Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Huzeyfe BİLGE
Türkiye |
İhsan Kalenderoğlu
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı akıcı okuma, akıcı yazma, akıcı konuşma, okuduğunu anlama ve kelime hazinesi arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu sebeple araştırmada korelasyonel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında toplanmıştır. Kars il merkezinde 8'i devlet, birisi özel olmak üzere 9 farklı okuldaki 5. sınıflardan 94 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur ve öğrencilerin sosyoekonomik seviyeleri homojendir. Sonuçlara göre, kelime hazinesi diğer becerilerin değişkenleri ile en çok sayıda korelasyona sahip olan beceridir ve bu durum kelime hazinesinin önemine işaret etmektedir. Akıcılık becerileri birbirleri ile doğruluk ve hız gibi bazı boyutlarda ilişki göstermişlerdir. Okuduğunu anlama becerisi diğer değişkenlerle bütün boyutlarda olmasa da çoğunlukla üç boyutta (toplam puan, bilgilendirici metinden alınan puan ve çıkarım sorularından alınan puan) ilişki göstermiştir. Çalışmanın sonuçları literatür ışığında tartışılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Eğitim ve Bilim |
Dergi ISSN | 1300-1337 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 02-2022 |
Cilt No | 47 |
Sayı | 209 |
Sayfalar | 25 / 53 |
Doi Numarası | 10.15390/EB.2022.9609 |
Makale Linki | http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/9609/3360 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 6 |