img
Çoklu zeka kuramına göre işlenen enzimler konusunun fen bilgisi öğretmen adayları üzerindeki başarısının incelenmesi
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Kafkas Üniversitesi
Enstitü Fen Bilimleri Enstitüsü
Anabilimdalı İlköğretim Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2011
Öğrenci Adı ve Soyadı Ali İbrahim Can GÖZÜM
Tez Danışmanı YRD. DOÇ. DR. SİBEL GÜRBÜZOĞLU YALMANCI
Türkçe Özet Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının ?Enzimler Konusundaki' başarılarına, öğrendikleri bilginin kalıcılığına, Çoklu Zeka Kuramı temelli öğretim ile geleneksel öğretim yöntemini karşılaştırmaktır.Araştırma deneysel olup, 2010?2011 Öğretim yılı bahar döneminde Kars Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde, 60 Fen Bilgisi öğretmenliği bölümü üçüncü sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarafsız atama ile oluşturulan iki sınıf deney ve kontrol grubu olarak kullanılmıştır. Deney grubunda 30 kontrol grubunda 30 öğrenci bulunmaktadır. Uygulama süresince dersler, kontrol grubunda geleneksel olarak işlenmiş, deney grubunda ise araştırmacı tarafından Çoklu Zekâ Kuramına dayalı olarak işlenmiştir.Araştırmada öğrencilerin, uygulama öncesi enzimler konusundaki bilgilerinin hangi düzeyde olduğunu, uygulama sonrası ne kadar bilgilerinde artış olduğunu ve uygulamadan 4 hafta sonra bilginin ne derecede kaldığını tespit etmek amacıyla başarı testi geliştirilmiştir.Araştırmada, verilerin analizinde SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin ön testten aldıkları puanların karşılaştırılmasında aritmetik ortalamalar arasındaki farklılıkları belirlemek amacıyla ilişkisiz t testi ve deney, kontrol gruplarının son test ve kalıcılık testlerini karşılaştırılmasında ise tekrarlı ölçümler için tek faktörlü anova testi, istatistiği uygulanmıştır. Anova testi sonucunda görülen anlamlı farkların deney ya da kontrol gurubunun hangisinin lehine olduğunu saptamak için Bonferroni testi yapılmıştır. Araştırma da anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Sonuç olarak,uygulama başlamadan önce yapılan ön test sonuçlarında deney ve kontrol grupları arasında yapılan t testi sonucuna göre anlamlı bir fark bulunamamıştır. Uygulama sonrası yapılan son test de ve kalıcılık testin de ise, Çoklu Zeka Kuramı temelli öğretim yapılan deney grubu, geleneksel öğretim yapılanan kontrol grubu arasında Çoklu Zeka Kuramı temelli öğretim lehine anlamlı bir fark elde edilmiştir.
İlgilizce Özet The purpose of this study is to compare theory of multiple intelligences with the traditional education method by looking at the science teachers success, permanence of tehir information about enzyme subject.The research is experimental and ıt was carried out during 2010-2011 education year of faculty of education , of Kafkas University, on science departments third grade students. In this research two impartial group was formed and these two groups were used as control and experiment group. There were 30 student in control group and 30 student in experiment group. During the application, the lessons were given traditionally in control group, and in the experiment group; lessons were given according to multiple intelligence methood.In the research, before application, the information level of students about enzyme was measured. After application the increase of their information was measured and four weeks later a success test was formed to determine the permanence of information.In the research a SPSS 16.0 package programme was used to analyse the datum. To compare the students points from pretest and difference of arithmetic average an unrelated t test and experiment was used. In the comparison of controll group?s last test and performance test ; anova test statistics was applied. To determine the meaningful distinction after anova test, Benforroni test was done. In the research; the s significance level was .05In the pre-test results before the beginng of application no- meaningful distinction was found between experiment and control group according to t tetst. After the application ; in the last test and permanence test, multiple intelligence methood which was done on experiment group has a meaningful distinction in the comparison of traditional education method which was done on control group.