img
Attention skill development program’s effects on children in terms of attention skill acquisition during preschool term       
Yazarlar
Doç. Dr. Ali İbrahim Can GÖZÜM Doç. Dr. Ali İbrahim Can GÖZÜM
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Adalet Kandır
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, “Okul Öncesi Dönemde Dikkat Yetisinin Gelişimi Programı”’nın (60-72) aylık çocukların dikkat yetisine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. “Dikkat Yetisini Destekleyici Eğitim Programının” etkisinin tespiti için tam deneysel araştırma metoduna uygun Solomon’un dörtlü grup modeline uygun nicel veriler toplanmıştır. Nicel verilerin detaylandırılması için de nitel veriler toplanmıştır. Bu bağlamda, araştırmada Karma araştırma modeline uygun desenler arasından keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim yılında Kars İl Merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokullarına devam eden (60-72) aylık çocuklar arasından tesadüfî ve gönüllülük esasına göre seçilen 80 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; çocuklar ve çocukların ailelerine ilişkin kişisel bilgileri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, çocukların dikkat toplama yetisini değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından güvenirlik çalışması yapılan “Beş Yaş Çocuklar için Frankfurter Konsantrasyon Testi” (Frankfurter Test Für Funjahrige Konzentration –FTF-K) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol gruplarının dikkat toplama kazanımına ilişkin puanları karşılaştırıldığında; deney grupları lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Attention skills | Dikkat yetisi | Education program | Eğitim programı | Okul öncesi eğitimi | Pre-school education
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Dergi ISSN 2148-239X
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2019
Cilt No 9
Sayı 2
Sayfalar 547 / 584
Doi Numarası 10.14527/pegegog.2019.018
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2019.018