Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2015, 2019 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli) (Atatürk Üniv. Ortak), 2013, 2015 |
Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2007, 2012 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Dr), 2015, 2019 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli) (Atatürk Üniv. Ortak), 2013, 2015 |
Lisans, Türkiye, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, 2007, 2012 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 90, 2020 Yükse, 2020 |
İngilizce, ÜDS, 66, Bahar, 2012 |
İngilizce, ÜDS, 47, Güz, 2011 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 03-01-2023, 05-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 06-01-2023, 07-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 04-01-2023, 08-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 10-01-2023, 13-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 15-01-2023, 20-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 22-01-2023, 25-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 26-01-2023, 29-01-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 30-01-2023, 03-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 03-02-2023, 07-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 12-02-2023, 18-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 26-02-2023, 28-02-2023 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), çevrim içi, 22-02-2023, 27-02-2023 |
Sertifika, APA Membership Office and The Society for Industrial and Organizational Psychology, Çevrim içi, 21-03-2023, 21-03-2023 |
Sertifika, Conversation-based English classes with native speaking tutors on Cambly, Online Eğitim (Cmably), 12-05-2022 |
Sertifika, Araştırma Yöntemleri Eğitim ve Uygulama Merkezi (AYEUM), Çevrim içi, 31-12-2022, 04-01-2023 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Türkçe Eğitimi Türkçe Eğitimi |
2023-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2020-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2017-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2016-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye |
2012-, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2013-, Bologna Koordinatörü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Betül Altundal Ökdem, Yüksek Lisans, İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kelime Hazinesi ve Akıcı Yazma Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2025, (Asıl Danışman) |
2022-2023, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans |
2022-2023, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans |
2022-2023, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans |
2022-2023, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans |
2022-2023, SPSS ile Nicel veri analizine giriş, Yüksek Lisans |
2022-2023, Akıcı okuma becerisi, Yüksek Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması 1, Lisans |
2021-2022, Öğretmenlik Uygulaması 2, Lisans |
2021-2022, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans |
2021-2022, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans |
2021-2022, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans |
2021-2022, Seç. AE Kelime Öğretimi, Lisans |
2021-2022, Se. AE Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans |
2021-2022, SPSS'te ileri seviye istatistikler, Yüksek Lisans |
2021-2022, Kelime hazinesinin tespiti ve geliştirilmesi, Yüksek Lisans |
2021-2022, SPSS ile Nicel veri analizine giriş, Yüksek Lisans |
2021-2022, Akıcı okuma becerisi, Yüksek Lisans |
2020-2021, Okul deneyimi, Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Lisans |
2020-2021, Topluma hizmet uygulamaları, Lisans |
2020-2021, Seç. AE İlk okuma ve yazma öğretimi, Lisans |
2020-2021, Seç. Bilim ve araştırma etiği, Lisans |
2020-2021, Seç. AE Kelime Öğretimi, Lisans |
2020-2021, Se. AE Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi, Lisans |
2019-2020, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2019-2020, Yabancılara Türkçe Öğretimi, Lisans |
2019-2020, Türkçe Öğretim Programları, Lisans |
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
Kayıt Yok |
Akıcı Okuma Uygulamalarının Türkçe Öğretmen Adaylarının Okumaya Yönelik Görüşlerine Etkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2021 ![]() |
Ortaokullarda Okuma Güçlüğü Çeken Öğrencilerin Akıcı Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2018-2020 ![]() |
Kayıt Yok |
Günaydınlı, Z.O., Bilge, H. (2024) "Improving Reading Fluency Skills of Bilingual Students with reading Difficulties at High School Level with Recorded ReadAloud Method", 3rd InternationalSocial Sciences Congress , Türkiye, (Haziran 2024) ![]() |
Altundal, B., Bilge, H. (2023) "The Effect of Echo Reading Method on Bilingual 8th Grade Students", 5th International Congress of Multidisciplinary Social Sciences , Türkiye, (Ağustos 2023) ![]() |
Bilge, H. (2022) "Çanlar Kimin İçin Çalıyor? Türkçe Öğretmeni Adaylarının Alfabe ve Heceleme Bilgilerinin İncelenmesi", 16. Uluslararası Eğitim Camiası Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2022) ![]() |
Bilge, H., Demirel, İ.D. (2022) "An Investigation of Vocabulary of Arab Students Learning Turkish as a Foreign Language", VIII. INTERNATIONAL CONGRESS OF TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE: Balkan Geography and Turcology , Makedonya, (Eylül 2022) ![]() |
Bilge, H., Baştürk, Ş. (2022) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Akademik Türkçe Öğrencilerinin (C2 Seviyesi) Akıcı Konuşma Becerilerinin İncelenmesi", III. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu , Türkiye, (Ağustos 2022) ![]() |
Baştürk, Ş., Bilge, H. (2022) "Kiril Alfabesiyle Yazmayı Öğrenen ve Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmekte Olan Kazak Öğrencilerin Latin Alfabesindeki El Yazılarının Okunaklılığının İncelenmesi", 1. Uluslararası Bilimsel-Pratik Konferansı , Bursa, Türkiye, (Haziran 2022) ![]() |
Bilge, H. (2020) "Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Hazırlanmış Türkçe Öğretim Programların Akıcı Okumanın Yeri", VII International Eurasian Educational Research Congress ONLİNE , Türkiye, (Ekim 2020) ![]() |
Bilge, H. (2020) "YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA GÖRE HAZIRLANMIŞ TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA AKICI YAZMANIN YERİ", XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu , Türkiye, (Ekim 2020) ![]() |
Bilge, H. (2018) "Müstehcenlik, Misyonerlik ve Daha Fazlasının Yer Aldığı Bir Hikâye Kitabı: Öykümü Kim Anlatacak", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2018) ![]() |
Bilge, H. (2018) "Türk-İslam Düşmanı Bir Hikâye: Devinimler", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2018) ![]() |
Bilge, H. (2018) "Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Yozlaştıran Değerler, Ahlaksızlık, Küfür ve Daha Fazlası (Bir Hikâye Kitabı Örneği)", 1. Uluıslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Nisan 2018) ![]() |
Bilge, H. (2018) "Çocuk Hikâyelerinde Büyük Tehlike: Ahlaksızlık, Suça Teşvik, Yozlaştırıcılık ve Daha Fazlası (Bir Hikâye Kitabı Örneği)", 1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Nisan 2018) ![]() |
Uysal, P.K., Bilge, H. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu AnlamaBecerilerinin Boylamsal Değerlendirilmesi", IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU , Türkiye, (Kasım 2017) ![]() |
Yıldız, M., Uysal, P.K., Bilge, H., Saka, Y. (2017) "Akıcı okuma ve okuduğunu anlamanın 8 sınıf öğrencilerinin teog sınavı başarılarındaki rolü", 2016 Hoca Ahmet Yesevi Yılı Anısına uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi , Türkiye, (Ocak 2017) ![]() |
Bilge, H., Sağır, M. (2016) "Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Becerilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Karşılaştırılması", IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , Türkiye, (Haziran 2016) ![]() |
Zelzele, E.B., Çetinkaya-Özdemir, E., Bilge, H., Karaca, G. (2016) "EKRAN OKUMAYA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI", 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Türkiye, (Nisan 2016) ![]() |
Kayıt Yok |
Baştürk, Ş., Bilge, H. (2023) "Investigation of the Legibility of Latin Alphabet Handwriting of Kazakh Students Learning How to Write with the Cyrillic Alphabet and Learning Turkish as a Foreign Language", Kitap: EDUCATION IN AN INNOVATIVE PERSPECTIVE, : Sentez Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 55 / 64, ISBN: 978-625-7906-94-4 ![]() |
Bilge, H. (2022) "Yazma Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar", Kitap: Yazma Eğitimi, Ankara/Türkiye : Nobel, Bölüm Sayfaları: 439 / 462, ISBN: 978-625-417-761-3 ![]() |
Tarakcı, R., Bilge, H. (2021) "Okuma Eğitimi", Kitap: Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 207 / 240, ISBN: 978-625-7676-92-2 ![]() ![]() |
Bilge, H. (2020) "Yazma Becerisinin İhmal Edilen Bir Yönü ve Akıcı Yazmanın Mühim Bir Boyutu: Yazma Hızı", Kitap: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür: Dr. Asiye Duman’a Armağan, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 441 / 464, ISBN: 978-625-7228-80-0 ![]() |
Kalenderoğlu, İ., Bilge, H. (2020) "Bir Osmanlıca Çocuk Gazetesi: Debistân-ı Hıred", Kitap: Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür: Dr. Asiye Duman’a Armağan, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 465 / 478, ISBN: 978-625-7228-80-0 ![]() |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2020, Editör, Yayın Sayısı:1 |
Kayıt Yok |
Üye, American Psychological Association, 2022- |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
![]()
Pınar Kanık Uysal
![]() |
2017 - 2024 | 6 |
![]()
Şükrü Baştürk
Bursa Uludağ Üniversitesi
|
2022 - 2024 | 5 |
![]()
Mustafa Yıldız
![]() |
2017 - 2019 | 2 |
![]()
Kasım Yıldırım
![]() |
2019 - 2022 | 2 |
![]()
Yavuz Saka
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
|
2017 - 2019 | 2 |
![]()
İbrahim Doğukan Demirel
-
|
2022 | 2 |
![]()
İhsan Kalenderoğlu
![]() |
2020 - 2022 | 2 |
![]()
Betül Altundal
-
|
2023 | 2 |
![]()
Mukim Sağır
-
|
2016 - 2017 | 2 |
![]() ![]() |
2016 | 1 |
![]()
Emine Birgül Zelzele
![]() |
2016 | 1 |
![]()
Çiğdem Akın Arıkan
-
|
2022 | 1 |
![]()
Alissa Patricia Wolter
-
|
2019 | 1 |
![]()
Gülay Karaca
-
|
2016 | 1 |
![]()
Pınar Kanık Uysal
-
|
2017 | 1 |
![]()
Rasim Tarakcı
-
|
2021 | 1 |
![]()
Timothy Rasinski
-
|
2019 | 1 |
![]()
Zeynep Olcay Günaydınlı
-
|
2024 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78890 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 10885 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Türkçe Eğitimi | 649 |
Anahtar Kelimeler | Türkçe Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
Ağırlıklı Puan | 0 | 15 | 35 | 35 | 30 | 105 | 55 | 210 | 110 | 35 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | - | 497 . | 524 . | 512 . | 527 . | 440 . | 570 . | 429 . | 494 . | 523 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | - | 337 . | 310 . | 300 . | 305 . | 234 . | 342 . | 174 . | 283 . | 323 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | - | 78 . | 81 . | 83 . | 115 . | 63 . | 104 . | 36 . | 63 . | 111 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | - | 75 . | 76 . | 80 . | 112 . | 63 . | 101 . | 34 . | 60 . | 101 . | - |
Toplam Yayın | 0 | 3 | 3 | 5 | 2 | 5 | 2 | 12 | 4 | 3 | 0 |
Toplam Makale | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 7 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 3 | 1 | 4 | 0 | 2 | 0 | 4 | 1 | 1 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 6 | 1 | 2 | 0 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 3 | 1 | 4 | 0 | 2 | 0 | 4 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |