img
Okuma, Yazma ve Konuşmada Akıcılık ile Okuduğunu Anlama ve Kelime Hazinesi İlişkisi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Huzeyfe BİLGE
Türkiye
İhsan Kalenderoğlu
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı akıcı okuma, akıcı yazma, akıcı konuşma, okuduğunu anlama ve kelime hazinesi arasındaki ilişkileri incelemektir. Bu sebeple araştırmada korelasyonel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında toplanmıştır. Kars il merkezinde 8'i devlet, birisi özel olmak üzere 9 farklı okuldaki 5. sınıflardan 94 öğrenci çalışma grubunu oluşturmuştur ve öğrencilerin sosyoekonomik seviyeleri homojendir. Sonuçlara göre, kelime hazinesi diğer becerilerin değişkenleri ile en çok sayıda korelasyona sahip olan beceridir ve bu durum kelime hazinesinin önemine işaret etmektedir. Akıcılık becerileri birbirleri ile doğruluk ve hız gibi bazı boyutlarda ilişki göstermişlerdir. Okuduğunu anlama becerisi diğer değişkenlerle bütün boyutlarda olmasa da çoğunlukla üç boyutta (toplam puan, bilgilendirici metinden alınan puan ve çıkarım sorularından alınan puan) ilişki göstermiştir. Çalışmanın sonuçları literatür ışığında tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eğitim ve Bilim
Dergi ISSN 1300-1337
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 02-2022
Cilt No 47
Sayı 209
Sayfalar 25 / 53
Doi Numarası 10.15390/EB.2022.9609
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/9609/3360
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Okuma, Yazma ve Konuşmada Akıcılık ile Okuduğunu Anlama ve Kelime Hazinesi İlişkisi

Paylaş