Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kafkas Üniversitesi |
Enstitü | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Anabilimdalı | İlköğretim Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2015 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Cengiz GÜNDÜZALP |
Tez Danışmanı | PROF. DR. MUZAFFER ALKAN |
Türkçe Özet | Bu çalışma, İlköğretim seviyesinde fen bilgisi öğretiminde görsel materyallerin ve bilgisayar destekli materyallerin öğrenci başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Tezde Adobe Flash CS5 animasyon programı ve program içerisinde ActionScript 3.0 kod desteği ile animasyon hazırlanmıştır. Adobe Flash CS5 animasyon programının tercih edilme sebepleri arasında animasyonların yapım kolaylığı, kullanıcı tarafından animasyonların uygulama kolaylığı, zengin görsel içeriği, basit kod desteği ve görsel avantajlarıdır. Çalışma Kars ili merkezinde 4 ve 5. sınıflarda eğitim gören 90 ilköğretim öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Bu öğrencilerin seçimi rastgele yapılmış olup, özel okul öğrencilerinin yanı sıra devlet okullarında da öğrenci seçilmiştir. Sonuç olarak iskelet sistemi konusunda, görsel materyaller ile bilgisayar destekli materyallerin başarıya etkilerinin anlamlılığı ilginç bir görüntü sergilemiştir. |
İlgilizce Özet | This study was carried out to investigate the effects to students achievement of visual materials and computer aided science materials in primary education.The reasons to prefer the convenience of making animation with Adobe Flash C5 animation program are ease of application by the user of the animation, rich visual content, a simple code support and visual advantage. This study was performed on 90 primary school students in Kars who are attending 4 and 5 th grades. Students were chosen randomly from the public schools and private school.As a result, in the skeletal system topic, computer-aided materials and visual materials showed important significance effects form the term of the students success. |