img
Dindarlık ve Milliyetçilik Düzeyinin, Tüketicilerin Yerli-Yabancı Ürünleri Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi   
Yazarlar
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Onur OKTAYSOY Dr. Öğr. Üyesi Onur OKTAYSOY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Kişilerin sahip oldukları kültürel nitelikler, yaşam tarzının belirlenmesi, değer yargılarının oluşumu ve tercihlerinin şekillenmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Dindarlık ve milliyetçilik kavramları ise kültürün başlıca öğeleri arasında yer almaktadır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın amacı, dindarlık, yurtseverlik ve milliyetçilik gibi üç önemli kültürel enstrümanın, tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Oluşturulan hipotezleri test etmek amacıyla, kolayda örneklem seçme metodu ile 391 tüketici üzerinde anket uygulanarak, araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, frekans, faktör ve farklılık testleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin, ilaç ve otomobil ithalatına olumlu bakarken yiyecek, hazır giyim, mobilya, televizyon ve kozmetik ürünlerinin ithalatına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1307-5500
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2018
Sayı 22
Sayfalar 581 / 607
Doi Numarası 10.9775/kausbed.2018.035
Makale Linki https://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/sobedergi/file/22/017.pdf