img
Dr. Öğr. Üyesi Huzeyfe BİLGE

Dr. Öğr. Üyesi Huzeyfe BİLGE

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
  • Türkçe Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
40
Atıf
36
h-index
4
Proje
2
WoS
Yayın
4
Atıf
7
h-index
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2015, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Atatürk Üniv. Ortak), 2013, 2015
Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2007, 2012
Araştırma Alanları
Türkçe Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2015, 2019
Yüksek Lisans, Türkiye, Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Atatürk Üniv. Ortak), 2013, 2015
Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2007, 2012
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 90, 2020 Yükse, 2020
İngilizce, ÜDS, 66, Bahar, 2012
İngilizce, ÜDS, 47, Güz, 2011
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 03-01-2023, 05-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 06-01-2023, 07-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 04-01-2023, 08-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 10-01-2023, 13-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 15-01-2023, 20-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 22-01-2023, 25-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 26-01-2023, 29-01-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 30-01-2023, 03-02-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 03-02-2023, 07-02-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 12-02-2023, 18-02-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 26-02-2023, 28-02-2023
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 22-02-2023, 27-02-2023
Sertifika, APA Membership Office and The Society for Industrial and Organizational Psychology, Çevrim içi, 21-03-2023, 21-03-2023
Sertifika, Conversation-based English classes with native speaking tutors on Cambly, Online Eğitim (Cmably), 12-05-2022
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 31-12-2022, 04-01-2023
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi
2023-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2020-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Türkiye
2016-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2012-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013-, Bologna Koordinatörü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2022-2023, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans
2022-2023, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans
2022-2023, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans
2022-2023, SPSS ile Nicel veri analizine giriş, Yüksek Lisans
2022-2023, Akıcı okuma becerisi, Yüksek Lisans
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması 2, Lisans
2021-2022, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans
2021-2022, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans
2021-2022, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans
2021-2022, Seç. AE Kelime Öğretimi, Lisans
2021-2022, Se. AE Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans
2021-2022, SPSS'te ileri seviye istatistikler, Yüksek Lisans
2021-2022, Kelime hazinesinin tespiti ve geliştirilmesi, Yüksek Lisans
2021-2022, SPSS ile Nicel veri analizine giriş, Yüksek Lisans
2021-2022, Akıcı okuma becerisi, Yüksek Lisans
2020-2021, Okul deneyimi, Lisans
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2020-2021, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Lisans
2020-2021, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans
2020-2021, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans
2020-2021, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans
2020-2021, Seç. AE Kelime Öğretimi, Lisans
2020-2021, Se. AE Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2019-2020, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Lisans
2019-2020, Türkçe Öğretim Programları, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
Kayıt Yok
Akıcı Okuma Uygulamalarının Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya Yönelik Görüşlerine Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2021  
Ortaokullarda Okuma Güçlüğü Çeken Öğrencilerin Akıcı Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2020  
Kayıt Yok
BİLGE, H. (2024) "Comparison of the Texts Selected from a Turkish Textbook and the Texts Produced by Artificial Intelligence Chatbots in Terms of Vocabulary", Comparison of the Texts Selected from a Turkish Textbook and the Texts Produced by Artificial Intelligence Chatbots in Terms of Vocabulary, 1 (1) pp. 1-16 Link DOI  
Baştürk, Ş., BİLGE, H., Uysal, P.K. (2024) "The Relationship Between Reading Fluency, Writing Fluency, and Vocabulary of Turkish as a Foreign Language Learners", Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1) pp. 30-52 Link DOI   
Altundal, B., BİLGE, H. (2023) "The Effect of the Echo Reading on the Reading Fluency Skills of Bilingual 8th Grade Students", Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (58) pp. 2454-2472 DOI   
BİLGE, H. (2023) "More Errors, Better Results? The Relationship Among High-Stakes Test Achievement, Reading Error Types, and Reading Fluency in Different Text Types", READING & WRITING QUARTERLY, 39 (6) pp. 491-509 [SSCI] Link DOI    
BİLGE, H., Demirel, İ.D. (2022) "An Investigation of Vocabulary in Written Texts of Iraqi Arab Students Learning Turkish as a Foreign Language", Sakarya University Journal of Education, 12 (4) pp. 963-981 DOI    
BİLGE, H. (2022) "Türkçe Öğretmeni Adaylarının Alfabe ve Heceleme Bilgilerinin İncelenmesi", Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 7 (4) pp. 349-361 Link DOI  
Baştürk, Ş., BİLGE, H. (2022) "Investigation of Reading Fluency, Writing Fluency, and Vocabulary Levels of Students Learning Turkish as a Foreign Language and The Relationship Between Those Skills", International Online Journal of Educational Sciences, 14 (4) pp. 1027-1042 Link  
Arıkan, Ç.A., Uysal, P.K., BİLGE, H., Yıldırım, K. (2022) "Reliability of Ratings of Multidimensional Fluency Scale with Many-Facet Rasch Model", INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION, 9 (2) pp. 470-491 Link DOI     
BİLGE, H. (2022) "2006-2019 YILLARI ARASINDAKİ TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARININ AKICI OKUMA BECERİSİ BAKIMINDAN KARŞILAŞTIRILMASI", Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23 (43) pp. 669-707 [TR Dizin] DOI   
BİLGE, H., Kalenderoğlu, İ. (2022) "Okuma, Yazma ve Konuşmada Akıcılık ile Okuduğunu Anlama ve Kelime Hazinesi İlişkisi", Eğitim ve Bilim, 47 (209) pp. 25-53 [SSCI] Link DOI    
BİLGE, H. (2022) "2006-2019 Yılları Arasında Kullanılan Türkçe Öğretim Programlarının Akıcı Yazma Becerisi Açısından Karşılaştırılması", Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10 (1) pp. 199-215 Link DOI    
BİLGE, H., Kalenderoglu, I. (2022) "The Relationship Between Reading Fluency, Writing Fluency, Speaking Fluency, Reading Comprehension, and Vocabulary", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 47 (209) pp. 25-53 [ESCI] DOI  
Uysal, P.K., BİLGE, H. (2021) "PROZODİK OKUMA BECERİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE RUBRİK KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34 (3) pp. 1245-1280 [TR Dizin] Link DOI   
BİLGE, H. (2020) "Osmanlı Devleti'nin Öğrencilere Özel Son Gazetelerinden: Talebe Mecmuası", Asia Minor Studies, 8 (2) pp. 467-478 Link DOI   
Yıldız, M., Uysal, P.K., BİLGE, H., Wolter, A.P., Saka, Y., Yıldırım, K., Rasinski, T. (2019) "Relationships between Turkish Eighth-Grade Students' Oral Reading Efficacy, Reading Comprehension and Achievement Scores on a High-Stakes Achievement Test", Reading Psychology, 40 (4) pp. 329-349 [ESCI] DOI    
Uysal, P.K., BİLGE, H. (2019) "An Investigation on the Relationship between Reading Fluency and Level of Reading Comprehension According to the Type of Texts", lnternational Electronic Journal of Elementary Education, 11 (2) pp. 161-172 DOI   
BİLGE, H. (2018) "Şemsettin Sami’nin Osmanlıca Kadın ve Çocuk Gazetesi: Aile", Sosyal, BeşerÎ ve İdari Bilimler Dergisi, 1 (2) pp. 55-64 Link   
BİLGE, H. (2017) "ADINDA "TÜRK" KELİMESİ BULUNAN İLK ÇOCUK DERGİSİ: TÜRK YAVRUSU", Türklük Bilimi Araştırmaları, 41 (1) pp. 79-89 Link DOI  
BİLGE, H., Sağır, M. (2017) "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA HATALARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ", IHLARA EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ, 2 (1) pp. 77-88 Link  
Günaydınlı, Z.O., BİLGE, H. (2024) "Improving Reading Fluency Skills of Bilingual Students with reading Difficulties at High School Level with Recorded ReadAloud Method", 3rd InternationalSocial Sciences Congress , Türkiye, (Haziran 2024
Altundal, B., BİLGE, H. (2023) "The Effect of Echo Reading Method on Bilingual 8th Grade Students", 5th International Congress of Multidisciplinary Social Sciences , Türkiye, (Ağustos 2023
BİLGE, H. (2022) "Çanlar Kimin İçin Çalıyor? Türkçe Öğretmeni Adaylarının Alfabe ve Heceleme Bilgilerinin İncelenmesi", 16. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2022
BİLGE, H., Demirel, İ.D. (2022) "An Investigation of Vocabulary of Arab Students Learning Turkish as a Foreign Language", VIII. INTERNATIONAL CONGRESS OF TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE: Balkan Geography and Turcology , Makedonya, (Eylül 2022
BİLGE, H., Baştürk, Ş. (2022) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Akademik Türkçe Öğrencilerinin (C2 Seviyesi) Akıcı Konuşma Becerilerinin İncelenmesi", III. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu , Türkiye, (Ağustos 2022
Baştürk, Ş., BİLGE, H. (2022) "Kiril Alfabesiyle Yazmayı Öğrenen ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmekte Olan Kazak Öğrencilerin Latin Alfabesindeki El Yazılarının Okunaklılığının İncelenmesi", 1. Uluslararası Bilimsel-Pratik Konferansı , Bursa, Türkiye, (Haziran 2022
BİLGE, H. (2020) "Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Hazırlanmış Türkçe Öğretim Programların Akıcı Okumanın Yeri", VII International Eurasian Educational Research Congress ONLİNE , Türkiye, (Ekim 2020
BİLGE, H. (2020) "YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANMIŞ TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA AKICI YAZMANIN YERİ", XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2020
BİLGE, H. (2018) "Müstehcenlik, Misyonerlik ve Daha Fazlasının Yer Aldığı Bir Hikâye Kitabı: Öykümü Kim Anlatacak", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2018
BİLGE, H. (2018) "Türk-İslam Düşmanı Bir Hikâye: Devinimler", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2018
BİLGE, H. (2018) "Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Yozlaştıran Değerler, Ahlaksızlık, Küfür ve Daha Fazlası (Bir Hikâye Kitabı Örneği)", 1. Uluıslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Nisan 2018
BİLGE, H. (2018) "Çocuk Hikâyelerinde Büyük Tehlike: Ahlaksızlık, Suça Teşvik, Yozlaştırıcılık ve Daha Fazlası (Bir Hikâye Kitabı Örneği)", 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Nisan 2018
Uysal, P.K., BİLGE, H. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu AnlamaBecerilerinin Boylamsal Değerlendirilmesi", IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU , Türkiye, (Kasım 2017
Yıldız, M., Uysal, P.K., BİLGE, H., Saka, Y. (2017) "Akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın 8 sınıf öğrencilerinin teog sınavı başarılarındaki rolü", 2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Ocak 2017
BİLGE, H., Sağır, M. (2016) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması", IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Türkiye, (Haziran 2016
Zelzele, E.B., ÇETİNKAYA-ÖZDEMİR, E., BİLGE, H., Karaca, G. (2016) "EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016
Kayıt Yok
Baştürk, Ş., BİLGE, H. (2023) "Investigation of the Legibility of Latin Alphabet Handwriting of Kazakh Students Learning How to Write with the Cyrillic Alphabet and Learning Turkish as a Foreign Language", Kitap: EDUCATION IN AN INNOVATIVE PERSPECTIVE, : Sentez Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 55 / 64, ISBN: 978-625-7906-94-4 
BİLGE, H. (2022) "Yazma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar", Kitap: Yazma Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 439 / 462, ISBN: 978-625-417-761-3 
Tarakcı, R., BİLGE, H. (2021) "Okuma Eğitimi", Kitap: Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 207 / 240, ISBN: 978-625-7676-92-2  
BİLGE, H. (2020) "Yazma Becerisinin İhmal Edilen Bir Yönü ve Akıcı Yazmanın Mühim Bir Boyutu: Yazma Hızı", Kitap: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür: Dr. Asiye Duman’a Armağan, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 441 / 464, ISBN: 978-625-7228-80-0 
Kalenderoğlu, İ., BİLGE, H. (2020) "Bir Osmanlıca Çocuk Gazetesi: Debistân-ı Hıred", Kitap: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür: Dr. Asiye Duman’a Armağan, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 465 / 478, ISBN: 978-625-7228-80-0 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, Editör, Yayın Sayısı:1
Kayıt Yok
Üye, American Psychological Association, 2022-
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Pınar Kanık Uysal
Ordu Üniversitesi
2017 - 2024 6
Şükrü Baştürk
Bursa Uludağ Üniversitesi
2022 - 2024 5
Mustafa Yıldız
Gazi Üniversitesi
2017 - 2019 2
Kasım Yıldırım
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2019 - 2022 2
Yavuz Saka
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
2017 - 2019 2
İbrahim Doğukan Demirel
-
2022 2
İhsan Kalenderoğlu
Gazi Üniversitesi
2020 - 2022 2
Betül Altundal
-
2023 2
Mukim Sağır
-
2016 - 2017 2
Kafkas Üniversitesi
2016 1
Emine Birgül Zelzele
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
2016 1
Çiğdem Akın Arıkan
-
2022 1
Alissa Patricia Wolter
-
2019 1
Gülay Karaca
-
2016 1
Ihsan Kalenderoglu
-
2022 1
Pınar Kanık Uysal
-
2017 1
Rasim Tarakcı
-
2021 1
Timothy Rasinski
-
2019 1
Zeynep Olcay Günaydınlı
-
2024 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
382.
78392 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
213.
9948 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
63.
612 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Türkçe Eğitimi 612
Anahtar Kelimeler Türkçe Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 15 35 35 30 65 55 210 110 35
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - 491 . 512 . 511 . 511 . 465 . 573 . 415 . 500 . 382 .
Sıra (Temel Alan İçinde) - 333 . 318 . 311 . 301 . 265 . 335 . 168 . 277 . 213 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - 80 . 85 . 80 . 110 . 79 . 102 . 37 . 61 . 63 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - 76 . 77 . 77 . 106 . 79 . 98 . 35 . 57 . 59 .
Toplam Yayın 0 3 3 5 2 4 2 12 4 3
Toplam Makale 0 0 2 1 2 1 1 7 2 2
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0
Toplam Bildiri 0 3 1 4 0 2 0 4 1 1
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0
Makale (Uluslararası) 0 0 2 1 2 1 1 6 1 2
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 0 3 1 4 0 2 0 4 1 1
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri