img
9th grade students' and english teachers' attitudes towards interactive whiteboard usage in EFL classes
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Kafkas Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2016
Öğrenci Adı ve Soyadı Semih OKATAN
Tez Danışmanı YRD. DOÇ. DR. TURGAY HAN
Türkçe Özet Bu çalışmada etkileşimli (akıllı) tahtalara yönelik İngilizce öğretmenlerinin ve Ortaöğretim 9.sınıf öğrencilerinin tutumlarının belirlenmesi ve etkileşimli tahta kullanımında olumlu ve olumsuz faktörlerin saptanması amaçlanmıştır. Bu tez çalışması betimsel bir çalışma olup 9. sınıf öğrencilerini ve 9.sınıf İngilizce dersine giren İngilizce öğretmenlerini kapsamaktadır. Bu çalışmada veriler üç aşamada toplanmıştır. Birinci aşamada hem İngilizce öğretmenlerine hem de 9. sınıf öğrencilerine iki farklı anket uygulanmıştır. İkinci aşamada İngilizce öğretmenleriyle röportaj yapılmıştır. Üçüncü aşamada sınıf içi gözlem yapılmıştır. Her bir aşamada katılımcıların etkileşimli tahtaya yönelik tutumları ölçülmüş ve tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikle nicel veri, kodlama ve sınıflandırma yoluyla nitel veri analiz edilmiştir. Sonuçlar hem ingilizce öğretmenlerinin hemde yabancı dil öğrencilerinin etkileşimli tahtaya karşı tutumlarının olumlu olduğunu ve dil öğrenmede görsel ve duyusal öğelerin daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre yabancı dil öğrencilerinin etkileşimli tahtayla ilgili bilgilerinin olduğu fakat bunu tam olarak kullanamadıkları tespiti yapılmıştır. Bu nedenle yabancı dil öğrencilerine etkileşimli tahtanın etkin kullanımı konusunda eğitim verilebilir. Anahtar kelimeler: Etkileşimli tahta, Yabancı Dil olarak İngilizce, İngilizce öğretmenleri, 9.sınıf öğrencileri.
İlgilizce Özet In this study, it was aimed to determine 9th grade students' and English teachers' attitudes towards interactive whiteboards and to find out positive and negative factors in using IWB in EFL classes.This study is a descriptive study, applied to 9th grade students and English teachers, who teach English to 9th grade students. In this study, the findings were gathered in three phases. In the first phase, two different questionnaires were administered to both English teachers and 9th grade students. In the second phase, an interview was done with English teachers. In the third phase, classroom observation was done. In each phase, the attitudes of the participants were examined, quantitative data were analyzed by descriptive and inferential statistics and qualitative data were analyzed by the coding and classifying approach. The results revealed that both English teachers' and EFL students' attitudes towards IWB use are positive and that audio-visual materials are more effective in teaching and learning language. According to the results of the study, EFL students have a background in IWB use but they are not fully aware of how to use it in learning foreign language. So EFL students might be trained about how to use IWB effectively.Keywords: Interactive Whiteboard, English as a foreign language, English teachers, 9th grade students.