0.05), while the medians of posttest scores (26; 48, respectively) were statistically different from each other (p<0.05). While there was no difference between the groups in terms of "Complementary and Alternative Medicine" and "Integrative Health" sub-dimensions pretest mean scores (p>0.05), there was a difference in posttest mean scores (p<0.05). Conclusion: Complementary and supportive care practices course given to nursing students increased the positive attitude of the students towards holistic complementary and alternative medicine." />
img
Öğrenci Hemşirelerin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Yaklaşımlarına Yönelik Yarı Deneysel Bir Müdahale Araştırması    
Yazarlar
Nazlı Baltacı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Hümeyra TÜLEK DENİZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu çalışmada hemşirelik bölümü öğrencilerine verilen tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları dersinin, öğrencilerin tamamlayıcı ve alternatif tıbba karşı tutumlarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Deney ve kontrol gruplu ön test-son test tasarım ile randomize olmayan deneysel araştırma tasarımında olan çalışma, 70 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada, “tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları” dersini alan öğrenciler müdahale grubunu (n=35); içeriğinde bu konuya ilişkin bilgilerin yer almadığı başka bir seçmeli ders alan öğrenciler (n=35) ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Bütüncül Tamamlayıcı ve Alternatif Tıbba Karşı Tutum Ölçeği (BTATÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Müdahale ve kontrol grubu arasında BTATÖ toplam ön test puan ortalamaları (sırasıyla 48.03; 47.09) istatistiksel olarak birbirine benzer (p>0.05) iken son test puan ortancaları (sırasıyla 26; 48) istatistiksel olarak birbirinden farklıydı (p<0.05). Gruplar arasında “Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp” ve “Bütüncül Sağlık” alt boyutları ön test puan ortalamaları açısından fark yok iken (p>0.05) son test puan ortalamaları açısından fark vardı (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine verilen tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları dersi, öğrencilerin bütüncül tamamlayıcı ve alternatif tıbba karşı tutumunu olumlu yönde arttırmıştır.
Anahtar Kelimeler
Alternatif tıp,eğitim,hemşirelik bakımı,hemşirelik öğrencileri,tamamlayıcı tıp
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
Dergi ISSN 2667-6052
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus, Rootindexing, Google Scholar, Worldcat
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2022
Cilt No 5
Sayı 3
Sayfalar 322 / 328
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/pub/ouhcd/issue/73709/995836
Atıf Sayıları

Paylaş