img
Dr. Öğr. Üyesi Tolga SAKA

Dr. Öğr. Üyesi Tolga SAKA

  • Dede Korkut Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
  • Fizik Eğitimi

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
33
Atıf
1
h-index
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), 2011, 2018
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2008
Araştırma Alanları
Fizik Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), 2011, 2018
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2008
Kayıt Yok
İngilizce, ÜDS, 62, 2009-ÜDS S, 2009
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Fizik Eğitimi Fizik Eğitimi
2019-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013-2018, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Kayıt Yok
Alev Rencüzoğulları, Yüksek Lisans, Öğrenmede evrensel tasarım modelinin öğrencilerin fen bilimleri dersi kalıtım konusundaki akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Yunus Ağırbaş, Yüksek Lisans, ÖĞRETMENLERİN MENTORLUK ROLÜNE İLİŞKİN FEN BİLİGİSİ ÖĞRETMELERİ VE VELİLERİN GÖRÜŞLERİ, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman)
2020-2021, Fen Öğretiminde Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yaklaşımı, Yüksek Lisans
2020-2021, Fen Eğitiminde Güncel Yönelimler, Yüksek Lisans
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans
2020-2021, Okul Dışı Öğr. Ort., Lisans
2020-2021, Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi, Lisans
2019-2020, Mikro Öğretim, Lisans
2019-2020, Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Lisans
2018-2019, Fen Tek. GHY, Lisans
2018-2019, Bilgi Felsefesi, Eğitim, Müfredat ve Değerlendirme, Lisans
2018-2019, Öğretim Teknolojileri, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Rencüzoğulları, A., SAKA, T. (2024) "The effect of the üniversal design model in learning on the academic success of eighth grade students: The subject of heredity", e-Kafkas Journal of Education Research, 0 (11) pp. 264-280 [TR Dizin] Link DOI    
Saka, A.Z., Ebeneze, J., SAKA, T. (2024) "Turkish pre-service teachers’ perceptions of factors influencing physics problem-solving abilities", Science Insights Education Frontiers, 20 (1) pp. 3173-3200 Link DOI  
Saka, A.Z., SAKA, T., Yaylı, M. (2023) "An Evaluation of Integrated Approach for Developing Laboratory Application Skills of Physics Pre-Service Teachers", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 18 (3) pp. 252-272 Link DOI  
SAKA, T., İNALTEKİN, T. (2023) "Examining the type and quality of questions asked by a science teacher", Journal of Baltic Science Education, 22 (1) pp. 83-99 [SSCI] Link DOI   
SAKA, T., İNALTEKİN, T. (2021) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Fizik Örneklerinin Karşılaştırılması", Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) pp. 81-110 [TR Dizin] DOI   
SAKA, T., İNALTEKİN, T. (2021) "Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2000-2020)", OPUS International Journal of Society Researches, 18 (40) pp. 2408-2451 [TR Dizin] DOI   
SAKA, T., Saka, A.Z. (2020) "The Status of Science Teachers Regarding the Application of Guided Research Inquiry-Based Teaching Approach at 5th Grade Level", Sakarya University Journal of Education, 2 (10) pp. 415-444 [TR Dizin] Link DOI    
Batman, D., Saka, A.Z., SAKA, T. (2019) "Effects of Using the Learning Stations Technique to Teach the ElectricalCurrent Topic on Students’ Physics Subject Performance", Journal of Education and Training Studies, 7 (11) pp. 23-32 Link DOI   
SAKA, T., Akcanca, N., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2018) "Araştırma Sorgulamayla İlgili Verilen Eğitimin Öğretmen Adaylarının Planlama ve Uygulama Süreçlerine Etkisi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12 (0) pp. 180-204 [TR Dizin] Link DOI   
Dağaşan, A., DURMUŞ, M., SAKA, T., SAKA, E. (2017) "Examination of Plagiarism Tendency of Faculty of Education Students", Journal of Educational Sciences Research, 7 (2) pp. 1-14 Link  
Şahinoğlu, A., Karataş, F.Ö., SAKA, T. (2016) "Bilimsel Bilgilerin Üretilme Süreci: Akademisyenler Arasındaki İnformal Yapılar", Caucasian Journal of Science, 1 (1) pp. 21-36 Link  
ÖNEL, A., ALKAN, H., ALKAN, M., Akcanca, N., SUNGUR-ALHAN, S., SAKA, T. (2015) "Kars İli İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi", Caucasian Journal of Science, 1 (1) pp. 73-78 Link  
SAKA, T., ALKAN, M., GÖKSU, V., ALBAYRAK, Ö., SUNGUR-ALHAN, S., Akcanca, N. (2015) "Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımına Yatkınlık Düzeylerinin İncelenmesi", Caucasian Journal of Science, 1 (1) pp. 79-86 Link  
SAKA, T., SUNGUR-ALHAN, S., GÖKSU, V. (2023) "Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik İnançlarının Belirlenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2023
Rencüzoğulları, A., SAKA, T. (2023) "Öğrenmede Evrensel Tasarım Modelinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi: Kalıtım Konusu", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 1-332), (Ekim 2023
GÖKSU, V., SAKA, T. (2023) "Sosyobilimsel Konuların Öğretimi", Bilim Teknoloji Kültür Sanat Spor Eğitimi Kongresi , (pp. 1-74), Antalya, Türkiye, (Ekim 2023
SAKA, T., SAKA, E. (2022) "UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ (2011-2021)", EYFOR 13-Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu , (pp. 725-726), İzmir, Türkiye, (Haziran 2022
Cesur, M., SAKA, T. (2022) "Fizik Eğitiminde Arttırılmış Gerçekliğe Yönelik Yapılan Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2011-2021)", V. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ocak 2022
SAKA, T. (2022) "Öğretimde Evrensel Tasarım Modeline Yönelik Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2011-2021)", V. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ocak 2022
SAKA, T. (2021) "Orientations of Master's Thesis in Science Education Between 2010 2020", 10th International Conference on Education , Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Eylül 2021
SAKA, T., ALKAN, M., AKBABA, U. (2021) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi", 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021
SAKA, E., SAKA, T. (2019) "Investigation Of The Entrepreneurship Levels Of Pre-Service Teachers", 6. Uluslarasaı Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2019
SAKA, T., Saka, A.Z., Yaylı, M. (2019) "FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN REHBERLİ ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERE REHBERLİK YAPMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ", The Twelfth International Congress of Educational Research , Rize, Türkiye, (Mayıs 2019
Yaylı, M., Saka, A.Z., SAKA, T. (2019) "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MODELLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", The Twelfth International Congress of Educational Research , Rize, Türkiye, (Mayıs 2019
SAKA, E., DURMUŞ, M., SAKA, T. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik İnançlarının İncelenmesi", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 775-776), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018
DURMUŞ, M., SAKA, E., SAKA, T. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenlerinin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (pp. 369-370), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S., Akcanca, N., SAKA, T. (2017) "The Influence of the Education Provided Based on Research Inquiry Based Learning Approach on the Preservice Teachers Planning Processes", International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST) , (Haziran 2017
SAKA, T., Saka, A.Z. (2016) "FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİ UYGULAMA DÜZEYİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Trabzon, Türkiye, (Ekim 2016
Akcanca, N., ALKAN, M., SUNGUR-ALHAN, S., SAKA, E., SAKA, T. (2016) "İlköğretim Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmeni Adaylarnın Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelemesi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016
Şahinoğlu, A., SAKA, T., Karataş, F.Ö. (2015) "Bilimsel bilgilerin üretilme süreci Akademisyenler arasındaki informal yapılar", 3. ITTES , (Eylül 2015
Akcanca, N., SAKA, T., SUNGUR-ALHAN, S., GÖKSU, V., KARAÇÖP, A. (2014) "İşbirlikli, Bilgisayar ve Doğrulayıcı Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğretmen Adaylarının Elektrik Konularındaki Başarı ve Kavram Yanılgılarına Etkisi", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğtimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014
Kayıt Yok
SAKA, T. (2023) "Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Okul Dışı Öğrenme", Kitap: 21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 363 / 398, ISBN: 978-625-6810-98-3 
SAKA, T. (2022) "Fizik Eğitiminde Görsel temsillerin Kullanımı", Kitap: Eğitimde Güncel Araştırmalar, Ankara/Türkiye : Gece Kİtaplığı, Bölüm Sayfaları: 383 / 410, ISBN: 978-625-430-196-4 
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Üye, EYÜDER, 2021-
Yönetim Kurulu Üyesi, Kars Karadenizliler derneği, 2011-
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 Examining the type and quality of questions asked by a science teacher 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2023 7
Ahmet Zeki Saka
Trabzon Üniversitesi
2016 - 2024 7
Kafkas Üniversitesi
2016 - 2022 6
Nur Akcanca
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2018 6
Kafkas Üniversitesi
2015 - 2021 4
Kafkas Üniversitesi
2014 - 2023 4
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2018 3
Kafkas Üniversitesi
2021 - 2023 3
Mustafa Yaylı
-
2019 - 2023 3
Kafkas Üniversitesi
2017 - 2018 2
Faik Özgür Karataş
Trabzon Üniversitesi
2015 - 2016 2
Alpaslan Şahinoğlu
Avrasya Üniversitesi
2015 - 2016 2
Alev Rencüzoğulları
-
2023 - 2024 2
Kafkas Üniversitesi
2015 1
-
2014 1
Kafkas Üniversitesi
2015 1
Kafkas Üniversitesi
2015 1
Kafkas Üniversitesi
2021 1
Adem Dağaşan
Kafkas Üniversitesi
2017 1
Demet Batman
-
2019 1
Jazlin Ebeneze
-
2024 1
Muhammet Cesur
-
2022 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
382.
78392 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
213.
9948 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
22.
86 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78392
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 9948
YÖKSİS Bilim Alanı Fizik Eğitimi 86
Anahtar Kelimeler Fizik Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 35 19 20 25 35 15 37 47 116 35
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 437 . 487 . 527 . 521 . 506 . 514 . 591 . 578 . 494 . 382 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 290 . 329 . 333 . 321 . 297 . 310 . 351 . 325 . 271 . 213 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 30 . 41 . 35 . 36 . 34 . 25 . 32 . 31 . 18 . 22 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 23 . 30 . 30 . 30 . 23 . 21 . 25 . 23 . 15 . 14 .
Toplam Yayın 3 3 2 3 4 1 4 3 6 2
Toplam Makale 2 1 1 1 1 1 2 0 2 2
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0
Toplam Bildiri 1 2 1 2 3 0 2 2 3 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0
Makale (Uluslararası) 2 1 1 0 1 1 0 0 1 1
Makale (Ulusal) 0 0 0 1 0 0 2 0 0 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 1 2 3 0 1 1 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 2 0 0 0 0 1 1 3 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri