Yazarlar |
Arzu Deniz
Giresun Üniversitesi, Türkiye |
Leyla Gödekmerdan Önder
Ufuk Üniversitesi, Türkiye |
Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüz pazarlarında rekabetin hızla artmasının bir sonucu olarak ürün sayısının artması, ürün özelliklerinin birbirine benzemesi, her gün yeni markalar ortaya çıkması nedeniyle tüketiciler artık ürün/marka konusunda daha bilinçli davranmaya başlamıştır. Bu tercihleri yönlendirmek için pazarlamacılar birçok faktörü bir arada değerlendirmeli ve tüketicileri tanımaya çalışmalıdır. Yaşam tarzı pazarlamacıların bu amaçla kullandığı ve tüketicilerin marka tercihini etkileyen önemli faktörlerden biridir. Bu çalışmada Erzurum’da yaşayan ve global marka tercih eden tüketicilerin yaşam tarzlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda global marka tercih eden tüketicilerin yaşam tarzları deneyimciler, gayret edenler, üretenler, başarılı-düşünürler ve inananlar şeklinde belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-1279 |
Dergi Tarandığı Indeksler | BSCO, ASOS, ULAKBİM, SOBİAD |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2011 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 79 / 90 |