img
Tüketicilerin Etnosentrik Eğilimlerinde Rolü Olan Faktörlerin Etkisinin İncelenmesi Kars İlinde Bir Uygulama   
Yazarlar
Yağmur Kerse
Türkiye
Prof. Dr. Levent GELİBOLU Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yabancı bir ürün satın almanın ahlaki açıdan uygunluğunun tüketiciler tarafından değerlendirilmesi olarak ifade edilebilen tüketici etnosentrizmi, satın alma tercihlerinin anlaşılabilmesi açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı, menşe ülke etkisi ve sosyo-psikolojik faktörlerden olan yabancı kültürlere açıklık, kolektivizm/bireycilik ve muhafazakârlığın tüketici etnosentrizmi üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, Kars ili kent merkezindeki tüketicilerden anket yoluyla veri toplanmış ve faktör analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizlere göre menşe ülke etkisinin, kolektivistliğin ve muhafazakârlığın tüketici etnosentrizmi üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Business Management Studies: An International Journal
Dergi ISSN 2148-2586
Dergi Tarandığı Indeksler CROSSREF, ULAKBİM, GOOGLE AKADEMİK, ARASTİRMAX
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2015
Cilt No 3
Sayı 2
Sayfalar 169 / 189
Doi Numarası 10.152952Fbmij.v3i2.108
Makale Linki http://bmij.org/index.php/1/index