img
Sündüs YERDELEN

Doç. Dr. Sündüs YERDELEN

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fen Bilgisi Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
73
Atıf
190
h-index
7
Proje
4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2006, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), 2001, 2005
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 1997, 2001
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2006, 2013
Yüksek Lisans, Türkiye, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), 2001, 2005
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 1997, 2001
Kayıt Yok
İngilizce, YÖKDİL, 83, 2019
İngilizce, YDS, 73, 2013
Seminer, STEM eğitimi, Kafkas Üniversitesi, Kars, 23-01-2018, 23-01-2018
Çalışma, ERASMUS öğretim üyesi ders verme hareketliliği, Maribor University, Slovenya, 08-05-2018, 09-05-2018
Çalıştay, Bağlam temelli öğrenme uygulamaları ile zenginleştirilmiş, fen bilimlerinde yaşam becerileri eğitimi, Kafkas üniversitesi, Türkiye, 28-09-2018, 28-09-2018
Kurs, KOSGEB, Kars KOSGEB, Türkiye, 27-11-2017, 30-11-2017
Seminer, Verilerin istatistiksel analize hazırlanması, Ağrı İbrahim Çeçen University, Ağrı, 28-03-2017, 28-03-2018
Çalışma, ERASMUS öğretim üyesi ders alma hareketliliği, Evora University, Portekiz, 06-12-2016, 07-12-2016
Kurs, Sosyal bilimlerde SPSS, Kafkas Üniversitesi, Türkiye, 29-02-2016, 11-03-2016
Kurs, SPSS eğitimi, Kafkas Üniversitesi, Kars, 29-02-2016, 11-03-2016
Araştırma, Understanding and Influencing Pupils’ Choices As They Prepare to Leave School, University of York, Uk, 01-02-2014, 01-03-2016
Çalıştay, Introduction to Structural Equation Modeling, University of Alberta, Kanada, 03-05-2012, 05-05-2012
Çalıştay, Choosing your multivariate technique., San Francisco, Abd, 29-04-2012, 29-04-2012
Araştırma, validation of the Engaged Teachers Scale, University of Alberta, Kanada, 01-10-2011, 20-08-2012
Araştırma, Alberta Consortium for Motivation and Emotion, University of Alberta, Kanada, 01-10-2011, 31-12-2013
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2020-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2014-2020, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2004-2006, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2016-2017, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Esma Nur Erenkara, Yüksek Lisans, Fen bilimleri dersinde öğrencilerin üst bilişsel öğrenme stratejileri kullanımında öz-yeterlik ve başarı hedef yöneliminin rolü, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Seher Genç Bakır, Yüksek Lisans, ÖĞRENCİLERİN FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONEL PROFİLLERİNİN FEN BAŞARISI İLE İLİŞKİSİ: TIMSS 2019, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Nurettin Çalhan, Yüksek Lisans, 8. Sınıf öğrencilerinin STEM alanlarına yönelik tutum profillerinin belirlenmesi ve bu profillerin fen başarısı ile ilişkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman)
Ebru Yardimciel, Yüksek Lisans, TİMSS 2019 uygulamasında Türkiye'deki ortaokul öğrencilerinin fen başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2020, (Asıl Danışman)
Eda Kızılkuş Bulut, Yüksek Lisans, Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin mühendislik kariyer tercihlerine göre 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, motivasyonları ve öz-yeterlik inançları üzerindeki etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman)
Aslıhan Hafızoğlu, Yüksek Lisans, Motivasyonel inançlar ve öğrenme ortamının fen başarısı ile ilişkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Hanife Alinak Bozkurt, Yüksek Lisans, Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin fen başarıları, stem alanlarına yönelik tutumları ve stem kariyerine yönelik algıları üzerine etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman)
Bircan Dökmecioğlu, Yüksek Lisans, Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki eleştirel düşünme eğilimlerinin yapılandırmacı sınıf ortamı algıları ve üstbilişsel özdüzenleme stratejileri ile yordanması, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman)
Dekant Kıran, Doktora, Multilevel investigations of student motivation, engagement, and achievement in science in relation to teacher related variables, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman)
2020-2021, Fizik 1, Lisans
2019-2020, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans
2019-2020, Fizik 2, Lisans
2019-2020, Bilimsel araştırma yöntemleri, Yüksek Lisans
2019-2020, İstatistik, Lisans
2019-2020, Fizik 1, Lisans
2018-2019, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2018-2019, İSTATİSTİK, Lisans
2018-2019, GENEL FİZİK 1, Lisans
2017-2018, Topluma hizmet uygulaması, Lisans
2017-2018, GENEL FİZİK LAB 2, Lisans
2017-2018, GENEL FİZİK 2, Lisans
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2017-2018, İSTATİSTİK, Lisans
2017-2018, GENEL FİZİK 1, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2016-2017, Genel Fizik Lab 2, Lisans
2016-2017, GENEL FİZİK 2, Lisans
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2016-2017, İSTATİSTİK, Lisans
2016-2017, Genel Fizik Lab 1, Lisans
2016-2017, Genel Fizik 1, Lisans
2015-2016, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2015-2016, Genel Fizik 2, Lisans
2015-2016, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans
2015-2016, okul deneyimi, Lisans
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans
2015-2016, İstatistik, Lisans
2014-2015, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans
2014-2015, topluma hizmet uygulaması, Lisans
2014-2015, okul deneyimi, Lisans
2014-2015, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2014-2015, Fen eğitiminde nicel araştırma yöntemleri, Yüksek Lisans
2014-2015, Fen ve teknoloji konularının günlük hayattaki yeri, Lisans
2014-2015, Bilimsel araştırma yöntemleri, Yüksek Lisans
2014-2015, okul öncesinde fen eğitimi, Lisans
Kayıt Yok
Bağlam Temelli Ögrenme Uygulamalari Ile Zenginlestirilmis Fen Bilimlerinde Yasam Becerileri Egitimi Kilavuzunun Tasarlanmasi, Uygulanmasi Ve Degerlendirilmesi (Ulusal) TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2018-2021
Motivasyonel İnançlar ve Öğrenme Ortamının Fen Başarısı ile İlişkisinin İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018
Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017
Fen bilimleri öğretmeninin sağladığı yapı özerklik desteği ve katılımın öğrencilerin fen bilimleri dersine katılımı ile ilişkisi (Ulusal) Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2017
Kayıt Yok
YERDELEN, S., Taş, Y., Osmanoğlu, A. (2024) "Investigating the change in prospective science teachers’ self-efficacy beliefs and the sources of this change during the teaching practice course", Frontiers in Education, 9 (0) [ESCI] DOI  
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., İNALTEKİN, T., Nas, S.E., Akbulut, H.İ., Çoruhlu, T.Ş., YERDELEN, S. (2023) "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi", Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 56 (1) pp. 1-53 [TR Dizin] DOI  
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2023) "The influence of teachers’ need-support profiles on students’ collective engagement in science classes: An observational study based on self-determination theory", International Journal of Contemporary Educational Research,, 10 (1) pp. 25-41 DOI  
Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2022) "Students’ Basic Psychological Needs in Learning Science: The Role of Teacher Autonomy Support and Classmate Support", Excellence in Education Journal, 11 (2) pp. 1-29 Link   
Dökmecioğlıu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2022) "Predicting students’ critical thinking dispositions in science through their perceptions of constructivist learning environments and metacognitive self-regulation strategies: a mediation analysis", Educational Studies, 48 (6) pp. 809-826 [SSCI] DOI   
Kahraman, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2022) "Engagement and Big-Fish-Little-Pond Effect on Self-Concept in Science: Findings from TIMSS 2011.", Excellence in Education Journal, 11 (1) pp. 88-119 Link  
Perera, H., YERDELEN, S., Mcllveen, P., Part, R. (2021) "A multidimensional, person‐centred perspective on teacher engagement: Evidence from Canadian and Australian teachers", British Journal of Educational Psychology, 91 (3) pp. 882-910 [SSCI] DOI    
YERDELEN, S., Sungur, S. (2020) "Pre-Service Science Teachers' Conceptions of Sound: The Role of Task Value Beliefs", science education international, 31 (3) pp. 295-303 Link  
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2019) "The Role of Students’ Motivation in the Relationship between Perceived Learning Environment and Achievement in Science: A Mediation Analysis", Science Education International, 30 (4) pp. 51-260 Link DOI  
Taş, Y., Subaşı, M., YERDELEN, S. (2019) "The role of motivation between perceived teacher support and student engagement in science class", Educational Studies, 45 (5) pp. 582-592 [SSCI] Link DOI   
YERDELEN, S., Osmanoğlu, A., Taş, Y. (2019) "The influence of a teaching practice coursewith video-case enriched microteaching on prospective teachers’xx self-efficacy for teaching.", International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 5 (2) pp. 560-573 Link  
YERDELEN, S., Sungur, S. (2019) "Multilevel Investigation of Students’ Self-regulation Processes in Learning Science: Classroom Learning Environment and Teacher Effectiveness", International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (1) pp. 89-110 [SSCI] Link DOI   
Kıran, D., Sungur, S., YERDELEN, S. (2019) "Predicting Science Engagement with Motivation and Teacher Characteristics: a Multilevel Investigation", International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (1) pp. 67-88 [SSCI] DOI   
YERDELEN, S., Durksen, T., Rimfeld, K., Plomin, R., Asbury, K. (2018) "Developing SENSES: Student Experiences of Non-Shared Environment Scales", PLoS One, 13 (9) pp. 1-16 [SSCI] Link DOI   
Dökmecioğlu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2018) "Predicting Students’xx Self-Efficacy towards Learning Science by Constructivist Learning Environment Perceptions", Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12 (24) pp. 85-97 [TR Dizin] DOI   
YERDELEN, S., Durksen, T., Klassen, R. (2018) "An international validation of the engaged teacher scale", Teachers and Teaching, 24 (6) pp. 673-689 [SSCI] Link DOI   
YERDELEN, S., Cansız, M., Cansız, N., Akçay, H. (2018) "Promoting Preservice Teachers’ Attitudes toward Socioscientific Issues", Journal of Education in Science, Environment and Health, 4 (1) pp. 1-11 Link DOI  
YERDELEN, S., Padır, M.A. (2017) "Öğretmenler için 3x2 Başarı Yönelimi Ölçeği’nin TürkçeyeUyarlanması: Geçerlilik-Güvenirlik Çalışması", Bartın ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, 6 (3) pp. 1027-1039 [TR Dizin] DOI   
Cansız, M., Cansız, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study", International Journal of Progressive Education, 13 (1) pp. 42-51  
YERDELEN, S., Kahraman, N., Taş, Y. (2016) "Low Socioeconomic Status Students STEM Career Interest in Relation to Gender Grade Level and STEM Attitude", Journal of Turkish Science Education, 13 (0) pp. 59-74 Link DOI    
YERDELEN, S., Mccaffrey, A., Klassen, R. (2016) "Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling", EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE, 16 (1) pp. 5-22 [SSCI] Link DOI    
YERDELEN, S., Sungur, S., Klassen, R. (2016) "Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis", Education and Science, 41 (183) pp. 147-161 [SSCI] Link DOI   
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S. (2015) "Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Kullandıkları Üst biliş Stratejilerinin Başarı Hedef Yönelimleri ve Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisinin İncelenmesi", mersin üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 11 (3) pp. 781-792 [TR Dizin] DOI   
Aydın, S., YERDELEN, S., Yalmancı, S., Göksu, V. (2014) "Academic Motivation Scale for Learning Biology: A Scale Development Study", TED EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 425-435 [SSCI] Link DOI   
YERDELEN, S., AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖKSU, V. (2014) "Relationship between High School Students’xx Achievement Goal Orientation and Academic Motivation for Learning Biology: A Path Analysis", TED EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 437-446 [SSCI] Link DOI   
Robert, K.M., YERDELEN, S., Tracy, D. (2013) "Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)", Frontline Learning Research, 1 (2) pp. 33-52 Link DOI   
Sungur, S., YERDELEN, S. (2011) "Examination of the self regulated learning processes for low and high achievers in biology", The New educational review, 24 (2) pp. 207-215 [SSCI]   
Saraç, Z., Dursun, A., YERDELEN, S., Ecevit, F.N. (2007) "Calculation of Refractive Index Changes from Thermal Lens Fringes using Continuous Wavelet Algorithm", Optics Laser Technology, 39 (4) pp. 769-773 [SCI] Link DOI   
Saraç, Z., YERDELEN, S., Dursun, A., Saraç, H., Ecevit, F.N. (2007) "Processing of thermal lens fringes by S-transform", Optics Communications, 271 (2) pp. 349-352 [SCI] Link DOI   
Saraç, Z., Dursun, A., YERDELEN, S., Ecevit, F.N. (2005) "Wavelet phase evaluation of white light interferograms", Measurement Science and Technology, 16 (9) pp. 1878-1882 [SCI] Link DOI   
Erenkara, E.N., YERDELEN, S. (2023) "Fen Dersinde Öğrencilerin Üstbilişsel Öğrenme Stratejileri Kullanımında Öz-Yeterlik ve Başarı Hedef Yöneliminin Rolü", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
Bulut, E.K., YERDELEN, S., Taş, Y. (2021) "Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Mühendislik Kariyer Tercihlerine göre 7. Sınıf Öğrencilerinin Motivasyonlarına Etkisi", 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021
Perera, H., YERDELEN, S., Mcllveen, P., Part, R. (2019) "A multidimensional, person-centered perspective on teacher engagement: evidence from Canadian and Australian teachers", American Educational Research Association (AERA) , Toronto, Kanada, (Nisan 2019
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2019) "The effect of teacher support end motivation on students self-regulation strategies in science class", 28th International Conference on Educational Studies (UCES-UBEK) , Ankara, Türkiye, (Nisan 2019
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2018) "Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki", ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , Balıkesir, Türkiye, (Ekim 2018
Himmetoğlu, E., YERDELEN, S. (2018) "Determination Of Pre-Service Science Teachers’ Knowledge About Creative Thinking Skills", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ , Kars, Türkiye, (Eylül 2018
Dökmecioğlu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2018) "How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?", 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2018
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2018) "The mediator role of students’ science learning motivation between learning environment perceptions and science achievement", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , Muğla, Türkiye, (Nisan 2018
Bozkurt, H.A., YERDELEN, S., Gök, G. (2017) "Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik ve Aynalar Konularına Uygulanması ile Öğrencilerin Fen ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi", III. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, (Eylül 2017
YERDELEN, S., Sungur, S. (2017) "A Multilevel Investigation of Science Achievement: The Role of Learning Environment and Teacher Effectiveness", European Conference on Educational Research (ECER) , Copenhagen, Danimarka, (Ağustos 2017
Osmanoğlu, A., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching andTeaching Practice with Their Ideas on Mentoring", European Conference on Educational Research , Kopenhag, Danimarka, (Ağustos 2017
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis", International Conference on Research in Education Science , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
YERDELEN, S., Cansız, N., Cansız, M., Akçay, H. (2017) "Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction", International Conference on Research in Education and Science , (pp. 186), Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Teachers’ autonomy support and classmates’ support as predictors of students’ basic psychological needs in science", International Conference on Research in Mathematics, Science Technology’xx , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
Dökmecioğlu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology , (Mayıs 2017
Koçak, G., Subaşı, M., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class", International Conference on Research in Education Science , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017
Kahraman, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2016) "Düşük sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin FETEMM e yönelik tutumlarının incelenmesi", 12nd National Science and Mathematics Education Conference , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016
YERDELEN, S., Taş, Y., Kahraman, N. (2016) "Fen bilimleri dersinde üstbilişsel öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe ye uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışması", 12nd National Science and Mathematics Education Conference , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016
Asbury, K., YERDELEN, S., Rimfeld, K., Durksen, T., Plomin, R. (2016) "Developing SENSES Student Experiences of Non Shared Environment Scales", Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) , Vilnius, Litvanya, (Temmuz 2016
Taş, Y., YERDELEN, S., Kahraman, N. (2016) "Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T-STEM Survey into Turkish", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , Muğla/Bodrum, Türkiye, (Mayıs 2016
YERDELEN, S., Kahraman, N., Taş, Y. (2016) "STEM career interest of low socioeconomic students", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST). , Muğla/Bodrum, Türkiye, (Mayıs 2016
Cansız, M., Cansız, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2016) "Turkish version of Students Ideas about Nature of Science Questionnaire A Validation Study", Annual international conference of The National Association for Research in Science Teaching (NARST), , Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016
YERDELEN, S., Taş, Y., Osmanoğlu, A. (2016) "The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers", 11th International Balkan Education and Science Conference , Porec, Hırvatistan, (Şubat 2016
YERDELEN, S., Sungur, S. (2015) "The Influence of Science Teachers on the Quality of Classroom Learning Environment A Multilevel Investigation", European Conference on Educational Research (ECER) , Budapeşte, Macaristan, (Eylül 2015
Taş, Y., YERDELEN, S., Kahraman, N. (2015) "Investigating the Relation of Self Efficacy to Achievement and Engagement in Science by Considering Big Fish Little Pond Effect", Annual meeting of NARST , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2015
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S. (2015) "The Role of Pre Service Science Teachers Achievement Goal Orientation and Gender in Prediction of Self Regulation", annual meeting of NARST , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2015
Kapucu, S., YERDELEN, S., Yıldırım, B.Ç., Semiz, G.K., DEMİR-ATALAY, T. (2014) "Doğu Anadolu Bölgesinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışları, Tutumlarıve Kaygıları", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi (UFBMEK) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
YERDELEN, S., Sungur, S. (2014) "Factors affecting elementary students’ self-efficacy in learning science: A multilevel analysis", European Conference on Educational Research (ECER) , Porto, Portekiz, (Eylül 2014
YERDELEN, S., Taş, Y., Sungur, S. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi Algılarının Araştırılması.", Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, UFBMEK , Türkiye, (Eylül 2014
YERDELEN, S., Sungur, S. (2013) "Turkish elementary science teachers’xx self-regulation profıles: examınation of gender difference", European Conference on Educational Research (ECER) , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2013
Klassen, R., YERDELEN, S., Durksen, T. (2013) "Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)", 15th Biennial Conference EARLI , Münih, Almanya, (Ağustos 2013
YERDELEN, S., Sungur, S. (2013) "Turkish science teachers’ job satisfaction and relations with teacher burnout, efficacy beliefs and work load.", The British Psychological Society (BPS) , Harrogate, İngiltere, (Nisan 2013
YERDELEN, S., Taş, Y., Sungur, S. (2012) "Predictors of pre-service science teacher self-efficacy", European Conference on Educational Research (ECER) , Cadiz, İspanya, (Eylül 2012
YERDELEN, S., Sungur, S., Klassen, R. (2012) "The role of self-regulatory processes in secondary school students’ biology achievement.", International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) , Edmonton, Kanada, (Temmuz 2012
Haser, Ç., Taş, Y., YERDELEN, S. (2010) "Perceptions of PhD Qualifying Examination by Doctoral Students and Directors", European Conference on Educational Research (ECER) , Helsinki, Finlandiya, (Eylül 2010
YERDELEN, S. (2009) "Conceptual Change Text Oriented Instruction and Science Education", European Science Education Research Association (ESERA) Conference , İstanbul, Türkiye, (Ağustos 2009
YERDELEN, S., Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2006) "Optical characterization of the solutions containing dye by using interferometric methods", 10th National Chemistry Congress , Kayseri, Türkiye, (Eylül 2006
YERDELEN, S., Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2005) "Determining refractive index and temperature change maps of thermal lenses by using wavelet transform method.", 23rd International Physics Congress , Muğla, Türkiye, (Ekim 2005
YERDELEN, S. (2021) "Psikometrik yöntemler", Ankara/Türkiye : Mentis  
Taş, Y., YERDELEN, S. (2021) "Tasarım Temelli Fen Öğretimi", Kitap: İlkokulda Fen Öğretimi, Ankara/Türkiye : Vizetek  
YERDELEN, S. (2019) "FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİ", Kitap: Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi, Ankara : Pegem Akadfemi  
Pehlivan, B.Ş., YERDELEN, S. (2019) "Uluslararası Sınavlar: PİSA ve TİMSS", Kitap: Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Nobel  
YERDELEN, S. (2018) "Erken Çocuklukta Fizik Eğitimi", Kitap: Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Türkiye : Eğiten Kitap  
Kayıt Yok
(Ulusal - Dergi) Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2018, Yrd. Editör
(Ulusal - Dergi) Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2018, Yrd. Editör
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Studies in Educational Research and Developmen, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Studies in Higher Education, 2017
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
(Ulusal - Bilimsel Dergi) mersin üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016
(Ulusal - Bilimsel Dergi) yüzüncü yıl üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 2016
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS) 48 0 0 15 0 3 1 0 0 67
2 Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling 20 0 0 0 0 2 1 0 0 23
3 Academic Motivation Scale for Learning Biology: A Scale Development Study 3 0 0 7 0 6 0 0 0 16
4 Multilevel Investigation of Students’ Self-regulation Processes in Learning Science: Classroom Learning Environment and Teacher Effectiveness 14 0 0 0 0 1 0 0 0 15
5 Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis 5 0 0 5 0 1 0 0 0 11
6 Low Socioeconomic Status Students STEM Career Interest in Relation to Gender Grade Level and STEM Attitude 3 0 0 4 0 3 0 0 0 10
7 The role of motivation between perceived teacher support and student engagement in science class 7 0 0 1 0 0 0 0 0 8
8 Relationship between High School Students’xx Achievement Goal Orientation and Academic Motivation for Learning Biology: A Path Analysis 1 0 0 5 0 0 0 1 0 7
9 Predicting Science Engagement with Motivation and Teacher Characteristics: a Multilevel Investigation 5 0 0 0 0 1 0 0 0 6
10 An international validation of the engaged teacher scale 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5
11 Promoting Preservice Teachers’ Attitudes toward Socioscientific Issues 0 0 0 2 0 1 1 0 0 4
12 Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Kullandıkları Üst biliş Stratejilerinin Başarı Hedef Yönelimleri ve Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisinin İncelenmesi 0 0 0 1 0 2 0 0 0 3
13 Öğretmenler için 3x2 Başarı Yönelimi Ölçeği’nin TürkçeyeUyarlanması: Geçerlilik-Güvenirlik Çalışması 0 0 0 1 0 2 0 0 0 3
14 Predicting students’ critical thinking dispositions in science through their perceptions of constructivist learning environments and metacognitive self-regulation strategies: a mediation analysis 3 0 0 0 0 0 0 0 0 3
15 Wavelet phase evaluation of white light interferograms 2 0 0 0 0 1 0 0 0 3
16 A multidimensional, person‐centred perspective on teacher engagement: Evidence from Canadian and Australian teachers 2 0 0 0 0 0 0 0 0 2
17 The influence of a teaching practice coursewith video-case enriched microteaching on prospective teachers’xx self-efficacy for teaching. 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
18 Examination of the self regulated learning processes for low and high achievers in biology 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
19 Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
(2017) "AERA International Travel Award" American Educational Research Association
(2012) "AERA International Travel Award" American Educational Research Association
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Yasemin Taş
Atatürk Üniversitesi
2010 - 2024 28
Semra Sungur
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2011 - 2020 13
Nurcan Kahraman
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
2015 - 2022 7
Zehra Saraç
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
2005 - 2007 5
Fevzi Necati Ecevit
Gebze Teknik Üniversitesi
2005 - 2007 5
Robert Klassen
-
2012 - 2018 5
Nurcan Cansız
Artvin Çoruh Üniversitesi
2016 - 2018 4
Mustafa Cansız
Artvin Çoruh Üniversitesi
2016 - 2018 4
Aslıhan Osmanoğlu
Trakya Üniversitesi
2016 - 2024 4
Aslıhan Hafızoğlu
-
2018 - 2019 4
Tracy Durksen
-
2013 - 2018 4
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2015 3
Gülşen Koçak
Atatürk Üniversitesi
2017 3
Ali Dursun
Yalova Üniversitesi
2005 - 2007 3
Münevver Subaşı
Bartın Üniversitesi
2017 3
Bircan Dökmecioğlu
-
2017 - 2018 3
Hakan Akçay
Yıldız Teknik Üniversitesi
2017 - 2018 2
Gülden Koçak
Bingöl Üniversitesi
2022 - 2023 2
Harsha Perera
-
2019 - 2021 2
Kaili Rimfeld
-
2016 - 2018 2
Kathryn Asbury
-
2016 - 2018 2
Münevver Subaşı
-
2019 - 2023 2
Peter Mcllveen
-
2019 - 2021 2
Rachel Part
-
2019 - 2021 2
Robert Plomin
-
2016 - 2018 2
-
2023 1
-
2023 1
Kafkas Üniversitesi
2014 1
Kafkas Üniversitesi
2014 1
-
2023 1
Kafkas Üniversitesi
2014 1
Çiğdem Haser
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
2010 1
Sibel Er Nas
-
2023 1
Dekant Kıran
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
2019 1
Güliz Karaarslan Semiz
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2014 1
Birgül Çakır Yıldırım
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2014 1
Gülsüm Gök
Mersin Üniversitesi
2017 1
Hava İpek Akbulut
-
2023 1
Mehmet Ali Padır
Bayburt Üniversitesi
2017 1
Burcu Şenler Pehlivan
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
2019 1
Serkan Kapucu
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
2014 1
Tülay Şenel Çoruhlu
-
2023 1
Adam Mccaffrey
-
2016 1
Bircan Dökmecioğlıu
-
2022 1
Durksen Tracy
-
2013 1
Eda Kızılkuş Bulut
-
2021 1
Erhan Himmetoğlu
-
2018 1
Esma Nur Erenkara
-
2023 1
Hanife Alinak Bozkurt
-
2017 1
Hülya Saraç
-
2007 1
Klassen M Robert
-
2013 1
Sibel Yalmancı
-
2014 1
Solmaz Aydın
-
2014 1
Volkan Göksu
-
2014 1
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78393
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9582
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 430
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 30 144 67 190 270 20 92 80 32 0
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 442 . 358 . 481 . 354 . 275 . 509 . 537 . 541 . 568 . -
Sıra (Temel Alan İçinde) 299 . 205 . 288 . 169 . 107 . 310 . 299 . 292 . 354 . -
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 82 . 38 . 65 . 25 . 14 . 87 . 74 . 71 . 108 . -
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 72 . 28 . 58 . 17 . 9 . 71 . 54 . 55 . 88 . -
Toplam Yayın 4 11 11 9 9 1 4 3 3 0
Toplam Makale 1 3 2 4 5 1 1 3 2 0
Toplam Kitap 0 0 0 1 2 0 2 0 0 0
Toplam Bildiri 3 8 9 4 2 0 1 0 1 0
Makale (SCI) 0 2 0 2 3 0 1 1 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 1 1 2 1 0 2 1 0
Makale (Ulusal) 1 1 1 1 0 0 0 0 1 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 1 2 0 2 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 3 6 8 4 2 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 2 1 0 0 0 1 0 1 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri