Yazarlar |
Ali İbrahim Can GÖZÜM
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Adalet Kandır
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, “Okul Öncesi Dönemde Dikkat Yetisinin Gelişimi Programı”’nın (60-72) aylık çocukların dikkat yetisine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. “Dikkat Yetisini Destekleyici Eğitim Programının” etkisinin tespiti için tam deneysel araştırma metoduna uygun Solomon’un dörtlü grup modeline uygun nicel veriler toplanmıştır. Nicel verilerin detaylandırılması için de nitel veriler toplanmıştır. Bu bağlamda, araştırmada Karma araştırma modeline uygun desenler arasından keşfedici desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim yılında Kars İl Merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokullarına devam eden (60-72) aylık çocuklar arasından tesadüfî ve gönüllülük esasına göre seçilen 80 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak; çocuklar ve çocukların ailelerine ilişkin kişisel bilgileri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu”, çocukların dikkat toplama yetisini değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından güvenirlik çalışması yapılan “Beş Yaş Çocuklar için Frankfurter Konsantrasyon Testi” (Frankfurter Test Für Funjahrige Konzentration –FTF-K) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol gruplarının dikkat toplama kazanımına ilişkin puanları karşılaştırıldığında; deney grupları lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Attention skills | Dikkat yetisi | Education program | Eğitim programı | Okul öncesi eğitimi | Pre-school education |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-239X |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2019 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 547 / 584 |
Doi Numarası | 10.14527/pegegog.2019.018 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2019.018 |