img
Öğretim Elemanlarının Ders Verdikleri Öğrencilerin Özelliklerine İlişkin Görüşleri   
Yazarlar
Prof. Dr. Halil İbrahim KAYA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Erdal Bay
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
A Gökhan Yazıcı
Kenan Şebin
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Özet
Eğitimin niteliğinin değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşlerinin dikkate alınması çok kullanılan yöntemlerden biridir. Ancak öğrenci görüşlerine göre öğretim üyelerinin ve eğitimin niteliğinin belirlenmesi konusunda çeşitli tartışmalar bulunmaktadır. Bu tartışmalarda öne çıkan nokta öğrencilerin değerlendirmelerinin çok geçerli olmadığı özellikle öğrencilerin beklenti ve ön yargılarının değerlendirme sürecini etkileyeceği ayrıca bu öğrencilerin değerlendirme yapabilmek için yeterli özelliklere sahip olup olmadıkları konusunda yoğunlaşmaktadır. Bu çalışma ise; öğrenci görüşlerinin aksine öğretim elemanlarının ders verdikleri öğrencilerin özellikleri konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket formunda öğrencilerin araştırma-inceleme, iletişim, derslere hazırlıklı gelme, motivasyon, proje hazırlama ve bilişsel becerileri ile ilgili maddeler bulunmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde cinsiyet değişkenine göre öğretim elemanlarının görüşlerinin farklılık göstermediği, unvan değişkenine göre ise öğrencilerin araştırma-inceleme, derslere hazırlıklı gelme ve motivasyonla ilgili özellikleri konusunda öğretim elemanlarının görüşlerinin farklılık gösterdiği görülmektedir. Ölçme aracındaki maddeler tek tek incelendiğinde ise öğretim elemanlarının görüşlerine ilişkin puanların ortalamasının 3,08 olduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1304-4990
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK ULAKBİM, Sosyal Bilimler Veri Tabanı
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2007
Cilt No 10
Sayı 2
Sayfalar 221 / 231
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş