Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), 2011, 2018 |
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2008 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Fizik Eğitimi (Dr), 2011, 2018 |
Lisans, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, 2003, 2008 |
Kayıt Yok |
İngilizce, ÜDS, 62, 2009-ÜDS S, 2009 |
Kayıt Yok |
[UAK] Eğitim Bilimleri Fizik Eğitimi Fizik Eğitimi |
2019-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Dede Korkut Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye |
2013-2018, Araştırma Görevlisi, Tam Zamanlı, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye |
Kayıt Yok |
Alev Rencüzoğulları, Yüksek Lisans, Öğrenmede evrensel tasarım modelinin öğrencilerin fen bilimleri dersi kalıtım konusundaki akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman) |
Yunus Ağırbaş, Yüksek Lisans, ÖĞRETMENLERİN MENTORLUK ROLÜNE İLİŞKİN FEN BİLİGİSİ ÖĞRETMELERİ VE VELİLERİN GÖRÜŞLERİ, Kafkas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021, (Asıl Danışman) |
2020-2021, Fen Öğretiminde Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretim Yaklaşımı, Yüksek Lisans |
2020-2021, Fen Eğitiminde Güncel Yönelimler, Yüksek Lisans |
2020-2021, Öğretmenlik Uygulaması, Lisans |
2020-2021, Okul Dışı Öğr. Ort., Lisans |
2020-2021, Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi, Lisans |
2019-2020, Mikro Öğretim, Lisans |
2019-2020, Bilimin Teknolojideki Uygulamaları, Lisans |
2018-2019, Fen Tek. GHY, Lisans |
2018-2019, Bilgi Felsefesi, Eğitim, Müfredat ve Değerlendirme, Lisans |
2018-2019, Öğretim Teknolojileri, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Rencüzoğulları, A., SAKA, T. (2024) "The effect of the üniversal design model in learning on the academic success of eighth grade students: The subject of heredity", e-Kafkas Journal of Education Research, 0 (11) pp. 264-280 [TR Dizin] Link DOI |
Saka, A.Z., Ebeneze, J., SAKA, T. (2024) "Turkish pre-service teachers’ perceptions of factors influencing physics problem-solving abilities", Science Insights Education Frontiers, 20 (1) pp. 3173-3200 Link DOI |
Saka, A.Z., SAKA, T., Yaylı, M. (2023) "An Evaluation of Integrated Approach for Developing Laboratory Application Skills of Physics Pre-Service Teachers", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 18 (3) pp. 252-272 Link DOI |
SAKA, T., İNALTEKİN, T. (2023) "Examining the type and quality of questions asked by a science teacher", Journal of Baltic Science Education, 22 (1) pp. 83-99 [SSCI] Link DOI |
SAKA, T., İNALTEKİN, T. (2021) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Fizik Örneklerinin Karşılaştırılması", Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2) pp. 81-110 [TR Dizin] DOI |
SAKA, T., İNALTEKİN, T. (2021) "Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2000-2020)", OPUS International Journal of Society Researches, 18 (40) pp. 2408-2451 [TR Dizin] DOI |
SAKA, T., Saka, A.Z. (2020) "The Status of Science Teachers Regarding the Application of Guided Research Inquiry-Based Teaching Approach at 5th Grade Level", Sakarya University Journal of Education, 2 (10) pp. 415-444 [TR Dizin] Link DOI |
Batman, D., Saka, A.Z., SAKA, T. (2019) "Effects of Using the Learning Stations Technique to Teach the ElectricalCurrent Topic on Students’ Physics Subject Performance", Journal of Education and Training Studies, 7 (11) pp. 23-32 Link DOI |
SAKA, T., Akcanca, N., KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S. (2018) "Araştırma Sorgulamayla İlgili Verilen Eğitimin Öğretmen Adaylarının Planlama ve Uygulama Süreçlerine Etkisi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12 (0) pp. 180-204 [TR Dizin] Link DOI |
Dağaşan, A., DURMUŞ, M., SAKA, T., SAKA, E. (2017) "Examination of Plagiarism Tendency of Faculty of Education Students", Journal of Educational Sciences Research, 7 (2) pp. 1-14 Link |
Şahinoğlu, A., Karataş, F.Ö., SAKA, T. (2016) "Bilimsel Bilgilerin Üretilme Süreci: Akademisyenler Arasındaki İnformal Yapılar", Caucasian Journal of Science, 1 (1) pp. 21-36 Link |
ÖNEL, A., ALKAN, H., ALKAN, M., Akcanca, N., SUNGUR-ALHAN, S., SAKA, T. (2015) "Kars İli İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıklarının Değerlendirilmesi", Caucasian Journal of Science, 1 (1) pp. 73-78 Link |
SAKA, T., ALKAN, M., GÖKSU, V., ALBAYRAK, Ö., SUNGUR-ALHAN, S., Akcanca, N. (2015) "Öğretmen Adaylarının Teknoloji Kullanımına Yatkınlık Düzeylerinin İncelenmesi", Caucasian Journal of Science, 1 (1) pp. 79-86 Link |
SAKA, T., SUNGUR-ALHAN, S., GÖKSU, V. (2023) "Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik İnançlarının Belirlenmesi", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2023) |
Rencüzoğulları, A., SAKA, T. (2023) "Öğrenmede Evrensel Tasarım Modelinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi: Kalıtım Konusu", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , (pp. 1-332), (Ekim 2023) |
GÖKSU, V., SAKA, T. (2023) "Sosyobilimsel Konuların Öğretimi", Bilim Teknoloji Kültür Sanat Spor Eğitimi Kongresi , (pp. 1-74), Antalya, Türkiye, (Ekim 2023) |
SAKA, T., SAKA, E. (2022) "UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ (2011-2021)", EYFOR 13-Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu , (pp. 725-726), İzmir, Türkiye, (Haziran 2022) |
Cesur, M., SAKA, T. (2022) "Fizik Eğitiminde Arttırılmış Gerçekliğe Yönelik Yapılan Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2011-2021)", V. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ocak 2022) |
SAKA, T. (2022) "Öğretimde Evrensel Tasarım Modeline Yönelik Akademik Çalışmaların Bibliyometrik Analizi (2011-2021)", V. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Ocak 2022) |
SAKA, T. (2021) "Orientations of Master's Thesis in Science Education Between 2010 2020", 10th International Conference on Education , Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Eylül 2021) |
SAKA, T., ALKAN, M., AKBABA, U. (2021) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi", 14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Burdur, Türkiye, (Mayıs 2021) |
SAKA, E., SAKA, T. (2019) "Investigation Of The Entrepreneurship Levels Of Pre-Service Teachers", 6. Uluslarasaı Okul Öncesi Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, (Ekim 2019) |
SAKA, T., Saka, A.Z., Yaylı, M. (2019) "FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN REHBERLİ ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI KAPSAMINDA ÖĞRENCİLERE REHBERLİK YAPMA DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ", The Twelfth International Congress of Educational Research , Rize, Türkiye, (Mayıs 2019) |
Yaylı, M., Saka, A.Z., SAKA, T. (2019) "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MODELLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", The Twelfth International Congress of Educational Research , Rize, Türkiye, (Mayıs 2019) |
SAKA, E., DURMUŞ, M., SAKA, T. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Problem Çözmeye Yönelik İnançlarının İncelenmesi", 17. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 775-776), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018) |
DURMUŞ, M., SAKA, E., SAKA, T. (2018) "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüvenlerinin İncelenmesi", 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (pp. 369-370), Ankara, Türkiye, (Mayıs 2018) |
KALA, N., SUNGUR-ALHAN, S., Akcanca, N., SAKA, T. (2017) "The Influence of the Education Provided Based on Research Inquiry Based Learning Approach on the Preservice Teachers Planning Processes", International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST) , (Haziran 2017) |
SAKA, T., Saka, A.Z. (2016) "FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ARAŞTIRMA SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİ UYGULAMA DÜZEYİ", 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ , Trabzon, Türkiye, (Ekim 2016) |
Akcanca, N., ALKAN, M., SUNGUR-ALHAN, S., SAKA, E., SAKA, T. (2016) "İlköğretim Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmeni Adaylarnın Ders Çalışma Yaklaşımlarının İncelemesi", 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Trabzon, Türkiye, (Eylül 2016) |
Şahinoğlu, A., SAKA, T., Karataş, F.Ö. (2015) "Bilimsel bilgilerin üretilme süreci Akademisyenler arasındaki informal yapılar", 3. ITTES , (Eylül 2015) |
Akcanca, N., SAKA, T., SUNGUR-ALHAN, S., GÖKSU, V., KARAÇÖP, A. (2014) "İşbirlikli, Bilgisayar ve Doğrulayıcı Laboratuvar Yaklaşımlarının Öğretmen Adaylarının Elektrik Konularındaki Başarı ve Kavram Yanılgılarına Etkisi", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğtimi Kongresi , Adana, Türkiye, (Eylül 2014) |
Kayıt Yok |
SAKA, T. (2023) "Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Okul Dışı Öğrenme", Kitap: 21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi ve Öğretmenler, Ankara/Türkiye : Pegem Akademi, Bölüm Sayfaları: 363 / 398, ISBN: 978-625-6810-98-3 |
SAKA, T. (2022) "Fizik Eğitiminde Görsel temsillerin Kullanımı", Kitap: Eğitimde Güncel Araştırmalar, Ankara/Türkiye : Gece Kİtaplığı, Bölüm Sayfaları: 383 / 410, ISBN: 978-625-430-196-4 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Üye, EYÜDER, 2021- |
Yönetim Kurulu Üyesi, Kars Karadenizliler derneği, 2011- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Examining the type and quality of questions asked by a science teacher | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 - 2023 | 7 |
Ahmet Zeki Saka
Trabzon Üniversitesi
|
2016 - 2024 | 7 |
Kafkas Üniversitesi
|
2016 - 2022 | 6 |
Nur Akcanca
Kafkas Üniversitesi
|
2014 - 2018 | 6 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 - 2021 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2014 - 2023 | 4 |
Kafkas Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 3 |
Kafkas Üniversitesi
|
2021 - 2023 | 3 |
Mustafa Yaylı
-
|
2019 - 2023 | 3 |
Kafkas Üniversitesi
|
2017 - 2018 | 2 |
Faik Özgür Karataş
Trabzon Üniversitesi
|
2015 - 2016 | 2 |
Alpaslan Şahinoğlu
Avrasya Üniversitesi
|
2015 - 2016 | 2 |
Alev Rencüzoğulları
-
|
2023 - 2024 | 2 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
-
|
2014 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2015 | 1 |
Kafkas Üniversitesi
|
2021 | 1 |
Adem Dağaşan
Kafkas Üniversitesi
|
2017 | 1 |
Demet Batman
-
|
2019 | 1 |
Jazlin Ebeneze
-
|
2024 | 1 |
Muhammet Cesur
-
|
2022 | 1 |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78392 |
YÖKSİS Temel Alan | Eğitim Bilimleri Temel Alanı | 9948 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Fizik Eğitimi | 86 |
Anahtar Kelimeler | Fizik Eğitimi |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 35 | 19 | 20 | 25 | 35 | 15 | 37 | 47 | 116 | 35 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 437 . | 487 . | 527 . | 521 . | 506 . | 514 . | 591 . | 578 . | 494 . | 382 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 290 . | 329 . | 333 . | 321 . | 297 . | 310 . | 351 . | 325 . | 271 . | 213 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 30 . | 41 . | 35 . | 36 . | 34 . | 25 . | 32 . | 31 . | 18 . | 22 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 23 . | 30 . | 30 . | 30 . | 23 . | 21 . | 25 . | 23 . | 15 . | 14 . |
Toplam Yayın | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 6 | 2 |
Toplam Makale | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Toplam Bildiri | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 2 | 3 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 2 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 |
Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 1 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 1 | 0 | 1 | 2 | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 3 | 0 |