Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kafkas Üniversitesi |
Enstitü | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Anabilimdalı | İlköğretim Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2007 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Ali İhsan Binler |
Tez Danışmanı | Muzaffer ALKAN |
Türkçe Özet | Bu tez çalısmasının amacı; fen bilgisi ögretmenlerinin ögretim yöntem vetekniklerini kullanma düzeylerinin belirlenmesi ve egilimlerinin hangi düzeydeoldugunun tespit edilmesidir.Çalısmada Kars ili merkezinde ve kırsal alanlarında görev yapan fen bilgisiögretmenleri ele alınmıstır. Bu ögretmenlere ögretim yöntem ve tekniklerine iliskinanket soruları sorulmus ve cevaplar degerlendirilmistir. Arastırmanın istatistiksel olarakgeçerlilik-güvenilirlilik çalısması yapılmıs ve istatistiksel hesaplamalar SPSSprogramında gerçeklestirilmistir.Çalısmanın verileri dikkate alındıgında bazı ögretim yöntem ve tekniklerininuygulanmasında yetersizlikler saptanmıs ve bazıları da fen dersleri için uygunbulunmamıstır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Ögretmenleri, Ögretim Yöntem ve Teknikleri |
İlgilizce Özet | The main aim of this study is to determine the level of use of teaching methodsand techniques by science education Teachers, and their tendencies.The sample of this study is science Teachers who are employed in the schoolslocated in Kars city center and in rural areas. A questionaire were applied to thoseTeachers, which included questions about teaching methods techniques and thus datawere collected. The validity and reliability of the research were checked statistically andstatistical calculations were made through SPSS program.The data of this study indicate that there are deficiences in applications of someteaching methods and tehniques and it is also found that some of these methods andtechniques were not suitable for science courses.Keywords: Science Education Teachers, Teaching Methods and Techniques |