Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kafkas Üniversitesi |
Enstitü | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Anabilimdalı | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2008 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Pınar SUNGUR |
Tez Danışmanı | YRD. DOÇ. DR. ALİ OSMAN ENGİN |
Türkçe Özet | Bu araştırma, üniversite son sınıf öğretmen adaylarının kendini gerçekleştirme ve benlik tasarımı düzeyleri arasındaki ilişkinin ortaya konulması ve bölümler arasında bir farklılaşmanın olup olmadığı konusunun incelenmesini içermektedir.Araştırma, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda okuyan son sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir.Araştırmada üç farklı envanter ile veri toplama işlemi yapılmıştır. Bunlar; Kişisel Yönelim Envanteri, Benlik Tasarımı Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu'dur.Envanterlerin uygulanmasıyla elde edilen veriler, tablolarda gösterilmiş, SPSS programında değerlendirilmiştir.. |
İlgilizce Özet | This study has been focused on finding out the realitions between the self-actualization and self-concept of the teacher candidates and whether there are differences among the departments.Our study has been carried out (on) with the Kafkas Universty Education Faculty and Physical Treatment and Sport Collage students.İn this study Individual İnclinatiol , self concept envanters and personal information form have been used to find out the data.At the end of applying the envanters and forms the data handed are shown with the help of tables and evaluated in SPSS computer programme. |