img
Hemşirelik Öğrencilerine Verilen Girişimcilik ve Yenilikçilik Dersinin Etkinliği: Yarı Deneysel Bir Çalışma    
Yazarlar
Nazlı Baltacı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Hümeyra TÜLEK DENİZ Öğr. Gör. Hümeyra TÜLEK DENİZ
Türkiye
Özet
ÖZET Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik bölümü öğrencilerine
verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin etkinliğini belirlemektir.
Gereç ve Yöntemler: Tek grup ön-test-son-test yarı deneysel araştırma
tasarımında olan çalışma, Türkiye’de bir üniversitenin Sağlık Bilimleri
Fakültesinde öğrenim gören 113 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Son sınıf bahar döneminde verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersi kapsamında haftada 2 saatlik teorik bir eğitim programı olarak
yürütülmüştür. Derste anlatım, soru-cevap, tartışma, örneklendirme,
grup çalışmaları, literatür tarama, görselleştirme gibi aktif öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Veriler, “kişisel bilgi formu”, “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği (ÜÖYGÖ)” ve “Bireysel
Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler ve bağımlı gruplarda ilişkili örneklem t-testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %68,1’inin inovatif bir ürün
geliştirme fikrinin olduğu ve %27,3’ünün fikir ortaya koyma konusunda zorlandığı saptandı. Öğrencilerin yenilikçilik özelliklerinin, eğitim öncesi “kuşkucu”dan eğitim sonrası “sorgulayıcı”ya doğru değiştiği
ve yüksek girişimcilik düzeyine sahip oldukları belirlendi. Öğrencilerin eğitim sonrası BYÖ “toplam ve fikir önderliği alt boyutu” puan ortalamalarının ve ÜÖYGÖ toplam puan ortalamalarının, eğitim öncesine
göre yüksek olması istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine son sınıfta verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin, girişimcilik ve yenilikçilik düzeylerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu dersin, hemşirelik bölümü müfredatlarında yer
alması, bireylerin eğitim-öğretim ve iş hayatına, hemşirelik bakımı sürecine katkı sağlayabilir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi
Dergi ISSN 2146-8893
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2022
Cilt No 14
Sayı 2
Sayfalar 472 / 483
Doi Numarası 10.5336/nurses.2021-85085
Makale Linki https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-hemsirelik-ogrencilerine-verilen-girisimcilik-ve-yenilikcilik-dersinin-etkinligi-yari-deneysel-bir-calisma-97521.html