Yazarlar |
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Çağlar SAMSA
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bireyin destinasyon hakkında sahip olduğu fikir, inanış ve izlenimlerinin toplamı olarak tanımlanan destinasyon imajı destinasyon tercihindeoldukça önemli etkiye sahiptir. İmaj algısı, ziyaret edilen destinasyonun yeniden ziyaret düşüncesini de etkileyebilmektedir. Olumlu izlenimler tekrar ziyaret kararında belirleyici olabilmekte, dolayısıyla destinasyon açısından tekrarlanmış ekonomik getiri elde edebilme olanağı doğmaktadır. Çalışmada doğu ekspresi ile Kars ilini ziyaret etmiş tüketicilerintekrar ziyaret etme niyetleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin tekrar ziyaret etme niyetlerinin cinsiyet, ziyaret etmesayısı ve ziyaret etme nedeni değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Destinasyon imajının tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisiincelendiğinde ise; konfor/güvenlik, ilgi/macera, doğal yapı alt boyutlarının tüketicilerin tekrar ziyaret etme niyetini olumlu yönde etkilediği; kültürel kolaylaştırma boyutunun tekrar ziyaret etme niyetini olumsuz yönde etkilediği; kültürel benzerlik boyutunun ise tekrar ziyaret etme niyetinietkilemediği sonucuna varılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1309-4289 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 19 |
Sayfalar | 131 / 150 |
Doi Numarası | 10.9775/kauiibfd.2019.006 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/kauiibf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |