Yazarlar |
Kahraman Çatı
Düzce Üniversitesi, Türkiye |
Cenk Murat Koçoğlu
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı beş yıldızlı otel işletmelerinde müşteri beklentileri ile sadakati arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla 176 otel müşterisi ile anket yapılmıştır. Araştırmada öncelikli olarak müşteri beklentilerinin boyutları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu boyutlar; fiziki unsurlar, nezaket, güvenilirlik, empati, güven ve yeterlilik olarak bulunmuştur. Yapılan regresyon analiziyle, beklenti boyutları ile tutumsal ve davranışsal sadakat boyutları ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Analiz sonucunda bu boyutlar arasında ilişki tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-8880 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TÜBİTAK/ULAKBİM, EBSCO-CEEAS |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 19 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 429 / 446 |