img
SARIKAMIŞ KAYAK MERKEZİ’NİN DESTİNASYON MARKALAŞMASI ÜZERİNE BİR UYGULAMA   
Yazarlar
Kübra Çelik
Türkiye
Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Markalaşma, destinasyonların kendilerini konumlandırma faaliyetlerinin tümüdür. Destinasyonların markahaline getirilmesi düşünüldüğünde, tarihi, coğrafi, kültürel ve ekonomik özellikleri kullanılmaktadır. Sayılanözelliklerin birine ya da birkaçına sahip olan destinasyonlar bu özellik yada özelliklerini ön plana çıkarmakisteyecektir. Ancak bu faaliyetlere başlamadan önce destinasyonun nasıl tanındığı veya algılandığınınöğrenilmesi ve ona göre bir yol haritası çizilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Kars’ın turistik açıdan önemliyerlerinden biri olan Sarıkamış Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerin, Sarıkamış Kayak Merkezi’nidestinasyon markası olarak nasıl algıladıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Aralık2016 - Mart 2017 tarihleri arasında, Sarıkamış Kayak Merkezi’ni ziyaret eden ve buradaki konaklamaişletmelerinde en az bir gece konaklayan 400 misafire anket uygulanmıştır. Temel bulgulara göre katılımcılarınyarısından fazlası Sarıkamış Kayak Merkezi’ni bir destinasyon markası olarak görmektedir. Katılımcıların çokbüyük bir kısmı Sarıkamış Kayak Merkezi’ni tekrar ziyaret etmek istediğini belirtmiş ve yine katılımcılarıntamamına yakını Sarıkamış Kayak Merkezi’ni çevrelerindeki insanlara tavsiye edebilecekleri yönünde görüşbildirmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1304-8880
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 28
Sayı 2
Sayfalar 402 / 420
Doi Numarası 10.35379/cusosbil.558357
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.35379/cusosbil.558357
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
SARIKAMIŞ KAYAK MERKEZİ’NİN DESTİNASYON MARKALAŞMASI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Paylaş