Yazarlar |
Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İşletmeler, giderek artan rekabet ortamında tüketicilerin satınalma davranışları hakkında daha detaylı bilgiye sahip olmak zorundadırlar. Bu nedenle tüketicilerin sadece ihtiyaç duyduklarında satınalma davranışında bulunmadıklarını, çeşitli nedenlerden dolayı anlık satınalma davranışını gerçekleştirebildiklerini de göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. Bu çalışmada, özgüven ile anlık satınalma davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla anket formu geliştirilmiştir. Araştırmanın ana kitlesini Kars merkez ilçede yaşayan tüketiciler oluşturmuştur. Yapılan analiz sonucu özgüven ile temizlik ürünleri, kozmetik ürünleri, gıda ürünleri ve giyim ürünlerine yönelik anlık satınalma davranışı arasında pozitif yönlü ilişki belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-4646 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2014 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 199 / 217 |
Makale Linki | http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0sid=73259c69-5637-4033-ba2e-df0095704a4440sessionmgr102 |