img
Examining EFL students' achievements and perceptions in terms of writing skills in flipped classroom environment
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Kafkas Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2019
Öğrenci Adı ve Soyadı Meriç GÜRLÜYER
Tez Danışmanı PROF. DR. GENCER ELKILIÇ
Türkçe Özet Bu çalışma, temel olarak dönüştürülmüş sınıf modelinde İngilizce yeterliliği alt orta düzeyinde olan birinci sınıf öğrencilerinin yazma becerileri açısından algılarında ve onların yazma performanslarında önemli bir gelişme olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, aynı zamanda dönüştürülmüş model uygulamasında cinsiyete göre, hem öğrencilerin algılarında hem de yazma performanslarının iyileştirilmesinde anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmeye çalışmıştır. Bu amaçla, öğrencilere yazmayı öğrenmelerini sağlamak için on hafta süren dönüştürülmüş bir öğrenme modeli uygulandı. Model, öğretici videolardan ve çevrimiçi öğrenme materyallerinden oluşmaktadır. Araştırmaya, Kafkas Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden 101 öğrenci katılmıştır. Mevcut çalışmanın yaptığı araştırmaya cevap vermek için, öğrenciler yazmadaki performanslarını belirlemek için iki ön test ve son test ve bunun yanında algılarını incelemek için hem bir anket hem de öğrenci günlüklerini tamamladılar. Yazmadaki test puanları, SPSS üzerinde beşeri puanlama değerlendirme tablosu ile ölçülmüştür. Ayrıca, anket sonuçları da SPSS'de hesaplanmıştır. Öte yandan, öğrenci günlükleri dört kategori kodlama sistemi ile ölçülmüştür. Bulgular, öğrenciler lehine ortalama puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar göstermiştir. Aynı zamanda, elde edilen sonuçlar, yazma performansındaki bu gelişmenin, büyük ölçüde dönüştürülmüş sınıf modeli metoduna atfedildiğini göstermiştir. Öğrencilerin dönüştürülmüş sınıf modeline yönelik algılarının olumlu olduğu kanıtlanmıştır. Buna rağmen, dönüştürülmüş sınıf modelinde cinsiyet konusunda, öğrencilerin algıları ve yazma performanslarının gelişimi açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Çevirilmiş Model, EFL Yazma Performansı, Öğrenci Algıları
İlgilizce Özet This study mainly aims to find out whether there is any significant change in freshman students' perceptions and any significant improvement in their writing performances whose proficiency of English is at the pre-intermediate level, in terms of writing skills in flipped classroom model. The study also sought to identify whether there is any significant difference in both students' perceptions and improvements of their writing performance in the flipped model implementation by gender. To end this, ten-week long flipped model learning was implemented to instruct students to learn writing. The model consisted of instructional videos and online learning materials. 101 students from English Language and Literature Department at Kafkas University in Turkey participated in the study. To answer the inquiry of the current study, they completed two pre-tests and post-tests to identify their performances in writing, and both a questionnaire and student diaries to examine their perceptions. The test scores in writing were measured with a human scoring rubric on SPSS. Also, the results of the questionnaire were computed on SPSS. On the other hand, student diaries were measured with a four-category coding system. Findings showed statistically significant differences between the mean scores in favor of the students. Furthermore, the results showed that this improvement in the writing performance is largely attributable to the flipped model method of learning. Students' perceptions towards the flipped model proved to be positive. However, no significant difference was found in terms of both the perceptions of the students and the improvement of their writing performances regarding the flipped classroom model by gender.Key Words: Flipped Model, EFL writing performance, Perceptions of Students