img
İNTERNETTEN SATIN ALIMLARDA CİNSİYET KİMLİĞİNİN ROLÜ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞi   
Yazarlar
Diğdem Pelin Yurttakalan
Türkiye
Prof. Dr. Levent GELİBOLU Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
İnternet üzerinden satın alma eğilimlerininartması, tüketicilerin daha iyi tanınması gerekliliğinidoğurmuş, tüketicileri anlama oranında rekabetedebilme avantajı oluşmuştur. Dolayısıylaişletmelerin yeni stratejiler geliştirmesigerekmektedir. Bu doğrultuda tüketicilerin biyolojikcinsiyet özellikleri yanında psikolojik cinsiyetözellikleri de araştırılmaktadır.Bu çalışmada; teknolojiyi iyi kullanabilen, internetüzerinden ürün satın almada istekli olan Z kuşağınaodaklanılmıştır. Bu kuşakta yer alan bireylereyönelik anket uygulaması yapılmış ve katılımcılarfeminen, maskülen ve androjen cinsiyet kimliğiözelliklerine göre sınıflandırılmıştır. Temel analizyöntemlerinin kullanıldığı çalışmada feminenkarakteristik özellik gösteren bireylerin internettedaha fazla zaman geçirdiği ve daha çok dergi-kitapve kıyafet satın almayı tercih ettiği belirlenmiştir.Androjen karakter özelliği gösteren bireylerin isedaha çok elektronik eşya ve kıyafet satın almayıtercih ettiği; özellikle androjen karakter özelliktaşıyan bireylerin feminen karakter özelliği eğilimigösterdiği gibi bulgulara ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ
Dergi ISSN 1309-4289
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 10
Sayı 20
Sayfalar 858 / 880
Doi Numarası kauiibfd.2019.036
Makale Linki file:///C:/Users/acer_1/Desktop/yayınlar/DOÇENTLİK20SONRASI/kars20z20kuşağı/makale.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
İNTERNETTEN SATIN ALIMLARDA CİNSİYET KİMLİĞİNİN ROLÜ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞi

Paylaş