img
Sağlık sektöründe kalite ve pazarlama stratejilerinin hasta sadakati ve memnuniyetine etkisi
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Kafkas Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı İşletme Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2014
Öğrenci Adı ve Soyadı Özlem MERT
Tez Danışmanı YRD. DOÇ. DR. ALPASLAN YÜCE
Türkçe Özet Sağlık hizmetleri, sosyo-ekonomik açıdan kalkınmışlık düzeyinin en önemli göstergelerinden biridir. Sağlık hizmetlerinin temel amacı toplumun ihtiyacı olan sağlık hizmetlerini, müşterinin istediği kalitede, istediği zamanda ve asgari maliyetle sunmaktır. Bunun sağlanması için de sağlık hizmetleri pazarlamasının etkin bir biçimde yerine getirilmesi gerekmektedir. Hastanelerde verilen bakımın kalitesi, hastaların servis hakkındaki düşüncelerinde büyük bir etkiye sahiptir. Hasta memnuniyeti ve olumlu algılayışın gelişmesinde hizmet kalitesi önemli rol oynar. Zira memnun olan hastalar, büyük olasılıkla, gelecekte tekrar aynı sağlık kurumunu tercih ederek bağlılıklarını göstereceklerdir.
İlgilizce Özet Health service is one of the most significant indicators for developmental level in socioeconomic aspect. The main goal of health services is to provide health services needed by community with a quality and time desired by clients as well as minimum costs. Marketing of health services is required to be carried out effectively in order to achieve this goal. The quality of care provided at hospitals has a significant effect on opinions of patients about service. The service quality plays an important role in development of patient satisfaction and positive perception because satisfied patients will probably show their commitment by preferring the same health institution again in the future.