img
img
Kollektivist Kültür Değerinin Sosyal Sorumlu Tüketim Üzerine Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Teknolojideki hızlı gelişmeler, insanoğlunun doğal kaynakların kısıtlı olduğunu unutarak tü - ketimi sürekli artırmayı hedefleyen bakış açısı ve buna bağlı olarak üretimin artması günümüzde dünya yaşamını tehdit eden ciddi çevre ve kaynak sorunları ile sosyal sorunları karşımıza çıkarmıştır. Bu durum insanların tüketim alışkanlıklarında ve yaşam tarzlarında çevre ve sosyal hassasiyetleri öncelikli olarak değerlendirmelerine neden olmuştur. Tüm bu gelişmeler bilinçi tüketim anlamına gelen sosyal sorumlu tüketim kavramını gündeme getirmiştir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerine verilen topluma hizmet uygulamaları derslerinin öğrencilerin sosyal sorumlu tüketim boyutları olan sosyal sorumluk performansı, geleneksel satınalma davranışı, geri dönüşüm davranışı ve çevreye karşı duyarlılık üzerine etkisi ele alınmıştır. Ayrıca öğrencilerin kollektivist kültür değerleri ile sosyal sorumlu tüketim boyutları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu doğrultuda Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilere anket çalışması yapılmıştır. Gerçekleştirilen araştırma neticesinde öğrencilerin kollektivist kültür değeri ile sosyal sorumlu tüketim boyutlarından geleneksel satınalma davranışı dışındaki diğer boyutlara yönelik algıları arasında ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin sosyal sorumlu tüketim boyutlarına yönelik algılarının topluma hizmet uygulamaları dersi alıp almamalarına göre farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK / ULAKBİM Sosyal Bilimler Veri Tabanı·EBSCOhost·ASOS INDEX
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 17
Sayı 2
Sayfalar 275 / 291
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş