img
img
Suriyelilere Türkçe Öğreten Öğretmenlerin Dinleme Becerisine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi    
Yazarlar (3)
Onur Er
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI Prof. Dr. Kürşad Çağrı BOZKIRLI
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Nurşat Biçer
Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı Suriyelilere Türkçe öğreten öğretmenlerin dinleme becerisine yönelik amaç ve kazanımlar, etkinlikler, yöntem ve teknikler, materyaller, ölçme ve değerlendirme konularına ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden olan durum çalışması şeklinde hazırlanan araştırmada Suriyelilere Türkçe öğreten öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile dinleme eğitimine yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmaya gönüllü olarak katılan 41 öğretmen seçilmiştir. Araştırmada kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dinlemeye yönelik amaç ve kazanımlara ulaşmada sıkıntı yaşadıkları, dinleme etkinliklerine yer verme sıklıklarının az olduğu ve öğretmenlerden bazılarının dinlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamalarını gerekli görmedikleri tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı International Online Journal of Educational Sciences
Dergi ISSN 1309-2707
Dergi Tarandığı Indeksler Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 10
Sayı 3
Sayfalar 188 / 203
Doi Numarası 10.15345/iojes.2018.03.013
Makale Linki http://www.iojes.net/Makaleler/7ca7905d-67ab-4435-9ea3-0facdf16cf69.pdf