img
 Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI

Sibel GÜRBÜZOĞLU YALMANCI

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Biyoloji Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
56
Atıf
134
h-index
7
Proje
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004
Araştırma Alanları
Biyoloji Eğitimi,
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 66, Güz, 2011
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi
[UAK] Eğitim Bilimleri Biyoloji Eğitimi
2022-, Profesör, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-2022, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi, Türkiye
2010-2017, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006-2010, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2017-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2011-, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2010-2013, Dekan Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Onur Baştürk, Yüksek Lisans, Beş ve sekizinci sınıf öğrencilerinin çevre dostu davranışlar üzerine kavramsal bilgilerinin, okullarda çevre dostu davranışları gösterme sıklıklarının ve nedenlerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Gizem Bozkurt, Yüksek Lisans, Lise öğrencilerinin biyoçeşitlilik okuryazarlıklarının ve biyoçeşitliliğe yönelik tutumlarının incelenmesi., Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Başak Ruken Samgar, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum ve Araştırma Yapma Durumlarının İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Elif Yenice, Yüksek Lisans, Yapılandırmacı yaklaşımın 7e öğrenme modelinin 8.sınıf fen ve teknoloji dersi "Mitoz ve Mayoz Bölünme" konusunda öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman)
Selda Demirezen, Yüksek Lisans, İlköğretim öğrencilerinin yakın çevresindeki biyolojik zenginliklerinin farkındalıkları (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2012, (Asıl Danışman)
Ali İbrahim Can Gözüm, Yüksek Lisans, Çoklu zeka kuramına göre işlenen enzimler konusunun fen bilgisi öğretmen adayları üzerindeki başarısının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2011, (Asıl Danışman)
2018-2019, GENEL BİYOLOJİ LAB, Lisans
2018-2019, ÇEVRE SORUNLARI VE EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2018-2019, FEN BİLİMLERİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM, Yüksek Lisans
2018-2019, GENEL BİYOLOJİ, Lisans
2015-2016, FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM, Yüksek Lisans
2015-2016, GENEL BİYOLOJİ, Lisans
2015-2016, ÇEVRE SORUNLARI VE EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2014-2015, GENEL BİYOLOJİ LAB. I, Lisans
2014-2015, GENEL BİYOLOJİ I, Lisans
2014-2015, FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM, Yüksek Lisans
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ LABORATUARI II, Lisans
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
Kayıt Yok
DİJİTAL İÇERİK HAZIRLAMA VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ KÜRESEL ISINMA VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ UYGULAMALARI EĞİTİCİ EĞİTİMİ TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Eğitmen , 2024-2024  
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİYOÇEŞİTLİLİK FARKINDALIĞI OLUŞTURMAYA YÖNELİK BİLİM KAMPI Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Eğitmen , 2018-2018  
Bitki Çeşitliliğine Dayalı Olarak Doğal Hayattaki İlişkilerin Öğretmen Adaylarına Kavratılması Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017  
Kayıt Yok
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2023) "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ÜRÜNLERE YÖNELİK KAYGILARININ BELİRLENMESİ*", Anadolu Öğretmen Dergisi, 7 (1) pp. 65-83 Link DOI  
ÖNEL, A., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yalmancı, E. (2023) "BİLSEM’e Kayıtlı Ortaokul Öğrencilerinin “Virüs” Kavramına İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi", Journal of Biological Sciences and Health, 1 (1) pp. 12-20 Link  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2023) "Investigation of Turkish and Turkmenistanian Students’ Approaches towards Environmental Ethics and Their Levels of Naturalistic Intelligence", JESEH, 9 (1) pp. 1-15 Link  
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2022) "“WHAT COLOUR IS OUR BLOOD?” EVALUATION OF STUDENTS’AND PROSPECTIVE TEACHERS’OPINIONS IN TERMS OF ALTERNATIVE CONCEPTS", MOJES: Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 1 (10) pp. 24-36 Link  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖZÜM, A.İ.C. (2019) "The Study of Whether Receiving A Pre-SchoolEducation Is A Predictive Factor in The Attitudes of High School Students Toward TheEnvironment According to Their Environmental Ethics Approach", International Electronic Journal of Environmental Education, 9 (1) pp. 18-32 Link  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., ÖNEL, A. (2018) "Ekolojik mi, Ekonomik mi? Ekonomik Yarar İçeren Bazı Çevre Dostu Davranışların Yapılma Nedenlerinin Belirlenmesi", International Online Journal of Educational Sciences, 10 (4) pp. 1-17 Link DOI  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2018) "Understandings of Students’ Environmental Ethics About Importance ofBiodiversity in Kars", KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 26 (3) [TR Dizin] DOI   
Gül, Ş., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yalmancı, E. (2017) "Boşaltım Sistemi Konusunun Öğretiminde React Stratejisinin Etkisi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (1) pp. 79-96 [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2017) "The Effect Of The Mobıle Learnıng Method On The Teachıng Of Milankovitch Cycles", İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2016) "Biyoloji Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, (40) pp. 248-262 [TR Dizin] DOI  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖZÜM, A.İ.C. (2016) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO Sosyobilimsel Konusuna Yönelik Araştırma Davranışlarının İncelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 17 (1) pp. 499-515 [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2016) "Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara Yönelik Algılarının Belirlenmesi", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37 (0) pp. 89-111 [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2016) "Mikroöğretim Uygulamalarında Akran Değerlendirmelerini Etkileyen Niteliklerin Belirlenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (4) pp. 2005-2020 [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yenice, E. (2015) "Yapılandırmacı Yaklaşımın 7E Öğrenme Modelinin 8 sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Mitoz veMayoz Bölünme Konusunda Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi", FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 3 (2) pp. 14-26  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2015) "Investigation of Environmental Ethics Approaches of Studentsin Terms of Various Variables", Anthropologist, 21 (3) pp. 385-394 [SSCI]  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2015) "Çevreye yönelik etik tutum ölçeğinin geliştirilmesi geçerlik güvenirlik çalışması", Turkish Journal of Education, 4 (2) pp. 28-40  
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖKSU, V. (2014) "Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyon Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması", EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 425-435 [SSCI] Link DOI   
YERDELEN, S., AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖKSU, V. (2014) "Lise Öğrencilerinin Başarı Hedef Yönelimlerinin Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyonları ile İlişkisinin İncelenmesi Bir Yol Analizi", EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 437-446 [SSCI] DOI   
SİBEL, G.Y., SOLMAZ, A. (2014) "The views of Turkish pre service science teachers concerning microteaching practices", TURKISH JOURNAL OF EDUCATION, 3 (4) pp. 4-14  
SİBEL, G.Y., SOLMAZ, A. (2014) "Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Metaforik Algıları", ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, 16 (1) pp. 316-332 [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi", e-Kafkas eğitim araştırmaları, 1 (2) pp. 21-27  
solmaz, A., yalmancı, G., mustafa, Y. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", e-kafkas eğitim araştırmaları dergisi, 1 (1) pp. 31-39  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Ortaokul Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", EGE EĞİTİM, 15 (1) pp. 125-138  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2013) "Öğretmen Adaylarının Biyoloji Kavramına Yöneliğk Metaforik Algıları", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (21) pp. 208-223 [TR Dizin]   
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖZÜM, A.İ.C. (2013) "The Effects of Multiple Intelligence Theory Based Teaching on Students Achıevement and Retention of Knowledge Example of the Enzymes Subject", International Journal on New Trends in Education and Their Implications,, 4 (3) pp. 27-36  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2011) "Çoklu Zeka Türleri ile Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördükleri Bölümler Arasındaki İlişki", Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8 (1) pp. 1269-1289  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖZÜM, A.İ.C. (2011) "Kafkas Üniversitesi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi", International Online Journal of Educational Sciences, 3 (3) pp. 1109-1132  
Hasenekoğlu, İ., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2009) "Çoklu Zeka Kuramına Dayalı İşlenen Protein Sentezi Konusunun Öğrencilerin Bilgilerindeki Kalıcılığına Etkisi", Ahi Evran Universitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (3) pp. 49-59 [TR Dizin]   
Engin, A.O., Calapoğlu, M., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2008) "Uzun Süreli Bellek ve Öğrenme", Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (0) pp. 251-262  
ÖNEL, A., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yalmancı, E. (2023) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Plastik Atıklar ile İlgili Kavramsal İlişkilendirme Biçimlerinin İncelenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (Eylül 2023
Yalmancı, E., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2023) "Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (Eylül 2023
ÖNEL, A., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yalmancı, E. (2023) "Bilsem Ortaöğretim Öğrencilerinin “Geri Dönüşüm” Olgusuna İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi", 2. uluslararası bilimsel gelişmeler kongresi ICONSAD 2022 , Türkiye, (Ocak 2023
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2022) "Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Ürünlere Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi", Ulusal Biyoloji eğitimi kongresi , Ankara, Türkiye, (Ekim 2022
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2019) "Determination Of Multiple Intelligence Areas Of Preschool Teacher Candidates According To Various Variables", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 614-620), (Aralık 2019
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2019) "The Determination Of The Knowledge Levels And Misconceptions Of Prospective Preschool Teachers On Certain Biology Subjects", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi. , (pp. 632-637), (Aralık 2019
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yel, M. (2018) "Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programının Öz-düzenlemeli Öğrenme UnsurlarıAçısından İncelenmesi", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , (Aralık 2018
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Yaklaşımlarına Yönelik Görüşleri", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , (Aralık 2018
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "Çevreye Yönelik Etik Tutumlar Üzerinde Cinsiyet Farklılıklarınınİncelenmesi", INTERNATIONAL CONFERENCE ONSOCIAL SCIENCES-CAPPADOCIA , (Mayıs 2018
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Öz-Düzenlemeli Öğrenme StratejileriKullanma Durumları ve Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi", INTERNATIONAL CONFERENCE ONSOCIAL SCIENCES-CAPPADOCIA , (Mayıs 2018
BÜLBÜL, M.Ş., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Oktay, Ö., Engin, Y. (2015) "Dear students teachers and academicians Please order thelesson about flying Testing the 5E model and the REACTstrategy", II.International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) CONFERENCE , (Kasım 2015
solmaz, A., sibel, G.Y. (2013) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz düzenleme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi", uluslararası eğitimde değişim ve yeni yönelimler sempozyumu , (pp. 145-149), Konya, Türkiye, (Kasım 2013
solmaz, A., yalmancı, G. (2013) "Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Ders Sunumları Hakkında öğretmen Adaylarının Görüşleri", Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Haziran 2013
sibel, G.Y., solmaz, A. (2013) "Ortaokul öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından Incelenmesi", Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Haziran 2013
sibel, G.Y., solmaz, A. (2013) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi", Öğretmen Eğitiminde Yeni EğilimlerUluslararası Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2013
solmaz, A., sibel, G.Y. (2013) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Öğretmen Eğitiminde Yeni EğilimlerUluslararası Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2013
sibel, G.Y., can, G.A.İ. (2013) "Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Başarısı ve Zihinde Kalıcılığı Üzerindeki Etkileri Enzimler Konusu Örneği", 4thInternational Conference on New Trends in Education and Their Implications , Antalya, Türkiye, (Nisan 2013
sibel, G.Y., can, G.A.İ. (2011) "Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Laboratuar Çalışmalarına Yönelik Yeterlik Görüşlerinin İncelenmesi", I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (Ekim 2011
sibel, G.Y., can, G.A.İ. (2010) "Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Kültürüne İlişkin Algıları Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği", International Conference on New Horizons in Education 2010 , (pp. 275-281), Famagusta, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2010
Hasenekoğlu, İ., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2008) "Çoklu Zeka Kuramına Dayalı İşlenen Protein Sentezi Konusunun Fenbilgisi Öğretmenliği Bölümü İkinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgilerindeki Kalıcılığına Etkisi", 17. Ulusal Eğitimbilimleri Kongresi , Türkiye, (Eylül 2008
Kayıt Yok
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2021) "Biyoçeşitlilik ve Etik", Kitap: Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye : Sonçağ Akademi, Bölüm Sayfaları: 542 / 556, ISBN: 978-625-8455-98-4 
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2020) "ÇEVRE EĞİTİMİ", Kitap: ÇEVRE SOSYOLOJİSİ, Türkiye : ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, Bölüm Sayfaları: 190 / 211, ISBN: 978-975-06-3815-2 
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2019) "ÇEVRE BOZULMASININ ETİK BOYUTU", Kitap: ÇEVRE ETİĞİ TEMEL İLKELERİ VE EĞİTİMİ, : NOBEL, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-033-073-1 
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2019) "GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ", Kitap: GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-241-988-5 
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2019) "Populasyon Genetiği", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-241-988-5 
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2016) "Fen Eğitiminde Biyolojinin Yeri ve Önemi", Kitap: Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: / ,  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2016) "Biyoloji Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler", Kitap: Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, Türkiye : PEGEM AKADEMİ, Bölüm Sayfaları: / ,  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) ÇEVRE ETİĞİ TEMEL İLKELERİ VE EĞİTİMİ, 2019, Editör
(Uluslararası - Kitap) Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, 2016, Editör
(Ulusal - Dergi) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2015, Editör, Yayın Sayısı:1
(Ulusal - Bilimsel Dergi) FEAD FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2018
(Ulusal - Bilimsel Dergi) GÜMÜŞHANE ÜNV. SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, 2018
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International journal of active learning, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) e-uluslararası eğtim araştırmaları dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) ınternational online journal of educational sciences, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0
Üye, FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ (FEAD), 2015-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Öğretmen Adaylarının Biyoloji Kavramına Yöneliğk Metaforik Algıları 2 0 0 6 0 13 0 0 0 21
2 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi 0 0 0 5 1 13 0 0 0 19
3 Boşaltım Sistemi Konusunun Öğretiminde React Stratejisinin Etkisi 1 0 0 1 3 11 1 0 0 17
4 Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyon Ölçeği Ölçek Geliştirme Çalışması 2 0 0 9 1 4 0 0 0 16
5 The Effects of Multiple Intelligence Theory Based Teaching on Students Achıevement and Retention of Knowledge Example of the Enzymes Subject 2 0 0 7 2 0 0 0 0 11
6 Lise Öğrencilerinin Başarı Hedef Yönelimlerinin Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Akademik Motivasyonları ile İlişkisinin İncelenmesi Bir Yol Analizi 1 0 0 5 0 3 0 1 0 10
7 The views of Turkish pre service science teachers concerning microteaching practices 0 0 0 3 0 6 1 0 0 10
8 Çoklu Zeka Türleri ile Öğretmen Adaylarının Öğrenim Gördükleri Bölümler Arasındaki İlişki 0 0 0 1 1 3 0 0 0 5
9 Kafkas Üniversitesi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına İlişkin Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi 0 0 0 1 0 4 0 0 0 5
10 Çevreye yönelik etik tutum ölçeğinin geliştirilmesi geçerlik güvenirlik çalışması 0 0 0 1 1 1 0 0 0 3
11 Investigation of Environmental Ethics Approaches of Studentsin Terms of Various Variables 0 0 0 2 1 0 0 0 0 3
12 Mikroöğretim Uygulamalarında Akran Değerlendirmelerini Etkileyen Niteliklerin Belirlenmesi 0 0 0 3 0 0 0 0 0 3
13 Biyoloji Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 0 0 0 0 0 2 0 0 0 2
14 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 1 0 0 1 0 0 0 0 0 2
15 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO Sosyobilimsel Konusuna Yönelik Araştırma Davranışlarının İncelenmesi 1 0 0 0 0 1 0 0 0 2
16 Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara Yönelik Algılarının Belirlenmesi 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
17 The Study of Whether Receiving A Pre-SchoolEducation Is A Predictive Factor in The Attitudes of High School Students Toward TheEnvironment According to Their Environmental Ethics Approach 0 0 0 1 1 0 0 0 0 2
18 Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Metaforik Algıları 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2013 - 2023 17
gürbüzoğlu yalmancı sibel
-
2010 - 2014 9
AYDIN SOLMAZ
-
2013 - 2014 8
Engin Yalmancı
-
2017 - 2023 5
Kafkas Üniversitesi
2011 - 2019 4
Kafkas Üniversitesi
2018 - 2023 4
gözüm ali ibrahim can
-
2010 - 2013 3
Kafkas Üniversitesi
2014 2
Kafkas Üniversitesi
2014 2
İsmet Hasenekoğlu
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
2008 - 2009 2
Kafkas Üniversitesi
2015 1
Mustafa Calapoğlu
Süleyman Demirel Üniversitesi
2008 1
Özlem Oktay
Atatürk Üniversitesi
2015 1
Mustafa Yel
Gazi Üniversitesi
2018 1
Ali Osman Engin
Kafkas Üniversitesi
2008 1
Şeyda Gül
Atatürk Üniversitesi
2017 1
Elif Yenice
-
2015 1
gürbüzoğlu yalmancı
-
2013 1
gürübüzoğlu yalmancı
-
2014 1
Yalmancı Engin
-
2015 1
yel mustafa
-
2014 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Biyoloji Eğitimi 81
Anahtar Kelimeler Biyoloji Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 85 100 30 60 115 40 40 27 51 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 387 . 406 . 517 . 486 . 426 . 489 . 588 . 598 . 559 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 240 . 248 . 323 . 286 . 223 . 287 . 348 . 344 . 333 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 17 . 19 . 32 . 34 . 16 . 24 . 27 . 35 . 29 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 4 5 2 6 5 1 1 3 5 0
Toplam Makale 3 4 2 2 1 0 0 1 3 0
Toplam Kitap 0 1 0 0 2 1 1 0 0 0
Toplam Bildiri 1 0 0 4 2 0 0 2 2 0
Makale (SCI) 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 1 2 1 1 1 0 0 1 2 0
Makale (Ulusal) 1 2 1 1 0 0 0 0 1 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 1 0 0 2 1 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 0 4 2 0 0 1 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 2 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri