Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2004, 2009 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004 |
Lisans, Türkiye, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, 1999, 2004 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 66, Güz, 2011 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi |
2017-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi, Türkiye |
2010-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2006-2010, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2017-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
2011-, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
2010-2013, Dekan Yardımcısı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Onur Baştürk, Yüksek Lisans, Beş ve sekizinci sınıf öğrencilerinin çevre dostu davranışlar üzerine kavramsal bilgilerinin, okullarda çevre dostu davranışları gösterme sıklıklarının ve nedenlerinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
Başak Ruken Samgar, Yüksek Lisans, Öğretmenlerin Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutum ve Araştırma Yapma Durumlarının İncelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman) |
Elif Yenice, Yüksek Lisans, Yapılandırmacı yaklaşımın 7e öğrenme modelinin 8.sınıf fen ve teknoloji dersi "Mitoz ve Mayoz Bölünme" konusunda öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2014, (Asıl Danışman) |
Selda Demirezen, Yüksek Lisans, İlköğretim öğrencilerinin yakın çevresindeki biyolojik zenginliklerinin farkındalıkları (Kars ili örneği), Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2012, (Asıl Danışman) |
Ali İbrahim Can Gözüm, Yüksek Lisans, Çoklu zeka kuramına göre işlenen enzimler konusunun fen bilgisi öğretmen adayları üzerindeki başarısının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2011, (Asıl Danışman) |
2018-2019, GENEL BİYOLOJİ LAB, Lisans |
2018-2019, ÇEVRE SORUNLARI VE EĞİTİMİ, Yüksek Lisans |
2018-2019, FEN BİLİMLERİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2018-2019, GENEL BİYOLOJİ, Lisans |
2015-2016, FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2015-2016, GENEL BİYOLOJİ, Lisans |
2015-2016, ÇEVRE SORUNLARI VE EĞİTİMİ, Yüksek Lisans |
2014-2015, GENEL BİYOLOJİ LAB. I, Lisans |
2014-2015, GENEL BİYOLOJİ I, Lisans |
2014-2015, FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM, Yüksek Lisans |
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ LABORATUARI II, Lisans |
2013-2014, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans |
Kayıt Yok |
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİYOÇEŞİTLİLİK FARKINDALIĞI OLUŞTURMAYA YÖNELİK BİLİM KAMPI (Ulusal) Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Eğitmen , 2018-2018 |
Bitki Çeşitliliğine Dayalı Olarak Doğal Hayattaki İlişkilerin Öğretmen Adaylarına Kavratılması (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017 |
Kayıt Yok |
Önel, A., Yalmancı, S.G., Yalmancı, E. (2023) "Bilsem Ortaöğretim Öğrencilerinin “Geri Dönüşüm” Olgusuna İlişkin Bilişsel Yapılarının İncelenmesi", 2. uluslararası bilimsel gelişmeler kongresi ICONSAD 2022 , Türkiye, (Ocak 2023) |
Yalmancı, E., Yalmancı, S.G., Beytur, S.A. (2023) "Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (Eylül 2023) |
Önel, A., Yalmancı, S.G., Yalmancı, E. (2023) "Ortaöğretim Öğrencilerinin Plastik Atıklar ile İlgili Kavramsal İlişkilendirme Biçimlerinin İncelenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (Eylül 2023) |
Beytur, S.A., Yalmancı, S.G. (2022) "Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Ürünlere Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi", Ulusal Biyoloji eğitimi kongresi , Ankara, Türkiye, (Ekim 2022) |
Yalmancı, S.G., Aydın, S. (2019) "Determination Of Multiple Intelligence Areas Of Preschool Teacher Candidates According To Various Variables", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 614-620), (Aralık 2019) |
Aydın, S., Yalmancı, S.G. (2019) "The Determination Of The Knowledge Levels And Misconceptions Of Prospective Preschool Teachers On Certain Biology Subjects", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi. , (pp. 632-637), (Aralık 2019) |
Yalmancı, S.G., Aydın, S. (2018) "Çevreye Yönelik Etik Tutumlar Üzerinde Cinsiyet Farklılıklarınınİncelenmesi", INTERNATIONAL CONFERENCE ONSOCIAL SCIENCES-CAPPADOCIA , (Mayıs 2018) |
Aydın, S., Yalmancı, S.G. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Öz-Düzenlemeli Öğrenme StratejileriKullanma Durumları ve Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi", INTERNATIONAL CONFERENCE ONSOCIAL SCIENCES-CAPPADOCIA , (Mayıs 2018) |
Yalmancı, S.G., Aydın, S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Yaklaşımlarına Yönelik Görüşleri", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , (Aralık 2018) |
Aydın, S., Yalmancı, S.G., Yel, M. (2018) "Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programının Öz-düzenlemeli Öğrenme UnsurlarıAçısından İncelenmesi", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , (Aralık 2018) |
Bülbül, M.Ş., Yalmancı, S.G., Oktay, Ö., Engin, Y. (2015) "Dear students teachers and academicians Please order thelesson about flying Testing the 5E model and the REACTstrategy", II.International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) CONFERENCE , (Kasım 2015) |
solmaz, A., sibel, G.Y. (2013) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz düzenleme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi", uluslararası eğitimde değişim ve yeni yönelimler sempozyumu , (pp. 145-149), Konya, Türkiye, (Kasım 2013) |
sibel, G.Y., can, G.A.İ. (2013) "Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Öğretimin Öğrencilerin Başarısı ve Zihinde Kalıcılığı Üzerindeki Etkileri Enzimler Konusu Örneği", 4thInternational Conference on New Trends in Education and Their Implications , Antalya, Türkiye, (Nisan 2013) |
sibel, G.Y., solmaz, A. (2013) "Ortaokul öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından Incelenmesi", Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Haziran 2013) |
solmaz, A., sibel, G.Y. (2013) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Öğretmen Eğitiminde Yeni EğilimlerUluslararası Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2013) |
sibel, G.Y., solmaz, A. (2013) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi", Öğretmen Eğitiminde Yeni EğilimlerUluslararası Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2013) |
solmaz, A., yalmancı, G. (2013) "Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Ders Sunumları Hakkında öğretmen Adaylarının Görüşleri", Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Haziran 2013) |
sibel, G.Y., can, G.A.İ. (2011) "Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Bölümü Öğretmen Adaylarının Laboratuar Çalışmalarına Yönelik Yeterlik Görüşlerinin İncelenmesi", I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (Ekim 2011) |
sibel, G.Y., can, G.A.İ. (2010) "Eğitim Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Fakülte Kültürüne İlişkin Algıları Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği", International Conference on New Horizons in Education 2010 , (pp. 275-281), Famagusta, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2010) |
Hasenekoğlu, İ., Yalmancı, S.G. (2008) "Çoklu Zeka Kuramına Dayalı İşlenen Protein Sentezi Konusunun Fenbilgisi Öğretmenliği Bölümü İkinci Sınıf Öğrencilerinin Bilgilerindeki Kalıcılığına Etkisi", 17. Ulusal Eğitimbilimleri Kongresi , Türkiye, (Eylül 2008) |
Kayıt Yok |
Yalmancı, S.G. (2021) "Biyoçeşitlilik ve Etik", Kitap: Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye : Sonçağ Akademi |
Yalmancı, S.G. (2020) "ÇEVRE EĞİTİMİ", Kitap: ÇEVRE SOSYOLOJİSİ, Türkiye : ANADOLU ÜNİVERSİTESİ |
Yalmancı, S.G., Aydın, S. (2019) "GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ", Kitap: GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ, : PEGEM AKADEMİ |
Yalmancı, S.G. (2019) "ÇEVRE BOZULMASININ ETİK BOYUTU", Kitap: ÇEVRE ETİĞİ TEMEL İLKELERİ VE EĞİTİMİ, : NOBEL |
Yalmancı, S.G. (2019) "Populasyon Genetiği", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, : PEGEM AKADEMİ |
Yalmancı, S.G. (2016) "Fen Eğitiminde Biyolojinin Yeri ve Önemi", Kitap: Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Yalmancı, S.G. (2016) "Biyoloji Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler", Kitap: Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, Türkiye : PEGEM AKADEMİ |
Kayıt Yok |
(Uluslararası - Kitap) ÇEVRE ETİĞİ TEMEL İLKELERİ VE EĞİTİMİ, 2019, Editör |
(Uluslararası - Kitap) Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, 2016, Editör |
(Ulusal - Dergi) FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2015, Editör |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) GÜMÜŞHANE ÜNV. SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, 2018 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) FEAD FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ, 2018 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) e-uluslararası eğtim araştırmaları dergisi, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International journal of active learning, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) ınternational online journal of educational sciences, 0 |
Üye, FEN EĞİTİMİ VE ARAŞTIRMALARI DERNEĞİ (FEAD), 2015- |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kafkas Üniversitesi
|
2013 - 2023 | 17 |
gürbüzoğlu yalmancı sibel
-
|
2010 - 2014 | 9 |
AYDIN SOLMAZ
-
|
2013 - 2014 | 8 |
Engin Yalmancı
-
|
2017 - 2023 | 5 |
Kafkas Üniversitesi
|
2011 - 2019 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2018 - 2023 | 4 |
gözüm ali ibrahim can
-
|
2010 - 2013 | 3 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 | 2 |
İsmet Hasenekoğlu
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
|
2008 - 2009 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Mustafa Calapoğlu
Süleyman Demirel Üniversitesi
|
2008 | 1 |
Özlem Oktay
Atatürk Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Mustafa Yel
Gazi Üniversitesi
|
2018 | 1 |
Ali Osman Engin
Kafkas Üniversitesi
|
2008 | 1 |
Şeyda Gül
Atatürk Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Elif Yenice
-
|
2015 | 1 |
gürbüzoğlu yalmancı
-
|
2013 | 1 |
gürübüzoğlu yalmancı
-
|
2014 | 1 |
Yalmancı Engin
-
|
2015 | 1 |
yel mustafa
-
|
2014 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78449 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9456 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi | 289 |
Anahtar Kelimeler | Biyoloji Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 85 | 100 | 30 | 60 | 115 | 40 | 40 | 27 | 51 | 0 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 386 . | 401 . | 517 . | 485 . | 431 . | 489 . | 587 . | 596 . | 554 . | - |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 244 . | 250 . | 323 . | 289 . | 226 . | 289 . | 348 . | 343 . | 334 . | - |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 23 . | 26 . | 60 . | 45 . | 28 . | 34 . | 51 . | 53 . | 52 . | - |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 5 . | 6 . | 12 . | 15 . | 10 . | 8 . | 16 . | 16 . | 10 . | - |
Toplam Yayın | 4 | 5 | 2 | 6 | 5 | 1 | 1 | 3 | 5 | 0 |
Toplam Makale | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 1 | 3 | 0 |
Toplam Kitap | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 0 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 0 |
Makale (SCI) | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 0 | 0 | 4 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 |