "Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği", II. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları Ve Sorunları Sempozyumu , (pp. 1418-1426), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., KAYA, H.İ., Ozan, C., Taşgın, A., Gündoğdu, K. (2010) "Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim fakültesi örneği", Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II , Ankara, (Mayıs 2010
Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2010) "Öğretim Elemanı ve Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Örneği", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II , (pp. 1418-1427), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A. (2010) "Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri KazımKarabekir Eğitim Fakültesi örneği", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve SorunlarıSempozyumu II , (pp. 1418-1426), (Mayıs 2010
Bay, E., Ozan, C., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Taşgın, A., Köse, E. (2010) "Öğretmen Adaylarının Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarındaki Öğrenen Rollerine İlişkin Görüşleri", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları II , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Ozan, C., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Taşgın, A., Küçükoğlu, A., Köse, E. (2010) "Öğretmen Adaylarının Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme Ortamlarındaki Öğrenen Rollerine İlişkin Görüşleri", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve  Sorunları Sempozyumu II , (pp. 1232-1242), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., KAYA, H.İ., Ozan, C., Gündoğdu, K. (2010) "Öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamındaki öğrenen rollerine ilişkin görüşleri", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu , Ankara, (Mayıs 2010
Bay, E., KAYA, H.İ., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A., Gündoğdu, K. (2010) "Öğretmen Eğitiminde Otantik Değerlendirme Yaklaşımının Öğrenen Başarısı ve Tutumuna Etkisi", I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , Balıkesir, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A., Gündoğdu, K. (2010) "Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi", 1. Ulusal Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi , (pp. 229-230), Balıkesir, Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Ozan, C., Taşgın, A., Gündoğdu, K. (2010) "Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi", 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , Türkiye, (Mayıs 2010
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Köse, E., Ozan, C., Taşgın, A., Gündoğdu, K. (2010) "Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi", 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , Ayvalık, Türkiye, (Mayıs 2010
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Bay, E., Taşgın, A., Ozan, C. (2010) "Community service learning An approach supporting entrepreneurship democratic participation in teacher education", The Second International Congress Of Educational Research , (pp. 1069-1089), Antalya, Türkiye, (Nisan 2010
KAYA, H.İ., Bay, E., Ozan, C., Taşgın, A. (2010) "Community Service Learning An Approach Supporting Entrepreneurship Democratic Participation in Teacher Education", The Second International Congress Of Educational Research , (pp. 82-83), Antalya, Türkiye, (Nisan 2010
Küçükoğlu, A., Bay, E., KAYA, H.İ. (2010) "Öğretmen yetiştirmede sosyal girişimciliği ve katılımcılığı destekleyen bir yaklaşım olarak THUII", II. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi. , Antalya, Türkiye, (Nisan 2010
Bay, E., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2009) "Öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğine ilişkin görüşleri", Avrupa'da Demokrasi ve Demokrasi Eğitimi Uluslararası Sempozyumu , (pp. 1-15), Çanakkale, Türkiye, (Haziran 2009
Bay, E., Karakaya, Ş., Gündoğdu, K., KAYA, H.İ., Köse, E. (2009) "The perceptions of prospective teachers in relation to scaffolding roles", The First International Congress of Educational Research , (pp. 143), Çanakkale, Türkiye, (Haziran 2009
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ. (2009) "Toplum Hizmetine Dayalı Bir Öğrenme Uygulaması Olarak THU", I. İyilik Sempozyumu , (pp. 73-80), Elazığ, Türkiye, (Haziran 2009
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ., Bay, E., Taşgın, A., Ozan, C. (2009) "Community service learning An approach supporting entrepreneurship democratic participation in teacher education", The Second International Congress Of Educational Research , (Mayıs 2009
Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K., Karakaya, Ş., Taşgın, A. (2009) "Öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamındaki öğretmen rollerine ilişkin algıları", First International Congress of Educational Research. , Çanakkale, Türkiye, (Mayıs 2009
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ. (2009) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algıları", 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitim Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2009
Gündoğdu, K., KAYA, H.İ., Bay, E. (2008) "Educational Philosophies of Faculty Staffin Teacher Training Institutions in Turkey The Case of Atatürk University", International Conference on Educational Sciences , (pp. 878-885), Girne, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2008
Gündoğdu, K., Bay, E., KAYA, H.İ. (2008) "Educational philosophies of faculty taff in teacher training ınstitutions in Turkey The Case of Atatürk University", International Conference on Educational Sciences 2008 (ICES’08) , Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2008
Bay, E., KAYA, H.İ., Gündoğdu, K. (2008) "Öğretmen adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğine ilişkin görüşleri", Avrupa'da Demokrasi ve Demokrasi Eğitimi Uluslararası Sempozyumu. , Çanakkale, Türkiye, (Haziran 2008
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ. (2008) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algıları", 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi) , (pp. 791-799), Eskişehir, Türkiye, (Mayıs 2008
Gündoğdu, K., KAYA, H.İ. (2007) "Bir Durum Çalışması Eğitim Bilimleri Bölümünde Lisans Üstü Eğitim Sürecinin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Algılarıyla Nitel Olarak Değerlendirilmesi", Anadolu Üniversitesi III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu , (pp. 293-300), Eskişehir, Türkiye, (Ekim 2007
KAYA, H.İ., Bay, E. (2007) "Öğretmenliğin Mesleğinin Statüsünün Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi", XVI Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (Gaziosmanpaşa Üni) , Tokat, Türkiye, (Eylül 2007
Tuğluk, M.N., KAYA, H.İ., Koçyiğit, S., Bay, E., Ada, Ş., Akbaba, S. (2007) "Öğretmenliğin Mesleki Statüsünün Öğretmen Adayları Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi", 16. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , Türkiye, (Eylül 2007
KAYA, H.İ., Koçyiğit, S., Küçükoğlu, A., Bay, E., Tuğluk, M.N., Ada, Ş., Akbaba, S. (2007) "Öğretmenliğin Mesleki Statüsünün Öğretmen Adaylarının Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi", XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , (pp. 381-382), Tokat, Türkiye, (Eylül 2007
Ürey, M., KAYA, H.İ., Çetinkaya, F.Ç., Yeşiltaş, N.K. (2004) "İlköğretim II. kademede görev alan fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde fen bilgisine ait çevre konularının hedef-davranışlarına ulaşım düzeyi", 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 48), İstanbul, Türkiye, (Eylül 2004
Gündoğdu, K., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ. () "Bir durum çalışması Eğitim Bilimleri Bölümünde Lisansüstü Eğitim Sürecinin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Algılarıyla Nitel Olarak Değerlendirilmesi", 3. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu , Türkiye 
Bay, E., Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ. () "Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi", 1. Ulusal Eğitim Programları Ve Öğretim Kongresi , Türkiye 
Kayıt Yok
KAYA, H.İ., SU-TONGA, E. (2022) "Proje Tabanlı Öğrenme", Kitap: 21.Yüzyıl Becerileri Bakış Açısından Eğitim ve Öğretimde Farklı Yaklaşımlar, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 469 / 489, ISBN: 978-625-8325-40-9 
KAYA, H.İ., Umurbek, M.M. (2022) "Öğrenmenin Değişimi ve Sınıf İçi Öğretim Etkinliklerinin Yönetimi", Kitap: Dijital Çağda Sınıf Yönetimi, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 69 / 98, ISBN: 978-625-8044-73-7 
KAYA, H.İ., Umurbek, M.M. (2022) "ÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE YETERLİKLERİ", Kitap: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 343 / 369, ISBN: 978-625-427-557-9 
KAYA, H.İ., Korkmaz, Z.S. (2022) "Öğretim Ortamının Düzenlenmesi", Kitap: Öğretim İlke ve Yöntemleri (Teoriden Uygulamaya), Ankara/Türkiye : Vize Tek, Bölüm Sayfaları: 163 / 192, ISBN: 978-625-8499-50-6 
KAYA, H.İ., SU-TONGA, E. (2021) "Proje İle İlgili Kavramlar", Kitap: Eğitimde Proje Geliştirme ve Yönetme, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 1 / 17, ISBN: 978-625-767682-3 
TAŞDAN, M., KAYA, H.İ. (2021) "Okul Dışı Öğrenme ve Alternatif Eğitim Uygulamaları", Kitap: Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 163 / 189, ISBN: 978-625-7880-85-5 
KAYA, H.İ., COŞKUN, M. (2020) "Eğitim Psikolojine Giriş Temel Kavramlar", Kitap: Eğitim Psikolojisi, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: 2 / 31, ISBN: 978-605-7523-37-2 
KAYA, H.İ., COŞKUN, M. (2020) "Eğitim psikolojisine giriş temel kavramlar", Kitap: Eğitim Psikolojisi, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 3 / 32, ISBN: 9786257103183 
Küçükoğlu, A., KAYA, H.İ. (2007) "Öğretim Hizmetinin Niteliğini Artırmada Öğretmen Yeterlikleri", Kitap: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Türkiye : Lisans Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: / ,  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Öğretim İlke ve Yöntemleri (Teoriden Uygulamaya), 2022, Editör
(Uluslararası - Kitap) Eğitimde Proje Geliştirme Yönetme, 2021, Editör
(Uluslararası - Kitap) Kuramdan Uygulamaya Okul Dışı Öğrenme Ortamları, 2021, Editör
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e- Kafkas Eğitim Araştıremaları Derghisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2016
Üye, Eğitim Programları ve Öğretim Derneği, 2020-2022
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 An investigation of relations between pre-service teachers’ metacognition skill levels and their critical thinking situations 1 0 0 4 0 5 0 0 0 10
2 Sınıf Öğretmenlerinin Çoklu Zekâ Kuramına İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 2 0 4 4 0 0 10
3 Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği 0 0 0 4 0 4 0 1 0 9
4 Sınıf öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi 0 0 0 1 0 4 3 1 0 9
5 Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Hakkındaki Görüşlerinin Bilişsel Koçluk Yaklaşımı Bağlamında İncelenmesi 0 0 0 1 0 7 0 0 0 8
6 Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniv Ondokuz Mayıs Üniv Örneği 0 0 0 5 0 3 0 0 0 8
7 Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği 0 0 0 2 0 3 0 2 0 7
8 Öğretmen Adaylarının Öğretim Elemanlarının Demokratik Davranışlarına İlişkin Algıları Kars İli Örneği 0 0 0 3 0 4 0 0 0 7
9 Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazma Etkinliklerini Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi 0 0 0 0 0 6 0 0 0 6
10 Öğretmen adaylarının öğretim elemanlarının demokratik davranışlarına ilişkin algıları (Kars İli Örneği). 0 0 0 5 0 1 0 0 0 6
11 Community service learning An approach supporting entrepreneurship democratic participation in teacher education 0 0 0 1 1 2 1 0 0 5
12 Lise Öğrencilerinde Okul Kültürünün Bir Öğesi Olarak Okul Yasam Kalitesi Algısının İncelenmesi 0 0 0 4 0 1 0 0 0 5
13 Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim fakültesi örneği 0 0 0 2 0 3 0 0 0 5
14 Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri KazımKarabekir Eğitim Fakültesi örneği 0 0 0 3 0 1 0 1 0 5
15 ÖĞRETMEN ADAYLARININ YÜKSEKÖĞRETİME DAİRMEMNUNİYET DURUMLARI İLE ÖZNEL İYİ OLUŞDURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KAFKASÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ 0 0 0 3 0 2 0 0 0 5
16 Sınıf Öğretmenliği ABD Öğrencilerinin Başarı Yönelimi Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi Atatürk Üniversitesi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Örneği 2 0 0 2 0 1 0 0 0 5
17 Demokratik Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği Geliştirilmesi 0 0 0 0 0 3 0 1 0 4
18 Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi 0 0 0 2 0 1 1 0 0 4
19 The Perceptions of Prospective Teachers on the Democratic Aspects of the Constructivist Learning Environment 0 0 0 2 0 2 0 0 0 4
20 Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye ilişkin görüşleri Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği 0 0 0 1 0 1 1 0 0 3
21 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algıları 0 0 0 1 0 2 0 0 0 3
22 Turkish EFL Teachers Assessment Preferences and Practices in the Context of Constructivist Instruction 0 0 0 2 0 1 0 0 0 3
23 Kimya öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2
24 Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
25 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2
26 Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Resim Öğretimi Dersine İlişkin Algılarının İncelenmesi Erzurum İli Örneği 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
27 Öğretim Elemanlarının Ders Verdikleri Öğrencilerin Özelliklerine İlişkin Görüşleri 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
28 Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
29 Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
30 Öğretmen yetiştirmede sosyal girişimciliği ve katılımcılığı destekleyen bir yaklaşım olarak topluma hizmet uygulamaları 0 0 0 0 0 1 1 0 0 2
31 Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel Alan Yeterliklerine İlişkin Algıları 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
32 Sınıf öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi 0 0 0 0 0 1 0 1 0 2
33 Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
34 Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
35 Sınıf öğretmenliği lisansüstü eğitim uygulamalarına ilişkin bir araştırma 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
36 The perceptions of prospective teachers on the democratic aspects of the constructivist learning environment 0 0 0 1 0 0 1 0 0 2
37 Examination of Digital Literacy Levels of University Students 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
38 Kimya öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
39 Kimya öğretmeni adaylarının özel alan yeterliklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
40 Öğretim İlke ve Yöntemleri 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1
41 Öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilikleri hakkındaki görüşlerinin bilişsel koçluk yaklaşımı bağlamında incelenmesi Analysis on teacher candidates opinions on teacher qualifications in terms of cognitive coaching approach 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
42 Öğretmen adaylarının sosyal yapılandırmacı öğrenme ortamlarındaki öğrenen rollerine ilişkin görüşleri 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
43 Öğretmen Adaylarının Yükseköğretime Dair Memnuniyet Durumları İle Öznel İyi Oluş Durumlarının Değerlendirilmesi Kafkas Üniversitesi Örneği 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
44 Öğretmen eğitiminde otantik değerlendirmenin öğrenen başarısı ve tutumuna etkisi 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
45 Öğretmen yetiştirmede sosyal girişimciliği ve katılımcılığı destekleyen bir yaklaşım olarak THUII 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
46 Öğretmen yetiştirmede sosyal girişimciliği ve katılımcılığı destekleyen bir yaklaşım olarak topluma hizmet uygulamaları 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
47 Prospective teachers values in Turkish context 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
48 Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşım Uygulamalarında ÖğretmenAdaylarının Öğrenmede Öz-Düzenleme Yetkinlik Algıları 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Erdal Bay
Gaziantep Üniversitesi
2018 45
Adnan Taşgın
Atatürk Üniversitesi
2009 - 2018 32
Ceyhun Ozan
Atatürk Üniversitesi
2009 - 2018 31
Adnan Küçükoğlu
Atatürk Üniversitesi
2018 31
Kerim Gündoğdu
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
2018 29
Özden Demir
Kafkas Üniversitesi
2012 - 2019 18
Erdoğan Köse
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2009 - 2018 13
Kafkas Üniversitesi
2012 - 2021 9
Kafkas Üniversitesi
2015 - 2019 7
Sinan Koçyiğit
Atatürk Üniversitesi
2007 - 2008 7
Mehmet Nur Tuğluk
Yıldız Teknik Üniversitesi
2006 - 2008 7
Kafkas Üniversitesi
2016 - 2018 4
Kafkas Üniversitesi
2013 - 2022 4
Kafkas Üniversitesi
2022 - 2023 4
Kafkas Üniversitesi
2012 3
Kafkas Üniversitesi
2020 - 2021 3
Şerafettin Karakaya
Akdeniz Üniversitesi
2009 3
Gamze Alak
Kafkas Üniversitesi
2011 3
Oğuz Dilmaç
Atatürk Üniversitesi
2008 3
Turgay Han
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2015 3
Şükrü Ada
Uludağ Üniversitesi
2007 - 2010 3
-
2021 - 2022 2
Kafkas Üniversitesi
2022 - 2023 2
Kafkas Üniversitesi
2022 - 2023 2
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2018 2
Kafkas Üniversitesi
2017 2
Kafkas Üniversitesi
2022 - 2023 2
Kafkas Üniversitesi
2012 2
Ahmet Doğanay
Çukurova Üniversitesi
2016 2
Rıdvan Küçükali
Atatürk Üniversitesi
2009 - 2010 2
Nülüfer Aybirdi
Kafkas Üniversitesi
2015 2
Mehmet Kök
Atatürk Üniversitesi
2007 - 2008 2
Sırrı Akbaba
Üsküdar Üniversitesi
2007 2
Muhammet Muhsin Umurbek
-
2022 2
Turan Ayça
-
2010 2
Kafkas Üniversitesi
2017 1
Atatürk Üniversitesi
2009 1
Fatih Çetin Çetinkaya
Düzce Üniversitesi
2004 1
Zehra Sedef Korkmaz
Artvin Çoruh Üniversitesi
2022 1
Mustafa Ürey
Trabzon Üniversitesi
2004 1
Başaran Gençdoğan
Atatürk Üniversitesi
2008 1
İbrahim Halil Tuğluk
Adıyaman Üniversitesi
2008 1
Kenan Şebin
Atatürk Üniversitesi
2007 1
Remzi Yavaş Kıncal
Atatürk Üniversitesi
2017 1
A Gökhan Yazıcı
-
2007 1
Emre Okan Bayramoğlu
-
2017 1
Erdi Kuyumcu
-
2020 1
İnan Koçu
-
2021 1
Namık Kemal Yeşiltaş
-
2004 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78378
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9889
YÖKSİS Bilim Alanı Eğitim Programları ve Öğretim 358
Anahtar Kelimeler Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitim Felsefesi, Hayat Boyu Öğrenme
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 115 42 90 25 15 55 115 170 40 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 358 . 464 . 460 . 519 . 527 . 475 . 511 . 455 . 569 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 212 . 306 . 266 . 322 . 318 . 275 . 278 . 207 . 347 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 34 . 73 . 46 . 69 . 74 . 53 . 48 . 35 . 85 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 30 . 64 . 42 . 60 . 70 . 47 . 38 . 29 . 75 . -
Sıra (Anahtar Kelime (2)) - - - - - - - - - -
Sıra (Anahtar Kelime (3)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 10 5 8 3 1 2 4 7 3 0
Toplam Makale 5 2 5 1 1 1 2 3 2 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 2 3 0 0
Toplam Bildiri 5 3 3 2 0 0 0 1 1 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 4 2 3 1 1 0 1 2 2 0
Makale (Ulusal) 1 0 2 0 0 1 1 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 2 3 0 0
Bildiri (Uluslararası) 5 2 3 2 0 0 0 1 1 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri