Yazarlar |
Nazlı Baltacı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Hümeyra TÜLEK DENİZ
Türkiye |
Özet |
ÖZET Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik bölümü öğrencilerine verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin etkinliğini belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Tek grup ön-test-son-test yarı deneysel araştırma tasarımında olan çalışma, Türkiye’de bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 113 hemşirelik bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Son sınıf bahar döneminde verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersi kapsamında haftada 2 saatlik teorik bir eğitim programı olarak yürütülmüştür. Derste anlatım, soru-cevap, tartışma, örneklendirme, grup çalışmaları, literatür tarama, görselleştirme gibi aktif öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Veriler, “kişisel bilgi formu”, “Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği (ÜÖYGÖ)” ve “Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistikler ve bağımlı gruplarda ilişkili örneklem t-testi ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin %68,1’inin inovatif bir ürün geliştirme fikrinin olduğu ve %27,3’ünün fikir ortaya koyma konusunda zorlandığı saptandı. Öğrencilerin yenilikçilik özelliklerinin, eğitim öncesi “kuşkucu”dan eğitim sonrası “sorgulayıcı”ya doğru değiştiği ve yüksek girişimcilik düzeyine sahip oldukları belirlendi. Öğrencilerin eğitim sonrası BYÖ “toplam ve fikir önderliği alt boyutu” puan ortalamalarının ve ÜÖYGÖ toplam puan ortalamalarının, eğitim öncesine göre yüksek olması istatistiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine son sınıfta verilen girişimcilik ve yenilikçilik dersinin, girişimcilik ve yenilikçilik düzeylerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu dersin, hemşirelik bölümü müfredatlarında yer alması, bireylerin eğitim-öğretim ve iş hayatına, hemşirelik bakımı sürecine katkı sağlayabilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-8893 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2022 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 472 / 483 |
Doi Numarası | 10.5336/nurses.2021-85085 |
Makale Linki | https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-hemsirelik-ogrencilerine-verilen-girisimcilik-ve-yenilikcilik-dersinin-etkinligi-yari-deneysel-bir-calisma-97521.html |