img
Serbest muhasebeci mali müşavir mükelleflerinin kalite algısı: Kars ilinde bir uygulama
Tez Türü Yüksek Lisans
Ülke Türkiye
Kurum/Üniversite Kafkas Üniversitesi
Enstitü Sosyal Bilimler Enstitüsü
Anabilimdalı İşletme Ana Bilim Dalı
Tez Onay Yılı 2018
Öğrenci Adı ve Soyadı Serkan MERİÇ
Tez Danışmanı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET EMİN KARABAYIR
Türkçe Özet Muhasebecilik mesleği, belirli kurallara ve yönetmeliklere bağlı olarak yapılmakta ve hizmet sektöründe yer almaktadır. Günümüzde faaliyet gösteren birçok Serbest Muhasebeci Mali Müşavirin olduğu göz önünde bulundurulduğunda, mükelleflerin tercihini etkilemek ancak kaliteli hizmet sunmakla mümkün olacaktır. Buradan hareketle, bu çalışmada mükelleflerin muhasebe meslek mensuplarından almış oldukları hizmete ilişkin kalite algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Kars il merkezinde faaliyet gösteren ticaret, hizmet ve üretim işletmeleri çalışmaya dâhil edilmiştir. SERVPERF ölçeğinin yer aldığı anket formu ile 390 adet firmadan alınan veriler faktör analizine, t testine ve Varyans analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda katılımcıların ve firmaların özelliklerine bağlı olarak hizmet kalitesi alt boyutlarının algılanmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
İlgilizce Özet Accountancy profession depends on certain rules and regulations and takes place in the service sector. Considering that there are many accounting firms operating today, the only way to influence taxpayer preference is to be able to provide quality service. From this point of view, it was aimed to reveal the quality perceptions regarding the services that the taxpayers received from accounting professionals in this study. Enterprises operating in Kars province city center were included in the study debated. Data from 390 firms with the questionnaire on which SERVPERF scale is included were subjected to factor analysis, t test and ANOVA test. As a result, significant differences were found in the perception of service quality subdimensions depending on the characteristics of participants and firms.