img
ÖZGÜVENİN ANLIK SATINALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİROLÜNÜ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR UYGULAMA   
Yazarlar
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
İşletmeler, giderek artan rekabet ortamında tüketicilerin satınalma davranışları hakkında daha detaylı bilgiye sahip olmak zorundadırlar. Bu nedenle tüketicilerin sadece ihtiyaç duyduklarında satınalma davranışında bulunmadıklarını, çeşitli nedenlerden dolayı anlık satınalma davranışını gerçekleştirebildiklerini de göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, özgüven ile anlık satınalma davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla anket formu geliştirilmiştir. Araştırmanın ana kitlesini Kars merkez ilçede yaşayan tüketiciler oluşturmuştur. Yapılan analiz sonucu özgüven ile temizlik ürünleri, kozmetik ürünleri, gıda ürünleri ve giyim ürünlerine yönelik anlık satınalma davranışı arasında pozitif yönlü ilişki belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 1300-4646
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCO
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2014
Cilt No 28
Sayı 2
Sayfalar 199 / 217
Makale Linki http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0sid=73259c69-5637-4033-ba2e-df0095704a4440sessionmgr102
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş