img
Müşteri Beklentileri İle Müşteri Sadakati Arasındaki İlişki Beş Yıldızlı Bir Otel Örneği   
Yazarlar
Kahraman Çatı
Düzce Üniversitesi, Türkiye
Cenk Murat Koçoğlu
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Levent GELİBOLU Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı beş yıldızlı otel işletmelerinde müşteri beklentileri ile sadakati arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla 176 otel müşterisi ile anket yapılmıştır. Araştırmada öncelikli olarak müşteri beklentilerinin boyutları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu boyutlar; fiziki unsurlar, nezaket, güvenilirlik, empati, güven ve yeterlilik olarak bulunmuştur. Yapılan regresyon analiziyle, beklenti boyutları ile tutumsal ve davranışsal sadakat boyutları ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Analiz sonucunda bu boyutlar arasında ilişki tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1304-8880
Dergi Tarandığı Indeksler TÜBİTAK/ULAKBİM, EBSCO-CEEAS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2010
Cilt No 19
Sayı 1
Sayfalar 429 / 446
Atıf Sayıları
TRDizin 26

Paylaş