img
Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK

Doç. Dr. Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim
  • Okul Öncesi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
64
Atıf
216
h-index
8
Proje
5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), 2009, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), 2005, 2008
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2001, 2005
Araştırma Alanları
Okul Öncesi Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi (Dr), 2009, 2014
Yüksek Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), 2005, 2008
Lisans, Türkiye, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, 2001, 2005
Şenay ÖZEN ALTINKAYNAK, Yüksek Lisans, Okul öncesi eğitim ve aile: Anne ve babaların okul öncesi eğitimden beklentileri (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2008
İngilizce, ÜDS, 72, 2008
Kongre Düzenleme, 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, 02-10-2019, 05-10-2019
Sertifika, Aile Katılımı Eğitici Eğitimi, Gaziantep, 09-10-2019, 12-10-2019
Araştırma, Overview of Childhood (Turkey), Bloomsbury Publishing, New York,, 14-04-2019, 14-04-2019
Sertifika, Masal Anlatıcılığı Eğitimi, Kars, 25-03-2018, 25-03-2018
Kongre Düzenleme, 6. Uluslar Arası Eğitim Programları Kongresi, Kars, 11-10-2018, 13-10-2018
Çalıştay, Türkiye’de Babalığı Anlamak, Ankara, 20-05-2018, 20-05-2018
Çalıştay, Türkiye’de erken çocukluk eğitiminde yeni yönelimler-konferans, İstanbul, 18-06-2013, 19-06-2013
Çalıştay, Okul Öncesi Eğitim ve Bakım Hizmetlerine Yönelik Program, Kapasite ve Model Değerlendirme Çalıştayı, Ankara, 25-04-2011, 27-04-2011
Çalıştay, Storyline, Ankara, Türkiye, 14-03-2010, 14-03-2010
[UAK] Eğitim Bilimleri Temel Eğitim Okul Öncesi Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Okul Öncesi Eğitimi Okul Öncesi Eğitimi
2020-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2014-2020, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2009-214, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2005-2009, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Kayıt Yok
Kayıt Yok
2019-2020, Okul Öncesi Eğitim Programları, Lisans
2019-2020, Okul Öncesi Eğitimde Drama, Lisans
2019-2020, YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ, Lisans
2019-2020, Okuma Yazmaya HAzırlık, Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I, Lisans
2019-2020, Seçmeli: Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Lisans
2019-2020, ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM, Lisans
2018-2019, Okul Deneyimi, Lisans
2018-2019, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Araştırma Projesi II, Lisans
2018-2019, Araştırma Projesi I, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2018-2019, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2018-2019, OKUL ÖNCESİNDE OYUN, Lisans
2018-2019, Çocukta Oyun Gelişimi, Lisans
2018-2019, Özel Öğretim Yöntemleri, Lisans
2018-2019, Aile Eğitimi, Lisans
2018-2019, İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Lisans
2018-2019, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Lisans
2017-2018, Okul Deneyimi, Lisans
2017-2018, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2017-2018, Araştırma Projesi II, Lisans
2017-2018, Araştırma Projesi I, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2017-2018, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2017-2018, Materyal Geliştirme, Lisans
2017-2018, Anne Baba Eğitimi, Lisans
2017-2018, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2017-2018, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2017-2018, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Lisans
2017-2018, Okul Öncesinde Oyun, Lisans
2017-2018, Okul Öncesinde Görsel Sanatlar Eğitimi, Lisans
2017-2018, İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Lisans
2016-2017, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2016-2017, Okul Deneyimi, Lisans
2016-2017, Araştırma Projesi I, Lisans
2016-2017, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2016-2017, Anne Baba Eğitimi, Lisans
2016-2017, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans
2016-2017, Çocukta Oyun Gelişimi, Lisans
2016-2017, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri II, Lisans
2015-2016, Okul Deneyimi, Lisans
2015-2016, Topluma Hizmet Uygulamaları, Lisans
2015-2016, Araştırma Projesi II, Lisans
2015-2016, Araştırma Projesi I, Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması II, Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2015-2016, Materyal Geliştirme, Lisans
2015-2016, Anne Baba Eğitimi, Lisans
2015-2016, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans
2015-2016, Çocukta Oyun Gelişimi, Lisans
2015-2016, Özel Öğretim Yöntemleri I, Lisans
2015-2016, İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları, Lisans
2014-2015, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I, Lisans
2014-2015, Okul Deneyimi, Lisans
2014-2015, Araştırma Projesi I, Lisans
2014-2015, Öğretmenlik Uygulaması I, Lisans
2014-2015, Okul Öncesi Eğitime Giriş, Lisans
2014-2015, Anne Baba Eğitimi, Lisans
2014-2015, Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Lisans
2014-2015, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Lisans
2014-2015, Çocukta Oyun Gelişimi, Lisans
Kayıt Yok
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÜRETEN NESİLLER KILAVUZUNUN TASARLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRMESİ TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2023  
TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİ DİJİTAL HİKAYELERLE KARS’I ANLATIYOR TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2020-2021  
a Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: , 2018-2021  
”Suriyeli ve Türk Çocukların Toplumve Ev Temelli Erken Çocukluk Eğitim Hizmetlerine Erişimlerinin Desteklenmesi Programı” Diğer Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar: Yürütücü , 2018-2018  
TR0801.06 Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Yardımcı Personel , 2012-2013  
Kayıt Yok
Bayrak, H.U., GÖZÜM, A.İ.C., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2021) "Investigation of the Role of Preschooler Parents as Teachers", Bulletin of Education and Research, 43 (1) pp. 155-179 Link  
GÖZÜM, A.İ.C., GÜNGÖR, S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2021) "Investigation of Child Assessment in Preschool Education Using Nominal Focus Group Technique", International Online Journal of Educational Sciences, 13 (1) pp. 238-257 Link DOI  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "Ailelerin Erken Okuryazarlık ile İlgili Görüşleri ve Uygulamaları Üzerinde Etkili Bir Yöntem: Etkileşimli Kitap Okuma", Turkish Studies, 14 (3) pp. 275-286 [SCI] Link DOI   
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "Annelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşleri", Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 3 (1) p. 98 [TR Dizin] Link DOI   
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "Investigation of the Relationship between Parental Attitudes and Children’s Receptive and Expressive Language Skills", Universal Journal of Educational Research, 7 (3) pp. 892-903 DOI  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi", Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3 (1) pp. 37-49 Link  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "The Effect of Interactive Book Reading Activities on Children’xxs Print and Phonemic Awareness Skills", International Journal of Progressive Education, 15 (1) pp. 88-99 Link DOI  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B. (2019) "Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okula Uyum Becerilerine Anne Baba Tutumlarının Etkisi", Toplum ve Sosyal Hizmet, 30 (1) pp. 19-36 [TR Dizin] Link   
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERKUL-HATİPOĞLU, R. (2018) "DETERMINATION OF PRE-SCHOOL TEACHERS’ COMPETENCES TO PREPARE CHILDREN TO LITERACY", European Journal of Education Studies, 5 (6) pp. 228-243 Link  
Uysal, H., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D. (2018) "Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Problem Durumunda Kullandıkları Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi", Sakarya University Journal of Education, 8 (0) pp. 72-82 [TR Dizin] Link DOI   
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Uysal, H., Taşkın, N., Akman, B. (2018) "ÇOCUKLARIN ÖDÜL VE CEZA ALGILARI İLE ÖĞRETMENLERİN DİSİPLİN HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (33) pp. 1-12  
Uysal, H., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Taşkın, N., Akman, B., Dinçer, F.Ç. (2016) "Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Okul Öncesi Öğretmenliği Programına İlişkin Metaforik Algıları", Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 5 (3) pp. 1-15 Link  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B. (2016) "The Effects of Family-Based Literacy Preparation Program on Children’s Literacy Preparation Skills- Aile Temelli Okuma Yazmaya Hazırlık Programının Çocukların Okuma Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisi", Egitim ve Bilim-Education and Science, 41 (186) pp. 185-204 [SSCI] DOI  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Uysal, H., Akman, B., Durmuşoğlu, M.C. (2016) "Öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının Türk eğitim sistemindeki Bologna sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi Hacettepe Üniversitesi örneği", Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 43 (43) pp. 1-20 [TR Dizin] DOI   
Akman, B., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Ertürk, H.G., Gül, Ş.C. (2015) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müze Eğitimine İlişkin Görüşleri", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (1) pp. 97-116 [TR Dizin] Link   
Gönen, M.S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Seda, Ş.Z., Sevi, K.K. (2015) "The Consideration of Issues Regarding Families Selection on Reading Materials for Their Children and Activities during Presentation of These Materials", Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education, 30 (2) pp. 30-41 [SSCI] Link  
Ertürk, H.G., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Çelik, M.V., Erkan, N.S. (2014) "Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (3) pp. 897-908 [TR Dizin] Link   
Tuğrul, B., Ertürk, H.G., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Güneş, G. (2014) "Oyunun üç kuşaktaki değişimi", The Journal Of Academic Social Science Studies, (27) pp. 1-16 Link  
Tuğrul, B., Aslan, Ö.M., Ertürk, H.G., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2014) "Anaokuluna Devam Eden Altı Yaşındaki Çocuklar İle Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) pp. 97-116 [TR Dizin] Link DOI  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Yanıklar, C. (2014) "Anne ve Babaların Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocuklarının Gelişimine Yönelik Beklentileri", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30) pp. 56-72 [TR Dizin]   
Erdoğan, T., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Erdoğan, Ö. (2013) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya HazırlığaYönelik Yaptıkları Çalışmaların İncelenmesi", İlköğretim Online, 12 (4) pp. 1188-1199 [TR Dizin]  
Engin, A.O., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Bayoğlu, V. (2009) "ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (3) pp. 125-156  
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERDAĞI, S. (2023) "Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerin Dijital Hikâyelerinde Psikolojik Dayanıklılık, Kavramsal Anlama, Doğa Bilinci ve Girişimcilik Becerilerinin İncelenmesi1", BİTEKSEK 2023 , Antalya, Türkiye, (Kasım 2023
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., KİRMAN-BİLGİN, A., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., İNALTEKİN, T. (2023) "Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Psikolojik Dayanıklılık Destekli Girişimcilik Etkinlikleri Çalıştayı", BİTEKSEK 2023 , Antalya, Türkiye, (Ekim 2023
ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D., İNALTEKİN, T., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERDAĞI, S., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Psikolojik Dayanıklılık Destekli Üreten Nesil Etkinlikleri ÇalıştayI", UFBMEK 2023 , Kars, Türkiye, (Ekim 2023
GÖZÜM, A.İ.C., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., GÜNGÖR, S. (2019) "Çocukların Öğrenme Merkezlerinde Geçirdiği Süre ve Edindikleri Becerilerine Yönelik Öğretmen Görüşleri", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (Eylül 2019
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "Doğal, Tarihi ve Kültürel Mekânların Okul Öncesi Eğitimde Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (Eylül 2019
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B. (2019) "Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Etkinlik Planlarındaki Aile Katılım Çalışmalarının İncelenmesi", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (Eylül 2019
ERKUL-HATİPOĞLU, R., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2018) "EBEVEYNLERİN ÇOCUK İSTİSMARI FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ", I. INTERNATIONAL IĞDIR CONGRESSON MULTIDISCIPLINARY STUDIES , (Aralık 2018
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2018) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFOR ANALİZİ YOLUYLA İNCELENMESİ", I. INTERNATIONAL IĞDIR CONGRESSON MULTIDISCIPLINARY STUDIES , (Aralık 2018
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2018) "Okuma Yazmaya Hazırlık Sürecinde Ailelerin Rolüne İlişkin Öğretmen Görüşleri", 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi , (Aralık 2018
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERKUL-HATİPOĞLU, R. (2018) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmalarındaki Yeterliliklerinin Belirlenmesi", 6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi , (Ekim 2018
GÖZÜM, A.İ.C., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., GÜNGÖR, S. (2018) "Okul Öncesi Eğitimde Çocuğun Değerlendirilmesinin Nominal Odak Grup Tekniği ile İncelenmesi", VI th. International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018
GÖZÜM, A.İ.C., GÜNGÖR, S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2018) "Okul Öncesi Eğitimde Çocuğun Değerlendirilmesinin Nominal Odak Grup Tekniği İle İncelenmesi", V th International Eurasian Educational Research Congress , Antalya, Türkiye, (Mayıs 2018
GÜNGÖR, S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., AKSOY, N. (2018) "Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında İletişim Engelleri", 27. Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Kongresi , (Nisan 2018
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., GÜNGÖR, S., GÖZÜM, A.İ.C. (2017) "Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Anne Babalarının Öğretmen Olarak Rollerinin İncelenmesi", 5. Uluslar Arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , (Ekim 2017
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., GÜNGÖR, S., GÖZÜM, A.İ.C. (2017) "Okul Öncesi Öğretmenleri ile Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Becerisine İlişkin Algılarının Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi", 5. Uluslar Arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , (Ekim 2017
Uysal, H., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., ERGİNSOY-OSMANOĞLU, D. (2017) "Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Problem Durumunda Kullandıkları Başa Çıkma Stratejilerinin İncelenmesi", II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu , Antalya, Türkiye, (Mayıs 2017
Uysal, H., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B. (2016) "Türk ve Belçikalı okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi profillerinin incelenmesiKültürlerarası bir karşılaştırma", 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi , Türkiye, (Nisan 2016
Uysal, H., Yazıcı, D.N., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Karakuş, H., Akman, B. (2015) "Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Müdür Algılarının İncelenmesi", 4. Uluslar Arası Okul Öncesi Eğitim Kongresi , (Eylül 2015
Akman, B., Dinçer, F.Ç., Taşkın, N., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Uysal, H. (2014) "Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Okul Öncesi Öğretmeni Yetiştirme Programı Hakkındaki Görüşleri", Öğretmen Yetiştirme Politika ve Sorunları Uluslararası Sempozyumu IV-ISPITE 2014 , (Mayıs 2014
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Uysal, H., Karakuş, H., Akman, B. (2014) "Opinions of Preschool Teachers and Families regarding School Adoption Periods of Children.", Tenth International Congress of Qualitative Inquiry , (Mayıs 2014
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Uysal, H., Karakuş, H., Akman, B. (2014) "Opinions of Preschool Teachers and Families Related to Primary School Readiness Period.", Tenth International Congress of Qualitative Inquiry. , (Mayıs 2014
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Uysal, H., Akman, B., Durmuşoğlu, M.C. (2014) "Öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının Türk eğitimsistemindeki Bologna sürecine ilişkin görüşlerininincelenmesi: Hacettepe Üniversitesi örneği", Öğretmen Yetiştirme Politika ve Sorunları Uluslararası Sempozyumu IV-ISPITE 2014 , (Mayıs 2014
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B., Taşkın, N. (2013) "Preschool Teachers’ Practice on the Assessment of Children in Early Childhood.", Global Conference on Education. , (Temmuz 2013
Güneş, G., Tuğrul, B., Ertürk, G., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2013) "Play in the Three Generations", 39th Annual International Conference , Amerika Birleşik Devletleri, (Mart 2013
Gök, B., Erdoğan, Ö., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Erdoğan, T. (2012) "Investigation of Pre Service Teachers Perceptions about Concept of Measurement and Assessment Through Metaphor Analysis", 4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012) , (pp. 1997-2003), (Mayıs 2012
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B., Aydos, E.H. (2012) "The Views of Teachers and Managers about Art Music and Drama Activities Carried Out By In Field Teachers in Early Childhood Education Institutions", 4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES , (pp. 2040-2045), (Mayıs 2012
Erdoğan, T., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Erdoğan, Ö. (2011) "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya HazırlığaYönelik Yaptıkları Çalışmaların İncelenmesi", Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu , (Aralık 2011
Kara, H.G.E., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Çelik, M.V., Erkan, N.S. (2011) "A Study on the Views of Preschool Teachers on the Effects of Their University Experiences on Their Professional Lives.", The Seventh International Congress of Qualitative Inquiry. , (Mayıs 2011
Gönen, M.S., Kara, H.G.E., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2011) "Examining the Preschool Teachers’ Use of Different Approaches In Children’s Literature", 3 World Conference on Educational Sciences , (pp. 4098-411), (Mart 2011
Tuğrul, B., Metin, Ö., Ertürk, G., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2010) "Analyze of Thoughts and Expectations of Preschool Teachers and Preschool Children at the age of 6 About Play", OMEP World Conference on Early Childhood Education , (pp. 15), (Ağustos 2010
Ertürk, G., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Üstün, E.Y. (2010) "Multi Dimensional Evaluation of Father Child Interaction During The Early Childhood Period", OMEP World Conference on Early Childhood Education , (pp. 17), (Ağustos 2010
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B., Güler, T., Metin, Ö. (2010) "Okul Öncesi Öğretmenliği Mezunlarının İstihdam Durumlarının İncelenmesi", Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu , (pp. 598-607), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2010
Kayıt Yok
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., KİRMAN-BİLGİN, A. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Peynircilik Etkinlikleri", Kitap: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN ÜRETEN NESİLLER KILAVUZU, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-625-94130-2-0 
İNALTEKİN, T., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2023) "Üreten Nesiller Kılavuzu Kazcılık Etkinlikleri", Kitap: Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Üreten Nesiller Kılavuzu, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: 31 / 81, ISBN: 978-625-94130-2-0 
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "Erken Çocukluk Eğitimi: Amaç, Önem ve İlkeler", Kitap: Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Ankara/Türkiye : Vize, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-9278-83-6 
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2019) "İlk Okuma Yazma Öğretimi Süreci ve Aile KAtılımı Etkinlikleri", Kitap: İlk Okuma Yazma Öğretimi, : Nobel, Bölüm Sayfaları: 339 / 367, ISBN: 978-605-033-154-7 
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2018) "The Rol of the Family in Early Literacy", Kitap: Current Trends in Preschool Education-2, : Lambert Academic Publishing, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-613-9-92429-5 
GÜNGÖR, S., ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., AKSOY, N. (2018) "Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında İletişim Engelleri", Kitap: Değişen Dünyada Eğitim, Türkiye : PEGEM, Bölüm Sayfaları: 29 / 42, ISBN: 10.14527/3384 
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2018) "Gözlem ve Gözlem Teknikleri", Kitap: Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Türkiye : Eğiten, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-2234-50-1 
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B. (2017) "AİLE VE OKURYAZARLIK PROGRAMLARI", Kitap: HER YÖNÜYLE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM DİL VE ERKEN OKURYAZARLIK, Türkiye : Hedef, Bölüm Sayfaları: / ,  
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş. (2016) "Dünyada ve Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimin Tarihsel Gelişimi", Kitap: Okul Öncesi Eğitime Giriş, Ankara/Türkiye : Vize Yayıncılık, Bölüm Sayfaları: 15 / 33, ISBN: 978-605-9278-17-1 
ÖZEN-ALTINKAYNAK, Ş., Akman, B. (2013) "İlkokula hazırlık sürecinde öğretmenin ve ailenin sorumlulukları", Kitap: İlkokul İlköğretime HAzırlık ve İlkokul ilköğretim Programları, Türkiye : Eğiten, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-4757-07-7 
Kayıt Yok
(Ulusal - Dergi) Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2018, Yayın Kurulu Üyeliği, Yayın Sayısı:1
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Eğitim ve Bilim, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017
Üye, Türkiye Okul Öncesi Eğitimi Geliştirme Derneği, 2010-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Anaokuluna Devam Eden Altı Yaşındaki Çocuklar İle Okul Öncesi Öğretmenlerinin Oyun Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi 3 0 0 7 1 17 10 1 0 39
2 Oyunun üç kuşaktaki değişimi 1 0 0 3 0 19 11 2 0 36
3 Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okuma Yazmaya HazırlığaYönelik Yaptıkları Çalışmaların İncelenmesi 3 0 0 6 3 8 8 0 0 28
4 Okul Öncesi Dönemde Erken Okuryazarlık Becerilerinin Gelişimi 1 0 0 2 1 3 13 0 0 20
5 ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖĞRENME BAŞARILARINI ETKİLEYEN BAZI TEMEL DEĞİŞKENLER 0 0 0 0 2 6 5 0 0 13
6 Okul öncesi öğretmenlerin üniversite deneyimlerinin mesleki yaşantılarına etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi 1 0 0 1 0 8 1 0 0 11
7 Anne ve Babaların Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocuklarının Gelişimine Yönelik Beklentileri 0 0 0 0 0 6 4 0 0 10
8 The Effects of Family-Based Literacy Preparation Program on Children’s Literacy Preparation Skills- Aile Temelli Okuma Yazmaya Hazırlık Programının Çocukların Okuma Yazmaya Hazırlık Becerilerine Etkisi 1 0 0 2 0 3 3 0 0 9
9 Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okula Uyum Becerilerine Anne Baba Tutumlarının Etkisi 0 0 0 1 0 2 4 0 0 7
10 The Effect of Interactive Book Reading Activities on Children’xxs Print and Phonemic Awareness Skills 1 0 0 2 1 2 1 0 0 7
11 ÇOCUKLARIN ÖDÜL VE CEZA ALGILARI İLE ÖĞRETMENLERİN DİSİPLİN HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ 0 0 0 1 0 2 3 0 0 6
12 Investigation of Pre Service Teachers Perceptions about Concept of Measurement and Assessment Through Metaphor Analysis 0 0 0 3 0 2 0 0 0 5
13 Investigation of the Role of Preschooler Parents as Teachers 0 0 0 0 0 2 3 0 0 5
14 Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Okul Öncesi Öğretmenliği Programına İlişkin Metaforik Algıları 0 0 0 0 0 5 0 0 0 5
15 Öğretmen adayları ve öğretim elemanlarının Türk eğitim sistemindeki Bologna sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi Hacettepe Üniversitesi örneği 0 0 0 0 0 4 0 0 0 4
16 Annelerin okuma yazmaya hazırlık sürecine ilişkin görüşleri 0 0 0 0 0 2 1 0 0 3
17 The Consideration of Issues Regarding Families Selection on Reading Materials for Their Children and Activities during Presentation of These Materials 0 0 0 1 0 0 2 0 0 3
18 Investigation of Child Assessment in Preschool Education Using Nominal Focus Group Technique 0 0 0 0 1 1 0 0 0 2
19 The Views of Teachers and Managers about Art Music and Drama Activities Carried Out By In Field Teachers in Early Childhood Education Institutions 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
20 Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müze Eğitimine İlişkin Görüşleri 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Berrin Akman
Hacettepe Üniversitesi
2010 - 2019 18
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2021 8
Hatice Uysal
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
2014 - 2021 8
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2021 7
Hatice Gözde Ertürk
Aksaray Üniversitesi
2011 - 2015 6
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2023 5
Necdet Taşkın
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2013 - 2018 4
Hatice Uysal
-
2014 - 2016 4
Kafkas Üniversitesi
2023 3
Kafkas Üniversitesi
2018 3
Kafkas Üniversitesi
2023 3
Hilal Karakuş
Sinop Üniversitesi
2014 - 2015 3
Belma Tuğrul
İstanbul Aydın Üniversitesi
2010 - 2014 3
Gözde Ertürk
-
2010 - 2013 3
Kafkas Üniversitesi
2018 2
-
2023 2
Fatma Çağlayan Dinçer
Hasan Kalyoncu Üniversitesi
2014 - 2016 2
Nefise Semra Erkan
Hacettepe Üniversitesi
2011 - 2014 2
Mefharet Veziroğlu Çelik
İstanbul Medipol Üniversitesi
2011 - 2014 2
Mübeccel Sara Gönen
Hacettepe Üniversitesi
2011 - 2015 2
Özge Erdoğan
-
2011 - 2012 2
Özge Metin
-
2010 2
Tolga Erdoğan
-
2011 - 2012 2
Dila Nur Yazıcı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi
2015 1
Şadiye Can Gül
Pamukkale Üniversitesi
2015 1
Mine Canan Durmuşoğlu
Hacettepe Üniversitesi
2014 1
Tolga Erdoğan
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2013 1
Elif Yeşim Üstün
İstanbul Aydın Üniversitesi
2010 1
Özge Erdoğan
Karadeniz Teknik Üniversitesi
2013 1
Özge Metin Aslan
Hacettepe Üniversitesi
2014 1
Emine Hande Aydos
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
2012 1
Cengiz Yanıklar
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
2014 1
Gökhan Güneş
Hakkari Üniversitesi
2014 1
Ali Osman Engin
-
2009 1
Belma Tuğrul
-
2013 1
Bilge Gök
-
2012 1
Gökhan Güneş
-
2013 1
Kent Kükürtçü Sevi
-
2015 1
Mine Canan Durmuşoğlu
-
2016 1
Şanlı Zeynep Seda
-
2015 1
Tülin Güler
-
2010 1
Vedat Bayoğlu
-
2009 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78378
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9889
YÖKSİS Bilim Alanı Temel Eğitim 556
Anahtar Kelimeler Okul Öncesi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 70 122 55 220 174 0 30 0 86 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 403 . 384 . 495 . 324 . 368 . - 596 . - 523 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 257 . 227 . 300 . 148 . 174 . - 357 . - 302 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 43 . 34 . 57 . 16 . 23 . - 96 . - 58 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 12 . 13 . 27 . 5 . 13 . - 44 . - 25 . -
Toplam Yayın 3 5 4 13 11 0 2 0 5 0
Toplam Makale 2 3 0 3 6 0 2 0 0 0
Toplam Kitap 0 1 1 3 2 0 0 0 2 0
Toplam Bildiri 1 1 3 7 3 0 0 0 3 0
Makale (SCI) 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 2 0 2 0 0 0
Makale (Ulusal) 1 2 0 2 4 0 0 0 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 1 3 2 0 0 0 2 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 3 7 3 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 1 0 0 0 0 0 0 3 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri