Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Huzeyfe BİLGE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın hedefi 2006, 2009, 2015 ve 2019 Türkçe öğretim programlarındaki akıcı yazmanın yerini incelemek ve karşılaştırmaktır. Nitel desende yürütülen çalışmada doküman incelemesi yapılmış ve bulgular betimleyici istatistiklerle (frekans ve yüzde) sunulmuştur. Çalışmanın bulgularında akıcı yazmanın terim olarak geçtiği hiçbir kazanıma rastlanmamıştır. Akıcı yazmanın hız boyutuyla ilgili sadece bir kazanımın olduğu; imlâ bakımından kelimelerin doğru yazılmasıyla ilgili kazanımların nispeten daha çok olduğu tespit edilmiştir. Akıcı yazmanın doğruluk boyutunda müfredatlar ve sınıf seviyeleri arasında önemli tutarsızlıkların olması da bulgular arasındadır. Genel olarak bakıldığında akıcı yazmanın son 15 yıldır göz ardı edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın bulguları alan yazın ışığında tartışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ana Dili Eğitimi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-6020 |
Dergi Tarandığı Indeksler | H.W.WİLSON |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2022 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 199 / 215 |
Doi Numarası | 10.16916/aded.980671 |
Makale Linki | https://www.anadiliegitimi.com/tr/pub/issue/68280/980671 |