Yazarlar |
Prof. Dr. Alpaslan YÜCE
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Kamile MERİÇ
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bireyin kendini tanıması, duygularını akıllıca kullanması ve kişilerarası ilişkileri yönetebilmesi gibi yeteneklerini ifade eden duygusal zekâ girişimcilikte önemli bir etkendir. Bu çalışmada da duygusal zekâ ile girişimcilik belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede geliştirilen anket formu Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi"nde öğrenim görmekte olan ve girişimcilik dersi almış ve almakta olan öğrencilere uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda duygusal zekânın alt boyutlarından olan kişisel farkındalık ile şartlara ve çevreye uyum boyutlarının girişimcilik eğilimi ile pozitif yönde ilişkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca duygusal zekânın alt boyutlarından olan kişilerarası ilişkiler boyutunun girişimcilik eğilimi ile ilişkisi olmadığı tespit edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Dergipark, EconLit, ProQuest, EBSCOHost |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 16 |
Sayfalar | 433 / 446 |
Doi Numarası | 10.9775/kauiibfd.2017.020 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |