Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2006, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), 2001, 2005 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 1997, 2001 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Dr), 2006, 2013 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik (Yl) (Tezli), 2001, 2005 |
Lisans, Türkiye, Balıkesir Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 1997, 2001 |
Kayıt Yok |
İngilizce, YÖKDİL, 83, 2019 |
İngilizce, YDS, 73, 2013 |
Çalışma, ERASMUS Öğretim Üyesi Ders Verme Hareketliliği, University of Debrecen-Macaristan, 28-03-2023, 30-03-2023 |
Seminer, STEM eğitimi, Kafkas Üniversitesi, Kars, 23-01-2018, 23-01-2018 |
Çalışma, ERASMUS öğretim üyesi ders verme hareketliliği, Maribor University, Slovenya, 08-05-2018, 09-05-2018 |
Çalıştay, Bağlam temelli öğrenme uygulamaları ile zenginleştirilmiş, fen bilimlerinde yaşam becerileri eğitimi, Kafkas üniversitesi, Türkiye, 28-09-2018, 28-09-2018 |
Kurs, KOSGEB, Kars KOSGEB, Türkiye, 27-11-2017, 30-11-2017 |
Seminer, Verilerin istatistiksel analize hazırlanması, Ağrı İbrahim Çeçen University, Ağrı, 28-03-2017, 28-03-2018 |
Çalışma, ERASMUS öğretim üyesi ders alma hareketliliği, Evora University, Portekiz, 06-12-2016, 07-12-2016 |
Kurs, Sosyal bilimlerde SPSS, Kafkas Üniversitesi, Türkiye, 29-02-2016, 11-03-2016 |
Kurs, SPSS eğitimi, Kafkas Üniversitesi, Kars, 29-02-2016, 11-03-2016 |
Araştırma, Understanding and Influencing Pupils’ Choices As They Prepare to Leave School, University of York, Uk, 01-02-2014, 01-03-2016 |
Çalıştay, Introduction to Structural Equation Modeling, University of Alberta, Kanada, 03-05-2012, 05-05-2012 |
Çalıştay, Choosing your multivariate technique., San Francisco, Abd, 29-04-2012, 29-04-2012 |
Araştırma, validation of the Engaged Teachers Scale, University of Alberta, Kanada, 01-10-2011, 20-08-2012 |
Araştırma, Alberta Consortium for Motivation and Emotion, University of Alberta, Kanada, 01-10-2011, 31-12-2013 |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi |
2020-, Doçent, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2014-2020, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2006-2014, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2004-2006, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2016-2017, Anabilim Dalı Başkanı, Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Esma Nur Erenkara, Yüksek Lisans, Fen bilimleri dersinde öğrencilerin üst bilişsel öğrenme stratejileri kullanımında öz-yeterlik ve başarı hedef yöneliminin rolü, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Seher Genç Bakır, Yüksek Lisans, ÖĞRENCİLERİN FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONEL PROFİLLERİNİN FEN BAŞARISI İLE İLİŞKİSİ: TIMSS 2019, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2023, (Asıl Danışman) |
Eda Kızılkuş Bulut, Yüksek Lisans, Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin mühendislik kariyer tercihlerine göre 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, motivasyonları ve öz-yeterlik inançları üzerindeki etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2019, (Asıl Danışman) |
Aslıhan Hafızoğlu, Yüksek Lisans, Motivasyonel inançlar ve öğrenme ortamının fen başarısı ile ilişkisinin incelenmesi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Hanife Alinak Bozkurt, Yüksek Lisans, Mühendislik tasarım temelli fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin fen başarıları, stem alanlarına yönelik tutumları ve stem kariyerine yönelik algıları üzerine etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2018, (Asıl Danışman) |
Bircan Dökmecioğlu, Yüksek Lisans, Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki eleştirel düşünme eğilimlerinin yapılandırmacı sınıf ortamı algıları ve üstbilişsel özdüzenleme stratejileri ile yordanması, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017, (Asıl Danışman) |
Dekant Kıran, Doktora, Multilevel investigations of student motivation, engagement, and achievement in science in relation to teacher related variables, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2016, (Asıl Danışman) |
2023-2024, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2023-2024, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2023-2024, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2023-2024, Fizik 1, Lisans |
2023-2024, Fizik 2, Lisans |
2022-2023, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2022-2023, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2022-2023, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2022-2023, Fizik 1, Lisans |
2022-2023, Fizik 2, Lisans |
2021-2022, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2021-2022, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2021-2022, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2021-2022, Fizik 1, Lisans |
2021-2022, Fizik 2, Lisans |
2021-2022, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fizik 1, Lisans |
2020-2021, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fen Eğitimi araştırmalarında Güncel Yaklaşımlar, Yüksek Lisans |
2020-2021, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fizik 2, Lisans |
2019-2020, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Yüksek Lisans |
2019-2020, Fizik 2, Lisans |
2019-2020, Bilimsel araştırma yöntemleri, Yüksek Lisans |
2019-2020, İstatistik, Lisans |
2019-2020, Fizik 1, Lisans |
2018-2019, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2018-2019, İSTATİSTİK, Lisans |
2018-2019, GENEL FİZİK 1, Lisans |
2017-2018, Topluma hizmet uygulaması, Lisans |
2017-2018, GENEL FİZİK LAB 2, Lisans |
2017-2018, GENEL FİZİK 2, Lisans |
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2017-2018, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2017-2018, İSTATİSTİK, Lisans |
2017-2018, GENEL FİZİK 1, Lisans |
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2016-2017, Genel Fizik Lab 2, Lisans |
2016-2017, GENEL FİZİK 2, Lisans |
2016-2017, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2016-2017, İSTATİSTİK, Lisans |
2016-2017, Genel Fizik Lab 1, Lisans |
2016-2017, Genel Fizik 1, Lisans |
2015-2016, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2015-2016, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2015-2016, Genel Fizik 2, Lisans |
2015-2016, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Yüksek Lisans |
2015-2016, okul deneyimi, Lisans |
2015-2016, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Lisans |
2015-2016, İstatistik, Lisans |
2014-2015, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ, Lisans |
2014-2015, topluma hizmet uygulaması, Lisans |
2014-2015, okul deneyimi, Lisans |
2014-2015, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2014-2015, Fen eğitiminde nicel araştırma yöntemleri, Yüksek Lisans |
2014-2015, Fen ve teknoloji konularının günlük hayattaki yeri, Lisans |
2014-2015, Bilimsel araştırma yöntemleri, Yüksek Lisans |
2014-2015, okul öncesinde fen eğitimi, Lisans |
Kayıt Yok |
Bağlam Temelli Ögrenme Uygulamalari Ile Zenginlestirilmis Fen Bilimlerinde Yasam Becerileri Egitimi Kilavuzunun Tasarlanmasi, Uygulanmasi Ve Degerlendirilmesi TÜBA ve TÜBİTAK Destekli Proje: Araştırmacı , 2018-2021 |
Motivasyonel İnançlar ve Öğrenme Ortamının Fen Başarısı ile İlişkisinin İncelenmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2017-2018 |
Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Yürütücü , 2016-2017 |
Fen bilimleri öğretmeninin sağladığı yapı özerklik desteği ve katılımın öğrencilerin fen bilimleri dersine katılımı ile ilişkisi Yükseköğretim Kurumları Tarafından Destekli Bilimsel Araştırma Projesi: Araştırmacı , 2016-2017 |
Kayıt Yok |
YERDELEN, S., Taş, Y., Osmanoğlu, A. (2024) "Investigating the change in prospective science teachers’ self-efficacy beliefs and the sources of this change during the teaching practice course", Frontiers in Education, 9 (0) [ESCI] DOI |
KİRMAN-BİLGİN, A., KALA, N., İNALTEKİN, T., Nas, S.E., Akbulut, H.İ., Çoruhlu, T.Ş., YERDELEN, S. (2023) "Fen Eğitimcilerinin Yürüttüğü Yaşam Becerilerini Kazandırma Süreçlerinin ve Önerilerinin İncelenmesi", Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi, 56 (1) pp. 1-53 [TR Dizin] DOI |
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2023) "The influence of teachers’ need-support profiles on students’ collective engagement in science classes: An observational study based on self-determination theory", International Journal of Contemporary Educational Research,, 10 (1) pp. 25-41 DOI |
Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2022) "Students’ Basic Psychological Needs in Learning Science: The Role of Teacher Autonomy Support and Classmate Support", Excellence in Education Journal, 11 (2) pp. 1-29 Link |
Dökmecioğlıu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2022) "Predicting students’ critical thinking dispositions in science through their perceptions of constructivist learning environments and metacognitive self-regulation strategies: a mediation analysis", Educational Studies, 48 (6) pp. 809-826 [SSCI] DOI |
Kahraman, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2022) "Engagement and Big-Fish-Little-Pond Effect on Self-Concept in Science: Findings from TIMSS 2011.", Excellence in Education Journal, 11 (1) pp. 88-119 Link |
Perera, H., YERDELEN, S., Mcllveen, P., Part, R. (2021) "A multidimensional, person‐centred perspective on teacher engagement: Evidence from Canadian and Australian teachers", British Journal of Educational Psychology, 91 (3) pp. 882-910 [SSCI] DOI |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2020) "Pre-Service Science Teachers' Conceptions of Sound: The Role of Task Value Beliefs", science education international, 31 (3) pp. 295-303 Link |
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2019) "The Role of Students’ Motivation in the Relationship between Perceived Learning Environment and Achievement in Science: A Mediation Analysis", Science Education International, 30 (4) pp. 51-260 Link DOI |
Taş, Y., Subaşı, M., YERDELEN, S. (2019) "The role of motivation between perceived teacher support and student engagement in science class", Educational Studies, 45 (5) pp. 582-592 [SSCI] Link DOI |
YERDELEN, S., Osmanoğlu, A., Taş, Y. (2019) "The influence of a teaching practice coursewith video-case enriched microteaching on prospective teachers’xx self-efficacy for teaching.", International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 5 (2) pp. 560-573 Link |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2019) "Multilevel Investigation of Students’ Self-regulation Processes in Learning Science: Classroom Learning Environment and Teacher Effectiveness", International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (1) pp. 89-110 [SSCI] Link DOI |
Kıran, D., Sungur, S., YERDELEN, S. (2019) "Predicting Science Engagement with Motivation and Teacher Characteristics: a Multilevel Investigation", International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (1) pp. 67-88 [SSCI] DOI |
YERDELEN, S., Durksen, T., Rimfeld, K., Plomin, R., Asbury, K. (2018) "Developing SENSES: Student Experiences of Non-Shared Environment Scales", PLoS One, 13 (9) pp. 1-16 [SSCI] Link DOI |
Dökmecioğlu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2018) "Predicting Students’xx Self-Efficacy towards Learning Science by Constructivist Learning Environment Perceptions", Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12 (24) pp. 85-97 [TR Dizin] DOI |
YERDELEN, S., Durksen, T., Klassen, R. (2018) "An international validation of the engaged teacher scale", Teachers and Teaching, 24 (6) pp. 673-689 [SSCI] Link DOI |
YERDELEN, S., Cansız, M., Cansız, N., Akçay, H. (2018) "Promoting Preservice Teachers’ Attitudes toward Socioscientific Issues", Journal of Education in Science, Environment and Health, 4 (1) pp. 1-11 Link DOI |
YERDELEN, S., Padır, M.A. (2017) "Öğretmenler için 3x2 Başarı Yönelimi Ölçeği’nin TürkçeyeUyarlanması: Geçerlilik-Güvenirlik Çalışması", Bartın ÜniversitesiEğitim Fakültesi Dergisi, 6 (3) pp. 1027-1039 [TR Dizin] DOI |
Cansız, M., Cansız, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Turkish version of students’ ideas about nature of science questionnaire: A validation study", International Journal of Progressive Education, 13 (1) pp. 42-51 |
YERDELEN, S., Kahraman, N., Taş, Y. (2016) "Low Socioeconomic Status Students STEM Career Interest in Relation to Gender Grade Level and STEM Attitude", Journal of Turkish Science Education, 13 (0) pp. 59-74 Link DOI |
YERDELEN, S., Mccaffrey, A., Klassen, R. (2016) "Longitudinal Examination of Procrastination andAnxiety and Their Relation to Self Efficacy for Self Regulated Learning Latent Growth Curve Modeling", EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE, 16 (1) pp. 5-22 [SSCI] Link DOI |
YERDELEN, S., Sungur, S., Klassen, R. (2016) "Relationship between Turkish Elementary Science Teachers Occupational Well Being and Some Contextual and Demographic Characteristics A Multivariate Analysis", Education and Science, 41 (183) pp. 147-161 [SSCI] Link DOI |
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S. (2015) "Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Kullandıkları Üst biliş Stratejilerinin Başarı Hedef Yönelimleri ve Öz Yeterlik Algıları ile İlişkisinin İncelenmesi", mersin üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 11 (3) pp. 781-792 [TR Dizin] DOI |
Aydın, S., YERDELEN, S., Yalmancı, S., Göksu, V. (2014) "Academic Motivation Scale for Learning Biology: A Scale Development Study", TED EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 425-435 [SSCI] Link DOI |
YERDELEN, S., AYDIN-BEYTUR, S., GÜRBÜZOĞLU-YALMANCI, S., GÖKSU, V. (2014) "Relationship between High School Students’xx Achievement Goal Orientation and Academic Motivation for Learning Biology: A Path Analysis", TED EĞİTİM VE BİLİM, 39 (176) pp. 437-446 [SSCI] Link DOI |
Robert, K.M., YERDELEN, S., Tracy, D. (2013) "Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)", Frontline Learning Research, 1 (2) pp. 33-52 Link DOI |
Sungur, S., YERDELEN, S. (2011) "Examination of the self regulated learning processes for low and high achievers in biology", The New educational review, 24 (2) pp. 207-215 [SSCI] |
Saraç, Z., Dursun, A., YERDELEN, S., Ecevit, F.N. (2007) "Calculation of Refractive Index Changes from Thermal Lens Fringes using Continuous Wavelet Algorithm", Optics Laser Technology, 39 (4) pp. 769-773 [SCI] Link DOI |
Saraç, Z., YERDELEN, S., Dursun, A., Saraç, H., Ecevit, F.N. (2007) "Processing of thermal lens fringes by S-transform", Optics Communications, 271 (2) pp. 349-352 [SCI] Link DOI |
Saraç, Z., Dursun, A., YERDELEN, S., Ecevit, F.N. (2005) "Wavelet phase evaluation of white light interferograms", Measurement Science and Technology, 16 (9) pp. 1878-1882 [SCI] Link DOI |
Erenkara, E.N., YERDELEN, S. (2023) "Fen Dersinde Öğrencilerin Üstbilişsel Öğrenme Stratejileri Kullanımında Öz-Yeterlik ve Başarı Hedef Yöneliminin Rolü", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Eylül 2023) |
Bulut, E.K., YERDELEN, S., Taş, Y. (2021) "Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretiminin Mühendislik Kariyer Tercihlerine göre 7. Sınıf Öğrencilerinin Motivasyonlarına Etkisi", 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021) |
Perera, H., YERDELEN, S., Mcllveen, P., Part, R. (2019) "A multidimensional, person-centered perspective on teacher engagement: evidence from Canadian and Australian teachers", American Educational Research Association (AERA) , Toronto, Kanada, (Nisan 2019) |
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2019) "The effect of teacher support end motivation on students self-regulation strategies in science class", 28th International Conference on Educational Studies (UCES-UBEK) , Ankara, Türkiye, (Nisan 2019) |
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2018) "Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersinde Kullandıkları Öğrenme Stratejileri ile Fen Başarıları Arasındaki İlişki", ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ , Balıkesir, Türkiye, (Ekim 2018) |
Himmetoğlu, E., YERDELEN, S. (2018) "Determination Of Pre-Service Science Teachers’ Knowledge About Creative Thinking Skills", 6. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARIVE ÖĞRETİM KONGRESİ , Kars, Türkiye, (Eylül 2018) |
Dökmecioğlu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2018) "How Constructivist Learning Environment is Associated with Self-Efficacy towards Learning Science?", 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Antalya, Türkiye, (Nisan 2018) |
Hafızoğlu, A., YERDELEN, S. (2018) "The mediator role of students’ science learning motivation between learning environment perceptions and science achievement", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , Muğla, Türkiye, (Nisan 2018) |
Bozkurt, H.A., YERDELEN, S., Gök, G. (2017) "Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Yönteminin Elektrik ve Aynalar Konularına Uygulanması ile Öğrencilerin Fen ve Mühendislik Alanlarına Yönelik Tutumundaki Değişimin İncelenmesi", III. Ulusal Fizik Egitimi Kongresi , Ankara, Türkiye, (Eylül 2017) |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2017) "A Multilevel Investigation of Science Achievement: The Role of Learning Environment and Teacher Effectiveness", European Conference on Educational Research (ECER) , Copenhagen, Danimarka, (Ağustos 2017) |
Osmanoğlu, A., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Prospective Science Teachers’ Self-Efficacy about Teaching andTeaching Practice with Their Ideas on Mentoring", European Conference on Educational Research , Kopenhag, Danimarka, (Ağustos 2017) |
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Perceived teacher support, student motivation and engegament in science class: a path analysis", International Conference on Research in Education Science , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017) |
YERDELEN, S., Cansız, N., Cansız, M., Akçay, H. (2017) "Promoting preservice teachers attitudes toward socioscientific issues through a semester-long instruction", International Conference on Research in Education and Science , (pp. 186), Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Subaşı, M., Koçak, G., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "Teachers’ autonomy support and classmates’ support as predictors of students’ basic psychological needs in science", International Conference on Research in Mathematics, Science Technology’xx , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Dökmecioğlu, B., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "The Relationship between Constructivist Learning Environment and Students’ Critical Thinking Dispositions in Science", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology , (Mayıs 2017) |
Koçak, G., Subaşı, M., Taş, Y., YERDELEN, S. (2017) "The role of teacher’s behaviour in students’ collective engegament in science class", International Conference on Research in Education Science , Aydın, Türkiye, (Mayıs 2017) |
Kahraman, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2016) "Düşük sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin FETEMM e yönelik tutumlarının incelenmesi", 12nd National Science and Mathematics Education Conference , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016) |
YERDELEN, S., Taş, Y., Kahraman, N. (2016) "Fen bilimleri dersinde üstbilişsel öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe ye uyarlanması Geçerlik ve güvenirlik çalışması", 12nd National Science and Mathematics Education Conference , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016) |
Asbury, K., YERDELEN, S., Rimfeld, K., Durksen, T., Plomin, R. (2016) "Developing SENSES Student Experiences of Non Shared Environment Scales", Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) , Vilnius, Litvanya, (Temmuz 2016) |
Taş, Y., YERDELEN, S., Kahraman, N. (2016) "Adaptation of Teacher Efficacy and Attitudes Toward STEM T-STEM Survey into Turkish", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , Muğla/Bodrum, Türkiye, (Mayıs 2016) |
YERDELEN, S., Kahraman, N., Taş, Y. (2016) "STEM career interest of low socioeconomic students", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST). , Muğla/Bodrum, Türkiye, (Mayıs 2016) |
Cansız, M., Cansız, N., Taş, Y., YERDELEN, S. (2016) "Turkish version of Students Ideas about Nature of Science Questionnaire A Validation Study", Annual international conference of The National Association for Research in Science Teaching (NARST), , Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2016) |
YERDELEN, S., Taş, Y., Osmanoğlu, A. (2016) "The role of teaching practice in enhancing teaching efficacy beliefs of preservice science teachers", 11th International Balkan Education and Science Conference , Porec, Hırvatistan, (Şubat 2016) |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2015) "The Influence of Science Teachers on the Quality of Classroom Learning Environment A Multilevel Investigation", European Conference on Educational Research (ECER) , Budapeşte, Macaristan, (Eylül 2015) |
Taş, Y., YERDELEN, S., Kahraman, N. (2015) "Investigating the Relation of Self Efficacy to Achievement and Engagement in Science by Considering Big Fish Little Pond Effect", Annual meeting of NARST , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2015) |
AYDIN-BEYTUR, S., YERDELEN, S. (2015) "The Role of Pre Service Science Teachers Achievement Goal Orientation and Gender in Prediction of Self Regulation", annual meeting of NARST , Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, (Nisan 2015) |
Kapucu, S., YERDELEN, S., Yıldırım, B.Ç., Semiz, G.K., DEMİR-ATALAY, T. (2014) "Doğu Anadolu Bölgesinde Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışları, Tutumlarıve Kaygıları", 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eitimi Kongresi (UFBMEK) , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2014) "Factors affecting elementary students’ self-efficacy in learning science: A multilevel analysis", European Conference on Educational Research (ECER) , Porto, Portekiz, (Eylül 2014) |
YERDELEN, S., Taş, Y., Sungur, S. (2014) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İdeal Öğretmen-Öğrenci Etkileşimi Algılarının Araştırılması.", Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, UFBMEK , Türkiye, (Eylül 2014) |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2013) "Turkish elementary science teachers’xx self-regulation profıles: examınation of gender difference", European Conference on Educational Research (ECER) , İstanbul, Türkiye, (Eylül 2013) |
Klassen, R., YERDELEN, S., Durksen, T. (2013) "Measuring Teacher Engagement: Development of the Engaged Teachers Scale (ETS)", 15th Biennial Conference EARLI , Münih, Almanya, (Ağustos 2013) |
YERDELEN, S., Sungur, S. (2013) "Turkish science teachers’ job satisfaction and relations with teacher burnout, efficacy beliefs and work load.", The British Psychological Society (BPS) , Harrogate, İngiltere, (Nisan 2013) |
YERDELEN, S., Taş, Y., Sungur, S. (2012) "Predictors of pre-service science teacher self-efficacy", European Conference on Educational Research (ECER) , Cadiz, İspanya, (Eylül 2012) |
YERDELEN, S., Sungur, S., Klassen, R. (2012) "The role of self-regulatory processes in secondary school students’ biology achievement.", International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) , Edmonton, Kanada, (Temmuz 2012) |
Haser, Ç., Taş, Y., YERDELEN, S. (2010) "Perceptions of PhD Qualifying Examination by Doctoral Students and Directors", European Conference on Educational Research (ECER) , Helsinki, Finlandiya, (Eylül 2010) |
YERDELEN, S. (2009) "Conceptual Change Text Oriented Instruction and Science Education", European Science Education Research Association (ESERA) Conference , İstanbul, Türkiye, (Ağustos 2009) |
YERDELEN, S., Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2006) "Optical characterization of the solutions containing dye by using interferometric methods", 10th National Chemistry Congress , Kayseri, Türkiye, (Eylül 2006) |
YERDELEN, S., Saraç, Z., Ecevit, F.N. (2005) "Determining refractive index and temperature change maps of thermal lenses by using wavelet transform method.", 23rd International Physics Congress , Muğla, Türkiye, (Ekim 2005) |
YERDELEN, S. (2021) "Test Geliştirme", Kitap: Psikometrik yöntemler, Ankara/Türkiye : Mentis, Bölüm Sayfaları: 169 / 205, ISBN: 9789944189132 |
Taş, Y., YERDELEN, S. (2021) "Tasarım Temelli Fen Öğretimi", Kitap: İlkokulda Fen Öğretimi, Ankara/Türkiye : Vizetek, Bölüm Sayfaları: 267 / 279, ISBN: 9786258499018 |
YERDELEN, S. (2019) "FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YARATICI DÜŞÜNME BECERİSİ", Kitap: Fen Bilimlerinde Yaşam Becerileri Eğitimi, Ankara : Pegem Akadfemi, Bölüm Sayfaları: 170 / 209, ISBN: 978-605-037-004-1 |
Pehlivan, B.Ş., YERDELEN, S. (2019) "Uluslararası Sınavlar: PİSA ve TİMSS", Kitap: Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, : Nobel, Bölüm Sayfaları: 253 / 305, ISBN: 978-605-7846-88-4 |
YERDELEN, S. (2018) "Erken Çocuklukta Fizik Eğitimi", Kitap: Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Türkiye : Eğiten Kitap, Bölüm Sayfaları: 1 / 45, ISBN: 978-605-2234-87-7 |
Kayıt Yok |
(Ulusal - Dergi) Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2018, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Ulusal - Dergi) Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2018, Yrd. Editör, Yayın Sayısı:1 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Studies in Educational Research and Developmen, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Studies in Higher Education, 2017 |
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) mersin üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2016 |
(Ulusal - Bilimsel Dergi) yüzüncü yıl üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 2016 |
Kayıt Yok |
(2017) "AERA International Travel Award" American Educational Research Association |
(2012) "AERA International Travel Award" American Educational Research Association |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Yasemin Taş
Atatürk Üniversitesi
|
2010 - 2024 | 28 |
Semra Sungur
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2011 - 2020 | 13 |
Nurcan Kahraman
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
|
2015 - 2022 | 7 |
Zehra Saraç
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
|
2005 - 2007 | 5 |
Fevzi Necati Ecevit
Gebze Teknik Üniversitesi
|
2005 - 2007 | 5 |
Robert Klassen
-
|
2012 - 2018 | 5 |
Nurcan Cansız
Artvin Çoruh Üniversitesi
|
2016 - 2018 | 4 |
Mustafa Cansız
Artvin Çoruh Üniversitesi
|
2016 - 2018 | 4 |
Aslıhan Osmanoğlu
Trakya Üniversitesi
|
2016 - 2024 | 4 |
Aslıhan Hafızoğlu
-
|
2018 - 2019 | 4 |
Tracy Durksen
-
|
2013 - 2018 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 - 2015 | 3 |
Gülşen Koçak
Atatürk Üniversitesi
|
2017 | 3 |
Ali Dursun
Yalova Üniversitesi
|
2005 - 2007 | 3 |
Münevver Subaşı
Bartın Üniversitesi
|
2017 | 3 |
Bircan Dökmecioğlu
-
|
2017 - 2018 | 3 |
Hakan Akçay
Yıldız Teknik Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 2 |
Gülden Koçak
Bingöl Üniversitesi
|
2022 - 2023 | 2 |
Harsha Perera
-
|
2019 - 2021 | 2 |
Kaili Rimfeld
-
|
2016 - 2018 | 2 |
Kathryn Asbury
-
|
2016 - 2018 | 2 |
Münevver Subaşı
-
|
2019 - 2023 | 2 |
Peter Mcllveen
-
|
2019 - 2021 | 2 |
Rachel Part
-
|
2019 - 2021 | 2 |
Robert Plomin
-
|
2016 - 2018 | 2 |
-
|
2023 | 1 |
-
|
2023 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 | 1 |
-
|
2023 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Çiğdem Haser
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
|
2010 | 1 |
Sibel Er Nas
-
|
2023 | 1 |
Dekant Kıran
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi
|
2019 | 1 |
Güliz Karaarslan Semiz
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Birgül Çakır Yıldırım
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Gülsüm Gök
Mersin Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Hava İpek Akbulut
-
|
2023 | 1 |
Mehmet Ali Padır
Bayburt Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Burcu Şenler Pehlivan
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
|
2019 | 1 |
Serkan Kapucu
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
|
2014 | 1 |
Tülay Şenel Çoruhlu
-
|
2023 | 1 |
Adam Mccaffrey
-
|
2016 | 1 |
Bircan Dökmecioğlıu
-
|
2022 | 1 |
Durksen Tracy
-
|
2013 | 1 |
Eda Kızılkuş Bulut
-
|
2021 | 1 |
Erhan Himmetoğlu
-
|
2018 | 1 |
Esma Nur Erenkara
-
|
2023 | 1 |
Hanife Alinak Bozkurt
-
|
2017 | 1 |
Hülya Saraç
-
|
2007 | 1 |
Klassen M Robert
-
|
2013 | 1 |
Sibel Yalmancı
-
|
2014 | 1 |
Solmaz Aydın
-
|
2014 | 1 |
Volkan Göksu
-
|
2014 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78378 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9889 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fen Bilgisi Eğitimi | 447 |
Anahtar Kelimeler | Fen Bilgisi Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 30 | 144 | 67 | 190 | 270 | 20 | 92 | 80 | 32 | 15 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 443 . | 362 . | 483 . | 354 . | 272 . | 509 . | 534 . | 545 . | 577 . | 371 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 297 . | 206 . | 288 . | 169 . | 105 . | 307 . | 300 . | 294 . | 355 . | 211 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 83 . | 39 . | 66 . | 26 . | 13 . | 89 . | 73 . | 73 . | 112 . | 69 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 73 . | 29 . | 59 . | 18 . | 8 . | 73 . | 54 . | 58 . | 92 . | 57 . |
Toplam Yayın | 4 | 11 | 11 | 9 | 9 | 1 | 4 | 3 | 3 | 1 |
Toplam Makale | 1 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Toplam Bildiri | 3 | 8 | 9 | 4 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 |
Makale (Ulusal) | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 3 | 6 | 8 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |