img
img
Eğitim Yönetimi Bilgi Sistemi   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. İkram ÇINAR Doç. Dr. İkram ÇINAR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bürokratik örgütlerdeki işbölümünde uzmanlaşmanın nitelik ve nicelik olarak giderek artması, bu tür örgütleri daha karmaşık hale getirmiştir. Bu karmaşıklık örgütlerde dikey, yatay ve coğrafik farklılaşmalara yol açmıştır. Bu farklılaşmalar örgüt yönetiminde tüm süreçleri etkilemekle beraber, özellikle iletişim, eşgüdüm ve denetim alanlarında sorunlara yol açmaktadır. Yönetimin işlevlerini yerine getirmesini sağlayan işlenmiş, güvenilir bilgileri ortaya çıkarmada, geleneksel teknolojileri kullanan örgütler giderek etkisizleşmektedir.Bunu gidermek için son yıllarda örgütlerde bilginin yönetilmesi önem kazanmakta ve" bilgi sistemleri" nin (information systems) öneminin arttığı gözlenmektedir. McLeod (1986; 4-6), örgütlerde bilginin ve bilgi sistemlerinin önem kazanmasını şu nedenlere bağlamaktadır: Nicel tekniklerin ve bilgisayar gibi karar vermede kullanılan araçların kullanışlılığının artması, örgütlerin büyümesi, genişlemesi; teknolojinin, işlemlerin ve örgüt üzerindeki toplumsal baskıların örgütlerdeki yönetsel görevleri karmaşık hale getirmesi ve bilgi gereksiniminin artmasıdır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
Dergi ISSN 1300-4832 Scopus Dergi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-1997
Sayı 11
Sayfalar 289 / 298
Makale Linki http://www.kuey.net/index.php/kuey
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 13

Paylaş