Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Kübra ÇELİK
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Türkiye |
Özet |
Markalaşma, destinasyonların kendilerini konumlandırma faaliyetlerinin tümüdür. Destinasyonların markahaline getirilmesi düşünüldüğünde, tarihi, coğrafi, kültürel ve ekonomik özellikleri kullanılmaktadır. Sayılanözelliklerin birine ya da birkaçına sahip olan destinasyonlar bu özellik yada özelliklerini ön plana çıkarmakisteyecektir. Ancak bu faaliyetlere başlamadan önce destinasyonun nasıl tanındığı veya algılandığınınöğrenilmesi ve ona göre bir yol haritası çizilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Kars’ın turistik açıdan önemliyerlerinden biri olan Sarıkamış Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerin, Sarıkamış Kayak Merkezi’nidestinasyon markası olarak nasıl algıladıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Aralık2016 - Mart 2017 tarihleri arasında, Sarıkamış Kayak Merkezi’ni ziyaret eden ve buradaki konaklamaişletmelerinde en az bir gece konaklayan 400 misafire anket uygulanmıştır. Temel bulgulara göre katılımcılarınyarısından fazlası Sarıkamış Kayak Merkezi’ni bir destinasyon markası olarak görmektedir. Katılımcıların çokbüyük bir kısmı Sarıkamış Kayak Merkezi’ni tekrar ziyaret etmek istediğini belirtmiş ve yine katılımcılarıntamamına yakını Sarıkamış Kayak Merkezi’ni çevrelerindeki insanlara tavsiye edebilecekleri yönünde görüşbildirmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1304 – 8880 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2019 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 402 / 420 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/48591/558357 |