img
A Study on Determining the Lifestyles of Consumers Who Buy Global Branded Products   
Yazarlar
Arzu Deniz
Giresun Üniversitesi, Türkiye
Leyla Gödekmerdan Önder
Ufuk Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüz pazarlarında rekabetin hızla artmasının bir sonucu olarak ürün sayısının artması, ürün özelliklerinin birbirine benzemesi, her gün yeni markalar ortaya çıkması nedeniyle tüketiciler artık ürün/marka konusunda daha bilinçli davranmaya başlamıştır. Bu tercihleri yönlendirmek için pazarlamacılar birçok faktörü bir arada değerlendirmeli ve tüketicileri tanımaya çalışmalıdır. Yaşam tarzı pazarlamacıların bu amaçla kullandığı ve tüketicilerin marka tercihini etkileyen önemli faktörlerden biridir. Bu çalışmada Erzurum’da yaşayan ve global marka tercih eden tüketicilerin yaşam tarzlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda global marka tercih eden tüketicilerin yaşam tarzları deneyimciler, gayret edenler, üretenler, başarılı-düşünürler ve inananlar şeklinde belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1303-1279
Dergi Tarandığı Indeksler BSCO, ASOS, ULAKBİM, SOBİAD
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2011
Cilt No 12
Sayı 2
Sayfalar 79 / 90
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş