Tez Türü | Yüksek Lisans |
Ülke | Türkiye |
Kurum/Üniversite | Kafkas Üniversitesi |
Enstitü | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Anabilimdalı | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı |
Tez Onay Yılı | 2011 |
Öğrenci Adı ve Soyadı | Nalan ÖZBEY |
Tez Danışmanı | YRD. DOÇ. DR. İKRAM ÇINAR |
Türkçe Özet | Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim Bilgisayar Dersi (1?8. Sınıflar) Öğ-retim Programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Öğretmen görüşleri dikkate alınarak yeni öğretim programının kazanım, içerik, öğrenme- öğretme süreci, ölçme- değerlendirme boyutlarında karşılaşılan güçlükler saptanmış, güçlükleri gi-dermek amacıyla öğretmelerin ne gibi çözüm yolları önerdiği açıklanmıştır. Bu araş-tırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2009?2010 eğitim öğretim yılında Kars il merkezindeki ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan bilgisayar ve bilgisayar formatör öğretmenleri oluşturmuştur. Bu araş-tırmada eğitim programının ögelerine bakarak değerlendirme yaklaşımının benim-senmesi suretiyle anket formu hazırlanmış ve öğretmenlere görüş ve önerilerinin derinlemesine betimlenmesi için yedi nitel soru yöneltilmiştir. Araştırmanın hem nitel hem nicel verilere dayanması nedeniyle hem nitel hem nicel veri analiz teknik-leri kullanılmıştır. Araştırmada anketin birinci ve ikinci bölümündeki verilerin anali-zi için SPSS 17.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmanın üçüncü bölü-münden elde edilen nitel veriler için içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulguları ışığında ilköğretim bilgisayar dersi programının yetersiz kaldığı ve programın uygu-lanmasında sorunların yaşandığı belirlenmiştir.Sonuç olarak, bilgisayar laboratuarlarında araç-gereç eksikliği, öğretim prog-ramının tanıtımının öğretmenlere yeterince yapılmadığı, programın bölgesel farklı-lıkları dikkate alarak düzenlenmediği, ölçme ve değerlendirme yapılırken zorluk ya-şandığı, programda daha farklı konulara yer verilmesi gerektiği, programın öğrenci beklentilerini karşılamadığı, kazanımların edinilmesi için belirlenen sürenin yetersiz-liği, etkinliklerin sosyal etkileşimi destekleyecek nitelikte olmadığı, kazanımların bilişsel düzeyin üst basamaklarını barındıracak şekilde oluşturulmadığı, programın öğrenenlerin keşfetmesini sağlayacak yapıda düzenlenmediği, öğretim programında öğrenenlerin hazır bulunuşluk düzeyini ölçen etkinliklere yer verilmediği ve ders notunun karneye yansımamasından dolayı öğrencilerin dersi ciddiye almadığı söyle-nebilir.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Bilgisayar Dersi, Öğretim Programı, Program De-ğerlendirme2011 233 sayfa |
İlgilizce Özet | The aim of this research, is evaluation of Primary Education Computer Lesson (1-8 Clases) Curriculum according to the teacher wievs. İt was express that the solution ways of teachers to overcome the diffuculties which target, contents, the timing of learning and teaching, evaluate of curriculum. In this research cross hatching model was used. The computer and computer formator teachers who Works in primary education schools in the center of the Kars and its villages in 2009-2010 education teaching year formed the research of the studiying population. İn this research, assimilated evaluation approaches as per element of the curriculum and is prepared survey form, seven qualitative questions were asked to describe their thoughts and suggestion in deptly. Because of the research technics are based on gualitive and quantitive datums, both quantitative and gualitive datum analysis techniques were used. it was used SPSS 17.0 package programme to analyse datums in survey?s first and second questionaire in that research. The content analyse was done to qualitative datums which was gotten in the third questionaire of the research. The primary computer lesson curriculum wasn?t enough in research?s finding and some problems were having about the progrramme application.In conclusion, it can be say that the lack of tools- equipment in computer laboratory, the curriculum?s introduction which wasn?t done for teachers, curriculum whşch wasn?t prepared by paying attention to regional differences, while measuring and evaluation was beeing done some diffuculties were got, curriculum which wasn?t pay attention to different subjects, wasn?t enough for student?s expectation, the time which was seperated isn?t enough to get the targets, the activities wasn?t support the social interaction, the targets weren?t occuared in the logical level?s high step, the activities which evaluate the learns foreknowledge in curriculum and the students didn?t consider the lesson in seriosly beceuse of the lesson marks which weren?t in their report cards.Key words: Primary Education Computer Lesson, Curriculum, Curriculum evaluation2011 233 page |