Yazarlar |
Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Onur OKTAYSOY
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Kişilerin sahip oldukları kültürel nitelikler, yaşam tarzının belirlenmesi, değer yargılarının oluşumu ve tercihlerinin şekillenmesinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Dindarlık ve milliyetçilik kavramları ise kültürün başlıca öğeleri arasında yer almaktadır. Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın amacı, dindarlık, yurtseverlik ve milliyetçilik gibi üç önemli kültürel enstrümanın, tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Oluşturulan hipotezleri test etmek amacıyla, kolayda örneklem seçme metodu ile 391 tüketici üzerinde anket uygulanarak, araştırma verileri elde edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, frekans, faktör ve farklılık testleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda tüketicilerin, ilaç ve otomobil ithalatına olumlu bakarken yiyecek, hazır giyim, mobilya, televizyon ve kozmetik ürünlerinin ithalatına sıcak bakmadıkları tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1307-5500 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2018 |
Sayı | 22 |
Sayfalar | 581 / 607 |
Doi Numarası | 10.9775/kausbed.2018.035 |
Makale Linki | https://www.kafkas.edu.tr/dosyalar/sobedergi/file/22/017.pdf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |