img
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programının Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi     
Yazarlar
Doç. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI Doç. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Onur Er
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı Türk Dili ve Edebiyatı Dersi ÖğretimProgramı’nın uygulanabilirliğini Türk dili ve edebiyatı öğretmenleriningörüşlerine göre incelemektir.Araştırma kapsamında Kars ilinde (Merkez ve Susuz, Arpaçay, Akyakailçeleri) çeşitli liselerde görev yapmakta olan 23 Türk dili ve edebiyatıöğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kolay ulaşılabilirdurum örneklemesi yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileriaraştırmacılarca geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarakgerçekleştirilen görüşmeler ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeformunda açık uçlu beş soru bulunmaktadır. Toplanan veriler içerik analiziyöntemi ile analiz edilmiştir.Yapılan araştırmaya göre Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerininçoğunluğu Türk dili ve edebiyatı öğretim programının özel amaçlarına vekazanımlarına ulaşamadıklarını ifade etmiş ve bunu öğrencilerinyetersizliğine bağlamışlardır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
Dergi ISSN 2147-0146
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2018
Cilt No 7
Sayı 3
Sayfalar 1931 / 1946
Doi Numarası 10.7884/teke.4321
Makale Linki http://www.tekedergisi.com/DergiTamDetay.aspx?ID=4321