Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kafkas Üniversitesi |
Enstitü | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Anabilimdalı | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2005 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Halil İbrahim KAYA |
Tez Danışmanı | YRD. DOÇ. DR. MEHMET ZEKİ İLGAR |
Türkçe Özet | Bu araştırmanın amacı, İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin geribildirim hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesinin yapmak ve çıkan sonuçlara göre öneriler geliştirmektir.Araştırmanın evreni 2003-2004 Eğitim-Öğretim Yılında Kars Merkez İlköğretim Okullarında 78 bayan 76 erkek öğretmenden ve Ardahan Merkez İlköğretim Okullarında 22 bayan 27 erkek olmak üzere toplam 100 bayan 103 erkek öğretmenden oluşmaktadır.Araştırmanın kuramsal boyutu literatür taraması olarak yapılarak oluşturulmuştur. Araştırmanın veri alt problemlere, ilgili kaynaklara dayanarak ve Erişen (1997) tarafından `Öğretim Elemanlarının Dönüt ve Düzeltme Davranışları Yerine Getirme Derecelerini` belirlemek amacıyla geliştirilen ve Oral (2000) tarafından `Öğretmen Adaylarının Algılarına Göre İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Dönüt ve Düzeltme Davranışlarını` belirlemek amacıyla çalışmaya uyarlanan anket yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler İlköğretim I. kademe öğretmenlerinin geri bildirim hakkındaki görüşlerinin değerlendirmeleri yüzde, frekans, t değeri ve varyans analizi istatistiksel işlemleri kullanılarak ortaya konmuştur. |
İlgilizce Özet | The purpose of this research is to determine the materialize grade of the feedback in the frame of reference of teachers in the primary education fist rank and to develop the suggestions according to the results to be found. The universe of the research in 2003-2004 educational year is consisted of 78 women and 76 men teachers in the primary schools of Kars center and 22 women and 27 men teachers in the primary schools of Ardahan center and as total 100 women and 103 men teachers. The teoretical dimension of the research has been formed by searching literature thoroughly. The data of the research depending on the lower problems and concerned sources are collected via questionnaire adapted to the study improved in order to determine `the grades of performing the feedback and correction behaviours of teaching staffs` by Erişen (1997) and ` the feedback and correction behaviours of primary school teachers according to the perceptions of teacher candidates` by Oral (2000).The collected data have been put forward by using percentage, frequency, t value and the analysis of variance and statistical process to determine the grades of performing the feedback in the frame of references of the first rank teachers in primary education. |