img
BİLMEYİ BİLME: ÜSTBİLİŞ    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Jale KALEMKUŞ Dr. Öğr. Üyesi Jale KALEMKUŞ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Eğitim ve öğretimdeki yeni yaklaşımlar öğrencilerin aktif olma durumlarını ön plana çıkararak,
kendi öğrenmeleri üzerinde etkin olmalarını gerekli kılmaktadır. Günümüz 21. yüzyıl becerileri de bu
gerekliliği zorunlu hale getirmektedir. Zira bu yüzyılda bireylerin eleştirel düşünen, problem çözen, iletişim
becerisine ve işbirliğine açık, sorumluluk ve liderlik gibi becerileri edinmiş olması beklenmektedir. Bu
beklenti kendi öğrenmesini planlayan, izleyen ve değerlendiren kısacası kendi öğrenmesinden sorumlu olan
bağımsız bireylerin yetiştirilmesini önemli hale getirmektedir. Bu noktada üstbiliş kavramının önemi ön
plana çıkmaktadır. Eğitim artık öğrencilerin yalnızca bilişsel gelişimlerini değil bilişten öte bir gelişimi de
desteklemeli ve geliştirmelidir. Derleme türündeki bu çalışmada, literatürdeki kaynaklara dayanarak
üstbiliş ile ilgili açıklamalar yapılmış, üstbilişin eğitimdeki önemi vurgulanmış ve üstbilişi geliştirmek için
öğretmenlere yapılan öneriler ve kullanılabilecek üstbiliş öğretim stratejileri sunulmuştur. Böylece gerek
öğretmenlerin gerekse eğitim alanındaki araştırmacıların dikkatini üstbiliş kavramına çekmek ve bu sayede
öğretmenlerde ve araştırmacılarda üstbilişe yönelik farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır. İlgili
araştırmalar da incelenerek bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-3241
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2021
Doi Numarası 10.33418/ataunikkefd.795640
Makale Linki http://dx.doi.org/10.33418/ataunikkefd.795640
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
BİLMEYİ BİLME: ÜSTBİLİŞ

Paylaş