img
Müzik Eğitiminde Ukulele    
Yazarlar
 Hüseyin YILMAZ Hüseyin YILMAZ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Şerif Gayretli
Dicle Üniversitesi, Türkiye
Onur Zahal
İnönü Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bilişim dünyasının hızla ilerlediği 21 yy. da eğitim yöntem ve teknikleri dijital dünyaya uygun
hale getirilerek yeni boyutlar kazanmıştır. Sınırlılıkların kültürel etkileşim bakımından neredeyse tamamen
kalktığı bu dünyadaki önemli değişimlerden biriside müzik eğitiminde gerçekleşmiştir. Etkilerinden biri de
müzik eğitimde gerçekleşmiştir. Dünyanın en uzak köşelerinden biri olan Hawaii Adaları'nın, geleneksel
çalgısı olan Ukulele, video paylaşım siteleri sayesinde eğitim ve sosyal platformlarda küresel çapta popüler
bir çalgı olmuştur. Bu araştırmanın temel amacı, Ukulele çalgısının genel boyutlarını, tarihini, yapısını ve
özelliklerini inceleyerek eğitimde kullanım durumunu ortaya koymaktır. Araştırmada nitel yaklaşım esas alınmış, belirlenen konunun temellendirilmesi ve yönlendirilmesi için literatür taraması yapılarak konuyla
ilgili bilgiler toplanmıştır. Bu amaçla; Müzik eğitiminde kullanılan blok flüt, melodika, orff çalgıları,
piyano ve gitar ile Ukulele karşılaştırılmıştır. Ukulele’nin yapısı bakımında çalım kolaylığı, ulaşılabilirliği
ve çok sesli olmasından dolayı, müzik eğitiminde işlevsel bir biçimde kullanılabileceği sonucuna
ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-3241
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2021
Sayı 42
Sayfalar 496 / 510
Doi Numarası 10.33418/ataunikkefd.816648
Makale Linki http://dx.doi.org/10.33418/ataunikkefd.816648
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Müzik Eğitiminde Ukulele

Paylaş