img
img
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi   
Yazarlar (3)
Nurşat Biçer
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI Prof. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Onur Er
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı Atatürk Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının sınıf düzeyine göre incelemektir. Araştırma kapsamında Atatürk Üniversitesi ve Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören 312 Türkçe öğretmeni adayından veri toplanmıştır. Tarama modelindeki bu araştırmada Korkmaz, Şahin ve Yeşil (2011a) tarafından geliştirilen “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarında “Araştırmalara Yönelik Olumsuz Tutum” ve “Araştırmacılara Yönelik Olumlu Tutum” alt boyutlarında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. 4. sınıf Türkçe öğretmeni adaylarının bilimsel araştırmalara yönelik tutumlarının diğer sınıf düzeylerine göre daha olumsuz olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1300-9052
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2013
Sayı 50
Sayfalar 327 / 342
Doi Numarası 10.14222/Turkiyat33
Makale Linki http://www.turkiyatjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=33