Yazarlar (2) |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Doküman incelemesi yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Boşnaklara Türkçe öğretimi konusunda yapılan araştırmaları; araştırmalarda kullanılan araştırma yöntemi, örnekleme yöntemi, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve konu açılarından değerlendirmektir. Bu amaçla ULAKBİM ve GOOGLE SCHOLAR veri tabanları taranarak Boşnaklara Türkçe öğretimi konusunun ele alındığı 2010-2016 yılları arasındaki 26 Türkçe araştırma tespit edilmiştir. Tespit edilen araştırmaların değerlendirilmesinde Sözbilir ve Kutu (2008) tarafından geliştirilen “Makale Sınıflama Formu” araştırmacılarca revize edilerek kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde İçerik Analizi Yöntemi’nin kullanıldığı bu çalışmaya göre incelenen araştırmaların çoğunun; herhangi bir araştırma türü içermediği ya da derleme nitelikli çalışmalar olduğu, herhangi bir örnekleme yöntemi içermediği, bazılarında herhangi bir veri toplama aracı kullanılmadığı, çoğunlukla nicel veri toplandığı ve bunların analizinde betimsel istatistiki yöntemler kullanıldığı, araştırmaların konu olarak çeşitlenmediği ve sayıca yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-8940 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBIAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Cilt No | 5 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 61 / 70 |
Doi Numarası | 10.30900/kafkasegt.403221 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/458005 |