img
Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Pazarlama Algısı Bir Vakıf ve Bir Devlet Meslek Yüksek Okulunda Uygulama   
Yazarlar
Tufan Özsoy
Gümüşhane Üniversitesi, Türkiye
 Levent GELİBOLU Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Öğrencilerin tutum ve beklentilerinin tespiti; pazarlama müfredatının geliştirilmesi, ders içeriklerine uygun materyallerin belirlenmesi ve uygun öğretim tekniklerinin yaygınlaştırılması adına önem taşımaktadır. Pazarlamanın ana bilim dalı olarak öğrencilere çekici hale getirilmesi, yıllardır tartışılan bir konu haline gelmiştir (Hughstad 1997; LaBarbera ve Simonoff 1999). Bölüm ve ders seçiminde işletme öğrencilerinin finans ve muhasebe gibi aktif ve maddi (somut) alanlarla ilgilendikleri gözlenmiştir (Nulty ve Barrett 1996). Bu alanlardaki sınıflar daha faal, doğru ve yanlış olarak ayrılabilecek niteliğe sahip ve kuramsal olmayan yapısıyla, öğrencilerin ilgisini çekmektedir (Camey ve Williams, 2004). Öğrencilerden bir geri bildirim niteliğinde olan bu çalışma ile biri devlet diğeri vakıf olmak üzere iki farklı üniversitede, pazarlama dersi alan meslek yüksek okulu öğrencilerinin pazarlamaya yönelik algı, tutum ve beklentileri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1304-429-X
Dergi Tarandığı Indeksler Alan Endeksi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 7
Sayı 13
Sayfalar 404 / 419
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş