img
Kars ta Çalışan Hemşirelerin Atılganlık Düzeylerinin Geliştirilmesi   
Yazarlar
Filiz Adana
Adnan Menderes Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Semra ERDAĞI ORAL Doç. Dr. Semra ERDAĞI ORAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Sevda ELİŞ YILDIZ Prof. Dr. Sevda ELİŞ YILDIZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Betül Aktaş
Sanko Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Nilüfer KIRANŞAL Öğr. Gör. Nilüfer KIRANŞAL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Nejla Biçer
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Hicran ALKAN Dr. Öğr. Üyesi Hicran ALKAN
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Duygu AKÇA Öğr. Gör. Duygu AKÇA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu çalışmada Kars’ta çalışan hemşirelerin atılganlık düzeyi üzerine atılganlık eğitiminin etkisini belirlemek amaçlandı. Araştırma Kars ili sağlık kuruluşlarında Haziran 2006- Nisan 2007 tarihleri arasında yapıldı. Yöntem: Ön-test son-test düzeninde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini Kars’ta çeşitli sağlık kuruluşlarında çalışan 156 hemşire; örneklemini ise ulaşılabilen ve çalışmaya katılmayı kabul eden 103 hemşire oluşturmuştur. Olgulara haftada 2 saat olmak üzere 3 hafta yapılandırılmış atılganlık eğitimi uygulandı. Katılımcılara uygulamanın başında tanıtıcı anket formu ve Rathus Atılganlık Envanteri, uygulamanın sonunda, 1. ayda ve 3. ayda Rathus Atılganlık Envanteri uygulamaları tekrarlandı. Bulgular: Hemşirelerin eğitim öncesi, eğitim sonrası, birinci izlem ve ikinci izlem Rathus Atılganlık Envanteri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptandı. Sonuç: Araştırma sonucunda uygulanan atılganlık eğitimi programının hemşirelerin atılganlık düzeylerine katkı sağladığı düşünülmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İ.Ü.F.N Hem. Derg
Dergi Tarandığı Indeksler Google ScholarShip
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 18
Sayı 3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş