Yazarlar |
Doç. Dr. İkram ÇINAR
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın temel amacı, Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi (KÜEF) öğrencilerinin üniversiteler arası yatay geçiş algılarını bazı sosyo-demografik değişkenler açısından ortaya koymaktır. Bu doğrultuda araştırmanın alt amaçları, KÜEF öğrencilerinin başka üniversitelere yatay geçiş sebeplerinin, program, cinsiyet, öğretim türü ve ikamet ettiği bölge değişkenlerine göre; anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir.Öğrenciler, Üniversite Seçme ve Yerleştirme Sınavında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesine yerleştirildikleri halde çeşitli sebeplerle birinci yılın sonundan itibaren başka üniversitelere giderek okuldan ve Kars'tan ayrılmaktadırlar. Bu durum Kars ve Kafkas Üniversitesinin olduğu kadar benzer özellikler taşıyan yeni kurulmuş taşra üniversitelerinin de sorunudur.Tarama modelinde betimsel bir araştırma niteliğini taşıyan bu araştırma sonucunda,öğrencilerin başka üniversitelere yatay geçiş yapmalarının en önemli nedeni olarak "Olumsuz Akademisyenlik" bulunmuştur. Bunun ardından sırasıyla "Şehrin Etkisi", "Öğretim Süreci", "Akademisyen-Öğrenci İlişkileri" nedenleri gelmektedir. Yatay geçişte en düşük etki ise "Üniversitenin Etkisi" boyutuna aittir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM, TR-Dizin |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 317334 / |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi |