Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2015, 2019 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Atatürk Üniv. Ortak), 2013, 2015 |
Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2007, 2012 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2015, 2019 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Atatürk Üniv. Ortak), 2013, 2015 |
Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2007, 2012 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 90, 2020 Yükse, 2020 |
İngilizce, ÜDS, 66, Bahar, 2012 |
İngilizce, ÜDS, 47, Güz, 2011 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 03-01-2023, 05-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 06-01-2023, 07-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 04-01-2023, 08-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 10-01-2023, 13-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 15-01-2023, 20-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 22-01-2023, 25-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 26-01-2023, 29-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 30-01-2023, 03-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 03-02-2023, 07-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 12-02-2023, 18-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 26-02-2023, 28-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 22-02-2023, 27-02-2023 |
Sertifika, APA Membership Office and The Society for Industrial and Organizational Psychology, Çevrim içi, 21-03-2023, 21-03-2023 |
Sertifika, Conversation-based English classes with native speaking tutors on Cambly, Online Eğitim (Cmably), 12-05-2022 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 31-12-2022, 04-01-2023 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi |
2023-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2020-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2017-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2016-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye |
2012-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2013-, Bologna Koordinatörü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Kayıt Yok |
2022-2023, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans |
2022-2023, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans |
2022-2023, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans |
2022-2023, SPSS ile Nicel veri analizine giriş, Yüksek Lisans |
2022-2023, Akıcı okuma becerisi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması 2, Lisans |
2021-2022, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans |
2021-2022, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans |
2021-2022, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans |
2021-2022, Seç. AE Kelime Öğretimi, Lisans |
2021-2022, Se. AE Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans |
2021-2022, SPSS'te ileri seviye istatistikler, Yüksek Lisans |
2021-2022, Kelime hazinesinin tespiti ve geliştirilmesi, Yüksek Lisans |
2021-2022, SPSS ile Nicel veri analizine giriş, Yüksek Lisans |
2021-2022, Akıcı okuma becerisi, Yüksek Lisans |
2020-2021, Okul deneyimi, Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Lisans |
2020-2021, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans |
2020-2021, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans |
2020-2021, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans |
2020-2021, Seç. AE Kelime Öğretimi, Lisans |
2020-2021, Se. AE Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2019-2020, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Lisans |
2019-2020, Türkçe Öğretim Programları, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
Kayıt Yok |
Akıcı Okuma Uygulamalarının Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya Yönelik Görüşlerine Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2021 |
Ortaokullarda Okuma Güçlüğü Çeken Öğrencilerin Akıcı Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2020 |
Kayıt Yok |
Günaydınlı, Z.O., BİLGE, H. (2024) "Improving Reading Fluency Skills of Bilingual Students with reading Difficulties at High School Level with Recorded ReadAloud Method", 3rd InternationalSocial Sciences Congress , Türkiye, (Haziran 2024) |
Altundal, B., BİLGE, H. (2023) "The Effect of Echo Reading Method on Bilingual 8th Grade Students", 5th International Congress of Multidisciplinary Social Sciences , Türkiye, (Ağustos 2023) |
BİLGE, H. (2022) "Çanlar Kimin İçin Çalıyor? Türkçe Öğretmeni Adaylarının Alfabe ve Heceleme Bilgilerinin İncelenmesi", 16. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2022) |
BİLGE, H., Demirel, İ.D. (2022) "An Investigation of Vocabulary of Arab Students Learning Turkish as a Foreign Language", VIII. INTERNATIONAL CONGRESS OF TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE: Balkan Geography and Turcology , Makedonya, (Eylül 2022) |
BİLGE, H., Baştürk, Ş. (2022) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Akademik Türkçe Öğrencilerinin (C2 Seviyesi) Akıcı Konuşma Becerilerinin İncelenmesi", III. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu , Türkiye, (Ağustos 2022) |
Baştürk, Ş., BİLGE, H. (2022) "Kiril Alfabesiyle Yazmayı Öğrenen ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmekte Olan Kazak Öğrencilerin Latin Alfabesindeki El Yazılarının Okunaklılığının İncelenmesi", 1. Uluslararası Bilimsel-Pratik Konferansı , Bursa, Türkiye, (Haziran 2022) |
BİLGE, H. (2020) "Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Hazırlanmış Türkçe Öğretim Programların Akıcı Okumanın Yeri", VII International Eurasian Educational Research Congress ONLİNE , Türkiye, (Ekim 2020) |
BİLGE, H. (2020) "YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANMIŞ TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA AKICI YAZMANIN YERİ", XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2020) |
BİLGE, H. (2018) "Müstehcenlik, Misyonerlik ve Daha Fazlasının Yer Aldığı Bir Hikâye Kitabı: Öykümü Kim Anlatacak", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2018) |
BİLGE, H. (2018) "Türk-İslam Düşmanı Bir Hikâye: Devinimler", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2018) |
BİLGE, H. (2018) "Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Yozlaştıran Değerler, Ahlaksızlık, Küfür ve Daha Fazlası (Bir Hikâye Kitabı Örneği)", 1. Uluıslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Nisan 2018) |
BİLGE, H. (2018) "Çocuk Hikâyelerinde Büyük Tehlike: Ahlaksızlık, Suça Teşvik, Yozlaştırıcılık ve Daha Fazlası (Bir Hikâye Kitabı Örneği)", 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Nisan 2018) |
Uysal, P.K., BİLGE, H. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu AnlamaBecerilerinin Boylamsal Değerlendirilmesi", IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU , Türkiye, (Kasım 2017) |
Yıldız, M., Uysal, P.K., BİLGE, H., Saka, Y. (2017) "Akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın 8 sınıf öğrencilerinin teog sınavı başarılarındaki rolü", 2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Ocak 2017) |
BİLGE, H., Sağır, M. (2016) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması", IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Türkiye, (Haziran 2016) |
Zelzele, E.B., ÇETİNKAYA-ÖZDEMİR, E., BİLGE, H., Karaca, G. (2016) "EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016) |
Kayıt Yok |
Baştürk, Ş., BİLGE, H. (2023) "Investigation of the Legibility of Latin Alphabet Handwriting of Kazakh Students Learning How to Write with the Cyrillic Alphabet and Learning Turkish as a Foreign Language", Kitap: EDUCATION IN AN INNOVATIVE PERSPECTIVE, : Sentez Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 55 / 64, ISBN: 978-625-7906-94-4 |
BİLGE, H. (2022) "Yazma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar", Kitap: Yazma Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 439 / 462, ISBN: 978-625-417-761-3 |
Tarakcı, R., BİLGE, H. (2021) "Okuma Eğitimi", Kitap: Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 207 / 240, ISBN: 978-625-7676-92-2 |
BİLGE, H. (2020) "Yazma Becerisinin İhmal Edilen Bir Yönü ve Akıcı Yazmanın Mühim Bir Boyutu: Yazma Hızı", Kitap: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür: Dr. Asiye Duman’a Armağan, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 441 / 464, ISBN: 978-625-7228-80-0 |
Kalenderoğlu, İ., BİLGE, H. (2020) "Bir Osmanlıca Çocuk Gazetesi: Debistân-ı Hıred", Kitap: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür: Dr. Asiye Duman’a Armağan, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 465 / 478, ISBN: 978-625-7228-80-0 |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, Editör, Yayın Sayısı:1 |
Kayıt Yok |
Üye, American Psychological Association, 2022- |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Pınar Kanık Uysal
Ordu Üniversitesi
|
2017 - 2024 | 6 |
Şükrü Baştürk
Bursa Uludağ Üniversitesi
|
2022 - 2024 | 5 |
Mustafa Yıldız
Gazi Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 2 |
Kasım Yıldırım
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
2019 - 2022 | 2 |
Yavuz Saka
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 2 |
İbrahim Doğukan Demirel
-
|
2022 | 2 |
İhsan Kalenderoğlu
Gazi Üniversitesi
|
2020 - 2022 | 2 |
Betül Altundal
-
|
2023 | 2 |
Mukim Sağır
-
|
2016 - 2017 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Emine Birgül Zelzele
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
|
2016 | 1 |
Çiğdem Akın Arıkan
-
|
2022 | 1 |
Alissa Patricia Wolter
-
|
2019 | 1 |
Gülay Karaca
-
|
2016 | 1 |
Ihsan Kalenderoglu
-
|
2022 | 1 |
Pınar Kanık Uysal
-
|
2017 | 1 |
Rasim Tarakcı
-
|
2021 | 1 |
Timothy Rasinski
-
|
2019 | 1 |
Zeynep Olcay Günaydınlı
-
|
2024 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78378 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9889 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 610 |
Anahtar Kelimeler | Türkçe Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 15 | 35 | 35 | 30 | 65 | 55 | 210 | 110 | 35 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 491 . | 515 . | 509 . | 512 . | 465 . | 571 . | 415 . | 499 . | 351 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 333 . | 319 . | 312 . | 303 . | 266 . | 334 . | 169 . | 280 . | 192 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 80 . | 85 . | 80 . | 110 . | 79 . | 101 . | 38 . | 61 . | 53 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | 76 . | 77 . | 77 . | 106 . | 79 . | 97 . | 35 . | 57 . | 50 . |
Toplam Yayın | 0 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 2 | 12 | 4 | 3 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 7 | 2 | 2 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 3 | 1 | 4 | 0 | 2 | 0 | 4 | 1 | 1 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 6 | 1 | 2 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 3 | 1 | 4 | 0 | 2 | 0 | 4 | 1 | 1 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |