img
Duygusal zekâ ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir uygulama   
Yazarlar
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bireyin kendini tanıması, duygularını akıllıca kullanması ve kişilerarası ilişkileri yönetebilmesi gibi yeteneklerini ifade eden duygusal zekâ girişimcilikte önemli bir etkendir. Bu çalışmada da duygusal zekâ ile girişimcilik belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede geliştirilen anket formu Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi"nde öğrenim görmekte olan ve girişimcilik dersi almış ve almakta olan öğrencilere uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda duygusal zekânın alt boyutlarından olan kişisel farkındalık ile şartlara ve çevreye uyum boyutlarının girişimcilik eğilimi ile pozitif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca duygusal zekânın alt boyutlarından olan kişilerarası ilişkiler boyutunun girişimcilik eğilimi ile ilişkisi olmadığı tespit edilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler Dergipark, EconLit, ProQuest, EBSCOHost
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 8
Sayı 16
Sayfalar 433 / 446
Doi Numarası 10.9775/kauiibfd.2017.020
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Duygusal zekâ ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir uygulama

Paylaş