Yazarlar |
Serap Çabuk
Çukurova Üniversitesi, Türkiye |
Ceyda Tanrıkulu
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Levent GELİBOLU
Kafkas Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada, teknoloji kabul modeli değişkenleri kullanılarak, satış gücünün teknoloji kabulünü belirleyen değişkenlerinin birbirleri üzerindeki ve kişisel yenilikçiliğin satış gücünün teknoloji kabulündeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kartopu örneklemesinin kullanıldığı çalışmada, satışçıların kendi başlarına gerçekleştirdileri anketlerle elde edilen verilere, basit doğrusal regresyon analizi ve arabulucuk analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; teknoloji kabul modelinde önerilen değişkenler arasındaki etkilerin tümü doğrulanmış ve kişisel yenilikçiliğin, bu değişkenler üzerinde etkileri olduğu görülmüştür. Çalışmanın, satış yönetimi literatürü ve uygulamaya yönelik beklenen temel katkısı, satış gücünün teknoloji kabulünün incelenmesinde, arabuluculuğun kullanılarak değişkenler arasında gözlemlenen ilişkinin neden ve nasıl olduğuna açıklama getirmesidir. Çalışmada kullanılan örnekleme yöntemi, örneklem hacmi ve örneklem bireylerinin sadece ilaç sektöründeki satışçılardan oluşması, çalışma bulgularının genellenebilmesini engellemektedir. Bulgular, teori ve uygulama açısından değerlendirilmiş ve öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 1303-1279 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ASOS, EBSCO, TÜBİTAK ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 397 / 420 |