Yazarlar |
Diğdem Pelin Yurttakalan
Türkiye |
Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İnternet üzerinden satın alma eğilimlerininartması, tüketicilerin daha iyi tanınması gerekliliğinidoğurmuş, tüketicileri anlama oranında rekabetedebilme avantajı oluşmuştur. Dolayısıylaişletmelerin yeni stratejiler geliştirmesigerekmektedir. Bu doğrultuda tüketicilerin biyolojikcinsiyet özellikleri yanında psikolojik cinsiyetözellikleri de araştırılmaktadır.Bu çalışmada; teknolojiyi iyi kullanabilen, internetüzerinden ürün satın almada istekli olan Z kuşağınaodaklanılmıştır. Bu kuşakta yer alan bireylereyönelik anket uygulaması yapılmış ve katılımcılarfeminen, maskülen ve androjen cinsiyet kimliğiözelliklerine göre sınıflandırılmıştır. Temel analizyöntemlerinin kullanıldığı çalışmada feminenkarakteristik özellik gösteren bireylerin internettedaha fazla zaman geçirdiği ve daha çok dergi-kitapve kıyafet satın almayı tercih ettiği belirlenmiştir.Androjen karakter özelliği gösteren bireylerin isedaha çok elektronik eşya ve kıyafet satın almayıtercih ettiği; özellikle androjen karakter özelliktaşıyan bireylerin feminen karakter özelliği eğilimigösterdiği gibi bulgulara ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | KAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 1309-4289 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 20 |
Sayfalar | 858 / 880 |
Doi Numarası | kauiibfd.2019.036 |
Makale Linki | file:///C:/Users/acer_1/Desktop/yayınlar/DOÇENTLİK20SONRASI/kars20z20kuşağı/makale.pdf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |