img
 Solmaz AYDIN BEYTUR

Solmaz AYDIN BEYTUR

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Biyoloji Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
66
Atıf
304
h-index
11
Proje
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2008, 2012
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2007, 2008
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2004
Araştırma Alanları
Biyoloji Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Dr), 2008, 2012
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), 2007, 2008
Lisans, Türkiye, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği Pr., 1999, 2004
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 77, Güz, 2006
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Biyoloji Eğitimi
2023-, Profesör, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Biyoloji Öğretmenliği, Türkiye
2018-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2014-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013-2014, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
2012-2013, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2011-2012, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, University Of Alberta
2007-2011, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2005-2007, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2019-, Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
2015-2017, Farabi Koordinatörü, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Ali Rıza Çelik, Yüksek Lisans, Fen bilimleri öğretmenlerinin fen öğretimi öz-yeterlilikleri, öğretme motivasyonları ve mesleki bağlılıklarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Adem Altun, Yüksek Lisans, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK MOTİVASYONLARI, SINAV KAYGILARI VE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Gülcan Özel, Yüksek Lisans, ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE AKRAN ZORBALIĞININ FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYON VE ÖZYETERLİK ÜZERİNE ETKİSİ, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Hacer Merve Özşahin, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersine yönelik motivasyonel inançlarının ve üstbilişsel farkındalıklarının incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Neslihan Yerlikaya, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin sosyoekonomik farklılıklarının fen bilimleri dersinde kullandıkları kaynak yönetme stratejileri ve öz-yeterlik algılarıyla ilişkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Büşra Karaca, Yüksek Lisans, Fen bilimleri dersinde motivasyonsuz olan öğrencilerin motivasyonsuz olmalarına neden olan faktörlerin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Zehra Çekim, Yüksek Lisans, Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonları ve kullandıkları öğrenme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
2022-2023, FEN EĞİTİMİNDE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2022-2023, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2022-2023, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2022-2023, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2021-2022, FEN EĞİTİMİNDE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2021-2022, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2021-2022, ÖĞRENMENİN BİYOLOJİSİ VE FEN EĞİTİMİ UYGULAMALARI, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2021-2022, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2021-2022, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2020-2021, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ, Lisans
2020-2021, ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II, Lisans
2020-2021, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2020-2021, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2020-2021, BESLENME VE SAĞLIK, Lisans
2019-2020, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2019-2020, GENEL BİYOLOJİ II LAB, Lisans
2019-2020, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2019-2020, EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2019-2020, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2019-2020, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2019-2020, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2018-2019, ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI, Lisans
2018-2019, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2018-2019, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2018-2019, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2018-2019, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2018-2019, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2018-2019, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2017-2018, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
2017-2018, GENEL BİYOLOJİ II LAB, Lisans
2017-2018, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2017-2018, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2017-2018, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2017-2018, GENEL BİYOLOJİ LAB, Lisans
2017-2018, GENEL BİYOLOJİ I, Lisans
2016-2017, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2016-2017, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ LAB II, Lisans
2016-2017, GENEL BİYOLOJİ II, Lisans
2016-2017, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2015-2016, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2015-2016, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2015-2016, OKUL DENEYİMİ, Lisans
2015-2016, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2014-2015, FEN EĞİTİMİNDE ÖZ-DÜZENLEMELİ ÖĞRENME, Yüksek Lisans
2014-2015, PROJEYE DAYALI FEN EĞİTİMİ, Yüksek Lisans
2014-2015, BESİN KİMYASI VE BESİNLERİN BİYOLOJİK ÖNEMİ, Lisans
2014-2015, ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI, Lisans
2014-2015, TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI, Lisans
Kayıt Yok
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİYOÇEŞİTLİLİK FARKINDALIĞI OLUŞTURMAYA YÖNELİK BİLİM KAMPI Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç): Eğitmen , 2018-2018  
Kafkasın Mucitleri Bilimle Buluşuyor TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Yürütücü , 2015-2018  
Bilim ve Sanat Merkezleri Mevcut Durumları Sorunları ve Çözüm Önerileri Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2010-2012  
Kayıt Yok
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2023) "LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ ÜRÜNLERE YÖNELİK KAYGILARININ BELİRLENMESİ", Anadolu Ogretmen Dergisi, 7 (1) pp. 65-83 DOI  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2023) "Investigation of Turkish and Turkmenistanian Students’ approaches towards Environmental Ethics and Their Levels of Naturalistic Intelligence", Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH),, 9 (9) pp. 1-15 Link DOI  
Karaca, B., AYDIN-BEYTUR, S. (2022) "FEN BİLİMLERİ DERSİNDE MOTİVASYONSUZ OLAN ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONSUZ OLMALARINA NEDEN OLAN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ", Milli Eğitim, 51 (235) pp. 2009-2030 [TR Dizin]   
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2022) "“WHAT COLOUR IS OUR BLOOD?” EVALUATION OF STUDENTS’ AND PROSPECTIVE TEACHERS’ OPINIONS IN TERMS OF ALTERNATIVE CONCEPTS", MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 10 (1) pp. 24-36 Link  
Karaca, B., AYDIN-BEYTUR, S. (2020) "Science Amotivation Scale: Validity and Reliability Study", Journal of Education in Science, Environment and Health, 6 (4) pp. 297-308 Link DOI  
Çekim, Z., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonları ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (2) pp. 451-468  
AYDIN-BEYTUR, S., DEMİR-ATALAY, T., GÖKSU, V. (2018) "Project-Based Learning Practices with Secondary School Students", International Online Journal of Educational Sciences, 10 (3) pp. 230-242  
AYDIN-BEYTUR, S., Çekim, Z. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarıları ve Başarı Algılarının Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (39) pp. 458-470 [TR Dizin]  
AYDIN-BEYTUR, S., DEMİR-ATALAY, T., GÖKSU, V. (2017) "Proje Tabanlı Öğrenme Sürecinin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlikleri ve Motivasyonları Üzerine Etkisinin İncelenmesi", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2) pp. 676-688 [TR Dizin]  
AYDIN-BEYTUR, S., Yel, M., Zehra, Ç. (2017) "Lise Öğrencilerinin biyoloji bilgilerini günlük yaşamdaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri", Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6 (1) pp. 32-40  
AYDIN-BEYTUR, S., Zehra, Ç. (2016) "State of Instructors to Use Self-Regulated Learning Processes in Their Courses", Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45 (2) pp. 359-374 [TR Dizin]  
AYDIN-BEYTUR, S. (2016) "An Analysis of the Relationship between High School Students Self efficacy Metacognitive Strategy Use and their Academic Motivation for Learn Biology", Journal of Education and Training Studies, 4 (2) pp. 53-59  
AYDIN-BEYTUR, S. (2016) "To what extent do Turkish high school students know about their body organs and organ systems", International Journal of Human Science, 13 (1) pp. 1094-116  
AYDIN-BEYTUR, S., Demirci, M. (2015) "Basit ve Karmaşık Olarak Hazırlanan Kavram Haritalarının Fen Eğitiminde Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri", Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 3 (2) pp. 65-74  
AYDIN-BEYTUR, S. (2015) "High School Science Students Ideas About Microorganisms and Their Place in The Curriculum", International Journal of Biology Education, 4 (2) pp. 108-119  
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S. (2015) "Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Kullandıkları Üst biliş Stratejilerinin Başarı Hedef Yönelimleri ve Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisinin İncelenmesi", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (3) pp. 781-792 [TR Dizin] DOI  
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖKSU, V. (2014) "Academic Motivation Scale for Learning Biology A Scale Development Study", TED EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 425-435 [SSCI] Link DOI  
YERDELEN, S., AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖKSU, V. (2014) "Relationship between High School Students Achievement Goal Orientation and Academic Motivation for Learning Biology A Path Analysis", TED EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 437-446 [SSCI] Link DOI  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "The Views of Turkish Pre Service Science Teachers Concerning Microteaching Practices", Turkish Journal of Education, 3 (4) pp. 4-14  
AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Öğretmen adaylarının başarı amaç yönelimleri ve akademik öz yeterliklerinin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi", Turkish Studies-Sosyal Bilimler, 9 (2) pp. 221-230 [TR Dizin] DOI  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1 (2) pp. 21-27  
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yel, M. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1 (1) pp. 31-39  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Ortaokul Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", Ege Eğitim Dergisi, 15 (1) pp. 125-138  
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Metaforik Algıları", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1) pp. 316-332 DOI  
SOLMAZ, A., MELİKE, Ö.K., MUSTAFA, Y. (2014) "Öz Düzenleme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", Turkish Journal of Education, 3 (1) pp. 25-34  
MELİKE, Ö.K., NİLAY, K.S., SOLMAZ, A. (2013) "Bilim ve Sanat Merkezleri Mevcut Durumları Sorunları ve Çözüm Önerileri", Üstün Yetenekli Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1 (2) pp. 78-96  
SİBEL, G.Y., SOLMAZ, A. (2013) "Öğretmen adaylarının biyoloji kavramına yönelik metaforik algıları", Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (21) pp. 208-223  
SOLMAZ, A., MUSTAFA, Y. (2013) "Proje tabanlı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretmen adaylarının öz düzenleme seviyeleri ve öz yeterlik inançları üzerine etkisi", Turkish Studies-Sosyal Bilimler, 8 (12) pp. 95-107 [TR Dizin]  
SOLMAZ, A., ŞAHİN, B.M. (2011) "Biyoloji Konularının Öğreniminde Dramanın Kullanımı Örnek Öğretim Uygulamaları", Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1) pp. 78-85  
SOLMAZ, A., HATUN, D.E., MUSTAFA, Y., MEHMET, Y. (2011) "Fen ve Teknoloji ile Biyoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2) pp. 583-604  
MELİKE, Ö.K., SOLMAZ, A. (2011) "SBS Sınavı 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Testinde Çıkan Biyoloji Sorularının Revize Edilmiş Taksonomiye Göre İncelenmesi", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (3) pp. 727-742  
SOLMAZ, A., MUSTAFA, Y. (2011) "The effect of brain based learning biology education upon the academic success and attitude", Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies,, 3 (1) pp. 87-98 [SCI]  
AYDIN-BEYTUR, S. (2009) "Hücrede Madde Alışverişi Konusunda Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Grup Çalışması ve Müzik Eşliğinde Uygulanmasının Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi", Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3) pp. 178-182  
OSMAN, E.A., SOLMAZ, A. (2007) "Sınıf İçi İletişimde Öğretmenin Rolü", Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (0) pp. 1-14  
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2022) "Lise Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Ürünlere Yönelik Kaygılarının Belirlenmesi", IV. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, (Aralık 2022
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2019) "Determination Of Multiple Intelligence Areas Of Preschool Teacher Candidates According To Various Variables", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , (pp. 614-620), (Aralık 2019
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2019) "The Determination Of The Knowledge Levels And Misconceptions Of Prospective Preschool Teachers On Certain Biology Subjects", 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi. , (pp. 632-637), (Aralık 2019
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., Yel, M. (2018) "Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programının Öz-düzenlemeli Öğrenme UnsurlarıAçısından İncelenmesi", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , (Aralık 2018
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "Öğretmen Adaylarının Çevre Etiği Yaklaşımlarına Yönelik Görüşleri", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ , (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE İLGİLİ BİR İNECELEME", 5. ULUSLARARASI MULİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR SEMPOZYUMU , (pp. 35-41), Ankara, Türkiye, (Aralık 2018
URUN-KARAHAN, B., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "ÖĞRETMEN ADAYLARININ ZAMAN YÖNETİMİ İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ", 5. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇLIŞMALAR SEMPOZYUMU , (pp. 3-9), Ankara, Türkiye, (Aralık 2018
AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "Öğretmenlerin Derslerinde Kullandıkları Öz-Düzenlemeli Öğrenme Aktivitelerinin İncelenmesi", 13. International Balkan Education and Science Congress , (Aralık 2018
AYDIN-BEYTUR, S., DEMİR-ATALAY, T., GÖKSU, V. (2018) "Proje Tabanlı Öğrenme Sürecinde Ortaokul Öğrencilerinin Proje Çalışmalarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi", 13. International Balkan Education and Science Congress , (Aralık 2018
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2018) "Çevreye Yönelik Etik Tutumlar Üzerinde Cinsiyet Farklılıklarınınİncelenmesi", INTERNATIONAL CONFERENCE ONSOCIAL SCIENCES-CAPPADOCIA , (Mayıs 2018
AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Öz-Düzenlemeli Öğrenme StratejileriKullanma Durumları ve Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi", INTERNATIONAL CONFERENCE ONSOCIAL SCIENCES-CAPPADOCIA , (Mayıs 2018
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S. (2015) "The Role of Pre Service Science Teachers Achievement Goal Orientation and Gender in Prediction of Self Regulation", NARST Annual International Conference , (Nisan 2015
AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "Organlarımızı Ne Kadar Tanıyoruz", XI ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Türkiye, (Eylül 2014
SOLMAZ, A., SİBEL, G.Y. (2013) "Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz düzenleme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi", Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu , (Kasım 2013
SOLMAZ, A., SİBEL, G.Y. (2013) "Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Ders Sunumları Hakkında Öğretmen Adaylarının Görüşleri", 7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu , (Haziran 2013
SOLMAZ, A., MUSTAFA, Y. (2012) "Biyoloji Öğretiminde Akran ve Öz Değerlendirmenin Uygulanabilirliğinin Tespit Edilmesi", Applied Education Congress , Türkiye, (Eylül 2012
SOLMAZ, A., MUSTAFA, Y. (2012) "Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerinin ve Öz Yeterlik İnançlarının Geliştirilmesine Yönelik Öğretim Uygulamaları", Applied Education Congress , Türkiye, (Eylül 2012
SOLMAZ, A., M, K.R. (2012) "Effects of Project Based Learning on Prospective Teachers Biology Self Efficacy Beliefs", Western Psychological Association 2012 Convention , (Nisan 2012
SOLMAZ, A., MUSTAFA, Y. (2010) "9 Sınıf Biyoloji Ders Kitabındaki Okuma Metinlerinin Öğrenci Kazanımlarına ve İçeriğe Hizmet Etme düzeyi", IX Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Türkiye, (Eylül 2010
SOLMAZ, A., MUSTAFA, Y. (2009) "Biyoloji Öğretiminde Beyin Temelli Öğrenme ve Etkinlik Örnekleri", Fen, Sosyal ve Çevre Eğitiminde Son Gelişmeler Sempozyumu , Türkiye, (Kasım 2009
AYDIN-BEYTUR, S. (2009) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarına Yönelik Beklentileri", The First International Congress of Educational Research , (Mayıs 2009
TAZEGÜL, D., SOLMAZ, A., GÖKÇE, K. (2009) "Türkçe Sosyal Bilgiler ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Empati Eğilimleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi", The First International Congress of Educational Research , (Mayıs 2009
AYDIN-BEYTUR, S., DEMİR-ATALAY, T. (2015) "Öz Düzenlemeli Öğrenme", Türkiye : Pegem Akademi,  
AYDIN-BEYTUR, S., DEMİR-ATALAY, T. (2014) "Öz Düzenlemeli Öğrenme", Türkiye : Pegem Akademi,  
AYDIN-BEYTUR, S., Beytur, C. (2021) "Plant Tissues", Kitap: Current studies in Basic Sciences, Engineering and Technology 2021, Konya/Türkiye : ISRES Publishing, Bölüm Sayfaları: 223 / 234, ISBN: 978-605-73797-0-2 
AYDIN-BEYTUR, S. (2021) "Türkiye Ekosistemleri", Kitap: Türkiye'nin Biyolojik Zenginlikleri, Ankara/Türkiye : Sonçağ Akademi, Bölüm Sayfaları: 76 / 97, ISBN: 978-625-8455-98-4 
Öztaş, F., AYDIN-BEYTUR, S., Öztaş, H. (2019) "Deneysel Etkinlikler", Kitap: Biyoloji 1, : Nobel, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-7895-66-0 
GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., AYDIN-BEYTUR, S. (2019) "Genetik ve Biyoteknoloji Öğretimi", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-241-988-5 
AYDIN-BEYTUR, S. (2019) "Genetik Varyasyonlar: Mutasyonlar", Kitap: Genetik ve Biyoteknoloji, : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: / , ISBN: 978-605-241-988-5 
AYDIN-BEYTUR, S., Yel, M. (2016) "Biyoloji Öğretiminde Materyal Tasarımı", Kitap: Biyoloji Öğretimi, Türkiye : pegem akademi, Bölüm Sayfaları: / ,  
AYDIN-BEYTUR, S. (2016) "Biyoloji Öğretiminde Motivasyon", Kitap: Biyoloji Öğretimi, Türkiye : Pegem akademi, Bölüm Sayfaları: / ,  
AYDIN-BEYTUR, S. (2014) "OKul Öncesi Dönemde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı", Kitap: Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: / ,  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) Çevre Etiği: Temel İlkeleri ve Eğitimi, 2019, Editör
(Ulusal - Kitap) Biyoloji Öğretimi, 2016, Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Eğitim ve toplum araştırmaları dergisi, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Journal of human science, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e-kafkas eğitim araştırmaları dergisi, 2016
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Journal of Education, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) e – Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 0
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Bilim ve Sanat Merkezleri Mevcut Durumları Sorunları ve Çözüm Önerileri 0 0 0 11 0 20 5 0 0 36
2 Öz Düzenlemeli Öğrenme 0 0 0 6 0 10 8 2 0 26
3 Öğretmen adaylarının biyoloji kavramına yönelik metaforik algıları 1 0 0 10 0 14 0 0 0 25
4 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi 0 0 0 8 0 14 1 0 0 23
5 An Analysis of the Relationship between High School Students Self efficacy Metacognitive Strategy Use and their Academic Motivation for Learn Biology 6 0 0 10 3 1 0 0 0 20
6 Academic Motivation Scale for Learning Biology A Scale Development Study 4 0 0 10 1 4 0 0 0 19
7 Öz Düzenleme Ölçeğinin Türkçe Uyarlaması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması 3 0 0 6 0 6 0 0 0 15
8 Sınıf İçi İletişimde Öğretmenin Rolü 0 0 0 2 0 2 11 0 0 15
9 Öğretmen adaylarının başarı amaç yönelimleri ve akademik öz yeterliklerinin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi 1 0 0 6 0 7 0 0 0 14
10 Relationship between High School Students Achievement Goal Orientation and Academic Motivation for Learning Biology A Path Analysis 1 0 0 9 0 4 0 0 0 14
11 The Views of Turkish Pre Service Science Teachers Concerning Microteaching Practices 1 0 0 5 0 4 3 0 0 13
12 SBS Sınavı 6 Sınıf Fen ve Teknoloji Testinde Çıkan Biyoloji Sorularının Revize Edilmiş Taksonomiye Göre İncelenmesi 0 0 0 1 0 10 0 0 0 11
13 High School Science Students Ideas About Microorganisms and Their Place in The Curriculum 6 0 0 0 0 2 1 0 0 9
14 To what extent do Turkish high school students know about their body organs and organ systems 2 0 0 3 1 2 0 0 0 8
15 Öz Düzenlemeli Öğrenme 0 0 0 2 1 2 2 0 0 7
16 Proje tabanlı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretmen adaylarının öz düzenleme seviyeleri ve öz yeterlik inançları üzerine etkisi 0 0 0 0 0 6 1 0 0 7
17 Fen ve Teknoloji ile Biyoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi 1 0 0 2 0 3 0 0 0 6
18 Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Kullandıkları Üst biliş Stratejilerinin Başarı Hedef Yönelimleri ve Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisinin İncelenmesi 0 0 0 3 0 2 0 0 0 5
19 Ortaokul Öğrencilerinin Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonları ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi 0 0 0 2 0 3 0 0 0 5
20 Proje Tabanlı Öğrenme Sürecinin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlikleri ve Motivasyonları Üzerine Etkisinin İncelenmesi 0 0 0 1 0 1 3 0 0 5
21 Biyoloji Konularının Öğreniminde Dramanın Kullanımı Örnek Öğretim Uygulamaları 0 0 0 0 0 0 3 1 0 4
22 Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarıları ve Başarı Algılarının Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyonlarıyla İlişkisinin İncelenmesi 0 0 0 3 0 1 0 0 0 4
23 The effect of brain based learning biology education upon the academic success and attitude 1 0 0 0 0 2 1 0 0 4
24 Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Başarı Amaç Yönelimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
25 Ortaokul Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2
26 Project-Based Learning Practices with Secondary School Students 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
27 Basit ve Karmaşık Olarak Hazırlanan Kavram Haritalarının Fen Eğitiminde Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşleri 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
28 Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Metaforik Algıları 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
29 Türkçe Sosyal Bilgiler ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Empati Eğilimleri ve Bunların Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2023 18
AYDIN SOLMAZ
-
2007 - 2014 17
YEL MUSTAFA
-
2009 - 2014 8
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2018 5
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2018 5
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2015 4
Mustafa Yel
Gazi Üniversitesi
2014 - 2018 4
GÜRBÜZOĞLU YALMANCI SİBEL
-
2013 3
ÖZER KESKİN MELİKE
-
2011 - 2014 3
Kafkas Üniversitesi
2018 2
Büşra Karaca
-
2020 - 2022 2
Çekim Zehra
-
2016 - 2017 2
Zehra Çekim
-
2017 - 2018 2
Haydar Öztaş
Necmettin Erbakan Üniversitesi
2019 1
Fulya Öztaş
Selçuk Üniversitesi
2019 1
BÜLBÜL MUSTAFA ŞAHİN
-
2011 1
Cansu Beytur
-
2021 1
DEMİR TAZEGÜL
-
2009 1
DİKEN EMİNE HATUN
-
2011 1
ENGİN ALİ OSMAN
-
2007 1
KESKİN SAMANCI NİLAY
-
2013 1
KILIÇOĞLU GÖKÇE
-
2009 1
KLASSEN ROBERT M
-
2012 1
Meryem Demirci
-
2015 1
YILMAZ MEHMET
-
2011 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi 271
Anahtar Kelimeler Biyoloji Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 150 125 45 100 140 20 80 37 30 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 322 . 381 . 502 . 446 . 401 . 509 . 548 . 588 . 580 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 176 . 224 . 308 . 247 . 199 . 306 . 312 . 335 . 352 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 7 . 16 . 50 . 27 . 20 . 40 . 33 . 46 . 55 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 1 . 4 . 10 . 8 . 6 . 11 . 8 . 13 . 13 . -
Toplam Yayın 5 5 3 10 5 1 2 3 2 0
Toplam Makale 3 3 3 2 0 1 0 2 2 0
Toplam Kitap 1 2 0 0 3 0 2 0 0 0
Toplam Bildiri 1 0 0 8 2 0 0 1 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 2 3 2 1 0 1 0 1 1 0
Makale (Ulusal) 1 0 1 1 0 0 0 1 1 0
Kitap Yazarlığı 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 2 0 0 3 0 2 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 0 8 2 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri