Yazarlar |
Doç. Dr. Alper TAZEGÜL
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Bekir Gerekan
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilginin ve buna bağlı olarak da öğrenmenin sınırlarının kalktığı günümüzde, bilim her geçen gün hızlı bir şekilde gelişmektedir. Bilgiye ulaşımın geçmiş zamanlara nazaran çok daha kolay olduğu bu dönemlerde, öğrenenlerin ihtiyaç duydukları bilgiyi; ne zaman, nasıl ve ne şekilde elde edecekleri hususunda eğitilmeleri gerekmektedir. Bu sebeple öğrenenlerin, sahip oldukları ders çalışma yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğrenme konusunda yeterince bilgi sahibi olmaları kalıcı bilginin elde edilebilmesinde önemli hale gelmektedir. Ders çalışma yaklaşımlarından derin çalışma yaklaşımında öğrenilecek konunun ayrıntılı bir şekilde araştırılması amaçlanmaktadır. Burada öğrenilecek konunun gerçek anlamda anlaşılmasına çalışılır. Yüzeysel ders çalışma yaklaşımında ise öğrenme, öğrenene dışsal motivasyonla yüklenen bir faaliyet olarak görülmektedir. Özellikle mesleki bir eğitim olan muhasebe eğitiminde bu durum daha da önemlidir. Çünkü mesleki eğitimin temel özelliklerinden birisi kalıcı öğrenmenin gerçekleştirilerek söz konusu mesleğin gerektirdiği donanıma sahip bireyler yetiştirmektir. Bu kapsamda bu çalışma ile lisans düzeyinde muhasebe dersi alan öğrencilerin ders çalışma yaklaşımları, farklı değişkenler açısından Kars, Ardahan, Ağrı ve Iğdır illeri Üniversitelerinde uygulanan bir anket ile tespit edilerek değerlendirilmiştir. Anket uygulaması ile elde edilen veriler SPSS 22.0 Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda derin motivasyon ve derin strateji kavramlarını içerisinde barındıran ders çalışma yaklaşımlarından biri olan derin çalışma yaklaşımına ilişkin ifadelerin önemli bir bölümünde öğrencilerin kararsız oldukları görülmüştür |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2017 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 24 |
Sayfalar | 179 / 192 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.12239 |