Yazarlar |
Doç. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Onur Er
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı Türk Dili ve Edebiyatı Dersi ÖğretimProgramı’nın uygulanabilirliğini Türk dili ve edebiyatı öğretmenleriningörüşlerine göre incelemektir.Araştırma kapsamında Kars ilinde (Merkez ve Susuz, Arpaçay, Akyakailçeleri) çeşitli liselerde görev yapmakta olan 23 Türk dili ve edebiyatıöğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kolay ulaşılabilirdurum örneklemesi yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileriaraştırmacılarca geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarakgerçekleştirilen görüşmeler ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeformunda açık uçlu beş soru bulunmaktadır. Toplanan veriler içerik analiziyöntemi ile analiz edilmiştir.Yapılan araştırmaya göre Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerininçoğunluğu Türk dili ve edebiyatı öğretim programının özel amaçlarına vekazanımlarına ulaşamadıklarını ifade etmiş ve bunu öğrencilerinyetersizliğine bağlamışlardır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-0146 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2018 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1931 / 1946 |
Doi Numarası | 10.7884/teke.4321 |
Makale Linki | http://www.tekedergisi.com/DergiTamDetay.aspx?ID=4321 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |
Google Scholar | 17 |