Yazarlar |
Prof. Dr. Halil İbrahim KAYA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Erdal Bay
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye |
A Gökhan Yazıcı
|
Kenan Şebin
Atatürk Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Eğitimin niteliğinin değerlendirilmesi konusunda öğrenci görüşlerinin dikkate alınması çok kullanılan yöntemlerden biridir. Ancak öğrenci görüşlerine göre öğretim üyelerinin ve eğitimin niteliğinin belirlenmesi konusunda çeşitli tartışmalar bulunmaktadır. Bu tartışmalarda öne çıkan nokta öğrencilerin değerlendirmelerinin çok geçerli olmadığı özellikle öğrencilerin beklenti ve ön yargılarının değerlendirme sürecini etkileyeceği ayrıca bu öğrencilerin değerlendirme yapabilmek için yeterli özelliklere sahip olup olmadıkları konusunda yoğunlaşmaktadır. Bu çalışma ise; öğrenci görüşlerinin aksine öğretim elemanlarının ders verdikleri öğrencilerin özellikleri konusundaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket formunda öğrencilerin araştırma-inceleme, iletişim, derslere hazırlıklı gelme, motivasyon, proje hazırlama ve bilişsel becerileri ile ilgili maddeler bulunmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde cinsiyet değişkenine göre öğretim elemanlarının görüşlerinin farklılık göstermediği, unvan değişkenine göre ise öğrencilerin araştırma-inceleme, derslere hazırlıklı gelme ve motivasyonla ilgili özellikleri konusunda öğretim elemanlarının görüşlerinin farklılık gösterdiği görülmektedir. Ölçme aracındaki maddeler tek tek incelendiğinde ise öğretim elemanlarının görüşlerine ilişkin puanların ortalamasının 3,08 olduğu görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-4990 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK ULAKBİM, Sosyal Bilimler Veri Tabanı |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2007 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 221 / 231 |